Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Mulla jatkuu vaan.. Mutta kun en tiedä onko nämä harkkareita vai "aitoja". Tätä olen pelännyt esikoisen synnytyksen jälkeen, etten tiedä milloin ollaaan tosi toimissa:eek:

Supistuksia tulee, mutta ne on epäsäännöllisen säännöllisiä, 7-35 min väliä. Lepo ei auta. Kipeitä ne ei ole, mutta epämukavia. Mutta se tässä just pännii , että samanlaisia ne on suunnilleen olleet synnytyksissäkin ihan loppua lukuunottamatta. ..

En ihan haluaisi lähteä turhaan yöllä näytille ja ajattaa siskoa tänne turhaan jne. Toisaalta en halua synnyttää kotonakaan :barefoot: Voi pilleri, tästä voi tulla piiiitkä yö...

Tsemppiä myös sinun Sadeyes!!

Ups lähti liian aikaisin kun tuli supistus. Kiitos sille , joka neuvoi sen supistussovelluksen! Tosi kätevä, ei tarvitse muistaa tai kirjata ylös mitään. Sen kun painaa nappia (y)
 
Ääh, taas on saanut koko yön heräillä supistuksiin 10-40 minuutin välein. Alkaa vähän väsyttämään jo pikkuhiljaa.
Kai se pitää tänään soittaa ja kysyä ottaako ne jo näytille, kun näitä on lauantaista asti tullu jo ja alkaa tehdä jo aika ikävää ja selkä on ainakin pikkuhiljaa ihan pirun kipeä :(
 
Minä sain onneksi nukuttua viimeyönä pari 2h pätkää, jee! toisaalta sit ei mitään tuntemuksia että tää beibi ois syntymässä.. kaikki olotilat taas kadonneet. Jokohan kevätkukkanen tai Sadeyes on nyytit kainalossa?
SaNii toi on kyllä niin ärsyttävää,että on kipee ja valvoo mut sit ei kunnolla synnytys käynnisty! :/
Katjuska rv 39+5
 
Huomenta :)

Täällä taas samanlainen yö takana, mitä monta edellistäkin. Millonkohan sitä oikein pääsis tonne synnyttää. Lisäks mulla nukkumaan mennessä rupee pohkeisiin koskee ja se ei meinaa helpottaa millään. Rupee oikeesti jo vähän tympäsee tämä :D No huomennahan vasta se LA:kin on, mutta kuitenki :D

Ilmakin on ihan harmaa =D No silti vaan se pitää tonne kapungille lähtee vähän kiertelee ja kauppaan... :LOL:
 
Täällä puolestaan aurinko paistaa, huomenna sit näköjään sadepäivä. Pitäsköhän se käydä vähän itteensä rääkkäämässä ja pikku kävelylenkki tehdä, kun eioo taas moneen päivään raikasta ilmaa saanut. :)
 
Supistukset helpotti nukkumalla kuten aina. Kyllä sen sitten sata varmasti tietää kun oikea lähtö tulee, ainakin esikoisen kohdalla sen vaan tiesi heti.

Neuvolassa paino ei ollut noussut yhtään, eli vauva vetänyt kaikki ruoat ja herkut itseensä. :whistle: Supistuksista ollut se hyöty että nyt on laskeutunut alemmas mutta valitettavasti pää heiluu edelleen eli ambulanssilla lähtö jos vedet menee.
Koitti se terkkari tsempata että kyllä se ihan justiinsa syntyy kun esikoinenkin syntynyt 40+1. Huomennahan se oviksen mukainen laskettu olisi että saa nähdä. :) Tässä odottelussa nyt periaatteessa ole muuta vikaa kuin se että meinaa alkaa pelottamaan synnytys.
Ja tekee niiiiiin kipeetä aina kun tää kaveri liikkuu, särkee kyljet, kylkiluut, kohdunsuu ja alavatsa. Nyt päikkäreille. :sleep:

Tsemppejä kaikille! Eiköhän tänään taas ole joku saanut/saa vauvan. :p

Sad 40+2
 
Ah ihanaa, supistukseton aamu. Kaikkia muita kipuja kyllä senkin edestä, mutta eiköhän ne panadolilla tartu. Esikoinenkin on ihanalla tuulella, harmittaa vaan tää jatkuva väsymys nyt, mutta kohta me mennään kuitenkin jo päikkäreille :)
 
Sadeyes; hassua että ne edelleen laittaa sua ambulanssiin jos vedet menee. Mullakaan pää ei oo kiinnittynyt mutta sanoivat sairaalassa että ei tarvi lanssilla lähteä. Uudelleen synnyttäjillä pää on kuulemma kuitenkin niin alhaalla näillä viikoilla ettei mitään vaaraa ole. Se ei vaan kiinnity.
Mulla meni myös viime yö taas tosi hyvin. Ei mitään kuulumisia... Päivisin on jotain suppareita ja painon tunnetta mutta ihan normaaleja. Ei mitään käynnistymiseen viittaavaa.
En oo itekään koskaan vielä päässyt suppareista lähteen laitokselle, mutta kyllä tässä matkan varrella on tullut olo, että kyllä sen sitten tietää. ei niitä turhaan synnytyspoltoiksi sanota :D
Malttamattomana odottelen täällä myös seuraavaa vauvaantuvaa:love:

Nöösikkä 39+5
 
Helou :)
Onnea vauvan saaneille, meitä on jo paljon :D ja tsemppiä loppumetreillä olijoille, niin tutuilta kuulostaa nuo teidän vaivat ja jomotukset

Täällä odotellaan neuvolan tätiä, tulee ottaa painokontrollin pojasta ku perjantain paino ei ollu maanantain painosta noussu :D en oo kyllä ite yhtään huolissaan koska vauva hyvin syö, pissaa ja kakkaa :) Mutta käyköön ottamassa, hyvähän se on että seurataan (y) ainut että vauva pulauttelee ihan älyttömästi, monta harsoa kastuu päivässä :( Mutta minkäs teet.. Muuten on kyllä perus tyytyväinen :love: ja tänään tuli kaks viikkoa ikääkin :)
Ollaan muutamat vaunulenkit käyty tekemässä, on se vaan mukava nyt lenkkeillä! Ainut miinus tuo kauhea kurakeli ja mäskiset tiet :( ja siivota saa jatkuvasti ku lapsilla kulkeutuu nii paljo moskaa sisään :eek:

Vauva syö muutaman kerran yössä, onhan se ollut opettelua heräillä taas kolmen vuoden tauon jälkeen yösyötöille, välillä pitää ottaa vauva viereen ku paremmin nukkunu kainalossa :love:

Nyt vettä sataa ja aamulla tuntu kylmältä joten sisäpäivä ja leivarissa tulet, sikapäivillähän sitä vois pyörähtää jos tästä jaksaa jonnekin liikahtaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri123
Täällä yhdessä kasassa ollaan :) Eli nukkumalla loppui supistukset eli jotain harjottelua oli varmaankin. Mies oli aivan paniikissa ja käski mun pakata kassia ja mietti jo kuljetusta. Mä sanoin sille,et ei vielä tuu lähtöä kun puuttuu se terävin kipu. Ja mä menen sinne synnärille niin et sieltä ei enää yhdessä kasassa kotiin tulla! :D Oli ne kuitenkin sen verran napakoita ettei puhumaan pystynyt, mut puuttui se terävä piikki milloin tekee mieli purra ovenkahvaa :D
Nyt sitten juilii ja jomottaa edelleen, mä en jaksa. Alkaa olee tatti otsassa kun aina vaan särkee ja kolottaa... Mä vaan toivon etten kärsi turhaan et sit 5vko päästä käynnistyksessä todetaan et paikat on kaikki tiukasti kiinni ja sama homma kun viimeksi :unsure:


Kenellä särkee jalkoja; kylmägeeli! Tai vastaavasti se lämmittävä geeli, itellä auttaa kylmä!:)

Noh, tässä vois kai syödä ton aamupuuron (me taas herättiin vähän myöhään..) ja ruveta siivomaan. Jännittää kyllä kun tänään on mentävä tekee taas viikon ostokset et mitähän siitäkin tule...:sneaky:
 
Mä vasta heräilen :LOL: Suoparit rauhoittui 2 jälkeen yöllä ja sen jälkeen sain nukutuksi. Tuli niitä vielä yksittäisiä aamu 7-8 asti, mutta sen jälkeen ei mitään.. Olen vaan nukkunut. Toivotaan, että ainakin kypsenteli paikkoja!

Näin säännöllisiä supistuksia ei ole ollut ennen synnytystä kummassakaan edellisessä raskaudessa. Tämä taitaa olla kaikin puolin erilainen raskaus :)

Muakin alkaa jännittämään synnytys kun la lähwnww ja kolotukset lisääntyy. Eniten yhä pelottaa se , että synnytän kotiin tai matkalle tms.

Toivottavasti joku saa vauvansa syliin tänään :)
 
Huomenta!

Onnittelut jälleen uusille vauvautuneille.

Täälläkin edelleen odotellaan ja kärsitään kaiken maailman kolotuksista etenkin yöllä. Pahimpia taitaa olla noi lonkan jomotukset. Supistuksia tulee satunnaisesti, välillä vähän kipeämpiä ja välillä ei. Limatulpan havaitsemisesta tulee pe kaks viikkoa eikä muita mainittavia merkkejä ole ollut. Joten ei auta kuin jatkaa odottelua.

Torstaina olis äp:lla kontrolli raskausdiabeteksen takia. Alkaa tympäseen kun koko ajan on nälkä. Ruokaa ei voi syödä siten että nälkä lähtis, koska heti sokerit nousee rajojen yli, eikä oikein vois olla koko ajankaan syömässä.

Laskettuun aikaan vajaa viikko ja alkaa tää muiden nurkissa majailu jo tympäseen. Pahimmassa tapauksessa tätä on edessä vielä kolme viikkoa ennen kuin pääsee takaisin kotiin.

Jaksamisia kaikille muillekin loppuaikaan.

Toukka16 39+1
 
Voi juku täällä on toivottavasti pian paljon lisää vauvoja! Ihanan edistyksellistä toimintaa niin monella, samaa ei voi sanoa täältä suunnalta (n) Mutta nojaa huomenna vasta rv 38+0 että eipä tässä kiirettäkään. Mulla edelleenkin vaan vihlontoja päivittäin alakerrassa, joskos nrkin jotain sais aikaseksi.

Tänään itse asiassa neuvolassa sanottiin että ens viikon neuvolassa voitaisiin kattoa tilanne, että onko yhtään editystä tullut alakerrassa ja voisi vähän provosoidakin tilannetta sorkkimalla. Kelpaa mulle, kun en tiedä yhtään tietenkään onko paikat pehmenneet yms. Vauvahan ollut mulla jo rv 29 asti pää alaspäin ja joka kerta toitotettu kuinka tiiviisti se siellä jo onkin, mutta tänään neuvolan mukaan onkin jo tosi alhaalla eikä heilukaan pää pahemmin yhtään. Itsekin oon huomannut (tai toivonut hartaasti) että vähän mahan laskeutumistakin olisi ollut havaittavissa ja nähtävästi näin on käynyt (y) Muuten kaikki ok neuvolassa: verenpaineet tasottuneet lääkityksen myötä, vauvan syke 145-155, painoa taas tullu kilo viikossa turvotuksesta (viimeks oli lähtenyt se aiempi turvotus, eli ees taas paino hilaa), juteltiin käynnistyksen tuomasta supistuskivusta ja muutenkin synnytyksestä. Mulla vaihtu terkkari nyt lopussa ja tää on kätilö-terkkari ja tosi mukava kanssa :)

Täällä neuvolan jälkeen käyty aamupalalla kaupungilla, salilla ja nyt kotosalla pyykinpesua ja pientä siivousta. Lepposaa tiistaita täällä siis vietellään ilman huolen häivää mistään :LOL: Mä niin ootan mielenkiinnolla joskos viikon päästä tää mun huolettomuus vaihtuis jokski turhautuneeksi odotukseksi, mutta mistäs sitä tietää :whistle:
 
Onnea Angelica :love:

Jahas, taitaa aika moni olla kohta lähdössä varikolle:) Saattaa pian itsekin joutua, pari päivää tullut vaaleanpunaista vuotoa, ja muutenhan sillä osastolla on ollut kuukausitolkulla kuin Saharassa, ei pisaraakaan mitään. Ja menkkajomotusta on koko ajan.

Huomenna painokontrolli ä-polilla, jos ei yöllä synny. Silleesti vähän jänskättää, et mies on poissa viikonlopun, niin jos mieluusti syntyis ennen sitä tai sen jälkeen :)

Toukka, oliko sulla insuliini käytössä? Mulla helpotti elämä, kun sain aamuksi nopeavaikutteisen insuliinin. Ilman sitä ei pystyny aamulla syödä mitään, kun sokerit pomppas kaikesta. Nytkin voi syödä vain vähähiilarista leipää pienenä annoksena, rahkaa, lihaa ja kasviksia eli aika askeettisesti, mut nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Tosin nuo ruuat mitä saa syödä on jo pitkään tympineet niin paljon, et joskus jätän syömättä kokonaan ja elän koko päivän yhdellä omenalla, kun muu ei mene alas. Näläntunnekkin alkanut kadota johonkin. No, ei ainakaan tarvii pelätä, et olis lihonu raskausaikana, päinvastoin :D

O ja 36+6
 
Mä en haluaisi torstaina joutua sinne neuvolan vaa'alle. Tällä syömisellä ja aktivisuudella ja turvotuksella on varmaan tullu se kilo viikossa... :( Tänään kylläkin taas näköjään sellanen päivä ettei maistuis mikään ruoka. Täytyy kaupassakäynnin jälkeen väsätä joku salaatti.

Juilii edelleen ja tuntuu reisissä asti... Tää tapaus sais nyt kyllä tulla ulos jos meinaa tulla eikä vatvotuttaa montaa viikkoa :D Mulla ainakin palaa hihat...
Mä en saa tietää kohdunsuun tilannetta ennen synnytystä tai ya-kontrollia. Jotenkin olen skeptinen vaikka vauva onkin todella alhaalla mut toi aikaisempi kokemus ei oikeen anna toivoa et tällä kertaa paikat kypsyisi yhtään sen enempää... :(

Tännekkin vois laittaa leppoisaa fiilistä! Mä en jotenkin osaa ottaa rennosti ollenkaan; koko ajan pitäis puuhata jotakin. Oon ku mikäkin ADHD kun koko ajan olisin tekmeässä jotain vaikkei kiinnostais. Äsken sain siivouksen taas loppuun, kun koirat on raahannu saharan verran hiekkaa sisälle + karvanlähtö niin joka päivä saa kyl imuroida!
 
Ollakovai... mulla on pelkästään ruokavalio ja jotenkin kävi ärsyttään kun neuvolan kätilön mukaan söin ja ei sokerit pystynyt rajoissa, niin nyt äp:n diabeteskätilö antoi hiukan eriävät ohjeet: leipä ei ole huono välipala, koska hiilihydraattia pitää saada, mutta sokeria, mehukkaita hedelmiä, kananmunaa, maitoa ja perunaa pitää välttää.

Saniille tsemppiä!
 
Täällä kans supistelu loppui nukkumalla. Taitaa SaNii olla seuraava synnyttäjä! Jännää!
En muuten tiedä miksen oo aiemmin hoksannut täällä sanoa mut iltaisin tuleviin kipeisiin supistuksiin kannattaa aina kokeilla lämmintä (ei kuumaa!) suihkua. Jos synnytys on lähdössä käyntiin, se usein ottaa vauhtia suihkusta, ja jos supistukset jää suihkuun niin ei ollut vielä lähdössä käyntiin ja oma olo helpottaa. Voi kai jopa lisätä kivunsietokykyä jos monena iltana "sammuttaa" supistukset suihkulla. Näin ohjeisti mua jokunen vuosi sitten hyvin kokenut kätilö ja käytännössä töissä on kyllä näyttänyt aika hyvin toimivan tuo "käynnistyy tai lopahtaa suihkuun" -testi. Älkää vaan käyttäkö liian kuumaa vettä, max 37°.
 
Onnea Angelikalle vauvasta! :love:

Tsemppiä SaNiille koitokseen! (y)


Omaa napaa: Rv 37+1 tänään ja neuvolassa käyty. Vauvalla kaikki ok. Sykkeet vaihteli 150-170 väliä (aiemmin ollut 150-160). Pää on alhaalla ja huonosti enää liikuteltavissa. Siltä se on tuntunutkin kaiken juilinnan ja jomotusten suhteen tuolla. Sf-mitta 34,5cm.
Mulla turvotukset lisääntynyt, mutta ei nyt mitkään mahdottomat. Painoa tullut +794g/vk, mut oikeasti tuo viimeisin 1,5kg on tullut tässä ihan viime päivinä. Vaikka oon koittanut juodakin hyvin. Pissassa ketoaineet 2+ (sama oli viimeksi) ja proteiini 1+. Verenpaine on noussut mulle normaalin n. 115/65 tasosta 125/85 tasoon. Ei siis huimiin lukemiin, mutta mulle korkeampiin. Sain sitten kotiin mukaan mittarin, että voin seurata sitä 1×pv ja ens maanantaina meen taas neuvolaan ja tarkastetaan pissa. Hb noussut 128:n.
Supisteluita on ollut päivittäin ja välillä huvikseen oon niitä kellotellutkin (tulee 6-12min välein). Ei mitään hirmu kipeitä. Mut tuo menkkajuilinta alamahalla ja selässä on lisääntynyt ja mulle uutta. En oo aiemmissa tuntenut supistuksia selässä koskaan.. Vähän kahtia jakautunut fiilis näiden olojen suhteen.. Sellainen et "eihän tää nyt voi tulla ennen rv 41 alkua, kun ei tullut aiemmatkaan" ja sit toisaalta "mitäpä jos tämä tuleekin jopa jo ennen la:ta (absurdi ajatus)". Voi kun tietäisi miten ja milloin käynnistyy. Toivottavasti kumminkin käynnistyisi itsekseen! Se olisi se suurin toive, edelleen.
 

Yhteistyössä