HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Lisko täällä taas
A0205: Tulehan sit huomenna kertoilee ultra kuulumiset :)

Minulla ei niinkään hiukset rasvoitu vaan iho :/ Ja oksu ei ole vielä lentänyt kertaakaan, toivottavasti siltä vältytään.

Juu, kai tästä pitäisi jo pehkuihin painua, kun niin väsyttää ja aamulla taas herätys \|O

Lisko *silmät ristissä \|O *
 
Huomenta,
Täällä suhteellisen hyvä olo jatkuu. Hieman ällötystä ruokailua kohtaan mutta vähäistä on. Lisäksi heräilen aika säännöllisesti öisin vessavierailulle =)

Muuten te joille jo lapsia on ennestään millaisilla oireilla teille on tullut tyttö tai poika vauvaa odottaessa?
Onkohan oireet "periytyviä"?

Kovasti odotellaan ultraa että pääsisi kaikille kertomaan mutta tuntuu että se vaan loittonee, nyt siis yli kolme viikkoa vielä. Sitten on viikkoja jo about 12.

Tämä on vanha linkki mutta mainostanpa taas uudestaan, koska minun mielestä oli tosi hyvät sivut. Ja laskuri toimii parhaiten =)
Eli http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Aurinkoista viikkoa kaikille! Ja onnea uusille :flower:

Nupsuliina 8+3 :heart:
 
Huomenta :wave:

eilen en tänne päässytkään..
aamusta lähettiin Tuurin kyläkauppaan ja sit kun kotiin tultiin niin netti ei pelannu...marisi jotain et ip osottees vikaa.. noh, en tiä missä vika oli pääasia on että taas pelittää :D

Lisko kyseli onko ennestään lapsia, meillä on poika 04/04, elikkäs kolme täyttää ens huhtikuussa kun vauva syntyy, jos kaikki hyvin menee..

Huhtikuu on yhtä syntymäpäivää täällä päin miehellä synttärit, pojalla, siskon 2 lapsella ja siskolla, veljen kahella lapsella...

:whistle:

Miron Äiti 5+4
 
Eilen siis testailin ja raskaus hyvin aluillaan.
Kysymys kuuluu: voiko lämmöt vaihdella vaikka on raskaana? Eli ei välttämättä koko ajan ole 37 pinnassa - tänä aamuna oli "vaan" 36,5.
Tietty heti pelkään, että raskausoireet loppuu ja menee kesken...

On se kumma, että ensin monta kuukautta pelkään ettei voida saada lasta, sitten kun on raskaana, niin pelkää, että menee kesken tai on tuulimuna tmv. ... sitten kait pelkään synnytystä, lapsen hoitoa ja kasvatusta... :eek:

Olenko vähän pessimisti vai onko jollain muullakin kokemusta vastaavasta?
 
Moikka kaikille.
Miksi meillä on uusi pino :whistle:
Olin pari päivää pois netistä nyt kaikki uusiksi ?
Vointi on kehno,haluis vain nukkua. Ja on nälkä mut kun syöt niin maha tulee kauheen kipeeksi ja oksettaa.
Kävin perjantaina naistenklinikalla ja pistokset on aloitettu :/
onhan se hyvä kun on lääkeitä mut se pistäminen on tosi ilkeetä.
Sykkyrä kyseli tosta pelosta,kyl se on "normaalia" minä olen kans semmoinen pelkääjä,painajaiset on taas alkanut. Joka raskauden aikana on painajaiset vaivannut ihan kun ei tartteis unta ollenkaan,ja ne jatku lasten synnyttyä,öisin kävin monta kertaa yössä vain kurkkaamassaja senkin takia väsy .Pakkotin itseni lpettaan kun tyttäreni oli 1v ja.
Sit joku kyseli aikasempien lasten raskausoireet.
Tyttöä odottaessani jauhellihamureke ja tietty peruna,kermakastike ja suolakurkut siis samassa ateriassa tosi nam söimme sitä noin 5 kertaa viikossa,mitähän se ukko mahto ajatella. Poikaa odottaessa fatzerin sininen suklaa,himo oli todella paha en nyt hirveetä syyllisyytä potenut vaikka koko levy menikin yhdessä illassa,ei onneksi ihan joka päivä.
Jaksamista kaikille =)
 
Hei Aitsykkä: uusi pino perustettiin siksi, koska piti saada etusivulle joku "musta" kirjoittaja, joka pystyy aina päivittämään pinon tietoja. Eli aikasemmassa listassa oli muistaakseni ellirilli päivittäjänä joka siirtyi kuitenkin maaliskuun odottajiin..... sekavasti selitetty varmaan =) Nooh, mutta Miron äiti kiltisti lupasi päivitellä tätä pinoa seuraavat 9 kk =)
 
mia
lapset & raskaudet:

kotona tyttö 6,3 ja poika 3,5. raskauksissa se ero että toisella kertaa kaikki oireet voimakkaampia, sekä positiiviset että ne ikävät: pahoinvointia, rintojen arkuutta, närästystä, suonenvetoja, vihlaisuja siellä täällä jne.....ja nyt näyttää tosi vahvasti siltä että JÄLLEEN kerran oireet vaan voimistuvat! Tais olla about 6 pvä hedelmöittymisen jälkeen kun rinnat aristivat ja vatsaa kiristi ja siitä eteenpäin menty kiihtyvällä tahdilla. no, positiivista on se että oikeet ainakin kertoo jatkuvasti että raskaana ollaan!! ja muutenkin, näin kolmannella kierroksella sitä jaksaa ottaa asiat ihan rennosti.

Työ & raskaus:

nythän ei juurikaan voi enää viinilaseja kilistellä. mulla sattuu olemaan sellainen työ, jossa on iltamenoja aina vähän väliä, nytkin esim ke ja to. Kertokaapa hyviä vinkkejä miten välttää alkoholi siten että muut ei huomaa?? tilaisuudet ulkomailla, joten en voi sanoo olevani autolla...olen yleensä pyörittänyt lasia kädessäni ja nostellut välillä huulille. Ootteko käyttäneet esim antibiootti kuuria tekosyynä?

Miron äidille:

kiitos päivittämisestä! Mulla on synnärinä TYKS
 
Huomenia huhtimasut!

Tää onkin harvinaista, kun kirjottelen kotikoneelta. Yleensä aina käytän työaikaa tehokkaasti hyväkseni. :ashamed: Nyt ilmeisesti viikonlopun jälkeen sen verran vierotusoireita, että pakko kotona jo kirjottaa kun ei malta odottaa tuntia et meen töihin. No ehkä parempi näin. :whistle:

Meillä myös esikoinen 2+. Näyttää siltä et aikasta monella. Meillä tytön synttäreitä juhlitaan sitten toukokuussa, et aika lähelle 3 on kun vaavi syntyy.

Minä oon viikonloppuna kahlannu kahdet syntymäpäivät, joissa juonu yht. 3kuppia kahvia (pakolla naama hymyssä vaikka oksetti yök), ja käytiin anoppilassa jossa iso kuppi kahvia. Siellä anoppi kysykin että jaa jokos sie olet raskaana. Minähän punastuin, mutta onneksi punastelen aina. Mun mies yritti pelastaa tilanteen ja pisti leikiksi, mutta taiettiinpa jäädä kiinni. Anoppi sitten kyselikin että jaa kuinkas pitkällä olet kolme päivää? 7päivää? eipä arvannu että kolme viikkoa menkoista on oikeampi, ja raskausviikkoja sitten 7+.

Mulla on nyt viikonlopun aikana rinnat tullu aivan äly kipeeksi. Ne on kauhean painavat, ja suuremmat :D ja kosketusarat. Naama kukkii edelleen ja hiukset rasvottuu myös ennätystahtia. Etova olo pysyy mukana. Hajut ärsyttää! Heh hauskin olikin kun itse kävin vessassa, niin tuntu että omista hajuistakin lentää oksennus. :x

Mut palailen vielä myöhemmin kirjotteleen, nyt häätyy lähteä herättään esikoinen et kerkeää hoitoon ja minä töihin.

heppuli 7+2
 
Papillon
Heissan kaikki huhtikuiset! Mahtuukos tänne vielä mukaan...vai joko on buukattu paikat ihan täyteen? En ole koskaan aikaisemmin tälle palstalle kirjoitellut, mutta nyt olisi ihan kiva kuulla toisten odottajien mietteitä.
Esikoinen toiveissa ja tällä hetkellä viikkoja on kasassa 7-8, en ihan varmasti tiedä, sillä kierto ei ole mikään kaikkein säännöllisin. No neuvolaan pitäisi kai varata aika kohtapuoliin :)
Tosi pelottavaa itse asiassa, kun koko ajan on takaraivolla ajatus että mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa. Yksi keskenmeno takana maaliskuulta ja tietysti sitä koko ajan vertailee olotilaansa siihen edelliseen.
Onnellista maanantaiodotusta kaikille!
 
huomenia!!en ole koneelle päässy pitkää aikaan :wave: vähäkö inhottavaa ku ei pysty tekee viel toista testiä et tulis vahva viiva vast ku pe.ku rahaa tulee jos ei sit äippä anna tahaa ku on velkaa.. :D jonki verran on huono olo,rinnat arat ja välil masuu pitää ilkeesti.perjantaina vast neuvolaanki soitan,halua ekka tehä viel yhe testin.ke,ois menkka päivä..mut eipä tuu :LOL:
 
Moro!
Täällä mennään edelleen melkein oireettomana :D Kohta pitäs kaupoille lähteä,tuli nimittäin hirviä halu kasviskeittoon!Eilen illalla jo teki mieli...
Vattalla tuntuu pieni kumpu jo,sitä pitää silitellä aina illalla.Ekaan neuvolaan on viikko vielä,ultraan kaksi viikkoa.Yllättävän nopeesti on aika mennyt nuita odotellessa.
Ekan ultran jälkeen aateltiin kertoa tuleville mummoille ja ukille raskaudesta eli sillon on viikkoja 10+
Nyt sinne kauppaan :wave:
IITU83 ja Leevi 7+5
 
Hellurei :D

Täällä olo kuin Naantalin auringolla, eli siis ultrassa käyty :D
Siellä oltiin aivan oikealla paikalla, ja erotin jopa itse pienen sykkeen... :heart: :'(
Kyllä taas tuli niin helpottunut ja onnellinen olo =)
Seuraavaksi pitäisi tilailla np-ultra, joka siis olisi 11-13 viikoilla..

Oireista kyseli joku...
Mulla on edelliset odotukset ollu oikeastaan täysin oireettomia, mitä nyt kakkosen aikaan oli aika kovat liitoskivut ja harjoitus supparit...muuten olen selvinnyt ilman pahoinvointia, ja muita ikäviä juttuja..ja siis poikia ovat molemmat.

Eikös sitä niin sanota, että:
TYTTÖ, vie äidin kauneuden -> iho kukkii, hiukset rasvoittuu, oksettaa, jne..tekee mieli makeaa ja kaikkea raikasta, ja jopa terveellistä?!

POIKA taas saa äidin elämänsä kuntoon :D
Kaikki suolainen himottaa...näin ainakin mulla, esikoisen kanssa olisin voinut asua suolakurkku ja fetajuustojen keskellä :D
Kakkosen aikaan taas litkin maitoa, heräsin jopa yöllä vetäsemään puolisen litraa :D

Mutta nyt mulle tuntuu ainakin maistuvan kaikki, paitsi munkit yms...liian sokeriset :x

Tulihan taas höpistyä, täytyy lähteä tekemään kiitoskortit, että saisi ne postiin tällä viikolla...eihän me mentykään naimisiin vasta kun Toukokuussa... :ashamed:
Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan, eikös vaan :D :whistle:

A0205 & Oikku 8+2
 
hyppään myös mukaan... toisen lapsen la ois 18.4 :heart:
mä vaan nukkuisin koko ajan, eilenkin pysyin kokonaiset 4 tuntia hereillä! eiköhän se tästä kohta taas helpota. ekasta raskaudesta en kyllä muista moisia oireita olleskaan. =)
 
Huoookkks..... aina tähän aikaan päivästä tuntuu, että kuolen justiin! Tää loppupäivä on yhtä tuskaa ja kidutusta :'( Miten ihmeessä te muut selviätte??? Mulla on kyllä näköjään joka raskaus aina vaan vaikeampi tän pahoinvoinnin suhteen...Tulipa vaan mieleen, että jos MIEHET joutus olemaan raskaana eikä naiset niin takuuvarmasti raskaanaolevat saisivat automaattisesti 3kk:n sairasloman :)


Noh, meillä on ennestään kaks lasta, molemmat vilkkaita poikia 6v ja 3v. Tuo kolmen vuoden ikäero ainakin meillä oli tuskastuttavaa, vanhempi poika oli jatkuvasti pienemmän kimpussa :kieh: Nuorempi ei edes uskaltanu lähteä kävelemään, ennenkun oli varma että pääse samalla juokemaan :D Näille pojille tää ikäero on yksinkertaisesti liian iso, vanhin poika kaipais pikkusen isompaa seuraa. Nythän tässä tulee entistä isompi ikäero, melkein 4v.
 
Iltapäivää kaikille ja tervetuloa uusille odottajille!I :flower: Meitähän on jo todella paljon =) Ja onnea A0205, että ultrassa näkyi kaikki hienosti! :flower:

Mulla on huomenna alkuraskauden ultra ja vähän jännittää :/ Toivottovasti kaikki on hyvin. Tuli mieleen noista oireista, että mulla on myös keho lämpötila vaihdellut todella paljon. Eilenkin oli vähän kuumeinen olo, sit olikin 37.1. Mulla kun on normaali lämpö 36.5, niin heti tuntui toi. Muuten ihan hyvä fiilis, tosin hermoilen ja pelkään vähän, että onhan kaikki hyvin, tiedän tyhmää, mut huomenna varmasti selviää lisää.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille B) Yritän jaksaa tässä työpöydän ääressä...
 
Kävin aamulla siellä labrassa ja soitin äsken tuloksen..kyllä se positiivista sielläkin näytti! :D Elikkäs nyt olen ihan TÄYSIN VARMA että ihana raskaus on alkanut!!! Vielä ei oo hirveästi oireita. Tänään on tuntunut välillä oksettavalle olo ja vähän väsyttää ja rinnat vähän arat. Huomenna täytyy soitella uudestaan sinne neuvolaan ja varailla aikaa, jos ne nyt vaivautuu taas vastaamaan! :D
 
Laura -82
Heips!

Soitin tänään neuvolaan ja antoivat ensimmäisen ajan vasta 11.9. elikkäs silloin olisi viikkoja kasassa 9+4. Ootteko muut käyneet aikaisemmin jo neuvolassa vai onko tuo ihan tavallista että eka käynti menee noinkin pitkälle? Olen kyllä ihan untuvikko näissä asioissa kun esikkoa tässä odotan. Vielä ei ainakaan ole kovin etovaa oloa, ihan sellaista pientä vaan ja sitten jos edellisestä syömisestä on kulunut liikaa aikaa niin alkaa aika nopeasti heikottaa. Kaikki hajut tuntuu todella voimakkaille ja etoville. Yöllä on jonkun verran vatsaan koskenut mutta se vissiin kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa...ja mitään vuotoa ei kuitenkaan ole. Väsyttää kyllä ihan tajuttomasti, voisin nukkua vaikka koko ajan. Onhan sitä tietysti aina pieni pelko että mitä jos jotain sattuu ja nyt kun pitää odotella sitä neuvolakäyntiäkin näin pitkään. Olen ollut tässä sivustaseuraajana aika pitkään mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan kun tuo plussa tuli testii. En ole heittänyt sitä testiä pois, se on tuolla laatikossa ja sitä pitää aina välillä käysä katsomassa että onhan ne kaksi viivaa siinä tallella... tyhmää, tiedän mutta kun sitä ei oikei meinaa todeksi vielä uskoa. =)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa eka neuvolakäynti vk:lla 6 ja ultra 11+4. Nyt täytys kans saada aikasille viikoille aika kun edellisessä raskaudessa tuli raskausmyrkytys rv:lla 27. Seuraavat sit aika tiiviisti.
 
Laura -82
Nuo laskurit näyttivät että laskettuaika olisi 12.4. mutta sehän voi vielä muuttua kun kierrot on olleet niin sekaisin ennen raskautta. Katsoinkin että pääsen tuonne listalle Kaisa83:n seuraksi ja meillä näyttäisi olevan vielä sama sairaalakin.
 
Moni onkin teistä jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Itsellä se on keskiviikkona ja aika tuntuu piiitkältä. Jännittää kovasti, että onko siellä mahassa jokin. Sitä ei nimittäin vielä oikein usko vaan koko ajan miettii, että joku tuulimuna/ku.

Omat kivut on hävinneet ja enää on vaan turvotusta ja pientä nippailua. Nippailua on myös vasemmalla puolella välillä, mutta enempi se on tuolla oikealla.

Meinaatteko muuttaa ruokavaliota vai porskutatteko mielen mukaan koko raskauden? Itsellä on makean himo alkanut (epätavallista) ja päätinkin, että kunhan ultrassa varmistuu, että siellä joku todella on niin karkkilakko alkaa heti. Nyt on vielä tarttunut suklaata mukaan kaupasta. Lakkoon en tee poikkeusta kuin jouluna, jolloin ei ilman suklaata voi olla. :)

Persikoita ja luumuja tekee kovasti mieli, mutta niitäkään ei pitäs viissiin ihan kymmeniä popsia kerralla niin kuin itsellä meinaa mennä. :) Pahoinvointi on alkanut ja aamusella se on inhottava, mutta helpottaa päivällä. Toisaalta lievä pahis ei haittaa..tuleepahan pysyttyä helpommin pois jääkaapilta.
 
Lisko
Laura-82: Minulla oli eka raskudessa ensimmäinen neuvola rv 10+ ja nyt tässä toisessa ensimmäinen (oikea) neuvola rv 9+.

Ultrassa käyty ja oli aivan mahtava kokemus, ei sitä enää muistanu miten ihanalta tuntuu nähdä oma pikkuinen siellä (vaikka kovin oli pieni vielä) :) Sykkeitä sai hetken etsiä, mutta sieltähän ne sit löytyi ja hienosti pamppaili pikkuinen sydän :heart: Nyt sit odottelen sitä neuvolaa, joka on silloin 7.9 ja eiköhän silloin saada ne sydän äänet sieltä kuulumaan :) Tulipas hyvä mieli :D

Eipä sen kummempaa, hyvät päivän jatkot :wave:

Lisko ja pikku- tirppis rv 6+5 :heart:
 
duuri
Tulen mukaan joukkoon.
Meillä "tuli" raskaus ihan takavasemmalta yllättäen pienestä vahingosta. Olo on sekava tällä hetkellä, mutta kai tämä iloksi muuttuu. Olin aina ajatellut että meidän lapsille voisi tulla isokin ikäero, mutta toisin saattaa nyt käydä. Esikoinen tulee olemaan n. 2v. jos/kun tämä tulokas syntyy.
Mies on onneksi rauhallinen.
Tänään plussasin ja rv 6+1 taitaa olla ja l.a 15.4.

:wave:
 
Hei kaikille :wave:

Onpa taas paljon tullut tekstiä eilisen ja tän päivän aikana! Täytyy oikein ajatuksella lukea...

Lisko ja A0205 onnea tosi paljon ihanista ultrakuulumisista :flower: ja Pirpana07:lle ja Harriet81:lle onnea tuleviin ultriin!

Sekä vielä Mutzi81:lle onnea varmuudesta plussan suhteen!

Joku (olikohan hömppö?) kyseli vitamiineista - olen syönyt Multi-tabs Special 2+:aa. Olen kyllä vannoutunut terveellisen ja monipuolisen ruokavalion puolestapuhuja, mutta kun tuntuu, ettei ihan kaikkea osaa ruoassa varmistaa, niin on "turvallisempaa" ottaa pieni vitamiinilisä. Suositus on 1-2 tabl. per päivä, mutta olen ottanut vain yhden - tosiaan kun syön kuitenkin suht monipuolisesti. Valmisteessa on kyllä B-vitamiinit ja esim. kalsiumia, rautaa ja foolihappoa. Apteekissa suosittelivat.

Laura82 kyselit ekasta neuvolasta, mulla on huomenna, jolloin viikkoja on 7+6.

Pahoinvointi ja väsymys painavat, mutta onneksi eivät ole mitään ihan kauheita ja ensimmäisen odotus on kai siinä mielessä erilaista, ettei tarvitse vielä ottaa muita niin kovin huomioon ( siis esim. lapsia )...saa ottaa aikaa itselleen kun vaan työ ja opiskelut antavat myöden =)

Jaksamisia ja hyvää maanantain jatkoa kaikille :heart:

t. hippu ja pikku 7+5

ps. täytyy vielä lisätä onnittelut ja tervetulotoivotukset duurille, olit "ilmestynyt" sinä aikana kun väsäilin tätä viestiäni :ashamed: <br><br>
 
Moi! Mulla on ny raskausviikko kahdeksan meneillään ja ensimmäistä odotellaan. :) Tänään yritin ensimmäistä neuvola-aikaa varailla, mutta varattu oli mokoma linja koko päivän (en ihan yhtenään päässyt soittelemaan, kun olen töissä).
Kokopäiväistä pahoinvointia on ollut jo useamman viikon, mutta oksentanut en kylläkään ole kuin kuin neljä kertaa. Tänään on ollut hieman parempi päivä. Mahakipuja on ollut myös aika paljon, rinnat kipeät ja kovin väsyttää. :D Saisinpa nyt huomenna sen neuvola-ajan sovittua, niin saisi taas hieman enemmän todentuntuiseksi tämän asian.
 

Yhteistyössä