Huhtikuiset 2020

Heippa vaan uudet ! :)

Ois kyllä kiva jos se fb-ryhmän koko olisi isompi, aijon myös itse liittyä vasta rv12 jälkeen jos sinne päästään, syädn ei kestä sitä eroamis, aikojen perumis, ym. rumbaa, jos käy huonosti.

Saatiin tänään neuvolan soitto, hcg-noussut hienosti. Herranen aika, tässähän ollaan raskaana kaiken ylimääräisen :poop: jälkeen. Kotona tästä ei vielä juurikaan puhuta, ei siksi etteikö molemmat oltaisi täysillä mukana, vaan liikaa huonoja muistoja ja liian monta pettymystä takana. Vähän helpottaa alkua, ettei edes tiedetä la:ta saati mikä viikko on menossa.. :D Ensi maanantaina ultra, jossa toivottavasti nähdään syke ja saadaan vähän selville, koska salamatkustaja saapui.:cautious:

Nuo ultrat lienee tapaus- ja paikkakunta kohtaisia. Esikoisesta saatiin vu, koska pieni neuvola ei halunnut "turhaan" lähettää isoon sairaalaan np-ultraan. Eli siinä varmistettiin viikot. Nyt mennään sitten, koska saatiin meidän tietoihin merkintä keskenmenon jälkeen, että seuraavassa raskaudessa saadaan kunnalliselta ultra. Ja no nyt toki myös siksi että ei hajua tästä raskauden kestosta. :)

Oireetonta on, mitä nyt hermo ajoittain aika kireällä ja unet hirmu huonot.:unsure: Hauska kuinka monelta muulta myös puuttuu oireet lähes kokonaan.. :LOL:
 
Heippa vaan uudet ! :)

Ois kyllä kiva jos se fb-ryhmän koko olisi isompi, aijon myös itse liittyä vasta rv12 jälkeen jos sinne päästään, syädn ei kestä sitä eroamis, aikojen perumis, ym. rumbaa, jos käy huonosti.

Saatiin tänään neuvolan soitto, hcg-noussut hienosti. Herranen aika, tässähän ollaan raskaana kaiken ylimääräisen :poop: jälkeen. Kotona tästä ei vielä juurikaan puhuta, ei siksi etteikö molemmat oltaisi täysillä mukana, vaan liikaa huonoja muistoja ja liian monta pettymystä takana. Vähän helpottaa alkua, ettei edes tiedetä la:ta saati mikä viikko on menossa.. :D Ensi maanantaina ultra, jossa toivottavasti nähdään syke ja saadaan vähän selville, koska salamatkustaja saapui.:cautious:

Nuo ultrat lienee tapaus- ja paikkakunta kohtaisia. Esikoisesta saatiin vu, koska pieni neuvola ei halunnut "turhaan" lähettää isoon sairaalaan np-ultraan. Eli siinä varmistettiin viikot. Nyt mennään sitten, koska saatiin meidän tietoihin merkintä keskenmenon jälkeen, että seuraavassa raskaudessa saadaan kunnalliselta ultra. Ja no nyt toki myös siksi että ei hajua tästä raskauden kestosta. :)

Oireetonta on, mitä nyt hermo ajoittain aika kireällä ja unet hirmu huonot.:unsure: Hauska kuinka monelta muulta myös puuttuu oireet lähes kokonaan.. :LOL:

Milläs viikoilla olitkaan?
 
Olipas kekseliäs nimi Ketjulle :D

Mutta, malttamattomana huutelen täällä jo huhtikuisia. Jos kaikki menee hyvin niin meitä olisi neljä huhtikuussa, laskettuaika 2.4.2020. Esikoinen on jo koululainen joten kaikki tuntuu taas ihan uudelta. Siksi tulinkin tänne vertaistuen toivossa. :)

Varhaisultra on kahden viikon päästä, tuntuu että siihen on ikuisuus.

Oireet nostaa päätänsä, kyllä tässä taidetaan tosiaan raskaana olla <3 Tätä vauvaa on niin paljon toivottu <3

Toivottavasti tänne eksyy muitakin vasta plussanneita!
Olet ollut hiljainen, onko kaikki kunnossa? Mietin vain kun laitoit kuitenkin tämän ryhmän kokoon. Kävitkö ultrassa vai onko se vasta edessä? :)
 
Me asutaan Helsingissä, ja mennään yksityiselle ultraan kun ei malta odottaa siihen asti, että pääsisi julkiselle.. Nyt menossa siis rv 5+4 ja ultra on tosiaan ensi viikon keskiviikkona. Todella stressaavaa aikaa, unohdin viikonloppuna ottaa mamavitat ja heti iski paniikki Jospa sen ultran jälkeen mieli rauhoittuisi edes vähän
 
Hei kaikille!

Ilmottaudun varovaisesti mukaan, viikot n.6+0. Lapset alkaa olla jo teini-iässä, joten tuntuu kuin olisin 38v. ensikertalainen :D

Mukava lukea teidän tuntemuksia näiltä ensimmäisiltä viikoilta ja saada vertaistukea! Väsymys ja huonovointisuus on jo astuneet kuvioihin, mutta muuten iloinen ja onnellinen olo.
Rauhassa päivä kerrallaan kohti kevättä :)
 
Sea
Mie teen salaisen fb ryhmän mikä ei näy kellekkään:) Jos haluatte liittyä ni laittakaa täällä viestiä nimi ja mistä tunnistaa fb kuvasta niin lisään kaveriksi, lisään ryhmään ja poistan kavereista Katsoin että ryhmiä on fb, mutta ne ei ole salaisia.

Edit: salainen ryhmä on nyt luotu:)
Jee! Laitoin sulle viestiä jo nyt vaikka varhaisultra vasta parin viikon päästä
 
  • Tykkää
Reactions: Emiilie
Täällä kaksi viikkoa ultraan! Huomaan jo nyt stressaavani sitä niiin paljon, varmaan h-hetkellä pyörryn. Olen nähnyt useana yönä tilanteesta unta, saanut keskenmeno tuomioita ja välillä kaikki on ollut hyvin. Ihan hirveetä. :censored:

Onneksi meilläpäin varhaisultra kuuluu rutiinisti neuvola seurantaan, en kestäisi jos ensimmäinen uä olisi vasta niskapoimu! Ja pihinä ihmisenä en varmasti menisi mihinkään yksityisiin hevillä. Tottunut liian hyvään...

Viikko sitten valittelin oireettomuutta, ilokseni voin ilmoittaa oireiden lisääntyneen. Olen aivan tajuttoman väsynyt. Nyt on meneillään neljäs vapaapäivä, ja eilen loikoilin koko päivän, nukuin päiväunet ja menin illalla klo 21 nukkumaan. Tänään heräsin klo 8. Rinnat on aivan valtavat, keväiseen raskauteen verraten vieläkin isommat ja iltaa kohden tuntuvat turpoavan vaan lisää. Himoitsen suolaista ruokaa koko ajan (ei mitkään sipsit, vaan kunnon ruoka!). Mikään ruoka ei vielä ällötä, vaan päinvastoin, kaikki maistuisi. Aikaisempiin raskauksiin vastaten, ahmin ruokaa ja oksennusrefleksi ja tökkiminen tulee aivan yhden äkkiä kesken kaiken ruokailun loppuvaiheessa. :D En ole kertaakaan oksentanut. Pahoinvointia ei suoranaisesti myöskään ole, mutta huimausta kylläkin, mikä aiheuttaa hetkellisesti "heikotuspiikkejä" jolloin oksettaa. Vatsalla on jonkin verran tuntemuksia, välillä repii ja tuikkii ylösnoustessa/yskiessä/aivastaessa. Ja pientä paineentunnetta on silloin tällöin.

Silti koen että olen edelleen melko vähäoireinen, mutta oireitahan nää kaikki on ja täytyy nyt iloita niistä. :)

Sintti rv 6+0
 
Täälläkin varovaisesti huudellaan!

Kuuden positiivisen raskaustestin jälkeen on pakko uskoa että kyllä siellä vaan tärppi on käynyt :love:

Nyt rv 4+1 ja la 20.4.

Oireita oikeastaan vain turvotus ja alavatsan jomottelu. Neuvola ja varhaisultra on jo varattu. Ihan ensimmäinen raskaus joka vielä alkoi ensimmäisestä yrityskierrosta, niin ei oikein osaa edes pelätä että ajat joutuisi perumaan :unsure:


Fb-ryhmä kiinnostaa myös!
 
Ihanaa kuulla että on muitakin ensimmäisiä liikenteessä! Meidän perheen toka mutta mun ensimmäinen. Olemme jo kauemmin keskustelleet eskarilaisen kanssa että sitten kun tulee lapsi niin hänestä tulisi isoveli, jne. Vastuuta enemmän. Yrittänyt katsoa millä mielin hän ottaisi sellaista vastaan, aika hyvin on mennyt. Jo kauan ennen plussaa hän on välillä kommentoinut että tämä menisi hyvin vauvalle tai säästetään tämä vauvalle. Oikein söpöä :X3:katsotaan sitten loppusyksystä miten hän ottaa uutiset että huhtikuussa olisi oikeasti tulossa :)
Miten te olette hoitaneet lapsille kertomista/ valmistelua?
 
  • Tykkää
Reactions: hennaaa
AE
Olet ollut hiljainen, onko kaikki kunnossa? Mietin vain kun laitoit kuitenkin tämän ryhmän kokoon. Kävitkö ultrassa vai onko se vasta edessä? :)
Moikka kaikille taas! Ja onnea uusille plussanneille :love:

Meillä on ollut niin kamala tohina täällä esikoisen koulunaloitusrumbassa ja minun väsymyksessä että aina aloitan kirjoittamisen mutta se jää kesken, olen siis lukenut teidän kirjoituksia kyllä :)

Ja meillä oli eilen ultra ja olin myös ihan varma että pyörryn siihen odotustilaan. Mutta niin vain siellä välkkyi pieni 6+4 vastaava tyyppi sykkeineen.  :love::love:

Ultraaja sanoi että vähän on kuivat limakalvot, pitäisi apteekista hakea jotain kosteuttavaa, mutta siis ultrakepissä näkyi vähän rusehtavaa. No, tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli ihan hiukan tuhrua. Tuli ihan järkyttävä ahdistus. Ollut todella menkkamaiset jomotuksetkin koko päivän :cry: nyt pitää vain toivoa ettei sieltä mitään vuotoa ole alkamassa :cry: mutta kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Oireita kyllä edelleen on, samat tissikivut ja näräsykset kuin alussakin, ja minäkin kävin ostamassa pehmeät imetysliivit viikko sitten, kun tuntui ettei rinnoilla ole kivutonta paikkaa, nämä ovat kyllä hyvät tähänkin tarkoitukseen :ROFLMAO:

Onko teillä ollut menkkamaisia kipuja tullen ja mennen?
 
Moikka kaikille taas! Ja onnea uusille plussanneille :love:

Meillä on ollut niin kamala tohina täällä esikoisen koulunaloitusrumbassa ja minun väsymyksessä että aina aloitan kirjoittamisen mutta se jää kesken, olen siis lukenut teidän kirjoituksia kyllä :)

Ja meillä oli eilen ultra ja olin myös ihan varma että pyörryn siihen odotustilaan. Mutta niin vain siellä välkkyi pieni 6+4 vastaava tyyppi sykkeineen.  :love::love:

Ultraaja sanoi että vähän on kuivat limakalvot, pitäisi apteekista hakea jotain kosteuttavaa, mutta siis ultrakepissä näkyi vähän rusehtavaa. No, tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli ihan hiukan tuhrua. Tuli ihan järkyttävä ahdistus. Ollut todella menkkamaiset jomotuksetkin koko päivän :cry: nyt pitää vain toivoa ettei sieltä mitään vuotoa ole alkamassa :cry: mutta kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Oireita kyllä edelleen on, samat tissikivut ja näräsykset kuin alussakin, ja minäkin kävin ostamassa pehmeät imetysliivit viikko sitten, kun tuntui ettei rinnoilla ole kivutonta paikkaa, nämä ovat kyllä hyvät tähänkin tarkoitukseen :ROFLMAO:

Onko teillä ollut menkkamaisia kipuja tullen ja mennen?
Moikka kaikille taas! Ja onnea uusille plussanneille :love:

Meillä on ollut niin kamala tohina täällä esikoisen koulunaloitusrumbassa ja minun väsymyksessä että aina aloitan kirjoittamisen mutta se jää kesken, olen siis lukenut teidän kirjoituksia kyllä :)

Ja meillä oli eilen ultra ja olin myös ihan varma että pyörryn siihen odotustilaan. Mutta niin vain siellä välkkyi pieni 6+4 vastaava tyyppi sykkeineen.  :love::love:

Ultraaja sanoi että vähän on kuivat limakalvot, pitäisi apteekista hakea jotain kosteuttavaa, mutta siis ultrakepissä näkyi vähän rusehtavaa. No, tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli ihan hiukan tuhrua. Tuli ihan järkyttävä ahdistus. Ollut todella menkkamaiset jomotuksetkin koko päivän :cry: nyt pitää vain toivoa ettei sieltä mitään vuotoa ole alkamassa :cry: mutta kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Oireita kyllä edelleen on, samat tissikivut ja näräsykset kuin alussakin, ja minäkin kävin ostamassa pehmeät imetysliivit viikko sitten, kun tuntui ettei rinnoilla ole kivutonta paikkaa, nämä ovat kyllä hyvät tähänkin tarkoitukseen :ROFLMAO:

Onko teillä ollut menkkamaisia kipuja tullen ja mennen?
On menkkamaisia kipuja aina välillä, mulla etenkin illalla on pahimmillaan. Mutta sehän voi todellakin vaan on tolla kuivunutta verta johtuen noista kuivista limakalvoista :)
Mä ajattelin vielä mennä uudelleen varhaisultraan vaikka jo yhessä kävinkin, oon ehkä liian pelokas..
 
Moikka kaikille taas! Ja onnea uusille plussanneille :love:

Meillä on ollut niin kamala tohina täällä esikoisen koulunaloitusrumbassa ja minun väsymyksessä että aina aloitan kirjoittamisen mutta se jää kesken, olen siis lukenut teidän kirjoituksia kyllä :)

Ja meillä oli eilen ultra ja olin myös ihan varma että pyörryn siihen odotustilaan. Mutta niin vain siellä välkkyi pieni 6+4 vastaava tyyppi sykkeineen.  :love::love:

Ultraaja sanoi että vähän on kuivat limakalvot, pitäisi apteekista hakea jotain kosteuttavaa, mutta siis ultrakepissä näkyi vähän rusehtavaa. No, tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli ihan hiukan tuhrua. Tuli ihan järkyttävä ahdistus. Ollut todella menkkamaiset jomotuksetkin koko päivän :cry: nyt pitää vain toivoa ettei sieltä mitään vuotoa ole alkamassa :cry: mutta kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Oireita kyllä edelleen on, samat tissikivut ja näräsykset kuin alussakin, ja minäkin kävin ostamassa pehmeät imetysliivit viikko sitten, kun tuntui ettei rinnoilla ole kivutonta paikkaa, nämä ovat kyllä hyvät tähänkin tarkoitukseen :ROFLMAO:

Onko teillä ollut menkkamaisia kipuja tullen ja mennen?

ON! Melkein päivittäin tulee ajoittaista menkkajomotusta/nippailuja. Mutta ne aina hävii ja joskus tulee uudelleen. Googletellut että on todella yleistä alkuraskaudessa. 5+6 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
No niin, kokeillaas tuleeko tämä ollenkaan oikeaan paikkaan tämä kirjoitus

Eli täälä huutelee 37v odottaja etelä-pohjanmaalta. Plussattu viime viikolla ja omien laskujen mukaan tänään viikkoja 4+6. Neuvolaan soittelin ensimmäistä aikaa ja heidän laskujen mukaan 4+4, mutta kyllä mä tohon omaani luotan. La olis siis omien laskujen mukaan 15.4.

Entuudestaan perheestä löytyy 7/15 syntynyt tyttö (ja mies). Raskaus on itselle kolmas.
Toivotaan, että bebe pysyy kyydissä loppuun asti ❤
 
Mulla vaihtui nyt 4+0 viikko, miten ihanaa on saada taas laskee viikkoja :love: etovaa oloa on tosi paljon, ihan päivittäin. Alavatsaakin jomottaa ja vihloo kovaa. Esikoisesta aloin oksentaa 6+3 ja tuntuu, että tässäkin raskaudessa joutuu varmaan halailemaan pönttöä :confused:

Mua ahdistaa ihan kauheesti tää odottaminen, että pääsee ensimmäiseen ultraan joskus silloin 12 viikolla. Esikoisesta kävin varhaisultrassa terveystalossa ja maksoi yli 200e, jota mulla ei ole nyt varaa laittaa kun suunnitellaan matkaa :unsure: jos joku tietää tampereen seudulta paikan, missä pääsisi varhaisultraan vähän edullisemmin niin mulle saa vinkata (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Mä tein tänään vielä uuden testin, nyt normin enkä herkkää. Oikein hieno viiva piirtyi heti päiväpissasta. Uskottava se on, vaikka keskenmenon pelko on ihan tajuttoman kova. :unsure: Hyvä että vessassa uskaltaa käydä, vaikka pissattaa kokoajan:whistle: Tänään on huimannutkin muutamaan otteeseen ja alavatsalla juilii. Onneksi on aika tohinaa tässä, että ei ehdi kokoajan miettimään ja pelkäämään..

Fuyu RV 3+4
 
Mulla vaihtui nyt 4+0 viikko, miten ihanaa on saada taas laskee viikkoja :love: etovaa oloa on tosi paljon, ihan päivittäin. Alavatsaakin jomottaa ja vihloo kovaa. Esikoisesta aloin oksentaa 6+3 ja tuntuu, että tässäkin raskaudessa joutuu varmaan halailemaan pönttöä :confused:

Mua ahdistaa ihan kauheesti tää odottaminen, että pääsee ensimmäiseen ultraan joskus silloin 12 viikolla. Esikoisesta kävin varhaisultrassa terveystalossa ja maksoi yli 200e, jota mulla ei ole nyt varaa laittaa kun suunnitellaan matkaa :unsure: jos joku tietää tampereen seudulta paikan, missä pääsisi varhaisultraan vähän edullisemmin niin mulle saa vinkata (y)
Uusi Gynekologikeskus niminen, tuossa Kuninkaankadulla. Kävin itse siellä ja maksoi 100e. Joten on ainakin halvempi :)
 
Mä eilen tänne kirjoittelin, että eipä ole oireita ja tänä aamuna oli sitten todella heikko olo ennen aamupalaa. Myös aamupalan jälkeen aika huono-olo sekä nyt lounaan jälkeen. Ihmeellisiä tuntemuksia ollut myös alavatsassa.. Näin viime yönä painajaista, että alkoi kauhea vuoto. Vielä pitäisi reilu viikko jaksaa niin pääsee siihen varhaisultraan katsomaan onko kaikki ok.
 

Yhteistyössä