Huhtikuun hurmurit 2014 ~ heinä- ja elokuussa ~



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 18


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
Henja / 26 / Toinen / HYS

1.4.
tiuhtis78 / 34 / Neljäs / KYS
Untu / 27 / Ensimmäinen / HYS

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS

3.4.
Adalmis / 28 / Kolmas / OYS
Lotus / ? / Toinen / TYKS

4.4.
Suppis / 25 / Toinen / ?
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS

5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS

7.4.
Tiukuliina89 / Neljäs / 23 /K-HKS

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS
Yönenkeli / 28 / Kolmas / TAYS

9.4.
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK

10.4.
manije / 23 / Toinen / OYS

11.4.
piikru / 24 / Kolmas / JS


Raskauden seuranta:

8.8. Henja (N)
15.8. Adalie (VU)
19.8. Untu (N)
20.8. nend (N), Talvis (N)
21.8. Coyo (VU)
2.9. Adalmis (N)


Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Edelliset ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2281776-huhtikuun-2014-odottajat/
 
Viimeksi muokattu:
Ei täällä ihan hirveästi ole vielä elämää :D Itselläni on jo tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Ihmetytti, että näin pian annettiin aika, kun lueskelin, että monesti seuraavissa raskauksissa menisi pidemmälle kuin esikoisen kanssa. Toki, ei se mitään haittaa, saanpahan nyt äitiysneuvolakortin, niin saa alkuraskauden ultrassa merkata tiedot siihen...jos siellä kaikki on niinkuin pitääkin :)

Oireet alkavat pikkuhiljaa lisääntyä, mutta onneksi eivät vielä ihan hirveästi häiritse. Saa nähdä kuinka samanlainen (tai erilainen) raskaus tulee nyt olemaan. Toivottavasti toki edellistä helpompi, vaikkei se nyt pahimmasta päästä ollutkaan :)

Nyt oletettavasti 4+2
 
nibander Nyt jo eka neuvola :eek: Tosi aikaisin kyllä..täällä tapana vasta 8+ viikoilla mennä :) Koska oot menossa varhaisultraan? Mun täytyy maanantaina varailla aika kans, ku saan uudet työvuorolistat :)

Menis nyt tää aika nopeesti! Doppleri odottaa tuolla pääsyä kuuntelemaan sydänääniä ja mä odotan, että kriittiset 12 viikkoo olis jo takana.. Ja masun kasvua odotan myös <3
 
Joo, ei se kysynyt yhtään, että millä viikoilla oon (joku kesätyöntekijä taisi olla). Lopuksi sitten kysyi, että milloin viimeiset kuukautiset on alkanut, mutta nehän on olleet ennen esikoista :D Mutta eipä kysellyt mitään, että millä viikoilla itse edes ajattelee olevansa, eikä se olisi aikaan vaikuttanut, kun varasi sen ensin. Neuvolassa voidaan vähän ihmetellä, kun nyt jo meen sinne :D

Varhaisultaan meen 12.8. Kyllä tää aika tosiaan matelee, vaikka luulin, että seuraavan kanssa menisi edes hieman nopeammin, kun on jo yksi touhottaja pitämässä kiireisenä. No, varmaan ultran jälkeen saattaa aika kulua nopeammin, kun on nähnyt, että onko kaikki kunnossa. :) Ite mietin esikkoa odottaessa, että pitäisikö hankkia doppleri, mutta ei sitä sitten tullut hankittua.
 
Kiitos pinosta! :)

Täällä ei ole minkäänlaisia oireita, se vähän arveluttaakin. Itkuherkkä kyllä olen, ehkä sen voi laskea jonkilaiseksi oireeksi.

Mulla on eka neuvola 8.8. Menkkojen mukaan (ja neuvolan) mulla olis jo viikkoja jo 5+5 mutta tikutin ovulaation ja olin reilun viikon reissussa just ennen ovista niin tiedän että nyt on vasta 4+3. Saattaa olla että pääsen varhaisultraan neuvolan kautta just sen takia että viikot saadaan tarkennettua, en valita yhtään ja neuvolatädille kerroin kyllä että oviksen tikutin mutta en sitä että ei olis edes mahdollista että olisin pidemmällä kuin 4+3 :p. Kai pieni valkoinen "valhe" tässä sallitaan?

Minäkin luulin että toisella kierroksella raskaus jäisi taka-alalle 1,5 vuotiaan esikoisen kanssa touhutessa mutta kyllä tämä asia ihan koko ajan pyörii päässä.

Henja 4+3
 
Heip! kiitoksia listan teosta ja kyllä minut tuohon listaan saa lisätä minun puolestani, tuli jo tämä ryhmä niin "tutuksi". Eli nemiah/26/toinen/HYS

Oireiluna tietysti rintojen arkuus, maitoakin on jo tullut. Näin kävi edellisen kanssa että kaikki tapahtui niin alussa ja loppuajan saikin olla aika rauhassa. Turhautuminen ja väsymys on kiduttavaa kun energinen 1-vuotias juoksee jaloissa ja tahtoisi että äiti olisi yhtä energinen, aika paljon semmosia pelkotiloja myös ilmenee joille ainakin meillä vaan mies nauraa kun ne on kuulemma niin "hassuja" :D
 
Lisätty :)

Nyt on täällä sitten ensimmäisellä neuvolakäynnillä oltu. Sainkin ajan kunnalliseen ultraan lasketun ajan varmistamiseksi, joten ei tarvitse yksityiselle mennä. Antoi ajan jo parin viikon päähän, että toivottavasti siellä siinä vaiheessa näkyisi sitten jotakin, jos kaikki on kunnossa. :)

Henja: Eiköhän se sallita ;) Onhan se mukava päästä jo alussa varmistamaan miten siellä voidaan ja toki tarkentamaan viikkoja, jos tarvetta.
 
Heippa kaikille!
Tämän aamun haalean plussan innoittamana hyökkäsin heti tänne :D
Eli siis Suppis/25/toinen/XX
Tänään kp 28/28 ja eilen tein erittäin herkällä testillä ja sain negan, tänään haalea plussa. Jospa se siitä vahvistuisi, toivotaan ainakin kovasti. Mitään oireita ei ole ja se onkin saanut epäilemään, että ei olekaan tärpännyt. Edellisessä raskaudessa kun oireita oli senkin edestä.
Laskettu aika olisi täten 4.4.
Neuvolaa en vielä uskalla varailla, haluan vähän aikaa vielä varmistella tässä..

Henja: Valkoinen valhe sallitaan, hyvään tarkoitukseen! ;)
 
Suppis: Tervetuloa mukaan ja toivotaan, että viiva vahvistuu! :) Onneksi raskaudet ovat erilaisia, eikä erilaiset oireet tai niiden puuttuminen tarkoita suoraan mitään ikävää. Niin, ja onnittelut plussasta!!
 
Minä ilmottautuisin tänne muiden johdattelemana kun raskaus testistä tuli positiivinen vaikka viellä hankala uskoa mutta :) Neuvolassa tosin en oo viellä käyny lainkaan mutta pian sit sekin, onneksi on tuon esikon 6v neuvola niin voin siinä samalla hoitaa asioita :)

Yönenkeli /28/ kolmas/LA 6.4.2014/ epäilisin et TAYS


Muoks. 27.7. pakko se on jo uskoa :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Mä ilmottaudun mukaan, ihan täysuntuvikkona! :) Alkuviikosta ilmesty haalea viiva, seuraavana aamuna sama homma ja pakkohan niitä ja oireita oli jo uskoa. Tänään testasin vielä digi-testillä ja se vahvisti omat mietinnät siitä, että viidennellä viikolla mennään.Tämä on ensimmäinen raskauteni ja pelot on kyllä aika korkealla, mitä jos jotain käykin. Samalla tosin tuntuu ettei mitään muuta osaa nyt ajatellakaan ja suunpielet kääntyy korviin heti kun vähänkin miettii koko asiaa:D Nyt odottelen ensimmäistä neuvolaa, joka on 20.8.


Nend / 24 / Ensimmäinen / LA 31.3 / KOS

tää lahopää unohti tuon la:n tosta, korjasinpa siis sen
 
Viimeksi muokattu:
Kääk, eilen marketin liuskatestiin haamu, tänään digi sanoi että raskaana 1-2. Kääk vielä sen takia, kun yritystä ei ole ollut. Pitänee tässä hetki kuitenki pureskella asiaa. Meillä on entuudestaan kolme poikaa 7, 2 ja 1 vee. Eli tämä masukki olis neljäs. Apuva. Vielä en uskalla ihan listoille tulla mut pakkohan tää pino oli lukea. Mitään haisua ei lasketusta ajasta ole :)
 
Moikka!

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. Kp 29/29 testissä puhdas nega ja eilen 33/29 tuli sitten plussa.
Tammikuussa oli tuulimuna raskaus ja keskeytys/kaavinta. Varovaisin mielin liikkeellä, mutta toiveikkaana kuitenkin =)

tiuhtis78 / 34 / neljäs / la 1.4 / KYS
 
Tervetuloa kaikille uusille!! :)

Täällä ei ole enää kaukana se, että saa taas alkaa oksentelemaan. Sen verran huono olo on jo. Toivottavasti ei olisi samanlaista kuin esikosta, vaan pysyisi oikeasti vain aamupahoinvointina. Muutoin ei kummempia, kovasti ultraa jo odottelen, että saisi varmuutta asiaan. Ovat uutiset sitten iloisia tai eivät. Ollaan ajateltu kertoa raskaudesta perheillemme vasta np-ultran jälkeen, joten saattaa tehdä tiukkaa itselleni odotella niin kauan :D Muilta yritetään salata asia pidempään, mutta en ole ajatellut valehdella, jos joku asiasta kysyy.

Oletteko te ajatelleet, että milloin kerrotte muille raskaudesta/milloin sitä ei enää yritetä salata?
 
Meidän piti alunperin kertoa vasta ekan ultran jälkeen, mutta enhän mä malttanut olla siskoilleni ja äidille kertomatta, samoin parille läheisimmälle ystävälle on jo kerrottu. Miehen vanhemmat ja mun isä ei vielä tiedä ja niiden kohalla toivonkin että säästetään uutiset sinne ekan ultran jälkeen. Toisaaltaan nyt jo vähän harmittaa että niinkin moni tietää näin aikasin, mutta minkäs teet.
 
Me aateltiin olla hissukseen varmaan jonnekkin 10 viikolle asti. En usko että päästään siihen 12 viikkoon kertomatta kenellekkään:)

Oireita ei paljon ole.. Mulla nyt yleensäkään ei mitään ihmeellistä oo ollu. Pientä väsymystä ja iltakuvotusta..Niitä odotellessa:)

Itse ajattelin neuvolaan soitella vähän myöhemmin. Meillä on muuttohässäkkä päällä niin kuhan ollaan asetuttu seuraavaan kaupunkiin niin sitten sinne soittelen.

-Daniella ja junnu (4+1)
 
Täällä alkaa olla jo mukavasti porukkaa :) Ollaan miehen kanssa parhaillaan matkalla kotiin päin Kotkan Meripäiviltä, ja kyllähän tuolla moni ihmetteli kun olin kuskin roolissa ja limulinjalla.. Tosin valehtelin, että lääkitys viimekuisen polvileikkauksen vuoksi estää juomasta, mutta kavereiden ilmeet oli enemmän kun epäileviä ;/ Me on kerrottu molempien äideille ja mun paras ystävä tietää sekä miehen pomo..ja tää pomo tietää siks, kun meinas lisätä mun miehelle vastuuta ja työtunteja sekä reissuhommia alkuvuodesta..mut eipä lisääkään :D Muilta yritetään pitää salassa sinne np-ultraan asti ainakin :)

Mulla alkaa oloja olla jo vähän enempi..turvotus on järkyttävä, janottaa kokoajan ja sit tietty pissattaa, finnejä on kun milläki teinillä, kuvottaa ja rinnat on tooooosi kipeet ja verisuonet näkyy selvästi. Niin ja väsymys..en tajua kuinka jaksan herää huomenna aamuvuoroon näin loman jälkeen :/
 
Ärsyttävän flunssan teki niin ei tässä saa kunnolla edes nukkua. Flunssa tuli just samana päivänä kun plussasin. Oireitakaan ei hirveesti vielä ole. Rintoja vähä pakottaa ja väsyttää tietenkin, mut varmaan tää tauti vie viimeisetkin voimat :(

Muutamat hyvät ystävät tietää tästä minun raskaudesta ja meidän molempien vanhemmat ja minun sisko. Töissä en kyllä aio sanoa ku vasta sitten jos kaikki on hyvin.

Neuvolaan pitäs varmaan soitella lähipäivinä ja ultrassa meinattiin käydä yksityisellä kun viimeks kunnalliselta jäi vähä huono fiilis.
 
Täällä poksui tänään 5+0 :)

Hieman häiritsee tämä vähä oireisuus, vkl oli jo vähän pahoinvointia mutta enää ei. Itkuherkkä ja lyhyt pinnainen kyllä olen. Kauheasti houkuttaisi varhaisultra mutta mulla ei kamalasti ylimääräisiä kaksisataisia näin kotihoidontuella ole :/. Täytyy nyt toivoa että pääsisin ihan neuvolan kautta sinne.

Täällä raskaus tuli vähän hassuun aikaan, minä palaan töihin ja esikoinen aloittaa hoidon kahden viikon päästä. Ensi maanantaina mennään ekaa kertaa pph:lle harjoittelemaan, jännää. Jos kaikki nyt menee hyvin niin eihän pojan kauaa tarvii hoidossa olla.

Aika monille läheisille ollaan jo kerrottu, kerrottiin pojastakin jo tosi aikaseen. Mä olen niin avoin ja suulas ihminen että tiedän että jos kokisimme keskenmenon niin haluaisin siitäkin puhua läheisille. Yritän mennä asenteella että kaikki menee hyvin, keskenmeno varmasti satuttaa, oli siihen varautunut tai ei.

Henja 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Laskinkin uudestaan tota laskettua kun mullahan onkin kierto n. 30 päivää :) Niin LA oiskin 8.4.2014 ja nyt olis RV 4+0 eli digi testi anto raskaana 2-3 RV 3+4 mut ovistahan mä tikuttelin ja se plussa tuli 12.7 ja samana iltana kivut ja seuraavana aamuna niin ajattelisin oviksen siis olleen 13.7 ja jos se olisi hedelmöittymis päivä niin olisi RV 4+3 :D

Muutamalle on kerrottu jo mutta muuten varmaan kerrotaan sitten kun eka ultra takana :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä varailin tossa uuden varhaisultra-ajan, olis yli 200e ollu vähän liian suolainen hinta :/ Nyt mennään sit Pihlajalinnaan 20.8., eli rv7+6 :) Siellä jää Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa n.120e :) Voi kun aika vaan menis nopee!! Huomenna paukkuu 5+0 ja olot melki samoja kun on ollukin..mut pahimmat alkaakin vasta rv6+ :)
 

Yhteistyössä