Huhtikuun inssiläiset

Aloitetaanpa uusi pino huhtikuussa inssiin menijöille. Meillä tulossa kolmas ja ehkä viimeinen inssi reilu viikon päästä. Jännittää pirusti, koska tämän jälkeen saattaa olla edessä siirtyminen rankempiin hoitoihin. Meillä raskautumisen hidasteena mun epäsäännöllinen kierto, jota on laitettu kuntoon inssikiertoihin FSH-pistosten avulla. Viimeisin kierto oli lääkärin mielestä onnistunut, mutta silti ei vaan napannut :(

3.4 tehty toinen inseminaatio, jos tästä nega niin sitten seuraavassa kierrossa aloitetaan ivf-hoito. Tämänkin inssin suhteen epäuskoinen. Taas samanlaiset oireet kuin yleensäkin ennen kuukautisia.

Heippa vaan inssipiinailijat!
Meillä myös 3. ja viimeinen inssi ehdittiin tehdä juuri ennen Pääsiäistä 6.3
Kaksi edellistä inssiä oli FSH pistos avusteisia, ja niin kävi etten edes niillä hormoneilla ovuloinut, vaikka myös Pregnyl oli molemmissa mukana.
Mulla molemmissa insseissä otettiin Progesteroni verikoe kierron 20 päivä jossa toi ovuloimattomuus ilmeni.
Pistokset vaihdettiin clomi+pregnyl yhdistelmään, jää nähtäväksi tärppääkö tällä kertaa. En kyllä jaksa uskoa enää inssillä plussaamiseen, ja lääkäri jo ehdotti että seuraavaksi sitten IVF.

Moi kaikille, haluan mukaan teidän huhtikuun inssi ketjuun. Täällä melko saman suuntaiset hetket käsillä. Kolmas inssi yritys meneillään.. Ekassa yrityksessä päästiin siirtoon asti mutta nega tuli. Toisessa ei päästy edes siirtoon asti kun kp10 ultrassa ei ollut yhtään kasvanutta rakkulaa eli homma tyssäsi siihen. Nyt sitten viimeinen yritys ja jos ei nyt onnistu niin sama homma kuin teillä muillakin eli IVF. Mua vaan tympii jo valmiiksi kun tiedän että IVF-jonot täällä meilläpäin on 8-12kk. Julkisella siis ollaan.

Nyt coctail on clomit kp3-7 ja sitten 2pv Gonal-F piikkejä ja toistaina kp10 ultra varattu. Taustana mun menkattomuus.

Dreamet- onko ollut mitään tuntemuksia. Itsestä tuntuu että niin taisi tämäkin inssi tyssätä tähän. Samanlaisia oireita alkaa juuri viikkoa ennen menkkoja kuin jokaisena aikaisempanakin kiertona:rinnat arat, finejä alkaa tulla jne......ja vasta viikon päästä pitäisi alkaa menkkojen...

Äläpä heitä pyyhettä kehiin vielä Miksu. Luin tuolta toisista ketjuista että sulla oli limis ja rakkuloiden koot loistokkaat joten mahdollisuudet ovat varmasti niiden puolesta hyvät.

Mulla oli eka inssissä limis vain 7.5mm ja rakkulat 18mm ja 20mm. Toinen oli puhkeamaisillaan kun itse toimenpide suoritettiin ja toinen oli ja ihmetteli vielä paikoillaan.

Mainittit myös käyttäväsi Divigel voidetta limiksen paksuuntumista parantamaan. Onko se jotain vaihdevuosihelpotusrasvaa vai mitä? Ja vain reseptillä ilmeisesti? Levitetäänkö sisäisesti vai ulkoisesti?

Pomppu ja Dreamer, mainittitte FSH pistokset eli tarkoitatteko Puregon tai Menopur piikkejä vai onko kyseessä joku ihan eri lääkitys?

Minkälainen sulla Dreamerin oli tilanne kun inssi tehtiin? Limakalvon paksuus ja rakkula koko?

Näpsy- Se on reseptillä saatavaa ja on nimen omaan vaihdevuosi/estrogeenivajaukseen. Sivellään esim. reisiin, pieniä annospusseja. Mulla oli ohuimmillaan Clomeista limis vain 4mm ja nyt todellakin tuon voiteen ansiosta olen saanut sen paksuuntumaan.
Pyydäppäs resepti siitä, niin eiköhän limis ala paksuuntumaan.

Kiitos kannustavasta viestistä....kyllä nää ketjut ovat todella tärkeitä ja pitävät toivoa yllä ja saa jakaa kokemuksia samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa.

:wave: Täältä ilmoittautuu yksi lisää. clomit popsittu, kontorolliultra huomenna.. ja taas jännätään ekaksi, että päästäänkö inssiin asti. Kolmas kokeilu lähtis nyt jos rakkulat on riittävät. Taustoista vielä, että yksi nega ja yksi plussa keskenmenoineen takana. Että suurin toivein taas liikkellä (ikävä kyllä)
:snotty:

Päivää piinasiskot!

Miksu: ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia tässä inssissä. Inssipäivänä oli kyllä alavatsa kipee, mut nyt ei mitään nippailua tai muutakaan niinkuin kahdessa edellisissä .
Mä kyl luulen et osaltaan siihen vaikuttaa se että tässä kierrossa mulla oli Clomit 2tbl kp 3-7, kun taas edellisissä oli FSH pistokset tukena, ja jo inssipäivänä oli rinnat tosi kipeet-siihen saakka kun täti kurvasi kylään jo pp 9 !! Nyt kyllä jänskättää tapahtuiko sitä ovulaatiota tässäkään kierrossa. Se selvinnee taas perjantaina kun meen progesteroni verikokeeseen.

Mulla FSH pistokset oli Altermon merkkistä ( Puregonia vastaavaa) ja 150 IU pistettiin kp 3-8. Mun taustasta vielä sen verran että asun ulkomailla ja ollaan yksityisellä puolella hoidossa. Lapsettomuutta takana jo reilusti yli 4 vuotta. Meidät rankattiin selittämättömien kastiin, mutta nyt selvis sitten tuota ovuloimattomuutta tai jotain häikkää keltarauhasessa tms.

Näpsy: mua ei inssipäivänä ultrattu enää, sitä ennen kaksi kontrolliultraa, viimeisessä ultrassa eli 36h ennen inssiä johtava follikkeli oli 18mm ja limis 9mm. en tiedä oliko niillä armonaikaa kasvaa inssiin asti.

Pelkäsin että clomit olis ohentanu tota limistä, mut ihan hyvä tulos tuokin oli, en tiedä kyl vaikuttiko siihen yhtään että join greippimehua ja oon nyt 3kk syöny jättihelokkikapseleita 4kpl/päivä.Luin jostain että Englannissa niitä suositellaan lapsettomuushoitojen ohella tukihoitona. mene ja tiedä sitten auttavatko mihinkään.

Mulla FSH-pistokset oli Gonal-F -lääkettä, jota pistin 37.5 IUI:ta päivässä kp3-13. Inssi on ollut kumpanakin kertana kp14 ja kierron pituus 29-30. Limakalvon paksuus on alarajalla, mutta viimeksi kuitenkin yli8mm, mikä oli kuulemma hyvä. Irrotuspiikin otin myös ovulaation varmistamiseksi.
Nyt rupes jänskättämään seuraava ultra loppuviikosta, koska tajusin aikaisemmista kirjoituksista, että ei ole sanottua, että sieltä edes löytyy kasvavaa munista. Muutenkin mietityttää näiden muniksien määrä ja etenkin laatu kun ikää on reilusti yli 3-kymmentä. Kai sieltä vielä riittää niitä, jos IVF:äänkin joudutaan?! Kaikkea sitä joutuukin miettimään..

Hypähdänpä pitkästä aikaa täm öiseen ketjuun minäkin... :D Eli kolmas ja viimeinen inssi tulossa...toivottavasti. Neljä päivää olen pistänyt puregonia ja kontrolli torstaina. IVF jonossa kyllä myös jo ollaan, eli jos ei tärppää niin syksyllä olisi tarkoitus aloittaa IVF hoidot. Suunnittelu on kesäkuussa. Semmosta... :attn:

Ilta heipat. Eka Gonal-F piikki pistetty, kp8 menossa ja näin se homma etenee =) Nyt pitäis vain luoda iloista tsemppi mieltä tähän huhtikuun inssi projektiin

Tahtoo vaan väkisin pyrkiä puun takaa pessimistisiä ajatuksia onnistumisen suhteen mutta eikö sitä pitäis nyt vaan aatella että ollaan paljon lähempänä raskautumismahdollisuuksia kuin viimeiseen 5kk ja niin kauan on sitä toivoa kun täti ei vain tule kylään. Ehtii kait sitä sittenkin asiaa surra jos niin sattuu käymään. Kait pessimistiset ajatukset on sitä itsesuojeluvaistoa ja sillä yritetään taata ettei mahdollinen romahdus olisi niin kova.. no perhana, joka tapauksessa se tulisi olemaan kova ja meillä jo senkin puolesta että me jatkamme siihen (liian)piiitkkäänn IVF jonoon.

Pomppu, mikä kp sulla on menossa? :wave:

väliaikatietoja: yksi 17mm rakkula tänään kp11. nyt sitten pissitään tikkuun ja yritetään saada kahta viivaa siihen, että toivottavasti pääsisi inssiin perjantaina tai maanantaina. Ei kovin toiveikkaana kyllä tälläkertaa. :snotty:

Mulla kp7 menossa ja huomenna ultraan katsomaan, onko munista kypsymässä. Pikkasen jänskättää! En osaa sanoa, olenko toiveikas vai pelokas, varmaan sekä että. Olen ymmärtänyt, että mahdollisuudet inssissä/kerta ovat kuitenkin suht pienet (max 25%/kerta), joten täytyy varautua toistoihin. Saas kattoa mitä mieltä lääkäri on, jos tämäkin kerta epäonnistuu eli mennäänkö vielä neljännen kerran inssiin. Täytyy toivoa, että tätä ei tarvitsisi murehtia vaan vihdoinkin tärppäisi.

Moi taas, näyttää siis siltä että kaikilla on vauhti päällä :p

Minä, Pomppu ja Nala78 mennään huomenna kontrolliultriin, Mollukka kävi jo tänään ja onnea yhdestä hyvin kasvaneesta muniksesta. Dreamerillä taitaa olla pp5 ja miksu pp8 vai miten ne päivät teillä menee?

Onko Pomppu sulla pääkipua Gonal-F piikeistä? Minä piikitin aikaisimmissa yrityksissä Puregonia ja siitä ei tullut pääkipua mutta olo oli ärtynyt ja pinna normaalia lyhyempi. Nyt meni tällä kertaa clomienkin kanssa tosi hyvin. Mieskin varmasti kiitollinen että pääsiäispyhät sujui leppoisasti B)

Tuleeko teillä harrasteltua liikuntaa? Onko kenenkään lääkäri käskenyt rajoittaa liikuntaa näinä kriittisimpinä päivinä?

iltoja vaan inssiläiset!

pp5 todellakin menossa, ja kummalisen hiljaiseloa on ollut ihan inssistä asti.Sinänsä mukava kun edellisissä nuo FSH pistokset taisi aiheuttaa kaikenmaailman kuviteltuja raskausoireita.Nyt ei mitään, paitsi hieman jotain pientä puristavaa kipua olin tuntevinani tuolla sisällä, mutta jo niin monen pettymyksen jälkeen tietysti pistän kaiken vatsanpurujen piikkiin :LOL:

Olenkin tässä miettinyt että kuinkakohan pian inssistä se mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu? onko kellään tietoa ? Lääkariltä unohdin asiaa kysyä. Ihan normaalia elämää olen kyllä yrittänyt elää, paitsi että kaiken turhan rehkimisen olen laiskuus puuskassani jättänyt vähemmälle :)

Mulla onneksi nämä piinapäivät loppuvat lyhyeen, kun viikko inssistä, eli perjantaina otetaan taas tuo progesteroni verikoe. Tuomio kuullaan sitten pe.illalla onko mitään toiveita raskauden suhteen. (mulla noi progesteroni arvot oli kovin alhaiset kahden edellisen inssin jälkeen).

Onnea vaan kaikille ultraan menijöille!
Miksu, onko samanlaisia menkka oireita vielä kuvoissa mukana?

Jos oikein muistan niin kiinnittyminen tapahtuu hedelmöittyneen munasolun jälkeen noin 5vrk kuluttua... eli sulla taitaa olla just "ne" hetket käsillä. Ristin varpaat sun piinailujen puolesta jos se vain auttais :wave:

Voi kiitos Näpsy tsemppauksesta! on tämä kanssa, kun luonto ei anna periksi ja näitä oireita oikeen vahtaa aina vaan joka kuukausi. Kalenteri on täynnä jos jonkinmoisia merkintöjä ja ne viimeisetkin toivonrippeet vaan kummasti aina saa näihin piinapäiviin mahtumaan, vaikka itsesuojelu vaisto toisin yrittää tuolla pitää jalat maassa, ettei liikoja rupea taas liitelemään :wave:

Täällä myös yksi, kolmas inssi edessä, tänään kp 1 :ashamed:
Tähän asti ollaan menty pelkillä clomeilla ja lugeilla, nyt mukaan menopur.. Ei auta kuin tsempata uusin voimin =)

Clomeja syödessäni inssit tehtiin yleensä kp 17, aikaistaako menopurit ovista, eli saisinko niillä kiertoa vähän lyhyemmäksi (nyt n. 32)?

Tänään olis inssistä pp9 jo....samanlaiset oireet kuin joka kuukausi eli rinnat tosi arat, finnejä pukkaa, ja tosi turvonnut olo. Kyllä on aika pessimistinen olo onnistumisen suhteen. Kait noita kuukautisia ennen olevia oireita ei olisi jos olisi tapahtunut jotain positiivista??!!

On tämä piinaanaa!

Tsemppiä ja onnea kaikille piinailijoille sekä inssiä odottaville......tuetaan yhdessä toisia! Todella mukava aina lukea kuulumisia ja millaisia tuntemuksia on toisilla!!!!

Älä vielä Miksu heitä toivoasi! kuinka pian inssin jälkeen sulla alkoi noi menkkaoireet? ettei kuule olisi vaan raskausoireita....

useita raskaus oire-ketjuja lukeneena kyllä monilla on just noi takuuvarmat menkkamaiset kivut, turvotus, rintojen kipuilu, ja hups siellä onkin testi näyttäny plussaa!!
Mulla kaikki oireilu oli kyllä viime insseissä piikkien aiheuttamaa, että nyt tuntuu jopa pelottavan oireettomalta :eek:

ei muuta kuin jäitä hattuun taas kerran!

Mulla kanssa löytyi johtofolli, mutta oli vasta 9mm. Kontrolliultra tiistaina ja sitten tiedetään milloin inssi.
Kukakohan se kysyi siitä päänsärystä? Mulla on ollut pääkipuja, mutta yleensä menkkojen alkua ennen eli en usko liittyvän pistoksiin millään lailla.

Yhteistyössä