Huhtikuun lapsettomuushoidot!

Vihdoin lähettivät reseptit Naikkarilta ja aloitan Primolut Nor:in keskiviikkona. Sit kun menkat alkaa niin soitan sinne ja aloitan Synarelan. Onpas taas kivaa kun pääsee tositoimiin. Kunpa vaan kerrankin ne menkat alkais ajoissa eikä menis kovin myöhäiseksi..

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp4

CarnevalGirl, IVF, Primolut 15.3, kp1 Synarelan

maari, IVF, punktio vko 14

ensikertalainen, ICSI, Punktio/ siirto vko 15-16

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

minttu, PAS, suunnittelukäynti

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp5

ensikertalainen, ICSI, Punktio/ siirto vko 15-16

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp7

ensikertalainen, ICSI, Punktio/ siirto 16

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

aitiliini83, PAS, suunnittelukäynti 3.4

ensikertalainen
HEIPS!
Sumuttelu alkanut, punktio ja mahdollinen siirto viikolla 16. Ihanaa - nyt pääsi ensimmäistä kertaa tekemään jotain jo 4 vuotta jatkuneeseen lapsettomuuteen!!Toivottavasti hoito (ICSI) tuottaa tulosta, kovasti +++++++++++++++++++++++++++++ odotellaan!!
Voimia kaikille ja hurjasti +++++++++++++++-onnea!!!

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp8

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

ensikertalainen
HUHUU!
Mites teillä piiniskavereilla menee?
Minä olen nyt parisen päivää sumutellut 4xpäivässä, eikä tunnu missään :). Olen tsempannut JA psyykannut itseäni ajattelemaan, että lääkkeet eivät vaikuta minuun mitenkään - siis tuo pahaa oloa yms. yms. Saas nähdä kuinka pitkälle näin on :)!
Vaikka hoitomme on ensimmäinen ja lapsettomuutta takana kohta 5vuotta, olo on välillä ristiriitainen...Toisaalta on valmis henkeen ja vereen tekemään kaikkensa saadakseen vauvan ja toisaalta taas välillä tekis mieli heittää sumut menemään...Mieheni on onneksi oikea loistopakkaus - positiivinen ja huumoriotteella suhtautuu kaikkeen!Siinä suhteesssa haluan itsekin yrittää kaikkeni, eli poistaa turhat kiukut...Aiempi suhteeni nimittäin ei ollut näin tasapainoinen...ja onnellinen!!!!!!!!
Kertokaapa kuulumisia, saadaan tämä pino oikein TODELLA AKTIIVISEKSI!!!!!!!!!!
Hyviä ja aurinkoisia päiviä!!!

Täällä odotellaan ultraan menoa, joka on ens torstaina. Jänskättää, mutta positiivisessa mielessä :) Päästään eteenpäin asioissa. Toivon jo kovasti, että ensi kuussa päästäisiin tositoimiin, saataisiin hormoonit tai päästäisiin jopa inssiin/IVF:ään :D

Ilmoittaudun vaihteeksi tänne. Meillä 4. inssistä enkelipoika :'( ja eka ivf takana, nega. 6 ihmistaimea pakkasessa. PAS tod.näk. osuu huhtikuun loppupuolelle. En usko että suostuvat tekemään jo seuraavaan kiertoon. Eilen siis alkoi vuoto ja huomenna pitäis mennä varmuuden vuoksi veritestiin, mutta tietäänhän sen tällä vuotomärällä, ettei pikkuinen ole jaksanut pitää kiinni. Yksi siirrettiin ja tod.näk. jatkossakin vain yksi, koska takana ennenaikainen synnytys. Yritän saada lääkärin siirtämään kaksi - jos vaan sulatuksesta selviävät.

Sara71
Huomenia!!! Ajattelin minäkin kirjoitella tänne,jos vaik sopisin joukkoonne.Olen lukenut juttujanne siitä asti,kun olemme aloittaneet hoidot eli helmikuusta asti.

Mulla on ollut kysta ongelmia jo vuodesta -98 ja siihen päälle tuli endometrioosi.Leikkauksia mulla on takana 4 kpl.Syyksi lapsettomuuteen todettiin toi endo,miehellä kaikki ok!

Mulla on yksi luomulapsi vuosimallia -92.
Hoitomuotona meillä on IVF.Nyt viikon verran olen syönyt Primolutia jotka loppuu 26 pvä ja huomenna aloitan sumuttelun aamuin illoin.

4.4. mulla on ultra jossa tarkistetaan ettei oo kystaa,jos on niin se punktoidaan ja hoito siirtyy kuukaudella,joten toivomme ettei oo....
Piikittelyn aloitan sen jälkeen.

Jos kaikki menee hyvin niin punktio/siirto on vkolla 17
=)

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp9

ma-mi, PAS, kp3

Sara71, IVF, punktio/siirto vko 17, ultra 4.4

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 23:12 minäkinkö kirjoitti:
Mistähän toikin johtuu, että jotkut alottaa sumuttelut vasta kun menkat alkaa ja jotkut alottaa sen viikkoa ennen oletettuja menkkoja?
Kuka tietää?
En tiedä tähän kyllä tarkkaa vastausta. Kait jokaisella harkitaan tapauskohtaisesti ja ikäkin voi vaikuttaa. Itse olen 40v. ja aloitin syksyllä pitkän kaavan mukaan IVF hoidon eli sumuttelin ensin aikani ja sitten alkoi pistokset. No, kävin niin että sumuttelu kait laimensi koko toimintaa ja kehittyi vain kaksi rakkulaa. Lääkärin mukaan kolme oli minimi punktioon eli homma meni myttyyn.

Nyt jos seuraavaan lähdemme olisi hoitona lyhyempi sumuttelu piikkien kera ja järeämpi annos siinäkin. En vain jotenkin jaksa uskoa, että punktioon pääsisi sittenkään eli luulen meidän luovuttavan... Näin 40v. ei Kelakaan korvaa suoraan mitään vaan kela päättää tapauskohtaisesti hoitojen jälkeen ja sitä päätöstä saa odottaa 2 kk.

Onnea teille muille :whistle:

Soitin tänään klinikalle, muttei tarvinutkaan mennä veritestiin kun on niin runsas vuoto, ettei kohdussa kuitenkaan mitään ole pysynyt. PAS voidaankin tehdä jo seuraavaan kiertoon jos munasarjat ovat palautuneet punktiosta normaaleiksi. Jee jee jee! Keskiviikoksi sain lääkäriajan.

Unohtui vielä kysyä, että kun lääkäri sanoi mulle, että PAS tehdään ovulatooriseen kiertoon niin eikö se tarkoita sitä, että siinä kierrossa pitää olla ovulaatio?

Mulla on pco ja ivf tehtiin lyhyellä kaavalla, joka tuotti hyvän munissaaliin. Reagoin hyvin myös clomifeniin. Ongelmahan mulla pco:n vuoksi on munasolujen hidas kypsyminen. Voiko esim. clomifen olla mulla tuossa PAS-kierrossa edesautamassa ovulaatiota? Pienellä clomiannoksella ollaan aina saatu johtofolli. Mitään sumutteluja mulle ei tule, just sen takia, että lyhyt kaava ivf:ssä toimi hyvin. Sen sanoi hoitaja.

Miten teitä muita on PAS-kierrossa "lääkitty"? Erityisesti kiinnostaa teidän kokemukset, joilla pco ja lyhyt kaava ivf:ssä. Mutta kaikkien kokemukset tervetulleita.

:flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 14:08 ma-mi kirjoitti:
Soitin tänään klinikalle, muttei tarvinutkaan mennä veritestiin kun on niin runsas vuoto, ettei kohdussa kuitenkaan mitään ole pysynyt. PAS voidaankin tehdä jo seuraavaan kiertoon jos munasarjat ovat palautuneet punktiosta normaaleiksi. Jee jee jee! Keskiviikoksi sain lääkäriajan.
Millä klinikalla käyt?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 10:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 14:08 ma-mi kirjoitti:
Millä klinikalla käyt?
Lappeenrannasa Fermedissä. Kuuluu Felicitas -ketjuun.

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp10

ma-mi, PAS, lääkärikäynti 22.3, kp4

CarnevalGirl, IVF, Primolut 15.3

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,

PAS-lääkitys: Mulla alkoi kp1 zumenonit ja pari päivää ennen niiden lisäksi lugesteronit molempia jatkettiin testiin asti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 18:49 vieras kirjoitti:
Ajattelin vaan jos joudutaan PASiin niin en haluaisi pitää yhtä kiertoa taukona välissä.
Kai se riippuu tilanteesta voiko ja kannattaako PAS tehdä heti. Jos munasarjat ei ole palautuneet, ei sitä mullekaan tehdä, mutta on sellanen olo, että kaikki on ok. Aamulla sen sitten näkee. Miehen kanssa sovittiin, että jos tilanne vähänkin on kiikunkaakun, me valitaan se otollisempi kierto, on se sitten vaikka kuinka kaukana.

Piinistelijät:
mimoniandra, ultra 23.3, kp11

ma-mi, PAS, lääkärikäynti 22.3, kp5

CarnevalGirl, IVF, Primolut 15.3

Ibiza79, IVF/ICSI,

maariaa, PAS,

Unelma, IVF,