Mahavakuutus: En ollut koskaan kuullutkaan. Eli ei varmaan semmosta olla hommaamassa. Mitä semmoseen ees kuuluu, haluaako joku viisaampi valaista?
Unet ja painajaiset: Mä oon nähny ihan ihmeunia nytte, koko raskauden ajan. Jotku on ahdistavia, toiset taas huvittavia. Viime yönä mm. unessa menin miehen kanssa naimisiin naisten vessassa. Nään myös omasta mielestä tavallista enemmän unia, joissa kumppani onkin joku muu kuin oma kulta.
Adalmis: Tooosi kiva kuulla Oysista... Vähän kummaa, että tollasesta vähennetään, se ois kuitenkin helppoa paniikin lievitystä ja lisäis ihmisten sairaalamyönteisyyttä. Ajattelin ite ainaki kysellä neuvolassa, että mites, kun mua hirvittää ajatus, että joudun yksin jäämään sairaalaan yön yli tms.
Kahvi: Ei tule itsellä juotua, ei ole ongelma. Sen sijaan tykkään juoda erinäkösiä yrttiteitä, ja niitä ei oikeen suositella... Mutta ei kai se vähäinen määrä voi niiiiin fataalia olla.
Vauvan liikkeet: Huih, en mä ainakaan oo kuvitellu, että niitä vielä ois. Jotenki aatellu, että ne on sitte paaaaljo myöhemmin. :|
Verenpaineet: Onhan se koko perheen etu, että molemmat vanhemmat säilyy hengissä. Ja myöhempää elämää varten on varmaan hyvä lapsenki kannalta tietää, jos isän puolelta tulee verenpainetautia.
Burana: Jännä, siitä kuitenki varotellaan, ettei ainakaan ekan kolmanneksen aikana. Ja neuvolan täti muistutteli siitä, kun viikkoja sitte varailin aikaa, ettei buranaa saa syödä, että mieluummin panadolia. Tosin jos tulee hirveet kivut, niin kyllähän sillon määrätään vaikka niitä hieman riskialttiimpiakin lääkkeitä. Onneks ei oo itellä ollu tarvetta käyttää nyt mitään.
Tjaah,
Tiijona, jo vastailikin tohon.
Ruokasuositukset: Vähän samoilla linjoilla
hallaneidon kanssa. Olen kyllä lukenut läpi, mutta alkoi tuntumaan, ettei niitä ohjeita noudattamalla saisi syödä mitään normaalia. Kai se parempi on syödä monipuolista perusruokaa, jos on kuitenkin kohtuuterveellistä. Mistään graavilohesta tai äyriäisistä en muutenkaan pidä, enkä sisäelimistäkään.
Alkoholi ja
tupakka kyllä on pois käytöstä kokonaan.
mymosalle iso hali ja paljon tarrasukkia!
felina + pikkupulla 10+0