*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Lyhyesti vain: meille syntyi peikkotyttö eilen 26.4 klo 14:53, 3774g ja 53cm pituutta :) :heart: ja viikkoja takana 41+4. Olo oli siis ollut täysin oireeton ja yöllä alkoi supistukset, aamulla 7 oltiin HYSissä ja ennen kolmea tyttö maailmassa. Eli aina ei tarvi ollaa niitä "ennakko-oireita" ku alkaa tapahtua. ;) Pisteitä tyttö sai 9/10. Hiuksia mahoton.

Tsemppiä vielä odottaville, naputtelen sit enempi ko päästään kotiin :)

L ja rimpsessa alle 1vrk. :heart:
 
Onnea Löllöttelijä!!! :heart:

Neuvolassa käyty jälleen, pissassa ei nyt ollu mitään, paineet edelleen hieman koholla, mutta sallituissa rajoissa. Ens viikon keskiviikkona neuvolaan seuraavan kerran jos ei oo syntynyt siihen mennessä. Pitäsköhän tänään lähtee kaupoille kun ei oo juuri missään tullu käytyä. Nyt on alkanut tulla sellasta fiilistä et millonkohan alkaa syntyä ja miten homma alkaa, en oo niinkään malttamaton, mutta mietityttää et KOSKA!! Esikoinen on oppinut nyt näinä viime päivinä kävelemään :) pikkunen on niin hellyyttävä kun yrittää taapertaa :heart:

Ingeri 40+2
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart: :flower:

Neuvolassa taas kaikki kunnossa niin vauvalla kuin mullakin. Vauva on vielä enemmän kiinnittyneenä kuin viime viikolla: pää ei liikkunut enää hiventäkään! :) Viimeinen neuvolakäynti ensi pe, minkä jälkeen käynnit siirtyvät äippäpolille. Pidetään peukut pystyssä, ettei enää ainakaan poli-kontrolliin pidä lyllertää. :)

RV 40+0
 
Moi vaan! En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, mutta täälläkin vielä yhtenä kappaleena. Fyysisesti voin tosi hyvin eli yllättävän hyvä ja energinen olo näin viimeisillään, mutta henkinen puoli hieman rassaa, kun ei ikinä tiedä koska tulee lähtö ja muutenkin hankala suunnitella mitään menemisiä 1-2 päivää pidemmälle. Neuvola oli taas eilen ja kaikki näytti olevan ok. Vauva on raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt. Fundus-mitta oli lähtenyt laskemaan, mut ilmeisesti juurikin tuon laskeutumisen takia. Sanoivat neuvolassa, että vauva voi syntyä piankin, mutta niin sanottiin myös edellisellä viikolla. Supistuksia on lähinnä iltaisiin, mutta aika satunnaisia eivätkä lähde voimistumaan. Se vähän huolettaa, ettei ole mitään tietoa vauvan koosta, koska täällä ei oletusarvoisesti mitään synnytystapa-arviota tehdä. Toivottavasti vauva mahtuu siis syntymään alateitse, kun olen omasta mielestäni kuitenkin aika kapealanteinen. Kahteen otteeseen olen tän huolen ottanut neuvolassa puheeksi, mutta ei siihen ole oikein reagoitu.

Onnea vielä kerran kaikille vauvautuneille! :flower: Ja tsemppiä meille, joilla h-hetki vielä edessä! :)

Lilie 39+4 (kääk, tuo numero näyttää jo niin isolta, että ihan hirvittää... oletettavasti pääsen kuitenkin myös sinne nelosella alkaviin lukemiin)
 
Löllöttelijä: Onnea vaavista! Pääsit samoille viikoille kuin minä:D

Toivotaan, että loputkin pääsevät pikapikaa synnäreille:)

Huomenna tulee vaaviselle kaksi viikkoa täyteen ja saa alottaa d-tipat ja leikata kynnet, wohoo!

Onko teidän muiden vastasyntyneillä ollut pitkät kynnet? Meidän poika vois kiivetä noilla puuhun! Etenkin peukalon kynnet on hirmuiset. Pakko pitää lapasia koko ajan kädessä, raapii muuten itsensä ja minut!

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille, nauttikaa mahoista tai vauvoista :flower:

...Ei kyllä voi muuta sanoa kuin että kevät on ihan mahtava aika saada vauva! Aurinkoisia, koko ajan piteneviä päiviä, lämpenevää säätä ym. Paljon mukavampi ajankohta kuin esikoisen hyisen kylmä ja pimeä tammikuu :)

Ceali & Lilleri 13pv
 
Löllöttelijä: Hurjan paljon onnea :kiss:

Ceali: Meillä on pojalla tosi pitkät kynnet, ai että ku se tarraa niillä tissiin ja nyt on vielä muutenkin aika herkkänä nuo nännit niin sit vielä syöntiä aloittaessaan sätkii kun kalakuivalla maalla ja huitoo käsillään :whistle: :D 2 viikkiselta saa alkaa vasta kynsiä leikkaamaan? En tiennyt tuotakaan, olenkin miettinyt pari päivää että sais leikata, mut en muista koskaan.. Puuvillatumput täälläkin kovassa käytössä..

Meillä vauva nukkunut nyt muutaman tunnin, mamma oottaa että heräsi, alkaa tissit olemaan sellaset pamelat kohta, että... :D Mies lähti isompien kanssa puistoon "rapaleikkeihin" :kieh:

Saako Relatippoja antaa vauvalle jo heti vai vasta 2 viikon ikäisenä? Ja missä vaiheessa olette olleet ruokakaupassa vauvan kanssa, entäs pikku kävelyllä? Ja mitähän tuonne 10 asteen lämpöön pukee pienelle että olis hyvä?? Apua, hirveesti asioita pyörii mielessä ja kolmas rakas jo tuli, mut sitä on vaan jotenkin niin hoo moilasena ja peukalo keskellä kämmentä tässä alussa näköjään aina :whistle::LOL:

Eilen sain varattua kastepäivän, pidetään ne meidän lähi seurakuntatalolla Lauantaina 26.5 klo.15, sitte saa pikkuinenkin nimen ihan virallisesti :) kenellekään ei olla paljastettu vielä, paitsi täällä sen etunimen :) Eikä paljasteta ennen kuin sit sellä :)

Josefia ja Aleksi 8vrk
 
Juu, meillä myös pitkät kynnet, varsinkin ne peukalot :D Just eilen kahden viikon kunniaksi niitä yritin leikellä ;)
ulkona sillai oikeesti vaunuilemassa käytiin keskiviikkona. Oltaisi varmasti ulkoiltu jo enemmänkin mutta tää tauti nyt sotkee kuvioita. Pari kertaa sitä ennen ollan oltu autoajelulla. Ei kai ulkoilulle ole rajoituksia kun ulkona reilusti plussa-asteita kuitenkin. Pakkasen kanssa pitää olla varovainen. Pukineiden kanssa ollaan kyllä täälläkin ihmeissään. Meillä on eka kevätvauva ja taidan vähän liikaa laittaa vällyjä vanhasta muistista :whistle:
Vauvaa en ole vielä kauppaan vienyt, itse vain käynyt. Mutta sangen suojassahan vauveli vaunuissa tms on kunhan kukaan ei vartavasten tuu rykiin naamalle ja itse huolehtii käsihygieniasta.
kastepäivä meilläkin jo varattuna :) Kirkossa kastetaan ja juhlatkin pidetään kirkon tiloissa. Nimikin alkaa hahmottua. Mies sitä on jo kerinny mainostamaankin kaikille ja siitähän minä en yhtään oo tykänny.

Kumma juttu miten aika on kullannut muistot nyt jo raskausajasta. Olin todellakin sitä mieltä että oli viimeinen raskaus mutta mutta. Ihan ikävä niitä pieniä (ja vähän suurempiakin) potkuja mahassa ja haikea olo että todellakin on nyt viimeinen raskaus jo takanapäin.
Onnellista loppuraskautta kaikille vielä odottaville ja Tsemppiä loppurutistukseen :) !
 
Onnea vauvautuneille=) Ja onnellista odotuksen loppuaikaa vielä vauvamasuisille:)
Laitellaanpas vähän kuulumisia:) Huomenna meidän tyttö jo 4vko:O ja tänään olisi
ollut LA..
Neuvolassa ollaan käyty punnituksissa, maanantaina tyttö oli 3300g ja 48cm:) melkein kilo tullut kuukaudessa.Ruoka tuolle tytölle kyllä maistuu välillä turhankin usein..:whistle:
Oon yrittänyt pumpata maitoa mutta sekin tuntuu olevan hiipumaan päin jo..
Ristiäiset on täällä 27,päivä ja tytöstä tulee Emilia vaikka Aino piti tulla:D
Kaupassa taidettiin koko porukalla käydä kun tyttö oli reilun viikon ikäinen ja alle viikon ikäisenä käytiin pihatiellä kävelyllä.
Mitenkäs teidän vauvat nukkuu?meillä tuntuu päivällä nukkuvan pidempiä pätkiä kun yöllä..Aamuyöstä herää kitisemään mutta rauhottuu jos otan viereen:heart: On se vaan niin ihana pikkuinen paketti:)
 
Onnea Löllöttelijä peikkotytöstä! :flower:

ihana kuulla muiden kuulumisia <3 lämmittää mieltä!

Kävin tänään siellä äitiyspolilla, kun ei tuo muksu kerta osaa laskeutua. Painoarvioksi lääkäri sai 4-4,2kg, eli iso! Viimeks kävin tuolla polilla arviossa sillon 37+4 ja sillon arvioitiin 3,5 kg, eli hyvin nuot arviot ainakin pitävät paikkansa.. :) Omassa neuvolassa siitä on joka kerta veikattu paljon pienempää, mutta tuolla polilla on niin paljon tarkemmat laitteet, että ehkä se täytyy uskoa, että iso se saattaa olla.
Kohdunsuu oli auki sormenkärjelle ja kaulaa vieläkin sama 2cm. Eli lähestulkoon mitään ei ollut tapahtunut... Ens viikon torstaille (3.5) on sitten aika käynnistykseen.. Kun se on niin iso, eikä ole mitenkään kiinnittinyt niin täytyy sitten kait yrittää käynnistää. Käynnistys pelottaa.. Niinpä koitan tehä kaikkeni että syntyis sitä ennen.. :) Tänään oon saunonut varmaan kolme tuntia, nyt tässä oottelen miestä kotiin, että josko vielä sais seksiä ;) Huomenna on sitten luvassa suursiivous ja lisää saunomista. :)

Eiköhän se sieltä tule.. Äiti on aivan varma, että lähen ens yönä synnyttämään, hänellä kun mennyt veet lasketusta ajasta seuraavana yönä. Ei haittais mua! :)

Poks 40+0

Vaihtelevia ajatuksia on paljon, kaikki mietityttää ja käynnistys pelottaa :( Kaitpa se tästä taas, kun yön nukkuu. Tärkeintä kuitenkin että molemmat voidaan hyvin :)

Tsemppiä kanssasisaret! Odottavan aika on joskus turhan pitkä..
 
Onnea hurjasti Löllöttelijä, tulihan se sieltä, ihanaa:heart:

Me aloitettiin ulkoilu reilu viikon iässä eka 20 min ja sit joka päivä 20 min enemmän, reilu parin viikon iästä on nukkunut useammat päikyt ulkona, riippuen vähän kelistä.

Ulkovaatteet: Mulla ollut nyt viime päivinä vaunuissa semmonen vanupuku ihan bodyn ja pöksyjen päällä ja sit se pakkauksen makuupussi. Aurinkoisena päivänä takapihalla toi oli liikaa, mut muuten on ollut hyvän lämpönen kun on herännyt.

Meillä ilta tankataan maitoa aika tiuhaan ja ekan pätkän nukkuukin yleensä n. 10-1 tai 2. Sit alkaa herään 1-2h välein syömään. Nyt kun on ollut kipee, niin ei oikein meinaan nukkua takasin, kun nenu tukossa, mut pienellä kantamisella saa takas nukkuun. Päivisin on alkanut oleen unien välillä selkeesti hereillä 1-2h 2-3h unien jälkeen, mut jos on ton 2h, niin tarvii tissitorkut tossa tunnin kohdalla:)

Ekan hymynkin olen jo tulkinnut, mutta tiedä sitten oliko aito vai masun väänne. Pari kertaa kuitenkin otti ihan katsekontaktin ja sit hymyili:):) Myöskin neuvolasta saatua hymynaamaa tuijottaa ja eilen saamaansa vappupalloa:LOL:

Haastavinta tässä on ollut se, että tuntuu että aikani ei riitä näille kaikille kolmelle, tai jotenkin koko ajan vähän huono omatunto, sellanen riittämättömyyden tunne. Mutta olihan se odotettavissakin.

Loppuun vielä tsempitykset kaikille viime metreille. Mulla muuten meni tuo polin painoarvio pieleen vaan 80g (oli 4400 ja synty 4320).

Pomppuli ja muru 4viikkoa , meillä ristiäiset 12.5:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Papaya
Ilmottaudun pikaisesti..

Eli meille syntyi ihana pieni poika 12.4 klo. 13.39 vauhdilla maailmaan. Koko synnytys kesti 50 min, josta ponnistamiseen 2 min ja jälkeisten syntymiseen meni 11 min. Synnytys käynnistettiin rv 41+6. Puudutteita en ehtinyt saada, itku tuli siinä kohtaa kun kuulin että olen jo 7 cm auki. Kätilö lupasi kohdunkaulan puudutteen, mutta sitten alkoi jo ponnistuttamaan ja näin kun lääkäri kurkkasi ovesta ja kätilö huusi hänelle että täällä synnytetään jo :D No repeämiä ei tullut pahemmin, vain 5 tikkiä. Mittaa pojalla oli 3700 ja 51 cm.

Poika on aivan ihana ja hirmuisen suloinen. Voi tätä vauvan tuoksua :heart: Isosisko on ottanut hyvin vastaan. Ainoa vaan että meillä taistellaan tuon ruokailun kanssa, vauva kun ei osaa oikeanlaista imuotetta ja näin maitoa ei tule : / Olen päättänyt että vielä koitetaan niin kauan kuin pystytään ja oma pää kestää. Aikamoista tämä on ollut (siis syöttöpumppausimetyslypsy-puuhat) Toivottavasti se arki tästä ¨tasaantuu ja ihanaa jos se imuotekin vielä jotenkin kummasti löytyis. Esikoisen kanssa ollu samat ongelmat, mutta ihana tuli hänestäkin vaikka lähes pääosin korvikkeelle kasvoikin :heart: Itse otan tästä vaan turhan paljon painetta, kun tosiaan haluaisin kovasti imettää.

-Linn ja Pikkuleijona 15 vrk :heart:
 
Tässä alkaa kieltämättä tulla kateelliseksi, kun suurin osa on saanut pienen nyyttinsä syliin, mutta meikäläinen on edelleen yhtenä kappaleena! No ei vaan, ainakaan pahemmin. ;) Yritän nyt tosissani asennoitua tähän mahdollisimman positiivisesti, vaikka välillä vähän itkettääkin yms. Tuntuu, että olen ollut todella itkuherkkä viimeiset pari päivää - miehen kehuistakin tulee tippa linssiin! Onneksi sain nyt viime yönä nukuttua kunnolla niin olo on senkin vuoksi taas hitusen parempi. :) Suunnittelin tässä lähteväni hakemaan vappumunkkiaineksia kaupungilta sekä nauttimaan auringosta kenties sataman kahvilaan. Ihanaa sunnuntaita myös teille kaikille! :heart:

PS. Ketkä muut täällä ovatkaan vielä odottavalla kannalla? En kai mä nyt ihan yksin täällä ole. :)

RV 40+2
 
Jee meki päästään kotiin tänään!! Mua kursittiin vielä perjantaina uudelleen kasaan jonka vuoksi ei eilen vielä päästy lähteen. Sain siis kolmannen asteen repeemät mut tarinaa myöhemmin.

Onnittelut uusille vauvautuneille!! :flower: ja hurjat lopputsempit vielä odottaville!! :)

ps. kauhee tää löllykkä masu ku tottu jo siihen kovaan ja kiinteään :D

L ja neiti S ~3vrk :heart:
 
Elyna: Täällä on ainakin toinen vielä yhtenä kappaleena... Viime yönä tuli ensimmäistä kertaa aika rytmikkäästi selän ja vatsan poltteluita - kai ne nyt on niitä kuuluisia supistuksia? Ja välillä tosi kipeitä sukkapuikkokipuja, kun vauva liikkuu mahassa.

Mutta kyllä jo vähän masentaa. Olen jotenkin jo luopunut toivosta ja varma, että käynnistykseen joudutaan sitten joskus. Puhelimeenkaan en jaksa enää kyselijöille vastailla. :|

Rv 40+4
 
Jaksamista odottajille, ne kyselyt on ärrrrsyttäviä:D Eiköhän kaikki ilmottele kenelle haluaakaan ilmotella, sitten kun vauva on syntynyt. Eipä ne kyselemällä nopeammin synny! :)

Iloista vappua kaikille! Mitä vappusuunnitelmia teillä on? Me lähdetään koko konkkaronkka hieman sukuloimaan vapuksi :) Ja kotona on tietysti munkkeja ja nakkeja odottamassa mässyttelyä!

Ceali & Lilleri 15pv :heart:
 
Täällä kans vielä ollaan vauva mahassa :wave:

Tänään laskettuaika,mutta eipä ole mitään tapahtunut.
Kävin aamulla oysissa kun liikkeet oli väåhentyneet huomattavasti perjantaista ja vauva oli järjestänyt meille yllätyksen...Oli kääntynyt viistotarjontaan että näin :( Aamulla takas oysiin ja mietitään mitä tehdään. Perjantaina neuvolassa vauva oli vielä rt ja ihmetyttää kun pari vkoa sitten vauva oli vielä muka terkan mukaan jo kiinnittynytkin....:O
Nyt sitten mietitään perätilasynnytystä....kannattaako minun alkaa sellaiseen? onko kukaan synnyttänyt tarkoituksella perätilassa? Pitikin vielä mennä vauvan kääntymään päivää ennen laskettuaikaa...HUOH!!!|O
Laitetaan vielä että sydänkäyrä vauvalla oli ok,muutama supistus piirtyi myös. Painoarvio oli 3,5kg.

40+0 POKS!!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös odotetaan! Torstaina mulla tosiaan se käynnistys, jos ei sitä ennen synny.

VOi Bluebaby :( Kuulostaa erittäin inhottavalta, miks vielä näin pitkällä pitää mennä kääntymään! Ihme ettei meillä ole kääntynyt, kun ei kerta ole laskeutunutkaan mihinkään :O Toivottavasti kaikki menis kuitenkin hyvin!

Papaya ja Hilma 40+2
 
Sorel: onnittelut :flower:

Vauva nukkuu ja isommat on miehen kans pyöräilemässä, meidän 5 vuotias oppi eilen polkee ilman apurattaita, joten nyt kovaa treeniä niin on kohta kun vanha tekijä :)

Mites jo synnyttäneet, paljonko jäi painoa sairaalaan? Tai siis osa jäi sinne ja osa siitä tuli tietysti vauvan muodossa kotiin :) Mulla tuli siis raskausaikana loppuusa jotain 4kg ja tänään kävin puntarilla ekan kerran synnytyksen jälkeen niin olipa paino 9-10kg vähemmän kuin viimeisellä neuvola punnituksella :) Eli raskaudesta tulleet kilot ON PoISSA :D Ja lisäksi vielä 4-5kg vähemmän kuin ennen raskautta :)

Tänään ulkoiltiin ja kyläiltiin ekan kerran ja hienostihan se meni :) käveltiin anoppilaan, matkaan meni jotain 20min. sit sieltä vielä pois, mennessä oli neuletakki liikaa, mut tullessa jätin sen pois niin oli sopivan lämpimän tuntuinen :) Huomenna jos taas pikku lenkki jos ilmat sallii :)

Josefia ja Aleksi 10vrk :heart:
 
:wave: Täällä kans vielä yhtenä kappaleena :headwall:
Odottavan aika on pitkä, vaikka tässä kaikkea puuhaa olisikin samaan aikaan. Meil on nyt pintaremontti ja muuttopuuhat edessä. Anoppi on siivonnut asuntoa kun ei musta enää siivoamaan oo, kotona oon lasta hoitanu ja levänny. Sisustus juttuja oon netistä kattellu kun pitäs verhot valita ym. Kovasti pihasuunnittelu ja pihan kuopsuttelu houkuttais mut taitaa jäädä seuraavaan kesään ihan suosiolla.

bluebaby onpas teille ylläri tullu! Itelle jos perätilasynnytystä ehotettais, haluaisin tietää ehdottomasti siitä enemmän, eli jos sitä tosissaan miettivät niin uskalla rohkeasti kysyä mieltä arkarruttavat asiat!

Onnea kaikille vauvan syliin saaneille!
Niin ja hauskan iloista vappua kaikille!

Ingeri 40+4 toukokuulle menee näillä näkymin vauvanhaku reissu |O
 
Nyt menee jännäksi.
Saas nähdä tuleeko tämä näin huuhtikuun puolella vielä.. Eilen illalla kahdeksan maissa alkoi supistelemaan ja nyt niitä tulee noin viiden minuutin välein ja ovat tosi kipeitä. Soitin tossa synnärillekkin ja sanoivat ettei vielä kannata tulla jos kotona pärjää. En tiiä jaksaako tätä kauaa enää... toivottavasti eivät kuitenkaa lopu.

Jänskättää niin mahdottomasti... pitäis yrittää torkkua, mutta ei pysty. :)

Liss 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Papaya
Toivottavasti Liss saat pian vauvan syliin, jos et ole jo saanut! :flower:

Kävin eilen sauvakävelemässä semmosen 5 kilometrin lenkin ja sen jälkeen saunottiin ja seksiäkin vielä illalla, mutta huoh, mitään ei tapahdu!

Viime yönä joutu yhen vessareissun jättää väliin, kun pitää tänään viedä pissanäyte terveyskeskukseen. Tuumas olla hankalaa olla reipas neljä tuntia pissaamatta! No näytteen sain kuitenkin ja nyt odottaa tuolla, että hilpasen sen kylille.

Tänään olis tarkotus ukon kanssa lähtiä käymään kaupungissa, imuri hajos niin viedä se huoltoon ja käydä ostaan vähän uutta maalia! Sais viimesetkin kaapinovet maalattua ja terassin lattia olis tarkotus lakata. :) Pitäis ostaa myös itkulhälytin ja rintapumppu, ja mitäs sitä vielä tarvis.. Ehkä vois sen tuttipullonkin ostaa varmuuden vuoksi, jos ei imetys onnistukkaan.

Aurinko paistaa jo niin kauniisti, tästä tulee hyvä päivä! ja huomenna ois loistava syntymäpäivä Hilmalle.. <3

Papaya ja Hilma 40+3
 
Yhdessä paketissa ollaan täälläkin! :) Paineen tunne alapäässä on kasvanut ja kävelylenkillä vatsa saattaa mennä hetkittäin kovaksi, mutta ei muuta. Limatulpasta tai muistakaan eritteistä ei ole tietoa! :D

RV 40+3
 

Yhteistyössä