HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Lisko
mutzi81: mummoille ja ukeille kerrotaan vasta kun saadaan muutto ohi ja eka neuvolassa käytyä eli viikolla 9+.. Asuvat eri paikkakunnalla ja halutaan sit kasvotusten kertoa ilouutinen :)

Väsyttää ihan sikana \|O Mitenhän jaksan kun työharjoittelu alkaa ens viikolla ja meillä pitää suorittaa siinä näytöt samalla, eli "satanen lasissa" pitäisi jaksaa duunia paiskia :/ Pitää varmaan infota siellä sitä joka "valvoo" tuota harjoittelua, et mikä on tilanne. Eiköhän siitä selvitä, jollain konstilla..

Lisko
 
Eka ultra on nyt sitten koettu... Siis sen vähäisen vuodon takia sinne menin... Ultrassa näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi. Lääkäsin mielestä raskaus ei vastaa viikkoja (6+2), koska sikiötä ei vielä näkynyt (veikkasi viikkoja olevan n.5). Kuitenkin oli sitä mieltä, että raskaus on kuitenkin kysessä. Menen vielä kuitenkin viikon päästä uudestaan ultraan ja katsotaan tilanne sitten. Ja se lääkäri käski olla huolehtimatta... Täytyy siis yrittää tsempata ja ajatella positiivisesti...

Jouduin kuitenkin töissä kertomaan esimiehelle (naiselle), että olen raskaana, kun piti kesken päivän soittaa ja ilmoittaa, etten ehkä ehdikään töihin silloin kun piti. Kovasti onnitteli ja piti peukkuja...

Nasu-Masu 6+2
 
Minulla on varattuna ensimmäinen neuvolakäynti 15.9. (sinne on kaauuhean pitkä aka \|O ) ja silloin olisi menossa rv8+5. Ultrataankohan silloin automaattisesti, vai pitääkö mennä yksityiselle? Olisi ihana omin silmin nähdä jotain konkreettista. Olen viesteistä päätellyt, että ultrakäytäntö vaihtelee paikkakunnittain. Eli olisikohan hoitaja aikaa varatessani sanonut, mikäli ultrataan? Olisi kiva tietää etukäteen, etten turhaa ota miestä mukaan vaan täyttelemään papereita, mutta hänellekin soisin kyllä mahdollisuuden nähdä pieni elämän alku.

Tein tänään uusintatestin, ihan varmuuden vuoksi... Selkeä plussa onneksi... Rintojen turvotus ja ilmavaivat ovat edelleen ainoat oireet, toivoisin että niitä olisi enemmän. Koko ajan odottelen merkkiä pahoinvoinnista tai väsymyksestä, mutta ei... Toivottavasti pieni alku on löytänyt oikean osoitteen. Olisi ihana saada varmistus.

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, eikä kukaan ole vielä arvannut, ihmeellistä että olen saanut pidettyä sisälläni. Yritän odottaa, että se ensimmäinen neuvolakäynti olisi ohitse, ja sitten julkistetaan tuleville isovanhemmille. Luulen kyllä että ensi viikonloppuna tulee paljastettua kolmelle hyvälle lapsuudenystävälle, olemme sopineet jo aikaa sitten, että menemme neljästään mökkeilemään viikonlopuksi (yritetään ainakin kerran vuodessa tavata kun asumme kaukana toisistamme), ja kyllähän se on vaikea muuten selitellä kun jää siiderit ja viinit juomatta. Niin ja pitäähän se kai pomollekin kertoa syy neuvolakäynnin poissaoloon.

Havanna 5+1<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 18:33 Havanna kirjoitti:
Rintojen turvotus ja ilmavaivat ovat edelleen ainoat oireet, toivoisin että niitä olisi enemmän.
Niin tarkoitin siis että toivoisin että oireita olisi useampia, en siis toivo että ilmavaivoja olisi enemmän... ettei kukaan käsitä väärin.. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Tämän järjettömän väsymyksen keskeltä ajattelin vain kommentoida tuota ensimmäistä neuvolaa. Täällä kun "pääsee" neuvolaan vasta kun on 12 viikkoa täynnä eli mulla se menee syyskuun loppuun :eek: :( Esikosta kävin (eri paikkakunnalla) viikolla 10+4 ja silloin kuului jo doplerilla sydänäänet.

Toisaalta mua ei tuo neuvolakäytöntö haittaa kun mulla on nyt perjantaina taas aika sinne ultraan - jospa sitten selviäisi montako vauvaa meille on tulossa :ashamed:

Niin ja np-ultraa täällä ei saa lainkaan \|O
 
Hei ilmottautuisin teidän mukaanne =) Sain yllätys plussa viikonloppuna ei siis ollut vauva yritys päällä, mutta ihan iloinen ylläri. Lasketusta ajasta ei ole varmuutta, mutta 2-viikon päästä on ensimmäinen ultra niin sitten tiedän paremmin :heart: Meillä on kaksi lasta ennestään ja hyvinkäälle tai naistenklinikalle menen synnyttämään =)
 
mulla neuvola 5.9 eli pari viikkoa pitäis kärvistellä.
ultraa ei sillä kertaa oo mut kai se on sit vasta sillon viikolla 12 tai jotain.

Tää väsymys on aivan kamalaa, kun tarvis noitten pienten kanssa olla ja sit on koko ajan siis aamusta iltaan paha olo...(en onneks oksenna) mut on kyllä olo kamala ja sit just kun vois vaan nukkua kokoajan.Aiemmista raskauksissa ei kyllä oo tämmöstä ollu.

onneks ei enään mahaan nippaile koska se tuntu inhottavalta.

Onko muilla vaikeuksia nukkua? Mä nukun yöllä tosi huonosti. sen lisäks että pitää käydä vessassa vähän väliä niin pyörin vaan sängyssä ja jos sattuu että nukahtaa niin näkee vaan painajaisia tai unia hoitamattomista asioista. inhottavaa kun muutenkin väsyttää tosi paljon :'(

vointeja kaikille huhtimasuille :heart:

Saana 7+2 (kait)
 
Moikka!

Heräsin juuri päikkäreiltä. Kauheeta kun väsytti \|O . Menin heti kun tulin töistä petiin ja äsken vasta heräsin eli tuli tuollaset reilu pari tuntia nukuttua. Tää väsymys alkaa olemaan järjettömän kovaa.
Tänään oli ensimmäistä päivää hiukan etovaa oloa. Samalla myös pyörrytti. Onneksi ei ollut mitään mahdottoman kovaa yökötystä ja huimausta.
Neuvolan varasin viime viikon lopulla ja ensimmäinen aika sinne on 5.9 eli rv:lla 8+4. Pyysivät miettimään tuota synnytyssairaalaakin siihen mennessä ja olemme miehen kanssa nyt päätyneet naistenklinikkaan. Yksityisellä meillä on ultra ensi viikon tiistaina... ai että odotan sinne pääsyä. :p

miranda + masuli 6+3<br><br>
 
iltoja.

Minun piti tänään saaha ne verikokeiden tulokset ja niistä raskaushormonien määrä että olisi voinut määritellä onko kyseessä se ku vai normaaliraskaus. mutta lääkäri totesi että kun kävin oman paikkakunnan labrassa (Jpää) ja tulokset menevät hyvinkäälle niin siinäpä kestää päivä. eli huomiseen.. ja pöh! olisi voinut tulla jo tänään.

Mulla on rinnat kasvanut ihan älyttömästi. hyvä kun mahtuu enää liiveihin..= :LOL: :LOL: mies on aivan innoissaan :p
muutaman kerran ollaan puhelto posliinipuhelimelle ja nippailua mahassa. ja ne tosi tosi pahat kipukohtaukset jonka takia menin sitten päivystykseen.. muuten ihan jees.

mulla on eka varsinainen neuvolakäynti 18.9 olis viikkoja silloin vissiin 9 tai 10. nyt en jaksa hakea tuota kalenteria ja tarkistaa. olen ymmärtänyt ettei täällä järvenpäässä tehdä ollenkaan ultria että mentäisiin hyvinkään sairaalaan? joku tästä enempi tietoinen? kun en ole muistanut tuota kysäistä ja synnytyspaikkakin taitaa olla hyvinkää... :ashamed: noloa kun ei tiedä :ashamed:
voin puolustella tietämättömyyttäni sillä että olemme muuttaneet tänne puolitoista kuukautta sitten. ostettiin talo.. ja heti saadaan pikkuinen asukki meidän mukaaaa... :)

onnea kaikille uusille plussille ja hyvin menneille ultrille. yritän tässä pitää itseni koossa huomiseen..

jalava 4+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:28 jalava kirjoitti:
iltoja.

Minun piti tänään saaha ne verikokeiden tulokset ja niistä raskaushormonien määrä että olisi voinut määritellä onko kyseessä se ku vai normaaliraskaus. mutta lääkäri totesi että kun kävin oman paikkakunnan labrassa (Jpää) ja tulokset menevät hyvinkäälle niin siinäpä kestää päivä. eli huomiseen.. ja pöh! olisi voinut tulla jo tänään.

Mulla on rinnat kasvanut ihan älyttömästi. hyvä kun mahtuu enää liiveihin..= :LOL: :LOL: mies on aivan innoissaan :p
muutaman kerran ollaan puhelto posliinipuhelimelle ja nippailua mahassa. ja ne tosi tosi pahat kipukohtaukset jonka takia menin sitten päivystykseen.. muuten ihan jees.

mulla on eka varsinainen neuvolakäynti 18.9 olis viikkoja silloin vissiin 9 tai 10. nyt en jaksa hakea tuota kalenteria ja tarkistaa. olen ymmärtänyt ettei täällä järvenpäässä tehdä ollenkaan ultria että mentäisiin hyvinkään sairaalaan? joku tästä enempi tietoinen? kun en ole muistanut tuota kysäistä ja synnytyspaikkakin taitaa olla hyvinkää... :ashamed: noloa kun ei tiedä :ashamed:
voin puolustella tietämättömyyttäni sillä että olemme muuttaneet tänne puolitoista kuukautta sitten. ostettiin talo.. ja heti saadaan pikkuinen asukki meidän mukaaaa... :)

onnea kaikille uusille plussille ja hyvin menneille ultrille. yritän tässä pitää itseni koossa huomiseen..

jalava 4+6
Olen itse muuttanut kesällä pois Järvenpäästä. Siellä syntyi esikoisemme 04. Ultrat (2kpl) olivat Järvenpään terveyskeskuksen röntgen osastolla. En tiedä onko kuviot muuttuneet mut näin oli pari vuotta sitten. =) On muuten mukava paikkakunta asua....
 
Jalavalle:
Entisenä järvenpääläisenä vastaan sulle =) Järvenpäästä mennään niskapoimu ja rakenne ultraan hyvinkään sairaalaan. Ne on siirretty sinne sen takia, että on paremmat laitteet ja kokeneemmat ultran ottajat. Tulee kuulemma tarkempi kuva vauvan voinnista yms. Synnytys sairaala on hyvinkää toki saa mennä kättärille tai naistenklinikalle. Hyvinkää on mukavan pieni sairaala synnyttää. Mä olen synnyttänyt siellä kaksi kertaa ja on ollut tosi ihanat kokemukset :heart:
 
ahaa kiva tietää kuitnkin että on mahdollisuus valita kättäriä tms.. tosta varmaan huomaa että olemme asustelleet helsingissä tätä ennen.. heh...

kiva kun vastasitte niin tietää hiukan etukäteen asennoitua. perjantaina oli meinaan hyvinkään sairaalassa selllanen naislääkäri jolle meinasin haistatella! kehtasi sanoa minulle "tänne ei tulla jollei ole pääkainalossa" ja kirjaimellisesti sanoi noin!! aargh.
joten tuon takia harmittelin jo hyvinkäätä.. mutta ei parane yleistää. katsotaan ja kuullostellaan.

ja tää on muuten mahtavaa seutua. ainakin vielä. tuntuu että ketään ei liiku missään ja on niin hiljaista. ainakin tämä meidän seutu. naapureihin emme ole vielä kerinnyt tutustua mutta eiköhän tuonkin jouda. ehkä johtunee ettei pahemmin heitä ulkona näy ja olen itse "arka" ettei viitti ihan toisen pihalle mennä kuikuilemaan.. jolle siitä satuta tykkään..

 
huonoa oloa päivät niin ei jaksa koneellakaan istuksia..

Joku teki galluppia lapsista.. meillä siis kaksostytöt syyskuun viimenenpäivä täyttävät 2v.

Itekkin vanhenin tänään vuoden.. :eek:

Mulla neuvola 1.9 eli sillon mennään viikoilla 9+3


T:Gemini + masukki rv 7+6 :heart:
 
Heips :wave:
Kyllä tämä maailma on pieni, näkyy meinaa olevan ex- ja nykyisiä Järvenpääläisiä...minä myös täältä :wave:

Jalava:
tosiaan ultrat kuuluu nykyään Hyvinkäälle, ennen ne tehtiin tk:ssa ilmaiseksi, nyt niistä joutuu pulittamaan 22e/kerta.
Niskapoimu tehdään viikoilla 11-13, lisäksi siihen saa halutessaan seerumiseulontatutkimuksen, ja tällä yhdistetyllä tutkimuksella päästään n.80% herkkyyteen kromosomipoikkeavuuksien tunnistamisessa. (suoraan paperista luettuna =) ), eli aika hyvä uudistus, 2004 kun odotin kakkosta, ei mahdollisuutta tähän annettu.

Ja sitten rakenneultra on viikolla 20.

Itse olen käynyt tänään Myllytien neuvolassa ultrassa, siellä on mahdollisuus tehdä se joka neuvolakäynnin yhteydessä, jos vaan kuluu siihen alueeseen..
Mulla vaihtuu nyt neuvola Mankalaan, asutaan tässä koulun vieressä.

Missä päin te asutte?!

Maria:
Me asuttin myös Peltolassa, siis ennen tätä..

Niin ja Mielikuvitukseton, onko teillä suvussa kaksosia, kun odotat ultraa, että tiedät monta asukkia siellä masussa on, vai?!
Onko multa mennyt jotain vaan ohi? :ashamed:

Tulipas kysymyksiä, toivottavasti kaikki meni oikeille nimimerkeille :D

Niin ja se piti vielä lisätä, että olen molemmat pojat synnyttänyt Hyvinkäällä, ja jäi kyllä hyvät fiilikset!
Eiköhän jokaiseen sairaalaan mahdu k.pää kätilöitä ja lääkäreitä, mutta kyllä se palvelu yleensä tuppaa olemaan aika hyvää.

A0205 & Oikku 8+2 ;) <br><br>
 
minäpä kävin tänään tayssissa kun oikealta aristanu ja jomottanu vatsaa..oudon tuntusesti....no ultrassa näky pikku hippula ja pieni sydänkin löi jo :heart:lääkäri ei pahemmin mittaillu ku totes vaan että sydän lyö ja vastaa viikkoja 6-7 mutta oikealta puolen munasarjoista löytyi 4,5 cm halkasijaltaan keltarauhasesta muodostunu(nestettä keränny)kysta ja 2 vkon päästä pitää mennä uusinta ultraan..oon ihan huolissani että voiko se aiheuttaa jotain ja mitäs sille tehään jos ei itekseen häviä miks se ylipäätään on siä ja ei kai haittaa raskauden etenemistä..!!!!!!!!????????kysyin kyllä lääkäriltä ja hän vaan sano et katotaan sitten 2vkon päästä ja raskaus vaikuttaa normaalilta ja jos tulee taas kipuilua niin heti tänne ym mutta ei vastannu mitään siihen että voiko haitata raskautta jotenkin :/ mutta nyt nukkuun.....
ädä ja hippula 6+5
 
Eli olin varhaisraskauden ultrassa kun ei oikein tietoa ollut raskauden kestosta. Lääkäri vain totesi ultratessa että viikkoja on jotain viiden ja kuuden väliltä (tämän mukaan siis plussasin jo 3+4), mutta että todennäköisesti on tulossa kaksi vauvaa. Nyt perjantaina meen sit uusiks että tarkastetaan tilanne.

Ja suvussa on kaksosia, äidin kahdella siskolla, isän siskolla ja äidin siskontytöllä ainakin...
 
Moikka kaikille. =)

Täällä on näköjään alotettu uusi lista. Kivalta näyttää. :flower:

Mä en oo kyennyt olemaan koneella pitkiin aikoihin. Pahoinvointi on niin paha, kokoajan etoo. Ja viikonlopun olin vielä kaikenlisäksi kuumeessa. Tosi kaamia olo oli, kun piti kuumeisena käydä oksella :x Nooh, josko tää tästä vähän helppaisi.

Eka neuvola olisi viikonpäästä, ja siellä nyt sitten ultralla kurkataan masuun, ja katotaan miten pitkällä tää raskaus oikeesti on. Saapa nähä onko ne välivuodot ennen ovulaatiota siirtänyt sen ajankohtaa... Jokatapauksessa neuvolatäti laski alustavan ajan menkoista ja se olisi 26.3. mutta musta itestä tuntuu, ettei tää oo niin pitkällä. Toki toivon, että laskettu aika siirtyiski varemmaksi, mutta saa nähdä nyt sitten.

Me ollaan kerrottu tästä odotuksesta nyt sisaruksiille ja mun vanhemmiille. Pikkuhiljaa tieto menee eteenpäin. =)

Mukavaa tiistaita kaikille odottajille.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 
Me ollaan ajateltu salata tää raskaus niin pitkään kun vaan pystytään =)
Esikoisesta kerrottiin kun mä olin viikolla 20, eli aikas myöhään vasta ja tokasta salattiin asia ehkä jollekkin viikolle 15 mut masu näky kyllä enemmän ja sit kaverit jo arvasikin.

No saa nähdä kauanko tätä peitellään, onneks tulee syksy voi sit pukea sillain että se ei niin näy.

;)


Saana
 
Masu on huhtikuussa, eli pääsen kai huhtikuun masujen listaan, kun toukokuulaisille ei varmasti vielä ole omaa? Laskettu aika olisi 4.5.! Eilen testissä aavistuksenomainen viiva, mutta tänään aivan selvä vaalea viiva. Onnellisempaa ihmistä saa hakea!
 
naranga harmailee
En ois vielä aatellu soitella neuvola aikaa, mutta meillä 2.9 jälleen perhekemut ja nyt alkaa jo olla suuri vaara "kärähtää", joten ajattelin, että josko asiat voitais tarkistaa ultralla ennen kuin tää tieto tulee ilmi.
Sain ajan 1.9 (tuolloin 8+5), jolloin lähinnä siis ultrataan ja otetaan myöhemmälle sitten aika muita juttuja varten.

Vähän jänskättää :whistle:

Suvussamme kaksosia myös, mutta toivottavasti täällä masussa on vaan yksi pikkuinen.
 
Tänään alko sit se huono olo! Ei oikein jaksais mitään ja koko ajan tuntuu että kohta oksennus lentää! No sitähän tässä on ootettukin! :D On se kumma että tällaisesta olostakin voi olla iloinen. :LOL: Eilen kerrottiin mummoille ja papoille vaikka vasta näin alussa ollaankin. Miehen vanhemmat sano että kyllä ne arvas, ovat vaan oottaneet millon kerrotaan! Ne on kyllä kummallisia tietäjiä ja ennustajia! :D Minun vanhemmat kyllä yllätty mut positiivisesti. =)
 
Nyt se sitten alkoi :x Alku meni ilman minkäänlaisia oireita niin nyt se paha olo sitten alkoi,yökkäyttää kokoajan...Nälkä ois kaamia,mutta mitään ei tee mieli suuhun laittaa.töihinki pitäs illaksi lähtiä.
Tänään 7+6 aika matelee....
Mie popsin myös niitä multitabs 2+ jo ennen raskautta tuli syötyä.
Nyt on kyllä pakko yrittää syödä jotain,päivän jatkot!!
:wave:
 

Yhteistyössä