Huh, vihdoin hetki aikaa tulla vilkaisemaan tännekin, kun isompi on ruokittu ja pienempi turnottaa aamupäiväunia.
orpk:lle ONNEA vikkelästä pojasta, onkin tullut tosi vauhdilla!
mansikka-maijalle myös onnittelut pojasta! Meillä syntyi poika myös esikoisen kanssa samana päivänä!
Kirjoittelen siitä myöhemmin, kun ehdin synnytyskertomusta väsätä.
Natelle Kiitos synnytyskertomuksesta!
Toive Tosi kiva kuulla, että sulle jäi noin hyvät fiilikset sektiosta!
Ja kiitos suljetusta kerhosta!
Karen Kiva kuulla, että teillä on kaikki lähtenyt sujumaan hyvin, vaikka vähän olikin epäilyksiä. Imetys ei todellakaan ole hyvän äitiyden mittari. Pääasia kuitenkin on, että vauva kasvaa ja voi hyvin
Teille, jotka taistelette lisämaidon kanssa, mä olen vähän sitä mieltä, että jos vauvaa nukuttaa, niin antakaa nukkua ja sitten kun luonto herättää vauvan syömään (jos ei nyt siis oikeasti tuntitolkulla nuku) niin sitten yrittää tuputtaa niin paljon kuin uppoaa. Onhan se inhottavaa, että joutuu väkisellä syöttämään, jos ei vauvalle vaan uppoa. Ymmärrän kyllä lääkäreiden huolen, että paino ei muka nouse tarpeeksi nopeasti, mutta pitääkö kaikkien samanpainoisia samanikäisenä ollakaan? Tietysti mä en ole mikään sanomaan asiaan mitään, kun ei kokemusta ole, mutta näin mä vaan ajattelen
Pihlajalle ja kishulille Tsemppiä viimeisiin päiviin!
Ja sitten omaa napaa. Vauva on maailman ihanin (tietysti
) :heart: Pääasiassa vaan syö ja nukkuu, mutta nyt parina iltana on jaksanut katsella maailmaa parinkin tunnin ajan
Todella rauhallinen ja kiltti vauva on, ainoastaan joskus vaippaa vaihdettaessa saattaa vähän inahtaa tyytymättömyyttään. Tai jos ruuan tulo kestää aivan liian kauan, mutta on tosi kärsivällinen senkin suhteen
Hyvin on siis lähtenyt sujumaan, esikoinen nyt on vähän mustasukkainen, kun joutuu äidin huomiota jakamaan ja saa hirveitä raivareita, jos joku muu kuin äiti yrittää auttaa esim. pukemisessa, nukuttamisesta puhumattakaan. Mutta eiköhän tästä aikaa myöten tasoitu kaikkien olot. Me joudutaan olemaan mun äidillä "evakossa" nyt alkuun, kun meillä ei tällä hetkellä ole kylpyhuonetta käytössä kotona (vain rantasauna, johon pitää kantaa vedet sisältä), joten jälkivuotojen ja muiden takia on fiksumpaa olla täällä. Tietysti täällä on myös esikoiselle leikittäjä ja muutakin apua, mutta kyllä tää alkaa pikkuhiljaa rassaamaan kaikkien päätä, kun ei kellään ole hetken rauhaa. Tällainen matkalaukkuelämä ei vaan ole mua varten. No, eiköhän pikkuhiljaa vuodotkin lakkaa ja elämä helpotu senkin suhteen.
Perhepedissä nukutaan ihan sen helppouden takia, sänky kun on 180cm leveä, niin mahdutaan hyvin koko perhe, kun esikoinenkin kömpii aamulla viereen pötköttelemään vähäksi aikaa. Musta on niin mukavaa, kun voi nukkua kyljellään alempi tissi paljaana eikä tarvitse miettiä heräilemistä, kun tietää että vauva tankkaa itse itsensä kun siltä tuntuu
Paino mulla on tippunut jo ihan kiitettävästi, olisi pitänyt pyytää päästä saliin mennessä vaa'alle, niin olisi tiennyt lopullisen painon, mutta viimeisessä neuvolassa oli muistaakseni 72,3kg ja nyt toissailtana hyppäsin kotivaa'alle ja lukema oli 65kg!
Eli vauhdilla näyttää ainakin nämä ekat kilot tippuvan, mutta ei mulla ole kiire päästä heti takas omiin mittoihin.
Ja sitten mulla on (ei eka (esikoisesta oli myös), mut toivottavasti vika)
rintatulehdus. Toinen tissi on tosi kipeä tuolta kainalon puolelta, ihan kosketusarka ja vähän punoittaa. Iski ihan yllättäen keskellä toissayötä, heräsin siihen, kun tärisin ja vapisin ihan holtittomasti, hampaat kalisi ja olin aivan umpijäässä ja tosiaan oli tosi kipeä kohta tuolla. Otin sitten Buranaa, jolla vapina lakkasi ja sain nukuttua, mutta aamulla vielä oli todella hutera olo ja koko päivän joka paikkaan sattui ja palelsi. Soitin sit Kättärille ja sanoivat, että kun on noin alussa, niin kuumaan suihkuun vaan ja hieromaan kipeää kohtaa ja lypsää rintaa, että tukos lähtisi pois. Mä olen nyt sitten hautonut sitä kuumalla jyväpussilla ja kuumavesipullolla tän vuorokauden ja ottanut välillä Buranaa ja tietty imettänyt ahkerasti siltä puolen samalla kohtaa hieroen, mutta on vieläkin kipeä ja edelleen paleltaa eli lämpö heittelee miten sattuu. Täytynee tänään soittaa sairaalalle uudestaan ja pyytää lääkkeet : / Eihän tästä tuu mitään, kun mä olen ihan puolikuntoinen koko ajan enkä jaksa kenenkään kanssa tehdä mitään, kun haluaisin maata vaan silmät kiinni sängyssä peittojen alla rauhassa. Pöh. Eli
pitäkää ne tissinne lämpimänä! Voin kertoa, ei ole kivaa yhtään.
Nyt taitaa pikkujäppinen heräillä ja täytyy viritellä esikolle tähän koneelle Muumit, niin saan imettää rauhassa
Puolikuntoinen Nanski ja jäppinen 6,5vrk :heart: