HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minnalle jaksuhaleja!

Ja Jennille sympatiat =) Meinaan raivostuttavia noi tollaset naapurit! Me asutaan kans 5 kämpän rivarissa ja joskus naapurin kakarat todella ärsyttää! Ne kun pelaa palloa MEIDÄN takapihalla (meillä ei ole vielä raja-aitoja). Ja ompas kivaa kun sunnuntai aamuna on olkkarissa niin pojat potkii palloa 2 metrin päässä ikkunasta. Hohhoijaa! Ja samaisten poikien isä AINA kun se näkee mut pihassa niin alkaa ""kisutteleen"" että mitäs naapurin nätti tyttö. Se se on sellanen läski, hikoileva ja puoliks kalju äijä. Ärsyttävää...

Joo, mun piti kommentoida jotakin muutakin mutta uppouduin niin tohon naapurin äijään. Niin, vielä on hetki kun st poksahtaa. Kivaa seurata taas välillä noita raskaus asioita. Mulla muuten ei ole vieläkään ne menkat palautunu. Tarttiskohan äitienpäivän kunniaks tehdä raskaustesti =) Heheee...

Jesperillä on IHAN KAMALA eroahdistus vieläkin. Onko kenelläkään mitään ideoita miten siihen pitäisi suhtautua? Aina kun menee ihan hankalaksi ja mun on pakko tehdä jotain (esim. käydä vessassa) niin laitan sen syöttötuoliin istuun ja odottaan että hoidan hommani äkkiä. Siis yleensä se esim. kun olen vessassa niin roikkuu ja poraa siinä mun edessäni ja rämppää vessan kantta mutta välillä on pakko saada poika hetkeksi irti musta. Jos teen ruokaa tai tiskaan niin se roikkuu mun jaloissa kiinni ja poraa. Sit on hyvä jos istun sen kanssa olkkarin lattialla ja se leikkii leluillaan... tai kävelee sohvaa edes takas, kun ilman tukea se ei osaa vielä kävellä. Toivon niin kovasti että kun vesseli oppii käveleen ite niin se innostuisi siitä niin että äiti jäisi edes hetkeksi rauhaan. Mä en ole kahteen viikkoon edes pystynyt kunnolla siivoon kun tää eroahdistus on NIIIIIN kaiken kattavaa, uuvuttavaa ja päivät täyttävää. Puistossakin jos lähden vaikka viemään roskia kun poika on keinussa niin tulee poru. Ideoita??

Hyvää äitienpäivää kaikille!!! Siis varmuudeksi toivottelen etten unohda =)

Heissan taas!

Me asutaan myös rivarissa ja pihojen välillä ei oo raja-aitoja. Ja on kova työ vahtia poikia, ettei ne mee naapurien pihalle, ku eihän noi meiän 1- ja 2-vuotiaat tajua, että tää on meiän piha ja tossa kohti nurmikkoa on jo toisten pihaa...
Isommat lapset kyllä tajuaa, ku sanoo, eli n.3-vuotiaan pitäs kyllä toi ""oma piha""-käsite tajuta, et se on sit vanhempien välinpitämättömyyttä, jos ei komenna isompia lapsia toisten pihalta pois.

Meiän pitäs laittaa tohon takapihalle kesäks joku aita, ettei tarvis kokoajan vahtia, jos ollaan siellä. Oon kyl silti aina pitäny kiinni siitä, ettei ne silti naapurin pihalla ole, vaikka saa ""sata"" kertaa sieltä pois hakea.
Yleensä oon poikien kans päivisin hiekkalaatikolla ja keinuissa(sellanen yleinen piha-alue) tai leikkipuistossa enkä tuol meiän takapihalla, ni ei niin paljo tarvi vahtia...

Danielilla on myös aika paha eroahdistus vieläkin. En voi just vessaan tai muualle mennä, etten ota sitä mukaan. Itkee mun perään. Mut onneks Danielilla on toi isoveli seurana, ni se ei oo ihan niin pahasti äidissä kiinni, siis malttaa leikkiä isoveljen kans leluilla jonkin aikaa.Ja isoveljen seura kelpaa myös välillä äidin korvikkeeks. Mut ulos en voi lähteä yksin esim. postia hakemaan, ettei Daniel huuda naama punasena oven takana.Isoveli kyl tajuaa,että äiti tulee ihan hetken päästä takasin ja ei itke yhtään.

Oon huudattanu nyt pari yötä Danielia, eli en anna yöllä sille maitoa. Ja sehän on sisukas!!!
Viime yönäki karju tunnin ajan melkeenpä putkeen (puol 2:sta puol 3:een). Annoin sille lusikalla jogurttia, mut en sitä nokkamukillista maitoa, jota se vinku. Ja eihän toi jogurtti eikä mukista juotettu vesi kelvannu, karjunta vaan jatku. Silittelin ja laitoin tuttia suuhun ja meinasin jo luovuttaa, mut onneks en luovuttanu. Nukku se sit 3:sta-6:een putkeen ja sit heräs, mut jatko unia tutin laitolla...
Ois pitäny alottaa toi unikoulu aikasemmin. Nyt on jotenki toi tietty uhmaikä menossa ja oma tahto on valtava. Myöhemmäkskään en viitti tota unikoulua jättää, ku vauva syntyy kuitenki melko pian ja sitä ennen ois tarkotus yösyönnit lopettaa.

Pirteää päivänjatkoa kaikille!

Meillä vivi oli vielä jokin aikaa sitten ihan sama juttu, en päässyt yhtään mihinkään ettei tullut kamala poru. Nyt kun ilmat lämpeni ja ollaan oltu paljon ulkona, niin pikkuisen on helpottanut. Oon antanut sen touhuilla omiaan, jos on jonkun hyvän leikin keksinyt, ja oon myös lueskellut kirjaa siinä vieressä toisen leikkiessä.
Nyt isä kelpaa taas nukuttamaan, ja mummakin hoitamaan. Että kyllä se varmasti pikkuhiljaa helpottaa teilläkin.

Tänään oltiin taas yksien päikkäreiden varassa, mutta kyllä tuo ilta olikin sitten sellaista kitinää että ei kelvannut mikään. Että mielummin vielä ne kahdet vaikka olis sitten vähän lyhyemmätkin.

Huomenna meillä on juhlia kerrakseen, siskon neljäviikkoinen saa nimen ja Tuukan kummien pojalla on synttärit, joten pannaan sitten ranttaliksi syömisen suhteen koko huominen päivä, eipä nuo kilot näytä ajatuksen voimalla muutenkaan karisevan.

HYvää yötä kaikille!

meillä kanssa huudetaan perään jos poistun samasta huoneesta missä Nenna on tai jos meen vessaan ym. kyllä on jotenkin rasittava kausi meneillään...mutta muuten on ihanaa kun toinen oppinut kävelemään ja huojuu eteenpäin...kunpa se käveleminen pysyis noin rauhallisena, mutta turha toivo =)

käytiin eilen hakemas rokotus kun ei sillon 1v neuvolassa saatu kun tyttö oli kipeä...kuume siitä nousi ja koko päivän kitisi!

kamala ilma täälä...vettä sataa ja niin synkää!

hyvää äitienpäivää kaikille =D

Kohta tää mamma lähtee sinne kaverin häihin.
Vähän jännittää!
Mä oon tosi herkkä ihminen ja tiedän jo nyt,että pillahdan itkuun siellä kirkossa...En tajua mikä saa mut itkeen,vaikka olisin tuntemattoman häissä niin itkisin...Mikä itkupilli :)
Mitähän sitten,kun itse meen naimisiin,itken varmaan jo koko edellis illan.

Aamulla pilkisti aurinko,mutta nyt tuulee ja on pilvistä,taitaa sadetta lupailla tännekkin päin pian,harmi.
Vaikkei ne piha häät olekkaan,mutta silti.

Pimu heräs...

Hyvä, et Fanny kerto, että teiän tytölle tuli 1-v.rokotteesta kuume!
Ku yritin sitä viime ketjus kysellä, et onks siitä yleensä tullu, ku Danielil on 1-v.neuvola maanantaina ja ei sais kyllä saada kuumetta ku korvien putkitus on keskiviikkona ja pitää olla sillon terve.
Sanonki sit terkkarille, ettei nyt piikitä Danielia, ku siitä voi tulla kuume ja ei sais olla kipeenä ke. Otetaan nyt varman päälle, ettei tarvi sitä korvien putkitusta perua.Ehtii ton 1-v.rokotuksen saada sit myöhemminki.

Oltiin tänään kaupungilla poikien kaa.Ihan mukava oli vähän shoppailla ja sit iltapäivällä tuli yllätysvieraita,yhet kaverit Etelästä oli tääl pohjoses päin käymäs ja tulivat kylään.Tosi mukava oli nähä pitkästä aikaa.

Danielin viime yö meni unikoulun osalta jo aika hyvin.(3.s yö huudatettu)
4:n aikaan heräs ekan kerran itkemään, mut rauhottu tutilla.
Ja sit aamul puol 7 alko taas itkee ja ei rauhottunu, ni annoin keittiös sille maitoa, ku sil saatto jo olla nälkä ku oli viimeks illal syöny ja juonu.
Ni nukku sit vielä n.aamu 10:een.
Jospa laittais sille tutin viel tuttinauhaan, ni se saattas sen ite löytää yöllä suuhunsa ja ei tarvis sitäkään sille käyä laittamas suuhun. Mut ihan kiva, että ei kittaa enää yöllä maitoa...Jos tää vaan jatkuu näin hyvin.;)

Kiitokset kaikille lohdutuksista ja halauksista!

Kyllä tää tästä helpottaa, eilen oli taas vähän surkee olo, jotenkin kai tuo äitienpäiväkin vaikutti asiaan. Muistoja tästä äitienpäivästä jää varmasti enemmän kuin edellisetä, tuntuu et olin sillon vielä ihan jossain sumussa!

Ikävän kylmä ilma, ei tee vielä mieli mennä edes ulos näin aamusta, on tainnut yöllä olla pakkasta.

St: toivottavasti Daniel pysyy nyt terveenä niin pääsette sinne putkitukseen!!
Meidän pojulla on ollut nyt viikon sellanen limanen yskä, ei yski koko aikaa eikä oo mitään muita flunssa oireita. En oikein tiedä pitäiskö käydä varalta lääkärissä, ennen kuin tulee jotain pahempaa.

No eipä mulla mitää ihmeellistä asiaa ollut joten lähden tekemään ruuan valmiiksi niin voidaan mennä ennen ruokaa sit ulos.

-minna-

Häät meni hienosti ja ihme kyllä en itkenyt,meinasin kyllä,mutta olin tiukkana :)

Mulla on tänään syntymäpäivä :)
Kiitos vaan kaikille,kun ootte onnitellu,heh,heh ja heh.

Kun tulin lauantaina sieltä häistä niin mies valitteli oloaan,pari tuntia meni ja sitten olikin vessassa eikä tienny kummin päin olis ollu,eli tavaraa tuli kummastakin päästä...
Nyt sen olo rupee oleen jo vähän parempi,mutta heikko silti ja töihin sen tarvis lähtee yhen maissa,ei kehtais ottaa saikkua,kun oli viime viikolla 3pvä flunssan takia.
Sanoin,että lähtee pois kesken työpäivän jos siltä tuntuu.

Oltiin eilen sitten tytön kans kaksin käymässä molemmilla mummuilla.
Että myöhastynee äitienpäivät kaikille!

joo st muistelinki että kyselit siitä rokotuksesta niin tulin heti ilm. että mitä meille tuli siitä!

onnea Jennille =)

meillä olis tunnin päästä lääkärille aika nennan ihottumasta...mennään yksityiselle!

Nenna on ollut aivan hirveän itkunen...en tiedä mikä sitä vaivaa...ei oo ikinä ollut tällänen...on tosi väsyttävää kun toinen vaan kitisee!

meilläki tytöllä neljättä viikkoa yskää...muut flunssan oireet häipyny mut limasta yskää vieläkin!

Minna:Oulus oli yöllä tosiaan pakkasta.Mies sano aamul 6 mais,et n.1 aste on pakkasta...

Fanny: tääl on myös yks itkunen poika eli Danielil on ollu nyt jonkin aikaa hirveetä huutoa nukkumaan mennessä. Äskenki huusi puol tuntia, ennen päikkäreille menoa. Ja se ei oo mikään pieniääninen poika!
Mut nyt ku on tohon tottunu,en hätäänny, vaan annan huutaa ja tiiän, että se kohta sammuu. Vastustelee vaan unen tuloa ja on levoton. Osittain toi johtuu varmasti kävelyn oppimisesta, eli Daniel on oppinu kävelemään pikku matkoja ilman tukea...
Toivottavasti Nennan itkun syy selviää.Jos käyt lääkärillä,ni käske kattoa korvat samalla...

Onnea vaan Jenni synttäripäivän johdosta!:)

st, meillekin tuli kuumetta siitä rokotuksesta. Kuulemma sitten siitä seuraavasta rokotuksesta tulee isompi kuume joka kestää useamman päivän =(

Jenni, ONNEA!! Ja mun piti sulta vielä kysyä että saitko sen työpaikan? Onko siitä kuulunut mitään?

Mä huomasin viikonloppuna että Jesper on oppinut näytteleen kirjoista kuvia. Ihanan hellyyttävää! Se selailee kirjoja ja naputtelee kuvia sormellaan, samalla selittää kamalasti jotain. Ihana hölöttäjä =) Äsken juuri mies soitti että poika oli pihalla ottanut muutaman askeleen itekseen. Siitä se lähtee, wau! Tahtoisin ite olla paikalla kun jotain tollasta tapahtuu.

Pojan ihottuma on parantunut todella hyvin kun on laitettu sitä kortisonirasvaa. Toivotaan että se ei nyt uusiudu. Nokkka on kokoajan hänelläkin tukossa mutta johtuu tosiaan koivunsiitepölystä. Zyetec auttaa vähän mutta silti nenu on tukossa, varsinkin iltaisin

Mulla ei VIELÄKÄÄN ole alkanut ne menkat. Eilen jo sanoin miehellekin että jos ei viikon päästä ala niin sitten käy apteekissa hakeen tikun =) Hirvee väsymys on mutta ei muita ""oireita"". Ja oon mä ehtinyt tätä jo hetken miettimään, mä kun en ihan heti ajatellut että meille tulisi pikkukakkonen. Mutta jos nyt on niin käynyt niin sitten saapi tulla.

Jaaha, työt ei maistu taaskaan.

Jos nyt vaikka kerkeis kirjottelee.

Myöhästyneet äitienpäivä onnittelut kaikille!
Me oltiin eilen anopilla ja sitte mun isomummulla jonne tuli mun vanhemmat myös.
Sain mieheltä lahjaksi ihanan vyön jota olin jo pitkään kuolannut. niin ja sain myös nukkua pitkään ja ihanan aamupalan sänkyyn..jouduttiin kyllä siirtymään keittiöön kun pikku-ukot tuli riehumaan siihen viereen, olis kahvit ollu ympäri makkaria=)

Osanottoni Minnalle keskenmenosta=( Kurjaa kun tuollaista tapahtuu. Voimia!

Jennille onnittelut synttäreitten johdosta!

Me käytiin viime maanantaina Eliaksen kanssa allergia-testeissä mutta mitään ei onneksi löytynyt. Atooppista ihottumaa on mutta sille nyt ei muuta voi kun rasvailla.

Tuosta eroahdistuksesta. Mä olen tuon Eliaksen kanssa ihan helisemässä. Mihinkään ei voi mennä eikä ketään muuta saa huomioida kuin häntä. Jos pidän Joonaa sylissä niin Elias tulee heti kitisemään jalkoihin. Vessaan ei ole mitään asiaa jos en ota poikaa mukaan ja varsinkin jos lähden koiran kanssa lenkille ja pojat jää isänsä kanssa kotiin niin Elias huutaa niin kauan kunnes tuun takasin sisälle. Rasittavaa! Toivottavasti menee nopeasti ohi! Joona ei mun perään niin hirveästi ole, isäänsä itkeskelee joskus päivisin ja sanoo ""iti,iti"" .

On tää kivaa kun voi olla lapsien kanssa pihalla ja käydä puistossa tapaamassa kavereita. Meillä on tosi paljon lapsiperheitä tässä naapurustossa joten seuraa on melkein aina kun mennään ulos.

Mieheltäkin alko kesäloma koulusta, töissä on kyllä vielä päivisin mutta helpottaa kun tulee ihmisten aikoihin kotiin eikä vasta joskus yömyöhään.

Mulla on tiedossa aika paljon menoja nyt tässä kesäkuussa. Pidetään luokkakokous peruskoulun luokalle tossa kesäkuun alussa, kiva nähdä kuinka ihmiset on muuttunut vuosien varrella. Kesäkuun lopussa lähen tyttöporukalla Lontooseen vklopuksi. On kiva lähteä kun pojat jää isin hoitoon ni ei tarvi murehtia kokoaikaa että miten menee..Vaikka luultavasti soitan 15min välein kotiin silti..""Ootko muistanut antaa pojille ruokaa, nukkuuko ne ym"" Taidan olla vähän neuroottinen=)

Mitäs muuta..Niin ne 1v mitat. Elias 9600g/77,5cm/45,6cm ja Joona 9300g/78cm/45,6cm. Voisko joku lisätä ne listaan?
Joona on neuvolatädin mielestä liian laiha joten joudun sen kanssa käymään vielä ensikuussa punnituksessa. Mä en kyllä pidä poikaa liian laihana, onhan se hoikka mutta ihan normaali mun mielestä. Mä oon ollu ihan samanlainen lapsena. No mennään nyt sitte ni saa neuvolantäti mielenrauhan eikai siitä haittaakaan ole.

Me ollaan siirrytty yksiin päiväuniin. Kyllä se jotenkin menee mutta iltasin kyllä ollaan aika väsyneitä. Toistaiseksi se on kyllä ilmennyt yltiöpäisellä riemulla eikä kiukuttelulla. Sänkyyn kun pistää niin sinne jäävät ja aamuun asti nukutaan. Aamulla noustaa n.06.30-07 ja päikkärit on 11.30-n.14, yöunille n. 19.30-20. Ihan kiva rytmi mun mielestä.

Riitäisköhän tää tälläkertaa=)

Mä oon ihan koukussa tohon mm-lätkään ja ootan innolla päivän peliä=) Jännäksi menee mutta kyllä kanadalta varmaan turpaan tulee..

Hauskaa päivänjatkoa!

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Lisäsin Tuiskun kaksospoikien mitat listaan ja samalla Danielin 1-v.tiedot myös,ku tänään käytiin siel neuvolassa.
Tuisku:meiän esikoinen paino vuoden iässä saman verran ku teiän Joona eli just 9300g ja painokontrolliin joutu myös.1v.3kk iässä...

lääkärissä käytiin ja saatiin sienilääkettä vaippa-alueen näppyihin ja käskettiin jättää joitaki ruoka-aineita pois nyt keväällä tai syksyllä kun kesällä voi tohon ihottumaan auttaa aurinko niin ei oikein sitte voi varmaksi sanoa että onko allergiaa vai olisiko vaan aurinko auttanut...ja syksyllä takasi lääkäriin jos vielä samat oireet...meinasi kyllä että allergiaa voisi olla!
korviin katsottiin mutta siistit oli...en tiedä voisiko johtua itku tosta vaippa-alueen näpyistä...että kun pissa tulee niin kirveltäis...koska pahan näkönen iho sieltä! niin ja varmaan tähän ikään kuuluu tätä huutokonserttia ja eroahdistusta...ja vielä omaa tahtoa =) jota ei aina saa läpi niin sitten kauhee huuto!

mites st, siirrettiinkö Danielin rokotusta? nukutetaanko Daniel putkitukses? toiv. ne nyt sitte auttaa!

ai tuleeko tosta seuraavasta rokotuksesta pahempi kuume??

Tuisku meillä Nenna painoi 1v neuvolas 9240 ja 79 pitkä...ihme että meitä ei pistetty taas painokontrolliin...talvella sielä ravattiin!
Vaude Tusku sulla tulee olemaan kivaa tiedossa =)
Mekin saatiin miehen työpaikan kautta tampereenkylpylään pidennetty vloppu tosi halvalla...Nenna menee sitten hoitoon...niin saadaan olla kahden kesken!!!=)

mä olisin kans eilen saanut nukkua pidempään ja kahvit sänkyyn mutta neiti ravas makuuhuoneessa koko ajan herättämäs ja huutamas äiti äiti niin heräsin ja nousin ylös just kun mies oli tuomas kahvia =)
sain lahjaksi kosmetologille 50e lahjakortin (ihme että meillä rahat vähissä)! =)

Joo,Danielin rokotus on 1.6.ku mul on äitiysneuvolakäynti.
Siitä 1,5 v.MPR-rokotteesta tuli muistaakseni meiänki esikoiselle kuume.Mut se kuume tulee vasta n.viikon päästä rokotuksesta,eli ei ihan heti.
Joo,Danielille laitetaan ylihuomenna ne putket korviin nukutuksessa.Kyllähän se vähän jännittää,ei oo kokemusta nukutuksesta.Eiköhän ne sairaalas kuitenki osaa hommansa ja siinä ei oo mitään riskiä.

Meiän vauveli oli tänään neuvolas perätilassa eli pää ylöspäin.Sais luvan kääntyä taas takas raivotarjontaan ennen syntymää.

heippa pitkästä aikaa!

Meillä ei vieläkään kävellä ilman tukea. kovasti on mamman selkä koetuksella kun ulkona pitäis saada kävellä kummiskin. eli minä sitten taluttelen...

Niin kova tahto on likalla, että oon verrannukin sitä esikoiseni 2v-uhmaan. aivan mieletön huuto ja mutkalle taivutus jos joku ei mene niinkuin tyttö toivoo. tulikohan se uhma liian aikaisin vai onko vielä pahempaa odotettavissa ensi kevättalvella....?!??!
En myöskään minä pääse yksin mihinkään, en vessaan tai mitään. Mä luulen, että meillä nyt vielä korostuu tuo homma kun 6 hlön perheessä harvoin joutuu/saa olla ikinä yksin. sit kun ollaan kahdestaan, niin täytyyhän mun ainakin olla likan lähellä... höh.

me mietittiin, josko mies olis jäänykin mun sijasta viimeiseksi hoitovapaakuukaudeksi kotiin. eli elokuuksi. ja mä siis menny töihin. mut ei se kait jääkään. jos pomo suostuu antaan sille lomarahat vapaana niin pitää sit ""vaan"" 6 vkon loman. mut jos ei suostu... saas nähdä lähdenkö sittenkin jo elokuun alusta töihin vaikka syyskuusta oli suunniteltu.
Mutta vähiin käy.... en oikeen tiiä, mitä siitä pitäis ajatella. ensin sitä töihinpaluuta odotti jo kovasti ja nyt kun tajusin kuinka vähän aikaa mulla on enää kotona... tuntuu, että nyt vasta yleensäkin olen alkanu nauttia tästä kotonaolosta. ja sit pitääkin jo mennä töihin. no, luulen että tää on oikeasti hyvä näin!

me lähdetään huomenna kattoon meille uutta autoa!! vähänkö oon innoissani!! mun mies on jo naureskellu, että kun mainos väittää,että autotalli.com:iin on kaikki miehet menny, niin meiän äiskä on menny niiden mukaan... mut nyt se oikea on siis ilmeisesti löytyny. täytyyhän se nähdä ja koeajaakin vielä, mut paperilla on just sellanen kun on etitty. hinnastakin tippu 2 tonnia pois kun mies soitteli myyjän kans eilen. sinne kun on täältä 300km matkaa, niin ei ihan vaan renkaita potkimaan viitsi lähteä. eli jos ei ylläreitä tapahdu - me tullaan kotiin kahdella autolla huomenna. jes! parasta siinä on se mun kauan kaipaamani ilmastointi.
ai niin, se on sellanen Chryslerin GrandVoyager. Aika namu musta... mut meiän autot nyt onkin 13v ja 16v vanhoja, joten kaikki kait niiden jälkeen herkulta tuntuu... varsinkin jenkit, kun niissä on kaikkia kivoja pikku juttuja. niinku tässäkin ekat takapenkit on sellaset ""nojatuolit"" käsinojilla yms... muksutkin on ihan innoissaan. Pienimmäinen ""joudutaan"" sit siirtään kans taakse airbagin takia. ja mä saan taas matkustaa etupenkillä!! pienet on mullakin ilot, mutta kun on yli vuoden ollu kolmen vilkkaan lapsen kanssa takana.... no, voitte te varmaan kuvitella.

heippatirallaa

Meillä ei kyllä onnistu vielä yhdet päikkärit. Tyttö herää joka aamu lähes kellon tarkkuudella klo 6 ja on ysiltä niin poikki, että laitan hänet suosiolla päikkäreille. Lauantaina oli miehen ja koiran kanssa aamulla lenkillä eikä ollut nukkunut aamupäikkäreitä niin tuli hiekkalaatikolla sellainen huuto että lähdettiinkiin sitten suoraan nukkumaan klo 11.30.

Jennille kovasti onnea. Tuon ikäisenä vielä voi juhlia synttäreitä, tämän ikäisenä ne vuodet eivät enää ollenkaan lisäänny. Ihme juttu muuten, aina vaan pysyy ikinuorena.

Me ollaan lähdössä 1 vuotisvalokuvaan nyt aamupäivällä. Saas nähä mitä tulee, tyttö vetää aina suun viivaksi kun joku ottaa kameran esiin, ei puhettakaan hymystä.

Meillä myös tota äidin perään itkemistä, joskus vähän rasittavaa. Ei niinkään päivisin, saan mennä eri huoneeseen jne. mutta sitten kun lähden viemään koiraa ulos kun mies tulee töistä niin alkaa huutokonsertti. Lopettaa kuulemma lähes heti kun olen laittanut oven kiinni, onneksi. Nyt sunnuntaina oltiin mummalla ja siellä ei yhtään itkenyt vaikka jäi mumman kanssa sisään kun lähdettiin ulos. Vilkutti vaan, että hei hei, kiva kun meette :-)

Moi!

Myöhästyneet synttärionnittelut Jennille!!

Mä täällä taistelen noiden päiväunien kanssa. Väilillä nukutaan yhdet välillä kahdet. Aiemmin on aina nukkunut aamupäikkärit (30-45min.) kun käydään koiran kans lenkillä ysin aikoihin. Puolen päivän jälkeen sit toiset n 1,5-2 h.Jossain vaiheessa noi iltapäivä unet alkoi lyhenemään puoleen tuntiin. Ajattelin että tarvii jättää ne aamupäikkärit sit väliin, no ei se mitään auttanut nukkuu nyt yhdet päikkärit n1h. 12-13 ja on sit illalla tosi väsy. Enään ei oikein ideat riitä et millasta rytmiä kokeilis, täytyy kai antaa vaan nukkua sillon kun pojua nukuttaa vaikka sit nukkuis vartin kerrallaan!!! en nyt jaksa jauhaa aiheesta enempää oon niin kyllästynyt näihin unijuttuihin......TAAS!

Tuli noista jennin synttäreistä mieleen et on aivan päässyt unohtumaan teidän tausta tiedot, ois hauska tietää minkä ikäisiä ootte yms.. en oo jaksanut kaivella vanhoja ketjuja et asia selviäis. Mä itte oon nyt 26v. Ja miehellä on kolmekymppiset loppukesästä.

...asiasta toiseen täytyy mennä vaihtamaan vaippaa, meillä ei oo ny muutamaan päivää tullu kakka pottaan vaan vaippaan, vaikka on muuten kakannut pottaan jo puol vuotta. Tää äiti ei oikein osaa enään vaihtaa kakkavaippaa, yhtenä päivä oli joka paikka sotkussa........ hih hih

Nukahti viimein,
aivan kaamea itku-uni-kiukku-kohtaus, alkoi siitä, kun työnteli vaunuja ja ne jäi jumiin....
Meillä menee kans 1-2 unilla ja ei koskaan tiedä mitä tulee. Tuntuu et se mieliala muuttuu salaman nopeesti. Kaikesta kielletystä tulee hirveä itkukohtaus, jonka jälkeen nyhjätään vaan sylissä. Jos vaan keksii koko ajan kivaa tekemistä, kaikki on hyvin.
Zuz: meillä tulee aina huuto, kun joku menee ovesta ulos ja pistää sen kiinni. Tosi mukavaa isin lähteä töihin...
Pottailusta on tullut turhaa: pissaa pottaan, lähtee heti karkuteille, sitten kun on vaippa saatu päälle, mene kakkalle johonkin nurkkaan! ja mua ottaa päähän. ei suostu kakkaamaan pottaan vaikka istuis siinnä puol tuntii. toivottavasti tämä on ohi menevää...
Hyvät viikonalut kaikille, myös vanhenneille ;))

Minnalle: me ollaan 31 ja 34, tallattu yhessä 12v.
ja teillä on näköjään sama ongelma (kirjotin tota viestii aika kauan) potan kanssa. Mikähän siihen auttais?? ideoita.

Mä täs vähän stressaan huomista Danielin korvien putkitusta. Että miten saan huomisaamun menemään ilman syömisiä (putkitusaika vasta 12.00), ku tota putkitusta ennen ei saa syödä 6:een tuntiin!
Ja juodakaan ei saa ku 110 ml laimennettua mehua tai vettä...
Pitää yrittää valvottaa Danielii tänään myöhään,et nukkus aamusta pitkään...

Viime yö meni kivasti.Heräs vain kerran! aamu 5:ltä vähän itkee ja tutilla tyyty jatkaa unia ja nukku puol 9:ään.Jospa noi yösyömiset ois tosiaan historiaa vihdoin.6 yötä takana ilman maitoa.
Daniel on nukkunu nykyään yhet päikkärit yleensä.Iltapäivällä alkaa vasta päikkäreille.

Älkääpä turhaan stressatko pottailun kans.Meiän 2-vuotiaskaan ei käy vielä potalla.Eikä myöskään Daniel.Kumpiki on vaipoissa.Toisaalta en oo kauheesti niitä siihen pottailuun opettanukaan. Joskus laitan potalle,ku kakka näyttäs olevan tulos,mut yleensä pottaan ei tuu kakkaa vaan sit vaippaan.

Luin just neuvolasta saamaa ""Iso,pieni ihminen oppii uutta""-vihkosta ja siinä oli tosta pottailusta:Useimmat lapset oppivat kuivaksi kolmen vuoden ikään mennessä ja Virtsarakon ja suolen hallinta edellyttävät hermoston kehittyneisyyttä ja lapsi saavuttaa tämän vaiheen aikaisintaan toisen ikävuoden lopulla.

Mä oon täytin viime joulukuussa 30-v.Mies täytti keväällä 33-v.

meillä kyllä istuu hyvin mielellään potalla, mut on kai vaan kakkaamisrytmi muuttunut niin mä en tajua viedä sinne koskaan oikeaan aikaan. Ennen kakkas aina aamupuuron jälkeen joka aamu. Nyt kakka vaan joka toinen päivä ja yleensä illalla. Niin sillon aamulla kun kirjottelin ei ollutkaan kakka housussa.... se oli pellkkä ""tuoksu"" vain.

Piti muuten aamulla kirjoitella tuosta äidin perään itkemisestä. Meillä enemmin itketään isän kuin äidin perään. Saan kyllä lähtee aivan rauhassa koiran kanssa lenkille..... mua ei kyllä kaivata nyyh... no ihan hyvä kai se on!

St: tseppiä teille huomiseen, kyllä se hyvin menee!! Toi on kyllä vaan inhottavaa kun täytyy pitää lasta ilman ruokaa.

moi

Meillä ei kyllä ymmärretä mitään potan päälle. Olen siinä joskus istuttanut, mutta lähtee melkeen heti pois ja yks päiväkin näin naamasta (muuttuu punaiseksi kun punnertaa) että kakka on just tuloillaan ja istutin potalle. Hah hah, lähti potalta ja kakkasi eteiseen. Että en tosiaan ota mitään stressiä, kun ei pieni tajuu yhtään että sinne pottaan vois kakakta tai pissata. Niinkun st sanoi, kyllä se aikanaan.

Miten teillä tuo yöunille nukahtaminen?? Meillä on ollut tähän asti ihan ok, siis nukahtaa noin 10 minuutissa, mutta pari viikkoa on onnut sellaista touhuumista ja hyörimistä että huh huh. Mutta eilen oli kyllä kaiken huippu. Sellainen huutoshow ja melskaus, että meni varmaan 1½ tuntia kun lopulta nukahti. Oli ihan yliväsynyt, mutta en tiiä mitä pitäis tehdä. Jättää yksin huutamaan? Päiväunille nukahtaa vaunuihin itsekseen, mutta illalla rupeaa heti huutamaan ja nousee ylös jos lähtee huoneesta pois. Tähän asti ei ole ollut ongelma istua 10 min sängyn vieressä, mutta en kyllä ala mihinkään tunnin sessioihin joka ilta. Eilen jo lähdin pariin otteeseen huoneesta pois ja kuuntelin sitä huutoa olkkarissa ja mietin että mitä pitäis tehdä.. Antakaahan mulle neuvoja.

mä oon kohta 36 ja mies 39. Apua, ollaanko me tosiaan näin vanhoja, taidetaan vetää pohjat?!!!!?

Yhteistyössä