HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 11.4.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

11.4.06

Vieras
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*10kk:79/10055
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*10kk: 74,1/ n.9500
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Alottelin täs uutta ketjua meille...

Jenni: Tottakai sä voit lähtee aikasemminki(syksyllä)töihin, vaik oisit Kelalta saanu kotihoidontuki-päätöksen pitemmälle ajalle. Ilmotat vaan sinne Kelaan, vaikka soittamalla muutoksen, että alotatki työt aiemmin, ni ne ei sit maksa sitä kotihoidontukea.
Mullaki loppuu kotihoidontuen saanti, ku jään taas kesäkuus äitiyslomalle.

Käytiin ulkona,vaik sateli pikkasen vettä.Onhan se lapsille,varsinki esikoiselle tärkeetä ulkoilla päivittäin,jos mahollista.
Ja onhan se itellekki terveellistä saada happea,mut kyl toi kurja keli saa helposti jäämään sisälle...

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*10kk:79/10055
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*10kk: 74,1/ n.9500
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Lisäsin nopsaa meidän uudet mitat. Täytyy mennä kun tyttö huutaa korvan juuressa. Palaan paremmalla ajalla.

minä-83 & Iida

Joo, nyt palaan asiaan kun sain tytön päiväunille. Meni taas tuo rytmi sekaisin kun piti aamulla käydä neuvolassa. Se on jännä kun ne ei siellä ymmärrä kun varaa aikaa, että lapsella on päiväunien aika...silti pitää vain mennä!? Sitten kiukutellaan koko päivä sen jälkeen. Käynti sujui kyllä ihan hyvin saatiin rokotus. Sekin varmaan kiukuttaa ja viime yönä oli vielä puhjennut hammas. Itsellään on sitten vaan hermo kireellä kun ei saa yhtään levätä. Nytkin voisi levätä, mutta minäpä se kulutan aikaa netissä... =)

st: Kyselit vointiani. Ihan hyvin on mennyt. Päänsärkyä on aika useasti. Neuvolassa veikkasivat että verensokerit heittelee liiakseen. Se selviää ensi viikolla kun menen sokerirasitukseen. Toivottavasti en jää kiinni arvoista, en millään jaksaisi ruveta taas mittailemaan sokeria päivittäin. Tänään kävin neuvolassa. Syke oli tasainen ja kohdun sf mitta taisi olla 22cm. Viikkoja olisi huomenna kasassa 25. Mitenkäs sinun vointisi? Varmasti rankempaa, kun sinulla on sentään kaksi pientä siinä katsottavana, joten lepo jää varmaan aika vähiin.

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE!!

minä-83: Mul oli kans täs jokin aika sit päänsärkyä. Ja aattelin, et se on raskaudesta johtuvaa. Ei onneks jatkunu useita päiviä..Mut yleensä normaalitilassa mul ei oo ikinä päänsärkyä! Mul on virtsanäytteet ollu ok. Toivotaan että sulla on ne sokerit ok.
Mul on nyt torstaina 27 viikkoa takana. Äkkiä menny.
Mä oon voinu ihan hyvin.
Välil vaan supistelee kipeesti, ku ei malta levätä. Ihan sellanen yks kipeämpi supistus eli ei jatku pitkään...Danielki on aika painava kannettava, että siitä saattaa johtua.(n.11kg)Ja yöunet on nyt poikien sairastaes ollu vähän risasia.
En mä tiiä onks mul välttämättä rankempaa.:) Noista kahesta ku on seuraa toisilleen.Tietysti kahen syönnit ja vaipanvaihot huolehittava,mut ei mul kyl oo ollu kovin rankkaa.

heippa!

Täällä on ollut hiljaista.

me ruvetaan paranemaan nuhakuumeesta pikkuhiljaa. Vielä on aika tukkosia noi veljekset mutta laitoin ne silti ulos nukkumaan. Sisällä uni ei meinaa tulla ja päikkärit kestää max.tunnin kun ulkona 2-3tuntia.

Joonakin oppi vihdoin ja viimein kävelemään. Vielä on aika hurjannäköistä menoa mutta kyllä se siitä kun jaksaa vaan harjotella ahkerasti.
Lauantaina juhlitaan 1v synttäreitä ja ainakin näillänäkymin meille on 3 päivänä tulossa vieraita. Huh huh..Kova on leipominen.

Ihanaa kun mun vanhemmat osti pojille kevätpuvut synttärilahjaksi, se on meille iso säästö. Kaikki vieraat on kyselly jo etukäteen lahjatoivomuksia joten luultavasti ei kauheasti tuu turhaa tavaraa. Mä sanoin ettei yhtäainutta lelua tarvi tuoda koska meillä lelukoppa pursuaa uusia ja vähänkäytettyjä leluja, poikia kiinnostaa enemmän kaikki muut jutut. No aikansa kutakin, eiköhän ne pian jo leiki keskenään leluilla.

Mitäs muuta, niin ulrikalle mun piti sanoa tuosta kaksosten kanssa olemisesta. Ei se ole ollenkaan niin rankkaa kun voisi kuvitella, varsinkaan nyt kun pojat on jo vähän isompia. Kyllä silloin kun olivat vastasyntyneitä ni tuli monesti mietittyä että mihinköhän sitä on päänsä pistänyt mutta nyt ei voi olla kun tajuttoman onnellinen veljeksistä. Ihanaa katsoa niitä kun ne yhdessä temmeltää ja huomata miten älyttömän tärkeitä ne toisilleen ovat. Oonkin monelle sanonut että uskon yhden koliikki lapsen kanssa olevan paljon rankempaa kun kaksosten. Ei mulle mitään hattua tarvi nostaa=)

Soitin eilen kouluunkin ja suoritan tässä kevään aikana pari kurssia ja syksyllä sitten enemmän. Nyt pitäisi alkaa etsimään töitä ja pojille hoitopaikkaa ym..Oon kyllä tän vuoden loppuun kotona mutta parempi alkaa ajoissa selvittämään näitä asioita.

Sain pestyä keittiön ikkunat ja nyt ois vähän aikaa itselle kun pojat nukkuu. Taidan mennä lukemaan lehdet ja jos vaikka jois kahvit jätskin kanssa=)

Ihanaa kevätpäivää!

Jenni: voit ihan hyvin hakee hoitopaikkaa. Pert sitten jos et tarvii. Meillä ainakin ovat vaan tyytyväisiä, jos ei tarvi paikkaa. Mä hain jo syksylle, kun tuttu hoitaja sanoi, et parempi hakee yhteishaussa. Saavat paremmin suunniteltua ja mahd. sinne mihin haluu. Muuten saa sen mitä on :(

Matkustetaan taas huomenna... eli pakkaamaan...

siis vihdoinkin täällä alkaa näyttää KEVÄÄLTÄ!!! Jee jee!! Eilen ja tänään on näyttänyt niin keväiseltä, kyllästytti jo superpaljon se loskassa kahlaaminen.

Meillä oli täällä kaveri lapsineen kylässä ja tyttö simahtikin päiväunille tavallista aikaisemmin. Oli niin paljon puuhattavaa kun oli kavereita kylässä :-)

Tänään mä en tee mitään kotihommia vaan laiskottelen ja luen naistenlehtiä. Ihanaa....

Adaalle synttärionnea myöhässä ja kaikille tuleville synttärisankareille myös!

Just mietin, että oli se synnytys aika karmeeta, vaikka ei nyt periaatteessa mitään traumoja jäänyt. Mutta kyllä vähän vatsanpohjaa vääntää joka kerta kun aattelee synnytystä...

Hyvää pääsiäistä kaikille ja syökää paljon munia. Kaikenlaisia ;-)

Samoja ajatuksia mullaki on ku Tuiskulla, et kahen kaa on tietyllä lailla helpompaa ku yhen. Vaik meil ei oo kaksoset, mut lyhyel ikäerol kuitenki. Ja kokemusta on sekä yhestä että kahesta lapsesta.

Daniel on nukkunu yöt 2 vk:n ajan huonosti. Aattelin, että voiskohan olla maidosta johtuvaa, ku sitä oon suunnilleen sen aikaa antanu...Kyllähän se piereskeleeki paljo...Vois kokeilla, ettei tänäiltana antas maitoa vaan vettä, et vaikuttaako se öisiin itkuihin.Korvia se on tietenki kans itkeny, mut nyt on jo 4.s päivä antibioottia annettu, ni sen pitäs kyl alkaa vaikuttaa, jos vaikuttaa.

Mul on tänään hermot tosi kireellä pitkästä aikaa, alkaa univelka kai vaikuttamaan...En jaksas yhtään poikien kiukutteluja. Danielin kans sai taistella ennenku sen sai nukahtamaan päikkäreille.Oli varmaan jo yliväsyny...
Ja esikoinen alkaa olla myös väsyny ja uhmaikä näkyy kiukutteluna.
Aion kyl ens yönä nukkua korvatulpat korvis sohvalla ja mies saa hoitaa yöllä pojat.
Lähetään aamulla Lappiin mökille Pääsiäiseks.Ihan mukavaa lähteä.

Toivottavasti supistelut pysyy aisoissa tuol mökkireissul, ku eilen oli vähän enemmän kipeitä supisteluja ja aattelin, että pitää näköjään hidastaa tahtia tai muuten saa alkaa lepolomalle...

Hauskaa Pääsiäisen aikaa kaikille ja onnea synttärisankareille!

Hyvä että täällä on muillakin hermot kireällä. Eilen tuli oikein huono omatunto, kun tyttö kiukutteli jatkuvasti. Mikään ei kelvannut ja missään ei ollut hyvä olla. Huusin/karjuin sille ihan liikaa... =( aivan ku se nyt jotain ymmärtäis. Sen jälkeen tyttö haki unilampaansa ja tuli syliin... Tuli kait pyytelemään anteeksi kiukuttelua. No katottiin siinä sitten telkkua ja tyttöhän nukahti syliin vein sänkyyn ja nukku aamuun asti. Enpä taas kyllä vähään aikaan korota ääntäni pikkuselle.
Itse ajattelin eilen että lähden synnyttämään. Alaselkä ja vatsa oli niin kipeät. Tuntui ihan samalta kun silloin vuosi sittten. Ei onneksi tarvinnut lähteä. Kivut hävisi kun sai nukkua kunnon unet.

Lähdetään myös huomenna mökille.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!

Täälläkin ollaan kipeenä,tyttö eniten.
Kuume nousi tytöllä to-pe välisenä yönä.
Koko perjantain tyttö nukkui ja tänään ei ole kovaa kuumetta ollut,mutta räkä valuu ja yskä.
Voimaton olo sillä on edelleen,ei leikit kiinnosta,mielummin on sylissä.
Ruoka ei ole maistunut eilisen jälkeen,maitoa joi eilen tosi hienosti,mutta tänään ei sitäkään,jos huomenna sama jatkuu täytyy mennä lääkäriin,sääliks käy :(
Onneks mies on kotona,vielä maanantainkin niin ei tarvi yksin hoitaa,ens viikko on meinaa ukolla iltavuoro :/

Mutta nyt huudetaan niin kovasti miehen sylissä,täytyy mennä!

Nostelenpa meitä ylöspäin.
Tultiin tosiaan tänään mökkireissulta kotiin. Reissu meni todella hyvin. Tyttö nautti mäen laskusta ja oli muutenkin todella kiltti. Hirveästi on ruvennut höpöttelemään itsekseen...mitä lie? =)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Reissusta palattu.
Itse räkätaudissa ja Max kovassa kuumeessa. Oli herkkua ajaa 300km kiipeen tenavan kaa. Onneksi nukkui puolet matkasta.
Me siirrettiin istuin takapenkille naama menosuuntaan, kun Max on oksentanut pari viimeistä pitkää reissua. Takas tullessa ei nyt oksentanut. Olen meinaan itse tosi herkkä pahoinvoimaan autossa, vaikuttaisi siltä et pojal olisi sama, Sääli :(
Taidan mennä itsekin nukkuu, jos taas joutuu yöllä valvoo ja ottaa viereen.
Paranemisia ja ihanaa, lumet oli lähtenyt!!

paranemisia kaikille kipeille!!! toivottavasti meillä ei tuu mitään tautia nyt kun meillä on ne häät ens lauantaina.

meillä otettiin pitkänäperjantaina ekat huojuvat askeleet, olipa sulosta!

muuten kaikki täällä ok. tavallista maitoa olen nyt jonkun aikaa antanut ja se tuntuu kovasti pierettävän. sit jos annan joku päivä pelkkää nania, niin ei tuu pieruja. höh, pitäskö täs viel odottaa vai siedättää vaan?

Helou! Pääsiäinen oli ja meni, oltiin ihan kotosalla ja syötiin hyvin ja vuokrattiin kasa leffoja. Ulkoiltua tuli kanssa, välillä oli oikein keväistä ja välillä taas kaamea räntäsade...

Meillä on illat ollu tosi vaikeita, poika menee vielä nimittäin toisille päikkäreille joskus 18.00 ja nukkuu n. tunnin mutta herää ihan krätysenä ja selvästi väsyneenä. Sitte kiukuttelee koko illan, kunnes laitetaan yöunille joskus 21.00-21.30. Ekat päikkärit nukkuu noin 11.00-12.00 alkaen ja kestää noin 2 tai 3 tuntia. Mietin vaan, et oiskohan aika jättää noi toiset unet pois ja pistää sit vaan jo vaikka 20.00 yöunille? Kokeneemmat, help me :)

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille!

Heips!

Pääsiäisreissusta on palattu.Hyvin meni.
Oli ihanat, aurinkoiset ilmat ja sain hiihdellä paljo rauhallisessa luonnossa. Kyllä sitä rentoutu. :)
Pojat on ollu nyt vähän räkäsiä ja yskäsiä, mut mun mielestä se on pientä ja tavallista. Ku ei oo mitään vakavempaa. Niil ei oo kuumetta ja ovat päivällä virkeitä.

Daniel nukku reissussa vaan yhet päikkärit.Ihan hyvin meni niinki. Saa nähä jatkuuko sama rytmi kotona, vai tarviiko viel kahet unet.
Se on nukkunu nyt yöt suht hyvin, jospa ne korvat ois parantunu. Kyllähän se muutaman kerran itkasee, mut jatkaa unia tutin laitolla. Maitoa ei oo paljo tarvinu enää antaa. Ihan vähän kerran yössä tai ei ollenkaan.

Tääl on nyt puolipilvinen sää.Välil aurinko pilkistää.

Tyttö on saanut sitten tosi sitkeän pöpön,eli edelleen on kipeenä.
Viidettä päivää mennään,ekana päivänä oli kuumetta,toisena ja kolmantena ei,mutta eilen sitten nousi 39,5 ja lähettiin lääkäriin ja korvatulehdushan sillä sekä vähän silmä rähminyt :(
Eilen illalla nousi vielä ennen nukkumaan menoa 40 asteeseen,mutta nukkui sen yön aikana pois.
Tänään ei ole kuumetta ollut,mutta on se aivan voimaton,nuhaa ja yskää,voi olla että kuume nousee taas illaksi.
Alkais nyt tuo lääkekuuri vaikuttaan...
On ollut meillä kyllä onni,että tätä ennen ei ole oikein sairastellut,mutta sitten pamauttaakin tälläsen hirveen taudin,voi surku!
Onneks mies oli pääsiäisen kotona,mutta tänään se arki alkoi ja töihin lähti iltavuoroon!

Samoin,meiltä myös kaikille kipeille pikaista paranemista!

Kuume jatkuu eikä mitään muita oireita. Käytiin lääkärissäkin ja mitään ei löytynyt. Neuvolantäti ehdotti vauvarokkoa, katsotaan. Yks hammas on tainut tulla läpi, mutta siitä 3 pvn kuume tuntuu hurjalta. Me mennään taas nukkuu...3 kerta tänään....

Moikkelis

Meidän pääsiäinen meni kotona ihmetellessä että mitä tehtäis, nuo säät kun ei olleet parhaimmasta päästä. Kyläiltiin jonkin verran, ja odoteltiin oksennustautia, jota ei sitten koskaan meille tullut, vaikka kaikki muut ympäriltä sairasti.

Ilouutisia saatiin torstaiaamulla kun mun pikkusisko synnytti kahden keskenmenon jälkeen pikkuruisen pojan. Voi taivas kuinka pieniä nuo vastasyntyneet onkaan!

Meillä lähdettiin viikko sitten kävelemään, ja pikkuhiljaa se sujuu paremmin ja paremmin.Tokikin aina vielä kun tulee kiire mennään konttaamalla, mutta kohta mennään varmaan tosi lujaa.

Tympii vaan tämä ainainen räntäsade, aamulla tuli patalapun kokoisia lumihiutaleita, jotka luojan kiitos suli pois jo iltapäiväksi, mutta kyllä sais aurinko jo paistaa ja lämmittä ilman keväiseksi.

Ei nyt ehdi muuta kirjottelemaan kun teini odottaa vuoroaan että pääsee irkkaamaan(vai mitä se nyt onkaan) ja poika pyörii ja vaatii osaansa, kevättä odotellessa!!!

Lukematta teidän juttuja kirjotan nyt kun kerrankin on aikaa. Olen yrittänyt lukea meidän ketjua mutta aina joku keskeyttää ja ikinä en ehdi kirjottamaan mitään! Kamalaa! Hirveet vierotusoireet =) Tarvii yrittää taas kahlata teidän juttuja läpi kun saan tämän stoorin kirjotettua.

Meillä oli sitten pääsiäisenä 1v syndet! Sitä alkaa vasta nyt tajuamaan että tosiaan, Jesper on jo 1v. Enää ei lasketa ikää kuukausissa vaan VUOSISSA! Huh! Pian se eka vuosi lopulta meni.... joo, mä ikävöin takas kotiin. Rupee nää työt puuduttaan kun meillä on täällä kamala härdelli ja tiedossa on että osa porukasta saa monoo ja lopuilla vaihtuu työnkuva ja työnantaja. Tyypillistä IT-alaa. Mä voisin taas hetkeksi palata kotiin leikkiin Jesperin kanssa. Sillä on niin kova eroahdistus vieläkin että ihan säälittää kiikuttaa sitä hoitoon =( Toivottavasti saan olla kotona kesän.

Meillä oli 1v neuvola eilen, mittoja en nyt muista mutta laitan ne listaan kun pääsen kotiin. Sitten maito kiellettiin, pojan jalat on aikas kamalassa kunnossa (ihottumaa) joten nyt sitten kokeillaan täysin maidotonta ruokavaliota. En mä ""raakaa"" maitoa ole hetkeen enää antanut mutta jugurttia ja muita maitotuotteita kyllä. Eli siis meille ostetaan nyt riisimaitoa tai vehnämaitoa (meniköhän oikein). Tänään olis tarkotus mennä tutkimaan kaupan hyllyjä. Ja kortisoonia jalkoihin. Toivottavasti helpottaa. Ja rokotuskin saatiin, se nosti kuumeen illalla =(

Kerroinkohan mä teille jo!?!? Neuvolasta mua ja mun miestä pyydettiin perhevalmennukseen kertomaan lapsen ensimmäisestä vuodesta, siis sinne valmennukseen missä mekin aikoinaan käytiin kun odotettiin Jesperiä. Ihmeen kivasti meni se koko homma ja olivat tyytyväisiä. Vaikka me kyllä vitsailtiin ja kerrottiin hauskoja juttuja koko 1.5h mutta mahtuuhan niihinkin hetkiin paljon arkea ja selviytymistarinoita. Olivat neuvolassa sitä mieltä että pyytävät meidät vielä uudelleen =) Oho.

Ai niin, piti niistä synttäreistä vielä kertoa. Meillä oli perjantaina 27 hlöö ja lauantaina n.10 hlöö. Perjantain juhlat oli aikas horrorit kun porukkaa tuli ja meni ja Jesper ei edes mahtunut oleen lattialla. Se istu käytännössä koko juhlien ajan syöttötuolissaan. Lauantaina juhlat olivatkin sitten rauhallisemmat ja muutenkin kivemmat kun pystyin keskittyyn johonkin muuhunkin kun vieraiden kestitsemiseen. Mutta Jesper, se oli kun enkeli koko kaks päivää! Sillä oli vaan hauskaa. Mä kuvittelin että se vierastaisi tai eroahdistus iskisi pahana tuollasessa väkimäärässä mutta ei. Se vaan viihdytti vieraitaan koko illan. Ihana päivänsankari! Mutta seuraavat juhlat tuollasella väkimäärällä on joko silloin kun poika täyttää 10v tai sitten meillä pitää olla isompi talo. Ens vuonna en kyllä jaksa järkätä vastaavanlaisia juhlia.

Mutta nyt mun pitää kyllä lueskella teidän juttua, tylsää kun ei voi kommentoida mitään.

Onnea kaikille 1v taaperoille!

Nyt on tyttö paranemas taudistaan,onneksi!
Uskalsin laittaa pihalle päiväunillekkin!
Oli kyllä hirveet viisi päivää,ei toivoisi tälläisiä lisää.

Tosiaan kaikille synttärisankareille onnea,joita en ole muistanut onnitella!

Mä en käsitä mikä myöhäis murrosikä mulle on iskenyt,naama kukkii kuin viimestä päivää!
Oli kolme muhkeeta finniä poskessa koko pääsiäisen ja taas tänä aamuna,kun heräsin leuassa tajuton motti!!!!!
En ole nyt edes herkutellut...
Mies jo innostui,että oonko raskaana,kun alkuraskaudessa mulle ponnahti kauhee finni sato :D
Mutta voin luvata,että en ole,ellei kierukka ole vääntynyt...

Oon kauhee juorulehtien ostaja...Lopetin seiska lehden tilaamisen (on niin kallis) ja tänään sitten soitettiin OHO!-lehdestä ja OLI KYLLÄ NIIN HYVÄ TARJOUS,13 lehteä hintaan 12,90 ja vielä kaupan päälle lompakko (millainenhan se on????) ja mä menin ja tilasin!!!!
Mies tykkää taas hyvää...heh!!!

Mutta tosta tytöstä,eli ei unohtanut kävely taitoa,kun oli kipeenä vaan edelleen kävellään,hyvin vähän enään konttaa!
V-loppuna mennään ostaan hyvät kävelykengät,parit on jo,mutta ovat tolle siro kintulle niin isoja vielä.
Syöminen tökkii vieläkin flunssan jäljiltä,mutta eiköhän sekin tästä.

Onnea Tuiskun kaksosille ja Vivin Jesperille lauantaisten synttärien johdosta näin jälkikäteen!
Meilläki on tasan 2 viikon päästä 1-v.täynnä.

Tääl on samanlaista kurjaa säätä ku muuallaki.Harmaata.Tänään ei onneks sada mitään.Eilen oli kauhee räntäsade illal.
Kävin tänään poikien kans parin kilsan pääs leikkipuistossa.Ois pitäny vaan varautua matkalle paremmin,ku Daniel alko väsymään ja huus naama punasena.Mul ei ollu sille maitopulloa mukana,no pillimehu kelpas ja tutti ja se lopulta nukahti päikkäreille ja nukkuu viel.Isoveli söi vähän ja nukahti myös.Ihanaa,ku on vähän omaa aikaa.Nukkusivat vaan pitkään.:)
Pitäs tehä jotain ruokaa.On vaan niin vetämätön olo,et tekis mieli laiskotella.
Daniel ei edelleenkään kävele,mut on oppinu nousemaan yhen pikkupenkin päälle seisomaan ja siitä pääsee kätevästi sohvalle...Ja ei osaa yhtään varoa...

Pirteää päivänjatkoa säästä huolimatta.

Yhteistyössä