Meilläkään ei hampaita vielä oo tullu, paitsi se yks takahammas jo 4kk iässä jonka siis neuvolalääkäri huomas
Kuolavaiheita tulee ja menee ja aina sitä aattelee, että nyt ihan varmana poksahtaa hammas näkyville, mutta eiiii sittenkään
Toisaalta en tietenkään niitä oottele, vois tietty jo tulla, mutta väkisin vaan nyt stressaillen miettii, että miutenköhän just sit vaikuttaa niihin yöuniin. Typerää tällänen alustava stressailu asioista, mihin ei voi ite vaikuttaa.
Joo munkin mielestä tollaset reilut tunnin mittaset päikkärit monesti päivässä on kyllä luksusta. Tosin nyt täälläkin nukutaan päivällä taas pidempiä unia, mutta kun koko kesä oikeestaan meni niillä max 40minsan ja yleensä vaan kolmesti se 30min tuli unta. Ihan luksusta oli, jos tunnin muka nukku
Tällä viikolla on liikkumattomissa vaunuissa vedellyt 2,5h aamusin ja iltapäivisinkin jopa 1-2h. Ja se on meille tosi luksusta! Tosin kun yöllä nukkuu sen 10-12h niin saa nähdä onko sit muuttuneet päikkärit yöunista pois. Eilen illlalla olin jumpassa ja vauva olikin sit jääny nukkumaan vaunuihin kun isän kanssa pihalla olivat niin piti kans jo herättää klo 18.20 ettei ilta sit mrnis pilalle yöunien osalta. Ja hetihän tulikin vaikeuksia eikä nukahtanutkaan millään vaikka oottelin väsymisen merkkejäkin ja itkeskeli sit vielä ysinkin aikaan. Sit onneks nukahti. Mut aamulla heräs jo puoli seiska mikä on aikasin meille
Täällä on syysloma kans nyt ja kun kerhoja ja vauvauintia ei oo niin mä oon meille kutsunut vauvakavereita kylään, itse asiassa ma ti ke ja huomennakin tulee kuusi äitiä vauvoineen
Ite kun en täältä oo kotosin alunperin niin ei oo lähimpiä omia kavereita täällä niin nautin niin paljon kun oon tutustunuy uusiin tyyppeihin ja lisänä tietty kun samassa tilanteessa ovat suurin osa, kun ekavauvakerhoissa tavattu.
Muutenkin tällä hetkellä elän kyllä niin onnellisena
Tuntuu typerältä intoilla omaa elämää kun kaverit kyselee kuulumisia mutta sit kun miettii niin saahan sitä olla onnellinen ja muille sen sanoa
Meillä on helppo vauva alkuksnkeuksien jälkeen ja vaikka olis vaikeempikin niin rakkaushan ri siitä tieteenkään muuttuis, mutta kyllä tää helppous lisää nautintoa tässä vaiheessa muuhun elämän osa-alueisiin, kun pystyy harrastaan omia juttuja, näkemään uusia ja vanhoja kavereita ja viettään miehenkin kanssa kahdestaan laatuaikaa silloin tällöin iltasin tai kun isovanhemmille hoitoon pystyy jättämään. No niitä hampaita ja kehityksen tuomia hulinaongelmia odotellen
Meillä soseilla menty nyt nää kaks kuukautta, pikkusen oon sormiruokailua jo ajatuksen tasolta vienyt ideoimiseen tarkemmin, mutta vielä ei oo kuitenkaan sen pidemmälle menty. Ajatuksissa soseiden lisänä sormiruokailla vähäsen, mutta tällä hetkellä vauva vielä niin veltto syöttötuolissakin ollessa, että senkin puolesta jo oottelen vielä vähän. Ainoastaan maissinaksuja ja kurkkua ja avocadoa on syönyt itse. Mutta kerkeehän tässä vielä vaikka mitä, kun ikääkin vasta 6kk ja 1vko
Tällä hetkellä päivissä se 6 imetyskertaa ja vähän oon jo miettinyt mistähän lähtis vähentelemään sitten ajan edetessä. Varmaan joku kerta jääkin sitten ihan vauvantahtisesti pois, mutta kyllä ne keskellä päivää olevat kerrat olis helpompi varmasti lopettaa kun aamutissi kahdesti ennen ekoja unia sekä iltatissi on kuitenkin tärkeimmät tolle pikkuselle. Vielä ei oo kiire kyllä lopetella tai ees vähennellä, kun en oo töihin vanhempainvapaan jälkeen heti menossa ja koen että helpompaa se on muutama minsa rinnalle ottaa viel tässä vaiheessa kun lämmitellä maitoja sit kuitenkin. Mutta varmaan kyllä hyvissä ajoin ennen 1 vuoden ikää imetys on täällä loppunut. Siihen ainakin pyrin. Jos olis yötimetyksiä vielä, niin ne olisin kyl lopettanut tässä 6kk kohdalla kun en olis vaan jaksanut
Onneks menny helposti sen suhteen.
Viime päivinä tullu vauvalla ihme hysteerisiä nopeita itkukohtauksia. Tosiaan sillo aiemmin viikon alussa yks yö kun ei auttanut sylissäkään olo vaan mies sit siirty vierashuoneeseen ja nostin vauvan viereeni ja selän päällä pidin kättä ja tutilla sain rauhottumaan. Eilen illalla suihkussa alko hysteerisesti itkeä, vaikka sillon tällön kylvyn sijasta pestään suihkun alla ja nyt kun vauvauinti lomaviikolla niin sukellusrefleksiä oltais taas testailtu ku kunnon sukellukset sit ens viikolla oliskin uinnissa edessä, niin jo heti kun veden alle meni niin itku alko. Ja välillä kesken leikinkin iltasin tällä viikolla alkanut noin itkemään. Onneksi on vaan nopeeta mutts vähän ihmetyttää. Mutta toisaalta sit ei kuitenkaan kun eihän ikinä tiedä mikä noita hönttejä vaivaa
Varmaan alkaa nyt heräillä tuolta ulkoa, kaks tuntia mennytkin nyt. Pitääkin käydä hoitaan jääkaapin täydennykset noitten unien jälkeen, että itekin saa jotain ruokaa illaks
Aikamoinen hoppu näissä väleissä unien jälkeen on vaikka vaan vaipan vaihto, sose ja tissi ja ulkovaatteet päälle ja autoon, niin yllättävän paljon voi siltikin mennä aikaa
Kivaa kirpeetä syystorstaita!
Ainiin ootteko kellojen siirron tajunneet jo reilun viikon päästä? Mä heräsin ajatukseen tällä viikolla kun yks äiti meillä sanoi että heillä sitten herätäänkin varmaan sit neljältä hetken ajan.. Onhan se joo vauvoillekin vaikeahkos muuttaa pienesti rytmiä kun osalle aikuisistakin vaikeaa