***??*** huhtikuun 2012 helmet heinäkuussa ***??****

HUHTIKUUSSA SYNTYVÄT PALLEROT





(nimi, la, ikä, sairaala, mones lapsi)

31.3.2012
kekkuvekku * 23 * ? * Ensimmäinen

1.4.2012
Melissa84 * 27v. * K-HKS * ensimmäinen
LittleStar * 26v * pkks * toinen
Äittä-83 * 28 v * Oys * toinen

3.4.2012
heik-ku * 26v * PKKS * toinen
NelliKaramelli * ? * kätilöopisto * ensimmäinen

4.4.2012
Ceali * 28v * Kät * toinen
Mansikkasuu * 33v * HYS * kolmas

6.4.2012
vauvahaaveita * 27v. * OYS * kolmas
Champion * 29v * vas/tays * kolmas

8.4.2012
ninnu. * 23v * ? * toinen

9.4.2012
Josefia * ? * KAKS * kolmas






SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
KUS = Karolinska universitetssjukhuset i Solna
 
Viimeksi muokattu:
Siirrytäänhän ystävät tänne, moni olikin jo kirjoitellut tuohon toiseen avaukseen. Kiitos vauvahaaveita ketjun perustamisesta!! :)

Oireista oli puhetta. Pahoinvointi on jo alkanut, ei vielä oksentelua. Esikoisesta oli myös ihan alusta asti. Liekkö toinen tyttö tulossa? ;) Suuta kuivaa, etenkin iltaisin. Huimaa helposti. Alamahalla tuntuu repäisykipuja liian nopeasti ylös noustessa. Onkos muuta...? Ei tule nyt mieleen.

Oireista huolimatta pelkään tuulimunaa tai muuta häikkää. Tosiaan luulin oviksen olleen huomattavasti aiemmin. Plussan sain sitten myöhemmin ja silloin alkoi oireetkin. Varhaisultra on parin viikon päästä, sittenhän sen näkee onko oikeassa paikassa elämää! Pitää vaan toivoa parasta!! :heart:
 
Saako liittyä mukaan?:) Juuri odottelinkin koska tänne ilmestyisi huhtikuun pino ja näinhän juuri kävikin, hienoa! Sen verran taustatietoa, että parisen kuukautta yritettiin tätä raskautta ja nyt sitten reilu viikko sitten tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin, tooosi haalen sellaisen ja siitähän se on sitten vahvistunut. <3 Nyt vasta täynnä 4+4 ja tuntuu et aika menee niiin hitaasti! :D

Eli tiedot menisi sitten näin:

Melissa84 * 1.4.2012 * 27v. * K-HKS * ensimmäinen

Ja oireista: eka viikko meni niin, että olin jatkuvasti ihan kananlihalla ja oli olo, että flunssaa pukkaa.. Lämpökin nousi sinne 37.7. Lämmöt edelleen koholla siinä reilu 37. Rinnat turvoksissa ja alavatsassa nippailee ja paineentunnetta.. eli aika näitä perusoireita. :) Ainoa vaan, että tänään oli elämäni ensimmäinen aurallinen migreenikohtaus!!!??? Ikinä ei ole moista ollut, eikä suvussa ole. Pelästytti aika tavalla. :( Mistäköhän toikin tuli, raskausaikana migreenien pitäis helpottaa eikä alkaa..

LittleStar Mulla kanssa jostain syystä koko ajan pelko, jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen tms. :( Mutta tosiaan pitää vain toivoa parasta! <3
 
Eli minä kans!!! :D

Champion * 6.4.2012 * 29v * vas/tays * kolmas kyseessä :)

Mulla siis tosiaan kaksi keskenmenoa taustalla puolen toista vuoden aikana joten koitan parhaani mukaan saada luotettua et kaikki menee hyvin. Oiret ainakin vahvemmat kun viimeksi kesken menneessä kemiallisessa.

Oireita on rintojen arkuus ja tänään on ollut ihan sellasta menkkajuilintaa koko ajan et vois vuoto alkaa millä hetkellä hyvänsä. Huomenna tai tänään niiden pitäiskin alkaa kun en ole varma et alkoko menat 31.6. vai 1.7. mut lasken ton jälkimmäisen mukaan. Vahva plussa tänään tullut jo testiin :) Sit mulla tuntuu olevan raskausoireena ylen palttinen hikoilu kainaloissa ja töissä ei ollut kauhean mukavaa tänään kun haisin hielle voimakkaasti vaikka yleensä en haise. Mulla on vajaan viikon ollut alaselkä kipeä ja huomasin et mun työ ottaa nyt jo selän päälle (olen töissä kotipizzassa) ja paistopöytä ottaa juurikin alamahan kohdalle et kun nyt on jo maha turvoksissa niin en tiedä millä ihmeellä mä yletyn paistaan kun maha alkaa kasvaan kunnolla :O Pitää varmaan joku koroke hommata..

Champpis ja "Paavo" 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Champion toivotaan et kaikki tällä kertaa menee ihan nappiin, siitä lähdetään liikkeelle!! :) Ikäviä juttuja sattunut teille.. :( Tietty myös meijän muiden kohdalla lähtökohtana se et sitten huhtikuussa onpi pieni nyytti sylissä, eiks je? :D

Kekkuvekku Mehän saadaan jännätä tosiaan ihan samoilla päivillä!! Kivaa! ;)

Missä vaiheessa muuten meinaatte neuvolaan soitella? Mun piti tänä aamuna tehdä vielä varmuuden vuoks yks testi, piti varmistaa että tuolla masussa on oikeasti joku .. :D
 
vauvahaaveita: Pitäiskö tuohon etusivulle kopsata vielä lista synnytyssairaaloiden lyhenteistä? Kaikki pinoon tulevat eivät välttämättä tiedä niitä lyhenteitä:) Muiden kk-pinojen etusivulta ainakin löytyy kopsattavaksi tänne :)
 
Tuntuu olevan aika eri käytäntö noissa neuvoloissa kun täällä on noin rv8 eka kerta, sit rv11 lääkärineuvola ja rv13 niskapoimu-ultra. Mä odotan itse nyt ainakin reilun viikon et näen ettei ole kemiallinen joten on kivempi ettei tee tästä vielä liian totta itselleen. Sit kun on rv7 täynnä niin soittelen sit vasta aikaa neuvolaan ja ultraan meen samoilla tienoilla. Mulla on kaverin polttarit elokuun lopussa ja just 8+1 sillon joten haluan nähdä sykkeen ennen sitä tai vedän lärvit niissä polttareissa jos syke ei löydy. Tosin kokemuksesta tiedän ettei sekään vielä takaa mitään kun ekassa keskenmenossa sydän oli pysähtynyt pikkusella rv9+4. Mulla oli tosi paha allerginen reaktio ja lääkärit veikkasivat et se aiheutti keskenmenon, mutta varmuutahan siitä ei ole. Nyt syön kiltisti kaksi cetiriziiniä päiväsä varmuudeksi ettei uusiudu se reaktio enää odotusaikana. Anfylaktisesta shokista siis puhutaan.. Mut se siitä, en halua että muille tulee epäilys omaa odotusta kohtaan vaikka ite olen kyyninen.

Melissa84 mä oon päättänyt et meille tulee tämä vauva huhtikuussa ja niin tulee teillekin :D

Champion ja "Paavo" 4+0
 
Viimeksi muokattu:
melissa84: Jotenkin mulla on kuitenkin "varma" tunne tästä pienestä, mutta lähipiirissä on ollut lähiaikoina useampi tuulimuna, niin se varmaan nostaa pelkoa, kun kaikenlisäksi oletin ovulaation olleen jo paljon aiemmin. Varma olo, mutta silti niin pelokas...Outo tämä ihmisen mieli...:D

Niin ja tosta migreenistä: Kun aloin odottaa esikoista, kärsin alkuraskaudessa useasta todella voimakkaasta migreenikohtauksesta! Mutta voin melissa lohduttaa, että ainakin minun kohdalla ne jäi siihen varhaisraskauteen, koko loppu odotusajan ei koskenut enää päähän! Se oli luksusta! Toivottavasti sinulla käy samoin! :)

champion: Tällä kertaa pikkuinen saisi pysyä kyydissä! :heart: Niinkuin meille kaikille sitä toivon.

Itse käyn ekana tuolla varhaisultrassa varmistelee vähän viikkoja ja sitten vasta katsotaan neuvola-aika. Täällä se on yleensä rv 8+ eli jos omat veikkaukset viikoista osuu oikeaan, neuvola on varmaan 22-26.8 viikolla.

Minun tiedot: La 1.4 (voihan se vielä muuttua), ikä 26v, pkks, toinen
 
LittleStar Sama juttu, toisaalta on "varma" tunne, mutta silti pelottaa.. mä luulen, et mun kohdalla vaikuttaa taas se, kun mun siskon edellinen raskaus muutama vuosi sitten päättyi kohtukuolemaan rv38.. :( Tosi vaikea suhtautu positiivisesti siihen et kaikki tulis menemään hyvin, mut pakkohan se on niin ajatella, ei tästä ajasta muuten voi yhtään nauttia.. Hei ja hyvä kuulla et sulla on kanssa ollut noita migreenijuttuja esikoisen kohdalla!! Mä jo aattelin et mikähän ihme muhun iski.. Toivottavasti ei ainakaan enää tän alun jälkeen mitään tulis ja toivotaan ettei sulle tuu tässä raskaudessa noita päänsärkyjä!:)
 

Yhteistyössä