HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8.3.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko oli tulla kertoon... laskin ne vieraat =)

Eli siis minimissään meillä on vieraita 36 hlö joista lapsia 12 hlö. Ja lapsista 4 on alle 1v. Jeejee. Mihinköhän mä saan ne kaikki mahtuun =) No, ristiäisissä oli sama sakki, tosin silloin sain suurimman osan takapihalle kun oli kesä. Laittaisko nytkin penkit lumihankeen =) Ei tunnu toi lumi sulavan siksi...

heippa!
st:millanen se arabiemiraatit(kirjotinkohan oikein) oli paikkana?
mulla sama juttu että voisin asua jossain lämpösessä talvet...onneksi ollaan menossa jo kovaa vauhtia kohti kesää =)
kyllä on ollu taas kotona tekemistä...pyykin pesua ym. =/
ja kaiken lisäks neiti kitissy kolme päivää hampaita..onneks vihdoin ja viimein puhkes!

tänään pitäis mennä juttelemaan yhteen työpaikkaan ...en kyllä tiedä olenko kiinnostunut siitä...kaveri on sielä töissä niin on kyllä sellasta menoa sielä ja tunnen pomon entuudestaan niin en usko että viihtyisin sielä...! ja haluisin kyllä vielä olla kotona!

mulla kans vauvakuumetta..etenki masukuume =)

nyt ulkoilemaan!!

Terve vaan!

Synttärit tosiaan häämöttää... meidän ukkelilla eka synttäripäivä sattuu olemaan pitkäperjantai, heh ja höh! Silloin meille tulee vain Tampereen isovanhemmat ja kummisetä. Synttäripäivän iltasella suunnataan Tampereelta Itä-Suomeen miun kotikulmille pääsiäisen viettoon, ja ehkä lankalauantaina juhlimme siellä vanhempieni luona. Mun puoli on kovin sukurakasta ja kutsumattakin tulisi poitsun isotätejä ja -setiäkin. Plus kummit ja mun kolme veljeä. Argh, en ole edes uskaltanut laskea määrää. Mutta siellä on aina ollut niin. Vaikka olisi nimpparit tai mitkä kissanristiäiset, niin visiitille tullaan. Toisaalta se muistaminen on ihanaa. Yritetään saada vieraat tulemaan yhdellä kertaa, ettei koko meidän paljon odottama maaseutuvisiitti mene sukulaisten kanssa seurustellessa.

Valokuvaajallakäynti on kyllä hyvä lahjaidea. meidän huushollin talous on niin pohjamudissa, että huhhuh. Mie hoitovapaalla tän vuoden loppuun ja mies opintotuella kesään asti! Ihan satunnaisesti hän voi käydä tekemässä jonkun työpäivän työpaikallaan, siis noin pari kertaa kuussa. Kun joku vuosi sitten sain pitkät opintoni loppuun en olisi arvannut löytäväni itseäni ihan tämmöisestä köyhäilystä uudelleen. Mutta kummasti sitä pärjää, kun ei ole suuria hankintojakaan nyt tiedossa. Vain tuo valokuva-asian kalleus on harmittanut, mutta senhän tosiaan voi pyytää lahjaksi. Tyhmä minä...

Pojalla pyyhkii ihan hyvin. Ulkonakin jo tallustelee, kumppareissa tai töppösissä säiden mukaan. Joskin kun tuota tempperamenttia on siunaantunut, niin lumihankeen kaatuilu ja muhkuraisella maalla tasapainoilu suututtaa joskus vallan hirmuisesti. Suurin kiukun aihe onkin tuo turhautuminen, kun intoa on enemmän kuin taitoa. Sanojakin tulee muutama: äiti, isi (myös ""hassulla ässällä""), anna ja kissss (kissa). Omia ilmaisuja ovat mämmä (joku hyvä herkkupala kuten omena tai banaani) ja dä (koira ja hevonen).

Meillä pojalta ""kiellettyjä"" paikkoja ovat keittiön roskis ja kissanruokakupit, jotka vetävät tietysti kummasti puoleensa. Ja niinhän siinä sitten eilen kävi. Poika tuli käsi nyrkissä, suu omituisessa virneessä mun luokse ja antoi käteeni -kissanruokaa. Ilmeestä päätellen kissanruoka ei tule enää kuulumaan ruokavalioon tämän ensimäisen kokeilun jälkeen. Toivottavasti.

Tuttipullo ei ole ollut meillä juurikaan edes käytössä imetyksen takia, mutta nokkamukia on treenattu jo pidempään. Poju kyllä osaa juoda siitä, halutessaan itsekin. Usein touhu menee kyllä ihan leikiksi niinkuin koko syömishommakin toisinaan (etenkin puurot). Hirmuista sotkemista ja vääntyilyä ruokahetket ovat, koska paikallaan pysyminen ei ole nuoren herran vahvin laji. Huoh.

Mukavaa kevätpäivää kaikille!:D

Fannylle: Arabiemiraatit on huippu paikka! Sinne on vain 6 h lento ja siellä on takuuvarma aurinko ja lämmintä. Kerran vuodessa vain sataa.
Siellä voi myös tehä edullisia ostoksia.Ei mitään turistikamaa, vaan ihan laadukkaita tuotteita. Ne paikallisethan on tosi rikkaita ja sieltä löytyy myös luxustavarataloja, johon ei oo tavallisella pulliaisella varaa, mut myös ihan edullisia ja laadukkaita ostoskeskuksia on. Siel on myös kaikkea mahollista tekemistä. Jopa laskettelurinne yhen ostoskeskuksen sisällä Dubaissa. Noilla sheikeillä ku on varaa rakennuttaa mitä vaan...
Me oltiin Dubain naapurikaupungissa Sharjahissa.Siellä on hotelleita merenrannalla ja kuitenki lyhyt matka Dubaihin...

Mä alan nyt nauttia tästä raskaudesta ja vauvan tulosta.Ku nyt on miehen sisko saanu just vauvan ja kaks mun kaveria,ni alkaa miettii,että kohtahan se on meilläkin pikkunen.On niistä vauvoista vaivaaki,mut onhan ne sulosia.

Daniel kitisee housunlahkeessa...Lopettelen.

st: kuulostaa tosi hyvältä tuo paikka =) ehkä meki seuraavaks kokeillaan sitä!! miten muuten sielä on hygienian laita? mä oon jotenki niin tarkka ollu tosta hygieniasta ulkomailla ku on nyt lapsi...mulla itellä tulee helposti joku vatsatauti ulkomailla niin ehkä seki on osa syy!

mulla on kans vauvakuumetta tullu eli oon hiukan kade sulle st =) mun tosi moni kaveri saa vauvan kesän aikana...ne masut on niin ihania ja varsinki ne pikkuset nyytit =)

mä sitte lupauduin menemään sinne työpaikkaan...onneks saan ite säädellä että kuinka paljon teen hommia sielä! pitää ainakin kokeilla tätä vaihtoehtoa!

josko sitä menis vähän vielä sohvalle makoileen...huomenna sitte kampaajalle...ihanaa!

Arabiemiraateissa on mun mielestä siistimpää ku Suomessa,korkea hygieniataso...En usko, että sieltä saa helposti mitään vatsapöpöä. Me ei ainakaan saatu, vaik syötiin kaikkea.
Tosi lapsiystävällinen paikka kaikinpuolin.Ne paikalliset on ihan ""hulluina"" vaaleahiuksisiin lapsiin.Meiän esikoinen sai jokapaikassa huomiota.
Matkat on vähän kalliimpia ku esim.Kanarialle,mut toi maa on aivan eri tasoa,siellä on sellasta paikallista elämää nähtävillä,eikä ole tosiaankaan pelkkä turistipaikka.Ja just siisti ja länsimainen.

Huomenta!

Koskahan nämä pakkaset loppuvat. Meillä näytti mittari aamulla -13 ja nyt on sentään jo maaliskuun loppupuoli...Innolla odottelen kevättä ja lämpimämpiä päiviä ja öitä. Pojat tosin nukkuvat paljon paremmin ulkona kun on vähän kylmempi ilma, mistä lie johtuu.

Ootteko jo hankkineet lapsille kevätpuvun? Mun pitäis mennä ostamaan pojille mutta mä en yhtään tiedä että mikä on hyvä ja mikä ei..Tietysti noi halvemmat puvut ei varmasti ole yhtä hyviä kun kalliimat mutta millanen sen puvun pitäisi olla? Onko teillä suositella jotain merkkiä ym..?

Tänään meille tuodaan se uusi kirjahylly=) Siivottiin eilen yömyöhään miehen kanssa olohuonetta että saatiin tarpeeksi tilaa hyllylle..Nyt väsyttää.

Meillä on taas ollu sellasia kiukkupäiviä että..Tuntuu että kokoajan jompikumpi huutaa ja kitisee jostain. Varsinkin eilen illalla huudettiin jatkuvalla syötöllä 3tuntia. Varmaan taas ne hampaat..vois kaikki jo puhjeta ni päästäisiin siitäkin.

Eipä tässä kummempia.

Hyvää päivänjatkoa!

Kirjotin eilen,mutta kesken kirjotuksen kone meni lukkoon ja päätin sulkea koneen,enkä sitä sitten enään avannut.

Onhan nuo pikkuiset ihania,mutta mulla ei vauva-kuume kolkuttele sitten yhtään!
Miehellä kyllä,ehdotti että ensi vuonna alulle,mutta en ole lämmennyt ajatukselle,koska ensi vuoden alussa töihinkin menen niin ei viittis heti äippälomalle jäädä,että kyllä vauva haaveet on siirretty ainakin 2-3v päähän!
Näin siis meillä,mutta olen todella onnellinen st:n ja minä83:n tulevista vauvoista ja paljon tsemppiä kaikille niitä lisää haluaville :)

Täytyy lopetella...

Mä ostin kirpparilta pojille kevät-/kesätakit.Ihan hyvät löyty ja tosi halvalla.Eli siellä kannattaa kierrellä kattelemas noita kevätpukujaki,jos vain viitsii.

Tärkeää keväthaalarissa on kosteussuoja, merkillä ei oo kauheesti väliä.Eli ei mitään puuvillakankaista mielellään.Ja kulutusta kestävä materiaali.Tän ikäset lapsethan konttaileeki vielä,ni polvet voi kulua.
Esim.Travallen Remu-haalarit on hyviä. Mä luulen, että ne ei oo ihan kalleimmasta päästä.Sain esikoiselle täks kevääks serkkupojalta sellasen.
Myös JesperJuniorista saatavat Jonathan-kosteussuojapuvut on hyviä ja tosi kestäviä.Mulla on esikoiselle sellaset talvitakki-ja housut.

Pakkasta täälläkin!

Mutta onneksi näin päivisin on jo tosi lämmin! Kevättä minäkin odotan innolla, näin kun päivät pitenee, energiaakin on aivan eri lailla. Oonkin tässä tehnyt kirpparille vietäväksi lastia, ens viikoksi ajattelin varata paikan. Osa tavaroista on kyllä sellasia että vien ne tuohon läheiseen kirkon kirpparille josta venäläiset käy hakemassa tavaraa useinkin.

Meillä on tullut tässä muutaman päivän sisällä niin kova tahto esiin ettei auta mikään. Ruokahetket meillä menee nyt niin että annan pojalle oman lautasen ja lusikan johon laitan vähän ruokaa, niin saa ""syödä"" sieltä sitten itse. Siinä sivussa on ruoka menee mun lusikasta mallikkaasti suuhun. Meillä kaikenlaiset sormisyötävät menee, paitsi maisssinaksut ei enää (ei kai maistu millekään) ja eilen se järsi kokonaista kurkkua pöydän alla kun muut söi ruokaa.
Annan kyllä aivan tavallista ruokaa jo jos kotona vaan on jotain syömäkelpoista.

Mites teidän muiden unien kanssa on? Meillä on nyt muutaman päivän nukuttu aivan jumalattoman paljon. Yhdentoista-kahdentoista tunnin yöunet, ja pari kertaa päivässä puolentoista-kahden tunnin päikkärit. Oon aivan ihmeissäni, koska nuo meidän päiväunet on aina olleet niin lyhkäisiä max 45 min.
Nyt otin asiakseni myös nukkumaanmeno unikoulun. Ekana iltana huusi puolisen tuntia, kippailin sitä välillä sänkyyn, eikä siellä mitään hätää ollut kun naama loisti aina kuin naantalin aurinko kun menin huoneeseen. Eilen selvittiin alta kymmenessä minuutissa, kolmella kippauksella, ja saas nähdä nyt mitä tänään ilta tuo tullessaan.

Jaahas, tiski vielä koneessa, ei hutsis, mutta täytyy mennä tyhjäämään...

Moi kaikille!

Onpas siitä aikaa ku oon viimeks kirjoitellu, en edes muista mitä oon kertonut, enkä jaksanut alkaa selailemaan noita vanhoja juttuja. Jättäkää lukematta jos alkaa tuntumaan vanhalta samalta jutulta :).

Paavo kävelee tukea vasten, muutamia kertoja on uslaktautunut seisomaan ilman tukea. Sanoja yrittää sanoa välillä, mutta jos käskee sanomaan vaikka äiti niin sanoo aina PAPPA tai jos käskee sanomaan lamppu niin vastaus on PAPPA. ....no on ainakin pappa ylpeenä...:)

On ollut ihania aurinkoisia ulkoilupäiviä, vaikka tuuli on täällä meren läheisyydessä jäätävä. Ollaan käyty puistossa keinumassa, se on kivaa.....

Jenni on totta et raikas sää nukuttaa hyvin, vasta nyt poju on oppinut et vaunuissa voi nukkua jopa 2-3 tunnin päikkärit.

Yöunet on meillä tasan tarkkaan 9 1/2 H. (20.30 - 6.00).
Välillä oli nukkumaan menon kanssa iltaisin ongelmaa, mutta sit lopetettiin tisuttelut kun tuntu et roikkuis vaan siinä. Nyt on sit kohta nukahdettu kiltisti, mut makkarin ovi pitää olla auki et kuuluu jotain ääniä sinne.

ny tuli puhelu, täytyy lopettaa......

Huomenta!

Täs kattelin tota huhtikuisten listaa,ni huomasin,että Katan pojalla on jo ens viikolla 1-v.synttärit.Meil on Danielil vasta toukokuun alussa...

Danielil on taas korvatulehus.Tai on pari yötä huutanu kipuitkua ja vien tänään lääkäriin. Sille on jo 6.s kuuri tulossa 4 kk:n sisään.Ihan älytöntä antibioottien syöntiä...Harmittaa, ku en oo saanu sitä putkitusaikaa vieläkään. Taaskaan ei saanu aikaa omalääkärille, ni ei voi sitä nytkään pyytää. Mä en tajuu miks sitä lähetettä ei vois toinen lääkäri kirjottaa...
No käytän esikoista sillä omalääkäril huhtikuun alus,ni pyydän sit.Sais kyl toi korvakierre jo loppua!
Säälitti viimeyönäki kuunnella pojan huutoa, ku tiesi et sattuu tosi kovasti. Annoin kyllä Pronaxenia, joka on buranaa vastaavaa nestemäistä kipulääkettä.Se autto niin,et Daniel nukku yhen pitemmän pätkän,4h putkeen...

Taas näyttäs tulevan nätti aurinkoinen päivä,mukava ku on valosta.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

St, toivottavasti teille tulee pian helpotusta korvatilanteeseen. Mekin saatiin kokemusta korvatulehduksen ja antibioottien ihanuudesta joulun jälkeen. Poika sai räkätaudin jatkeena korvatulehduksen, jota sitten paranneltiin kahdella antibiootilla melkein peräkkäin.

Valitettavasti ainakin meidän tapauksessa terveyskeskus sai lisänimen arvauskeskus... huonoksi onneksi meidän omalääkärimme on nimittäin aivan kokematon lasten kanssa ja lisäksi hajamielisen oloinen. Oli pakko turvautua yksityiseen korvalääkäriin (onneksi silloin oli pikkasen parempi rahatilanne kuin nyt). Korvalääkärin antama antibiootti tehosi tai sitten tulehdus parani lopulta ihan omia aikojaan, niinkin usein ilmeisesti käy. Nyt ei olisi enää varaa yksityiseen... joten kun poitsulla oli vähän aikaa sitten taas nuha, niin arvaa hirvittikö! Olimme ihan varmoja, että kohta on taas korvat kipeät (mun mies kärsi pienenä tosi usein korvatulehduksista). Mutta tällä kertaa ehkä säästyttiin...

Meiän esikoisella oli korvatulehuksia 8 kk iästä 1v.10 kk ikään eli reilun vuoden ajan.Eli kokemusta asiasta on.Myös Danielin serkuilla(isän puolelta) on useimmille laitettu korviin putket.Ne on katkassu kierteen.
Lääkärien käypähoitosuosituksissa sanotaan,et jos on 3 tulehusta ½-vuodessa,lääkärin ois annettava lähete ainaki erikoislääkärille tai putkitukseen.Meil tosiaan 6 tulehusta 4 kk:sa,et syytä ois jo putkitukseen.Tää lääkäri vaan pihtaa sitä lähetteen antoa jostain syystä ihan liian pitkään.Esikoiselle anto vasta 1v.10 kk iäs sen,ku tulehukset loppu!

meillä on juotu pullosta itse jo puolivuotiaana. annoin sen lattialle käteen kun makoili siellä ja hyvin alkoi sujua. oisko ollu n. 8 kk kun osasi pöydässä juoda nokkamukista (tai pullosta) sillain itse kallistaen.
kaikki ruoka menee kun pistää sopiviksi paloiksi ja antaa itse syödä. vähän aikaa sitten oli sellainen vaihe, että mitään muussattua ei olis saanu olla (ei pysyny sormissa;). Nyt muussatut syödään yleensä niin, että syö itse omalla lusikalla ja minä syötän toisella. osaa halutessaan aika hyvin ottaa ruokaa lusikkaan, toisinaan vaan törkkii sillä ruokaa. joskus lusikka myös menee suuhun hienosti, joskus sillä laitetaan pöydälle ruokaa. eniten harjoitusta kaipaa vielä se ruoan saaminen jäämään lusikasta suuhun. mutta pikkuhiljaa..

meillä vietetään huomenna 1v synttäreitä! siks jo etukäteen kun isompien lasten synttärit on samalla kertaa. jos vaan vaavi paranee. on ollu mahataudissa ja kuumeessa. oksentanu ei oo enää tänään, mutta lämpöä vielä oli.
nyt ei mahataudin takia oo saanu yhtään maitoa kahteen yöhön. mä ajattelin, että josko sen nyt tässä yhteydessä jättäis sit muutenkin pois. saa nähdä onnistuuko.

Heippa,

täällä on nautittu auringosta :) naamassa on jopa vähän väriä (ainakin kuvittelen niin). Max kävelee nyt lähes koko ajan ja on oikeen ylpee siitä. Paksusivuisia kirjoja osataan nyt selata. Hellan levyt on saatu pari kertaa päälle, joten ""tarttis varmaan"" hankkia suojus ennenkuin tulee vahinkoja. Meillä on pieni nuha menossa (2. koko elämässä), harmittaa, kun piti mennä viikonlopuksi kavereille kylään. no, menen sitten töihin.
Meillä ei osata itse juoda mistään, leikitään vaan, mutta sormin menee kaikki suuhun. Lusikkaa en ole edes tarjonnut, koska sitä vaan pureskeltaisiin, kuten hammasharjaa. Tuntuu etten osaa edes kannustaa itse syömiseen.
Meidän iltaunikoulusta ei tunnu tulevan mitään. Maito menee sylissä, sit sänkyyn ja hyvällä tuurilla nukahtaa, jos jään istumaan, jos lähden pois, pomppaa pystyyn ja aloittaa renkkumisen (jota jatkuisi aamuun...) Aamupäikkärit on yhtä tuskaa!!! Vien sänkyyn, huuto alkaa selälleen laitosta, nousee ylös, jätän sinne, käyn kippaamassa nurin 5min välein, 30min jälkeen väsähdän ja jään pitämään itkevää lasta paikallaan, johon yleensä nukahtaan 10min kiemurtelun jälkeen hikisenä ja väsyneenä. olen pitänyt sylissä ennen sänkyy laittoa, kuten illalla, laulanut vähän, mut kai tarvis antaa vaan renkkua, kunnes sammuu ite. Yöt menee yhdellä kippaamisella, vaikka herääkin kuuntelemaan kaikki ähinät (huom. eri huoneessa).

Juu- tulipas valitettua. Onneksi meillä syödään hyvin, pottaillaan, ollaan terveitä, kasvetaan, opitaan uutta ;)

Shoppailin eilen uusia vaatteita pojalle, kun vanhat on kutistunu. Löysin pikkutakin Maxil alesta ja se sopii ihanasti, kun on kummitätini 50v. synttärit ens viikol. Toiv. mahtuu vielä omiinkin bileisiin. Nii-i vuos takana kotielämää (äippäloma alkoi silloin) ja mihin se aika on hurahtanut.

Mä tääl taas.Ilmottelen vaan hyviä uutisia.Eli Danielil ei ollu täl kerral korvatulehusta,vaan joku kurkunpään tai keuhkoputken tulehus.Lääkäri kuunteli keuhkoja ja määräs spiral hengitystä avaavaa lääkettä siel terveyskeskukses.Ja kotona tarvittaes astmapiippua.Sai myös kuurin,jos tulehus keuhkois...
Mut ilouutinen oli,että toi ei ollu omalääkäri ja silti kirjotti lähetteen korvien putkitukseen.Vihdoinki asiaan saatiin edistystä.Oli kyl mukava lääkäri.

heipparallaa!
st:ihanaa että vihdoinki saitte lähetteen...kyllä teillä on ollu kauheeta kierrettä noiden tulehdusten kanssa...ja vielä lääkäri pihtaillu...ei ymmärrä!täälä kans terveyskeskus tunnetaan nimellä arvauskeskus =)
toiv.Daniel paranee pian!
mä oon tässä vältelly kyläilemästä sellaisissa paikoissa missä on vähänkin nuhaa kun meillä oli viime syksynä kauhee nuhakierre...ei ollu hääppöstä aikaa sekään!
oon parina päivänä kierrellyt kaupungilla ja ettiny nennalle 1vuotisjuhliin ja kuvaan vaatteita mutta ei millään meinaa löytyä mitään kivaa =/
aivan ihana ilma ollut taas tänää!!
nyt riiviötä syöttämään =)

aurinkoista viikonloppua kaikille =)

Moikka!

Mä en oo taas kerinnyt tänne ollenkaan ja tossa ihan tosi pikaisesti lukaisin kuulumiset. Täytyy syventyä niihin myöhemmin.

Aika kuluu niin äkkiä. Ihan justiinsa tulee 1v. täyteen tasan 2 viikkoa enää!!!

Mä kattelin et aikas monien vesselit kävelee, mutta meillä ei mitään. Ei seisota edes tuetta. Tuen varassa mennään hurjaa vauhtia ja näkee että kyllä osaisi, mutta on poika niin varovainen, kaipa täytyis olla tyytväinen. Puhetta tuleekin sit reilusti. ja ymmärtää paljon puhetta. No tää on vaan mun hoppuilua tuon kävelyn suhteen, kaikkia aikanaan.

Meillä on tässä nyt paljon sairasteltu ja siks en oo tänne ehtinytkään. Ensin tuli kuume ja räkätauti, sit tosi kauhea vatsatauti ja kuume ja sit uusiks flunssa. Nyt jo aletaan olla kunnossa. Eipä olla kipeinä oltukaan, mut nyt sit senkin edestä...

Miehet on isovanhemmilla ja mä oottelen lattioitten kuivumista (kait ne on olleet jo puoli tuntia kuivat...)

Kai sitä tarttee mennä hakee matot ulkoa ja sit saunaan!!!

palailen, kunhan kerkiän.. viikonloppuja : )

Ellit » Lapset » Raskaus ja vauvat

Vauvan hoito
Edellinen keskustelu Seuraava keskustelu

HUHTIKUISET 05
8.3.06 08.3. 09:22
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*11kk:76/11900
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Tervehdys pitkästä aikaa! Meillä oli modeemi kauan hajalla ja viime viikon mun isä oli täällä niin ei ole tullut paljon netissä oltua.Meni aikaa et sain viestit luettua, mut nyt saan ola rauhassa, neiti nukkuu ja mies on kavereiden kanssa biljardia pelaamassa. Laitoin tytön 11kk mitat tohon listaan, mut kohtahan tulee 1v mitatkin! Samat tunnelmat näkyy kaikilla olevan, et aika kuluu nopeesti ja yhtäkkiä pikku nyytti onkin jo vuoden vanha. ¨Meillä ei kanssa vielä kävellä, paitsi tuen kanssa. Puhetta ei tule muuta kun gogo, vakiosana. Ja välillä jotain äidiksi tulkittavaa ja sit papa. Mut ymmärtää kyllä puhetta, joku muukin sanoi että lamppua osataan käskystä osoittaa. Ja kaikki kielet näyttää menevän perille, ainakin toistaiseksi. Kova tahto tytöllä on, välillâ liiankin.. Itse osaa juoda nokkamukista, ollaan annettu kevytmaitoo n.kk ajan, imetän vielä vähän, lähinnä öisin.. Meidän unikoulu ei siis onnistunu ja yösyötöt jatku.. Tuisku taisit mainita, et omaan huoneeseen siirto auttoi. Meillä voisi kanssa toimia, on nimittäin aika herkkäuninen. Kun vain jaksaisi ryhtyä..
Tänne tuli kevät kertaheitolla, tänään oli +23 ja huomiseksi luvattu 27! Ja mä lähdin aamulla toppatakissa ulos, kun en katsonut lukemia.. tuli lämmin.. Ihanaa kun saa taas tuulettaa eikä tarvi enää lämmittää, sähkölaskut on niin hirveitä.Olin alkuillasta 30min lenkillä, en ole synnytyksen jälkeen urheillut kuin pari kertaa ja nyt on reidet hellinä, katotaan pääsenkö huomenna sängystä ylös..
Jenni älä tosiaan huoli tuosta pottapolitiikasta,kyllä siihen aikanaan oppii. Me ei ole edes aloitettu. Ehkä ensi viikolla, tämä on mun vakiolause.. Meillä on tyttö ollu kohtalaisen terve, luojan kiitos, nuo korvakierre ja iho-ongelmat on varmasti tosi rasittavia. Tytöllä oli vaippaihottuma ja hiivatulehdus, mut ne meni lääkevoiteella nopeasti ohi ja nyt on kaikki ok. Muuten, kuinka monta hammasta teidän naperoilla on? Meillä 4.
1v synttäreille pyydetään kaikki kaverit, perheet kun ei oo lähistöllä. Mies tekee ruokaa ja mä leivon kakun. Olen toistaiseksi ruoantekolakossa, alkoi tympimään kun mies ei paljoo osallistunu ja nyt on vuorot vaihtunut. Muutenkin ollaan vähän saatu asioita kuntoon, jossain vaiheessa mietittiin eroa, kun tuntu et koko ajan mennään vain päin seinää eikä mistään onnistu puhumaan riitelemättä. Jotenkin toi eroajatus säikäytti molemmat ja nyt ollaan tosi paljon tsempattu molemmat.
Nyt tenttikirjan ääreen, muuten ei musta tule valmista koskaan.. Hyvät yöt kaikilla ja iloista sunnuntaita!

Ulrika

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*10kk:79/10055
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*11kk:76/11900
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*10kk: 74,1/ n.9500
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Huomenta!

Tein tohon uusimman listan (Laten uusimmat tiedot ainaki oli pudonnu pois tosta Ulrikan listasta), jota voi kopioida sit ku lisää omat tiedot.

Meillä seuraavaks 1-v.neuvola.Eli 3 kk tauko noissa tietojen päivityksissä.
Olipa mukava kuulla Ulrikalta, että teillä menee paremmin ja voi että oon kade, ku siel on niin lämpimät kelit,ihan kesä jo!
Meillä tääl 11 astetta pakkasta.
Hampaista, Danielilla on 8 hammasta, 9.s ehkä tulos...Esikoisella oli n.1-vuotiaana jo lähes kaikki hampaat eli meiän pojille noi hampaat on tullu aika aikasin.

Daniel nukku viime yönä tosi hyvin pitkästä aikaa.Alkaa kuuri purra ja on terve.Kerran laitoin tutin suuhun.Maitoa ei tarvinu antaa ollenkaan!
Enpä muista tollasta yötä ollenkaan.Voi ku jatkuis vaan yhtä hyvin.

Pirteää päivänjatkoa kaikille!