Huhtikuun 2008 äitien pudotuspino

Mulla jäi taas viime viikolla ilmoitus välistä mutta punnitsin eilen. Viimeksi mulla lähti se 1,8kg vatsataudin aikaan ja nyt on ollut kova työ pitää se poissa ja oon taas kahdessa viikossa saanut sen tasaantumaan siihen mihin alimmillaan humpsahti. Paino on siis pysynyt suunnilleen samoissa kokoajan eli eilenki 88.3kg. Tuntuis että kutistumista tapahtuu kuitenkin kokoajan, koska vaatteet jää isoiksi. Vaakan lukemat vaan jostain syystä aina putoaa sitten kerralla enemmän, juuri kun luulen että paino jääkin junnaamaan taas viikoiksi...
 
Mulla oli eilen jälkiarkastus 98kg näytti vaaka. no, 10kg tiputettavaa. Mut se on positiivista et vaatteet alkaa sopii päälle. Takamus on lähtenyt ja reidet. :D mut maha on höllyvä ja jenkkakahvat jos toisetkin löytyy. Eipä synnytyksestä ole kuin 6 viikkoo ja risat.

Eilen oltiin pitkällä lenkillä esikoinen pyöräili ja mä työnsin vauvelia rattaissa. Kyllä siinnä hiki tuli. Aurinko paistoi B) ja tuli ihana olo.

:wave:
 
Nyt oon tosiaan ollut lomalla tässä joten on tuo varsinainen laihdutus jäännyt taka-alalle.. Puntari näytti tänään silti 99,3 kiloa ja alimmillaan se on ollut tässä 98,9 kiloa.. Joten alaspäin on paino mennyt sentään edes vähän..

Oon nyt 3 päivää ilman maitotuotteita kun ei meinaa Iidan vatsakivut helpottaa ja sehän tarkoittaa mulle sitä ettei jäätelöä eikä suklaata joka taasen on vaan hyvä juttu.. Näin kesällä nimittäin syön tuota jäätelöä ihan hulluna..

Rauhanlahteen ollaan lähdössä parin viikon päästä ja uimavaatteet on mulla ihan auki vielä.. Pitää omaa ja äitin kaappia vähän tutkiskella ja kahtella.. Mulla kun nämä melonit on kokoa 90/95 G niin ei bikineitä/uimapukua meinaa ihan mistä tahansa löytyä.. Noh, eiköhän sitä jotain löydy.. Onneks on hotellihuone ihan kylpylän likellä niin voi vaikka huoneessa käydä imettämässä..

Mutta punnitsen itseni ylihuomenna uusiksi kun ollaan kotona niin saan lukeman sitten oikealta puntarilta..

Sofku
 
Vaakalla taas käyty, 58 kg eli -500g muutosta. Näyttää jojottelevan tuossa, mutta jospa alkaisi laskemaan. Kunhan herkuista pääsis eroon... Miehen loma alkaakin niin tulee varmaan lenkkeiltyä enempi ja vähempi herkkuja kun vahtija paikalla.
 
Huomenta.

Mulla paino nyt 84.2kg eli kolmisen kiloa on nyt lähtenyt :) Kävin eilen Stockkalla luontaistuote-osastolla kyselemässä myyjältä erilaisista laihdutusvalmisteista ja hän suositteli sokeriin sortuvalle tohtori tolosen (noloa!) kilo-stop pillereitä. Ko. tabletit estävät muka hiilihydraattien imeytymistä, saapahan nähdä...

Mulla olisi vielä 9kg matkaa lähtöpainooni ja haluaisin kovasti sen pois ennen miehen lomaa..

Kellään lisää vinkkejä kevytruokiin? Eilen tein gazpachoa, toimi hyvin :p
 
Paino tänään 83.8kg, 3,5kg siis lähtenyt siitä kun tänne kirjoitin , jihuu :) Ihan ok saavutus kun ottaa huomioon et painoin ennen synnytystä 103 kg :LOL: Vielä pitäisi rutistaa nuo viimeiset kilot pois ennen kuukauden päästä alkavaa lomaa.. Vähän kyllä jännittää et miten lähelle saan painon alkuperäistä 75kiloa ;)
 
En nyt ehtinyt vielä muiden juttuja lukea, mutta piti äkkiä tulla ilmoittamaan aamun punnitustulos ennen ku unohdan.. tasan 69kg eli tippunut on joskaan ei enää sitä kilon viikkovauhtia mitä alkuun. Kesä menikin käymättä puntarilla säännöllisesti ja ruokapolitiikka on ollut kaikkea muuta ku laihduttava. Mut mies palas töihin tänään ja samalla olis tarkoitus alkaa taas vähän normaalimpaa ruokaa syömään + ei jokapäiväistä jäätelöä ja pullaa kahvin kanssa.
 
Täällä on menossa Vogelin mehupaasto jo toista päivää. Olo on kärttyisä ja väsynyt, onneksi mies on työmatkalla tämän viikon ;) Paaston aloituspaino oli 84.8kg eli kilon se nousi edellisestä lukemasta :( Tänään vaaka näytti 84.0kg, nestettä yms. lähtenyt siis 800g. Katsotaan mitä viikko tuo tullessaan, odotukset ovat varsin korkealla.Toivoisin että pian vaaka näyttäisi 7:lla alkavia lukemia :D
 
Ai meillä on täällä oma pino =) jipii!!
Meikä tahtois tähän ketjuun mukaan kans, mut tää ei oo kovin aktiivinen ketku ja mä tarttisin nyt todella motivaattoreita ja tsemppausta, sellasta jokapäivästä pulinaa, höpötystä omista läskeistä ja sen väheneväisyydestä =)
Onhan tuolla vinopino muitakin ketjuja jotka on aktiivisempia niin voisin kävästä myös siellä =)

Mites te äidit ku imetätte vielä ihan täysimetyksellä? Kuinka tarkkaan tuota omaa syömistä pitää seurata ettei maidon tulo vähene. Mä oon nyt tän viikon ollu todella tarkka mitä suuhuni pistän ja jättäny kaikki ylimääräisen napostelun. tuntuu et maito olis vähentyny jo nyt...
Mut eikai se voi pitää paikkaansa. Esimerkkinä vaan, et onhan sellaisia "masentuneita" äitejä joilla koliikki lapsi eivätkä ennätä, ei kiinnosta syödä yhtään mitään ja kyllä niilläki maitoo piisaa. siit en tiedä sit et kuin ravitsevaa on...

Kerron esimerkkinä mun eilisen mitä söin:
aamulla
puuroa 1,5dl (jossa 1tl voita)
ruisleipä (juustoa, kalkkunafilettä ja kurkkuu)
lasituoremehua

omena
kahvia

4dl vihersalaattii (kurkku,tomaatti, feta, sipuli, ananas)
1 broilerfile
100g kukkakaalta
2 täysjyvä leipää

2 ruisleipää (juusto, kalkkuna ja suolakurkku)
jogurtti
lasi omenamehua

kahvi
omena

toooooosi paljon vettä, ainaki 4litraa =)

Elikkä miltä tuo ruokamäärä kuulostaa, eikös oo ihan sillee normaali, ettei nyt ainakaan mitään aliravitsemusta? en tuntenut ku pientä nälkää välillä ja ihan hyvin voin =)
Mä oon vaan ollu aina tosi kova syömään !! ja tuo määrä mulle pientä =)

Kiitti hulluna jos joku vaivaantuu kommentoimaan.

Mun kilot 18.08.07 (hääpäivä) oli 78kg. siitä kuukausi myöhemmin oli eka neuvola ja painoin 82kg. Raskaudessa tuli yhteensä 23kg eli kävin 105kgssä. viime maanantaina painoin 92kg, eilen 89kg (nesteitä tietty vaan lähteny) mut tavoite paino olis n. 70kg eli tiputettavaa kyllä piisaa!! =((

Nellan äiti
 
Vaakalla käyty. Painoa oli 56,5 kg eli kilo tippunut.

Minä imettelen vielä (täysimetän) ja yritän välttää herkuttelua ja tarkkailla annos kokoja. Maidon riittävyyteen en osaa sanoa miten paljon pitäisi syödä. Juoda pitää kyllä tarpeeksi, vesihän ei lihota. Minulla maito on hyvin riittänyt. Syön vaihdellen 1-2 lämmintäateriaa päivässä. Itse ainakin huomaan että toisina päivinä on helpommin nälkä kuin toisina.
 
Nyt alotan koko laihdutus homman ihan uusiksi. Aivan "läskiksi" on mennyt kesän aikana tämä homma.. Paino noussut siitä mitä se alimmillaan oli niin n. 2 kiloa.. Eli paino tänään 100,6 kiloa, kun alimmillaan se oli jo 98,9.. Ärsyttää suunnattomasti, mutta olihan se arvattavissa on tullut syötyä niin kauheasti.. Karkkia, jäätelöä, chipsiä, roskaruokaa jne.. Eikä liikuntaa ollenkaan..

Mie oon myös täysimetyksellä ja painon vartijoiden pisteiden avustuksella aion laihdutella pikku hiljaa tässä.. Niitä pisteitä en siis orjamaisesti noudata..

Angel nuo ruokamäärät ja ruoat näyttää hyviltä, paitsi suositushan taitaa olla että sekä lounas että päivällinen pitäisi syödä.. Lounaaksi vaikka pelkkää salaattia tai keittoa ja salaattia ja sitten päivällisenä kunnolla lämmintä ruokaa tai toisin päin.. Mulla itelle tuottaa suunnattomia vaikeuksia saada kaikki ruoat eli aamiainen, lounas ja päivällinen syötyä niin yleensä joko aamiainen tai lounas jää välistä ja nautin sellaisen yhdistelmän eli ns. brunssin.. :LOL: Ja mie oon myös kiinnostunut keskustelemaan tästä projektista aktiivisemmin ja oonkin ajatellut nyt joka aamu itteni punnita ja seurata tilannetta.. Eli kiva jos siekin haluat jutella enemmän niin on seuraa..

Eli muistuksena nyt tähän tilanne :

Ennen raskautta paino 110 kiloa (neuvolan puntarin mukaan)
Ennen synnytystä paino 114,5 kiloa (sairaalan puntarin mukaan)
Paino tänä aamuna 100,6 kiloa (koti puntarin mukaan)

Tästä siis lähdetään..

Suvi
 
Minullakin usein jää tuo lämminateria yhteen kertaan jos mies on töissä. Kun on kotona niin tulee syötyä yleensä kaksi ateriaa. Aamupalaksi syön yleensä jogurttia, näkkärin ja kahvia. Herkut on pahe, josta en ole pystynyt luopumaan. Tänäänkin kaupassa oli irtonamit tarjoukessa, mutta onneksi mies oli kaupassa mukana niin ei tullut ostettua. Syötiin kyllä jäätelöä päiväkahvilla.

Liikunta meinaa jäädä liian vähälle. Usein tulee vain mentyä lasten kanssa pihalle. Yksin ei tule lähdettyä lenkille.
 
Enpäs ole aikoihin kirjoitellut. Mulla paino nousi pari kiloa tuossa viime kuukauden aikana, kun oltiin Italiassa lomalla ja herkut maistui (esim. jäätelöä joka päivä ). Nyt olen ollut kaksi viikkoa jo täysin ilman herkkuja. Aloitin loman jälkeen totaalilakon eli ei makeita eikä suolaisia herkkuja/roskaruokaa ollenkaan. Normiruokaa vaan ja tietysti hedelmät ja marjat on sallittuja. Nyt tuntuu menevän paljon paremmin, eli ei enää oo hiilarihimoa. Iltapalaksi syön aina rahkan, jonkun kanssa (ananas, mansikat, jogurtti...) Taisi reilussa viikossa lähteä nuo pari kiloa eli paino on nyt 87.2kg.

Mulle tuo totaalikieltäytyminen herkuista on helpompaa, kuin niiden säännöstely. Olen ennenkin laihduttanut näin ja olin vuoden alussakin 4kk karkkilakossa. On helppoa kun ei tarvi vetää rajaa johonkin, kun ne ei vaan kuuluu ruokavalioon. Ajattelin olla ainakin vuoden loppuun tai pitempäänkin. Nyt on hyvä mieli ja uskon siihen, että saan tuon 22kg vielä pois eli pääsen 65kiloon!
 
kc2
täällä ilmottautuu yksi :wave: mulle tuli raskausaikana 22 kg joista 10 on viä jäljellä. haluaisin ainakin 5-7kg tiputtaa mutta en oo viä onnistunu vaikka lenkillä käyn päivittäin. pitäis jollain ihmeellä pystyä pysyyn herkuista erossa mutta ne tuppaa oleen joka päiväinen tapa,masentavaa...
 
Ja taas oli noussut sen puolikiloa eli vaaka näytti 57 kg. Eilen kävin kyllä elokuvissa ja tuli herkuteltua.

Tilsu: Onpas sinulla hyvä itsehillintä kun pystyt olemaan 4 kk karkkilakossa. Minä en pysty millään olemaan. Kiusaus käy aina liian kovaksi. Kaapissakaan ei voi olla mitään hyvää, kun ne vain kiusaavat ja tulee sitten syötyä. :ashamed:
 
kc2: Sama täällä. Harvoin onnistuu kauppareissu ilman että mukaan lähtee jotain hyvää. Onneksi mies on välillä kaupassa mukana ja pitää huolen ettei mitään herkkuja tartu karkkihyllyltä. Meillä on myös kotona taapero, joka haluaa kyllä osingoille jos äiti syö jotain. Ja en halua opettaa lasta herkuttelemaan joka päivä vaan on selkeä karkkipäivä. Kieltämättä tulee salaa herkuteltua välillä.
 
Minäkin taidan palata taas seuraanne;
Koko kesä meni ihan pellossa eläen, tavoite on yhtä kaukana kuin keväälläkin, taitaa olla itse asiassa kiloa kauempanakin :/

Eli paino ennen lapsettomuushoitojen aloitusta oli 68, sitä pidän edelleen tavoitteena, joskin välitavoitteeksi otan tuon raskausajan alkupainon 75 kg.. Siihenkin on vielä matkaa; oma syy tietty, kun ei itsehillintä tunnu pelaavan enää laisinkaan :ashamed:

Eli paino tänä aamuna oli 83 :'( Nyt on kyllä pakko skarpata, menee oma hermo huonoon kuntoon, kun ei edelleenkään mahdu mihinkään vaatteisiin... :|

Välitavoitteeseenkin matkaa siis vielä 8kg ja tuohon oikeaan tavoitepainoon....l 15kg :eek:
 

Yhteistyössä