HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, hö. Mä yritin kikkailla tolla isolla vastausikkunalla lihavointeja tohon toivotteluun mutta eihän se onnistunut =( Kuvaakaan se ei anna liittää... hö!

No jokatapauksessa. Ihana kuulla vauvauutisia!!! Nyt Minä-83:lla on sitten tyttö ja poika. Hän pääsee tekeen empiirisiä tutkimuksia tyttöjen ja poikien eroista =) Mun kummipoikani äiti nimittäin sano että (hänellä on kaksi tyttöä ennestään, 8 ja 11v ja nyt siis poika 1v) on pojat ihan erilaisia kun tytöt. Jo nyt kuulemma erottaa, virtaa on enemmän ja kuulemma ainakin heillä poika on paljon kohelimpi ja aina säätämässä, sotkemassa ja tekemässä pahaa... erilailla kun tytöt.

Olisitte nähneet eilen Jesperin naaman kun hain sitä tarhasta! Mikä ilme! Se oli niiiin onnessaan kun mut näki. Siellä se möllötti tarhan tädin sylissä ja heti oli naama messingillä kun täti sanoi sille että katos kuka tuolla tulee. Ihana hetki... ja kun otin pojan syliini niin se oikein takertu halaan mua pitkäksi aikaa. Aaaaaah. Jep, mä saan kyllä parhaimman hetken tosta tarhasta kun pääsen hakeen poikaa. Mun mies vie sen useimpana aamuna ja ne on hankalia kun toistaseks tulee vielä poru kun pojan jättää sinne.

Jaahas, ajatus katkes kun piti töitä tehdä välillä. Kai mä palailen tonne huutonetin puolelle, yritän ettiä sieltä Jesperille sadetakkia ja -housuja tarhaan. Niin.... ja mä painan nyt 66,1 =) Eilen olin pumpissa, seuraavaks pääsen vasta sunnuntaina urheileen, ellen sitten käy vaikka rattaiden kanssa lenkillä tässä välissä.

heippa! onnea minä-83 poikavauvan johdosta!!!ihania uutisia!!!

vivi: mulle käy että tässä muiden höpinöiden keskellä ilmotellaan painoa ja potkitkaan toisiamme persuksille =) mä kävin eilen 10km pyörälenkillä ja sit illalla vielä juoksemassa ja tein liaksia tässä kotosalla! Mun paino on eilisen punnituksen mukaan 61,3kg!mun pitää kans käydä sielä kalorilaskurilla...kokeilinki sitä täs kerran!
varmati on ikävä omaa lasta kun on töissä...mä en kyllä tiedä ehdinkö kauheesti ikävöidä kun meidän työ on yhtä hulabaloota jos on kiire päivä...sitä ottaa asiakkaan ja heti ku edellinen nousee penkistä niin jo toinen istu eikä ite ehdi edes vesilasia juoda...ehkä sitä kuitenkin ikävöi erilailla kun tyttö menee tarhaan kun nyt on ollu isänsä kans kotona mun töiden aikana! toiv. tää on oikee ratkasu..välillä ajattelen että voisin yrittää petrata kotona lapsen kanssa ...mutta sitten pitäis jättää kotityöt tekemättä...ja mä en pysty elämään sotkusessa kämpässä!=) onpas mullaki ongelmat =) kyllä me käyään joka päivä puistossa tai sitten kävellään kauppaan niin että tyttö saa ite kävellä koko matkan ja tutkia ympäristöä...ja muutakin touhutaan mutta tuntuu että idat loppuu ja ei jaksa koko ajan viihdyttää kun pitäis ruoaakin ym. tehdä!

no joo, nyt ä taas lopetan tän valituksen ja upeen vamistumaan töihin!

aurinkoista päivää kaikille!

Lukasin pikasesti teiän kirjotuksia ja huomasin,että minä-83 oot saanu vauvan.Onnea oikein paljon!

Minäkin täällä vihdoin.Eli meillä kotona tietokone rikki ja en oo päässy ilmottelee vauvauutisia.Nyt kirjastossa koneella pikasesti.
Meille synty potra poika 27.7.torstaina.4120g ja 56 cm pitkä! Päänympärys 38,5 cm.Synnytys alko itekseen 26.7.alkuyöstä ja 4 mais mentiin sairaalaan poika synty iltapäivällä 13.21.Eli ei taaskaan kovin nopea synnytys.
Sairaalaan mennes paikat oli kuitenki jo 6 cm auki,mut ei vaan mun synnytykset etene nopeesti.Synnytys meni kuitenki hyvin.Ponnistusvaihe tuntu jonku verran,vaik mul oli epiduraali.Eli poika synty kasvot eellä ja käsi siinä mukana,ni vaatihan se tilaa.Eikä tuo pääkään ollu kovin pieni! :)
No sieltä se vaan mahtu tulemaan.
Sit synnyttäneiden osastolla kätilö kuunteli pojan sydänäänet ja siellä oli jotain sivuääniä,ni joutu sen takia lasten teho-osastolle tarkkailuun.Vauva oliki kokoajan siel lasten teholla ja mä ite synnyttäneiden osastolla.
Mä pääsin sunnuntaina kotiin ja poika maanantaina.Se todettiin ihan terveeks,eli sillä oli vaan vastasyntyneen normaaleja rytmihäiriöitä.Vähän harmitti ku niin nopeesti teholle pistivät ja jouduimme olee erossa heti alkuun toisistamme.
Nyt kuitenki onnellisesti kotona ja imetystä yritän saada onnistumaan.Vähän joutuu antaa pullosta maitoo,ku poika tottu last.osastolla pullolle.Kyllä mä sielläki kävin imettämäs mahollisuuksien mukaan.
Daniel ei oo ihme kyllä ollu mustasukkanen vauvasta vielä.Esikoinenkaan ei pahemmin,välillä vähän...No nyt lopettelen...

Paljon onnea ihanasta nyytistä ja helposta synnytyksestä Minä-83!

Mun puolesta pitäkään stemppikerhoa täällä yllä. liittyisin mukaan jos en oottais :) Me oltiin pitkästä aikaa kerhossa ja hyvää teki molemmille. Nähtiin tuttuja ja kuultiin vauvauutisia. Nyt on kiva odottaa, kun viimeks olin ihan yksin (real life),saa ihastella muidenkin masuja. Ja kaikki saa jo toista lastaan!

Pakko alkaa pakkaamaan reissua varten, vaikka en tiedä mitä ottais, kun keleistä ei voi tietää....
Anoppia ootellessa...päästään illalla leffaan kahdestaan...

Onnittelut ST! olit kerenny väliin. Teillä on hyökkäysketju kasassa ;))
Onneksi kaikki on nyt hyvin ja kaikki kotona. Etköhän saa imetyksenkin käyntiin kokemuksella :))

paljon onnea ja hyviä yöunia myös st:lle !! jaksat sitten päivät painaa tehokolmikon kanssa ;)

me käytiin tänään pitkästä aikaa puistossa. kun meidän viimeset 5 vkoa on siis menny mökillä. mulla oli ihan eri tyttö siellä kun viimeks!! aikasemmin se tarvi mua siellä joka paikkaan ja roikku koko ajan puntissa. nyt se paino menemään hiekkalaatikon ja keinun väliä ja piipahti itsekseen (tai siis toisen 1v kanssa) metsän puolellakin. eikä tarvinnu mua kun keinuun vauhtia antamaan. tässä huomaan, kuinka paljon voi 5 vkoa tehdä pienen ihmisen elämässä!!!
ja paljon tarhakypsempi tuo on kuin olisi ollut esim. keväällä. onpa hyvä, että oli mahdollisuus olla tähän saakka kotona.
mulla on 28 kotiaamua ennen töihin menoa. ja mä ajattelen sitä KOKO AJAN. oon varmaan ihan seonnu... toisaalta se on ihan kivaa, toisaalta ei.. ja kaikkia niitä juttuja nyt sit pyörittelen päässäni jatkuvasti. mun uutta toimenkuvaani ja kaikkea.. mulla siis vähän vaihtuu toimenkuva siihen verrattuna mitä tein kun lähdin. saan mielenkiintoisemmat ja haastavammat tehtävät palatessani (taitaa olla harvinaista että käy näin päin?) ja ootan ihan intoa piukassa niitä.. mun mies on samassa paikassa ja se alkaa jo kyllästyä kun kyselen jatkuvasti siltä kaikkea työasioita (me on sovittu ettei niistä puhuta kotona ;) no, mä nyt sit vaihtelun vuoks kirjottelen niitä tänne palstalle... :)

Voi mä purskahdin ihan kyyneliin!

Paljon onnea St ja hyvä, että kaikki kunnossa!!

Kylläpäs oli pitkä mies! Kun meillä Eemu oli 54cm ja sitäkin pidettiin jo tosi pitkänä. Sulla on siinä sit olemista ainoana naisena!!

No, toivottavasti imetys siitä käynnistyy. Inhan se sujunut muittenkin lasten kohdalla sulla?

Voi että ihanaa!!!!

Oltiin eilen pojan kanssa pyöräilemässä ekaa kertaa. Oli hienoa ajella upouudella pyörällä ja EK istui uudessa istuimessaan. Hankin sen Hamax Sleepyn ja vaikuttais varsin pätevältä.

Mä haluan kans liittyä "kiloklubiin"

mutta luen eka tarkemmin noi teitin kirjoitukset nyt seuraavaksi...

Oikein paljon onnea st:lle ja koko perheelle!Hienoa, että kaikki on nyt hyvin.

Nyt tekemään pojalle lohikastiketta, sattusko joku tietään miten tollaset maidottomat "kermat" käyttäytyy pakkasessa?! Aattelin kokeilla noita GO Green tuotteita.

Paljon onnea minä-83:lle ja st:lle pojista ja hyvä,kun kaikki meni hienosti =)

Painosta...kävin eilen anoppilassa ja siellä vaa`assa ja digitaalinen näytti 57,5kg,kotona illalla meijän tavallinen pysähty 58kg kohalle...
Eli kai se sitten pyörii siinä 58kg molemmin puolin.
Mä oon toukokuusta saakka ollu alle 60kg puolella,että jotain pientä edistystä siis tänä vuonna jo tapahtunut.
Päälle vuosi sitten jälkitarkastuksessa painoin 62kg...Ja synnäriltä,kun lähin painoin 68kg (tais vaan nesteet lähtee kotona...heh)

Mies on huomenna pekkasella,onneksi.
Kyllä nää on edelleen niin sieltä nää iltavuoro viikot,että MURRRR!!!
Tyttö on päikkäreillä niin onneks nyt on sellasta omaa aikaa vähäsen =)
Paitsi porukat tulee kohta käymään,kun isäni laittaa vessaan jonku tulpan tai jotain(lavuaariin),kun kuukauden haissu suoraan sanottuna paska tuolla huusissa aina välillä.

Sitten,kun tyttö herää niin lähetään pihalle käveleen.
Eilen kävelin niin hirveetä vauhtia anoppilaan,että anoppikin sanoi,että ompas sulla punaset posket,että taidettiin tulla lujaa...
Ja hiki valu =)

Meilläkään ei syödä vielä ite...ainakaan kunnolla.
Pitelee kyllä mielellään lusikkaa ja se välillä käy soosissa ja suussa,mutta useimmiten lusikka jää tyhjäksi,ei saa siihen kasattua ruokaa...

Menikös sulla minä-83 lasketun yli?
Mä olin ihan varma,että saat tytön,mutta olin väärässä...
Vai tiesittekö muuten sukupuolta etukäteen?

Milläs viikolla muuten kaura säkin jo oot?
Aika menee niin nopsaan...
Kaverikin tossa kävi yks päivä ja sillä viikkoja 23.

Jotain pakattuna ja karmee päänsärky, otin jopa panadolia, toiv. menee ohi.

Viikkoja on kasassa 13+2 ja nyt jo ihmettelen mitä mahtuu päälle, kun en haluu viel ihan kaikille näyttää. takaisin vaatekaapin ääreen...

Onnea St!
Miksei tää kone ota mun tekstejä.. jo kolmatta kertaa täs yritän lähettää tätäkin viestiä :/.. Me ollaan oltu puistossa keinumassa ja hiekkiksellä. Ihan kivaa tavata muita äitejä siellä lapioiden ja ämpärien lomassa!! Nautitaan nyt vielä elokuusta ja kesästä kun kohta tulee syksy, snifff.. vaik ennen olikin mun lempparivuodenaika niin nyt taitaa mustakin olla tullut kesäihminen! :D

kiitos Late!

diana, täs palstassa oli eilen (3.8) jotain häikkää.. ei pelannu kaikki muutenkaan ihan ok, joten ei se "hylkiny" pelkästään sun viestejä ;)

me lähetään tänään taas mökille. huomenna on mun miehen serkun häät ja mä siis pukeudun siihen mun hävyttömän kalliiseen mekkoon (ihanaa!). Onneks on luvattu tosi lämmintä säätä koko viikonlopuks. Mun äiti ja isä tulee hoitamaan nuorimmaista, kolme isompaa ovat muualla. Äidillä on vähän kiire aikataulut... pääsee la vasta klo 13 töistä, ajomatka meidän mökille kestää n. tunnin ja meidän pitää päästä jo viim. klo 15 lähtemään sinne kirkkoon. lähtevät siis suoraan äidin työpaikalta ajelemaan.. sit äidin pitää olla taas su töissä klo 12.. Mut on se vaan ihana äiti kun se viitsii tuon reissun tehdä vaan siks, että me päästään häihin (kutsu oli ilman lapsia ja mun miehen suku kutsuttujen listalla itsekin)!!!!

viime yö oli vähän pyörimistä. unohdin taas särkylääkkeen antaa illalla tytölle.. rokotus vielä vaivaa ja hampaat. sen sit tietää mitä se on. aamuyön nukku ihan kunnolla kun sai olla välissä, mut siihen saakka.. huh.

mitenkähän mä oppisin meneen vähän aikasemmin nukkumaan. aina hurahtaa aika puolille öin. ja mulle ei riitä reilun 6 tunnin yöunet millään.. nyt pitäs alkaa Liisaa totuttaa aikasempiin herätyksiin meinaan ja alkaa herätellä sitä seitsemän aikoihin. on sitten tarharytmissä ajoissa.

Mä vähän testailen että toimiiko nää boldaukset...

Mua ei huvita, mun mies suuttu mulle äsken ihan turhasta puhelimessa ja se masentaa =( No, nokka pystyy ja töitä kohti =)

Mun piti oikeen tulla tänne kehumaan itseäni (kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse). Olen tehnyt tänään suursiivouksen! Imuroin kaikki paikat, myös sohvat (jaa, ne olikin ton väriset) ja pesin kylppärin ja lattiat! Hyvä minä. Onpa ihanaa olla puhtaassa huushollissa, nautitaan siitä nyt niin kauan kunnes tuo tyttö herää ja alkaa roudata kaikkea ees ja taas :-)

Meille ei niin erikoisia kuulu, kyllähän nää päivät vähän itseään toistaa...Tyttö oppi tällä viikolla kiipeemään sohvalle ja on niin ylpee. Meillä on aika korkee sohva ja ei ole tähän mennessä päässyt sinne ilman apuja. Tähän asti on päässyt vain koiralle varattuun vanhaan nojatuoliin ja sieltä tullut kerran alas pää edellä ja heitti vielä voltin lopuksi, pelästyi itsekin niin, ettei edes itkenyt!! Mulla hyppäs sydän kurkkuun, että no niin, nyt lähti taju kun ei kuulunut mitään.

Olin tänään taas tossa meidän pihalla ja voi että siinä on yksi superärsyttävä perhe. AAARRRRGGGHHH. Se äiti on niin superrasittava, yöks ja ei ihme että ne ipanatkin on niin kaameita. 3 ja 2 vuotiaat sisarukset, jotka KOKO ajan haluavat kaikki lelut muilta, haluavat just siihen keinuun jossa joku keinuu jne. Sitten se isompi antaa hiekkalaatikolla määräyksiä, että mä en haluu että toi ja toi tulee tänne. Sitten se äiti on siinä, että voi voi kun meidän Laura on nukkunut huonosti niin sen takia se on niin vaikee (nukkuu sitten vissiin joka yö huonosti). Tekisi oikeesti mieli nostaa ne ipanat johonkin jäähylle. Onneksi meidän tyttö on vielä niin pieni, ettei oikeen silleen osaa leikkiä muiden kanssa ja ei ymmärrä näitä tämän pikku diktaattorin käskytyksiä. Huuh, tulihan vuodatettua. Mutta oikeesti ärsyttää.

Meidän pihassa asuu kanssa pieniä diktaattoreita, joten sympatiat zuz :)

Pihassa, kun on taloyhtiö laittanu kivan leikkimökin lapsille, niin siellä saa sitte leikkiä vaan tietyt lapset. Lapsiahan tästä ei tietty voi eikä saa syyttää, mutta ne vanhemmat...arhg...

Musta olis ihan fiksua sanoa omille lapsille, että annetaanpa kaikkien halukkaiden leikkiä siellä tms, mutta ei... Ja kun esim. meidän poika lainaa jonku "diktaattorin" lelua, niin kädestä revitään, eikä omat vanhemmat sano mitään. Oon kyllä sitte sanonu niille, että jospa sitä saisi lainata, että hae vaikka joku noista meidän leluista tilalle. Yleensä toimii, ja sitte ne vanhemmat vaa taivastelee, että ihme ettei alkanu enempi kiukutteleen, että kun se on niiiiin hirveen kuulosta jne.

Haloo, jos lapsen alämä ns. kaatuu siihen, että joku lainaa leluja, ni eipä tule tulevaisuudessa oleen helppoa. Peruspsykologiassakin lapsi tarvitsee näitä epäonnistumisen tunteita (joita siis alussa on just esim. tälläset lelujen "ryöstöt") jotta pystyy isompana ja aikuisena käsittelemään ehkä hieman suurempia vastoinkäymisiä. No, tää meni ihan sivuraiteille, eniten mua vaa ottaa päähän noi vanhemmat :)

Huh, mä paasasin oikeen :) Viikonloppuja kaikille, me lähetää ny grillijuhliin! (ei kuitenkaan taloyhtiön grillille, koska sen on vallannut taas yks diktaattori-perhe :)))))))))))

Nostan vähän ylemmäs, oltiin niin alhaalla.

Meillä kävi sitten inhottavasti tänään. Eemu kaatui ja päässä on kunnon lovi. Verta tuli ihan reippaasti, mutta onneksi ihan kotikonstein selvittiin. Päästä vaan tulee niin paljon verta, verisuonet niin pinnassa.

Vähän mä sit itkeä tirautin kun tilanne oli jo ohi. Ei sillä hetkellä ollut aikaa paniikkiin.

Oltiin tipahdettu toiselle sivulle,joten nostelen...

Meillä ei kummempaa,likalla pientä nuhaa ollu pari päivää muttei pahempaa.
Mies tänkin viikon iltavuorossa,että saivat kesälomien jälkeen normaalin rytmin töihin (että aina samat henkilöt ennen heitä töissä,menee kuulemma työt paremmin ja samanlailla tms...)
Meille vaan p*skempi juttu,mutta ei voi mitn.

Meillä ei onneksi ole vielä ilmennyt noita hiekkalaatikko tyranneja ja eipä meillä tossa pihassa kunnon leikki kenttää olekkaan,kaksi hassua keinua ja hiekkalaatikko,ovat yhteisiä meijän rivitalon ja kahden muun kanssa.
Meijän pimu on nuorin ja taitaa noiden muiden talojen lapset olla kasvaneet ulos hiekkalaatikko leikeistä.
Joten rauhassa saadaan tehdä kakkuja.
Mutta typerää kyllä vanhemmilta tuollainen käytös,tuntuu välillä,että nykyään ei kehdata tai viitsitä lapsille sanoa mikä on väärin ja mielummin katsellaan vierestä ja ollaan hiljaa.

Ja painosta,58kg edelleen.
Perjantaina ja lauantaina kävin juoksemassa ja olisko ollu viitenä päivänä kävelyreissu.
Vähäsen oon tässä katsellu mitä suuhun laitan,mutta en ole mitään himo-stressi-nälkä-kuuria tehnyt.
Pikku hiljaa hyvä tulee!

Aurinkoista päivää!

Yhteistyössä