HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8.3.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon antanu sen tavallisen maidon sillain, että ruokien kanssa nokkamukista ihan jääkaappikylmänä ja sit nukkumaan mennessä (päivällä tai illalla) pullosta ja vähän lämmittäen.

meillä ei eilen lääkärissä tullu ilmi mitään ihmeellistä. vähän hidas tuo tyttö on liikkumisen suhteen, mutta kaikki aikanaan. kaverin luona tänään käveli ihan itse sellasen työnnettävän systeemin kanssa, kun oli sellanen härveli joka ei menny liian lujaa eteenpäin. mutta kun ei nouse itse mitään vasten ylös niin ei... no, eiköhän se kouluikään mennessä (kummallekohan vakuuttelen enemmän, itselleni vai teille??).

syömisen suhteen meillä on kaikki ok. paitsi ettei oikein tunnu pitävän perunasta. se menee vain muusina tai paloina voikökköjen kanssa, mutta ei vahingossakaan pelkältään. kaikki muu häviää lautaselta hyvin, jauheliha, makkara... toinen mistä ei pidä on tuorekurkku! sitä mä en meinaa käsittää...

pottailua me ei vielä harjoitella säännöllisesti. potta on jo kaivettu varastosta kyllä. pari kertaa on istuttu sillä, toisen kerran vaatteet päällä ja toisen ilman (oltiin pesulle menossa). mutta ei ole oikein ihastunut siihen hommaan.. no, kunhan oppii seisomaan hyvin niin jatketaan harjoituksia. musta se on helpompaa silloin se vaippojen ja housujen kans pelaaminen.

mä olin lauantaina kaupoilla 6 tuntia!! se on mulle varmaan ennätys. ja edellisestä ostosreissusta onkin jo puoli vuotta aikaa.. mut löysin vähän arkivaatetta ja yhdet bile-kamppeetkin. meillä olis firman TJ:n läksiäiset kolmen viikon päästä.
pojan 8v synttäritkin olis ens viikolla. kaverit tulee torstaina. ja sit lauantaina on kolmen lapsen (1v,8v ja 12v) synttärit sukulaisille... kauhistuttaa jo pelkkä ajatuskin. no, eiköhän siitä selvitä. vielä kun itsekin jotkut lahjat niille keksis..

Heips!

Meil on näköjään vakiintunu nyt ton Lapinreissun jälkeen vähän aikasempi rytmi. Eli pojat menee jo 21-22 aikaan nukkumaan ja herää n.7-8 aikaan aamulla. Mökillä tottuivat heräämään aikasin, ku oli valosaa. Kotona meil on makuuhuoneessa pimennysverho, ni ei kevään valosuus vaikuta, mut toi rytmi jäi reissusta päälle. Ihan kiva, et menevät jopa 9:ltä illalla nukkumaan. Saa ite illasta omaa aikaa...
Daniel herää kerran aamuyöstä 3-4 aikaan ja juo vähän maitoa, mut sit nukkuu muuten melko putkeen. Joskus täytyy tuttia laittaa jossain välis suuhun.Ihan kivasti meillä nyt menee yöt.
Esikoinen täyttää huomenna 2-vuotta.Niin se aika vaan kuluu.En jaksa pitää sen kummempia juhlia,kunhan oman perheen kesken niitä juhlitaan.Pienen kakun vois ehkä leipoa.
Lauantaina on miehen kaksossisarusten 30-v.juhlat.Sinne pitäs pukeutua 60-luvun tyyliin.Sillonhan on ollu aika tiukka muoti,et ei tän odotusmahan kans oikeen mee ne vaatteet,mut jos jonku isokuvioisen A-linjasen mekon kirpparilta löytäs...
Daniel kitisee.Nuhaa ja vähän lämpöä...

Ylöspäin nostellaan...hiiiiop!

Meillä päivät soljuu samaan tahtiin ku ennenkin, kovasti kävelemistä treenataan ja sitä rataa. Nyt pitää mennä keitteleen puuroa. Viikonloppuja!

Huomenta!

Ihanaa vkloppu edessä. Mennään huomenna ostamaan uusi laatikosto eteiseen ja ehkä sellanen kiva ""kirstu"" olohuoneen pöydäksi. Kiva saada kotiin uutta ilmettä.

Meilläkin elellään ihan tasaista arkea, ei mitään kummempaa. Yöt menee hyvin ja tänään nukuttiin jopa puoli kahdeksaan=) Eli ei valittamista.

Hauskaa viinloppua kaikille!

Heippa,
meillä yritetään itse nukahtamista. Yritän saada sillä pois öiset vaakatasoon kippaamiset ja on ne hiukan vähentynytkin. Illalla maito annetaan sylissä ja sitten nostetaan sänkyyn ja peitto tiukasti päälle. Yleensä vänkää pystyyn, mutta eilen meni jo pelkällä kierimisellä, kunnes nukahti. Nyt parasta aikaa kiljuu sängyssä, kun yritetään päikkäreitä. Käyn laittamassa 5min välein pitkäkseen ja pupun kainaloon. Jossain vaiheessa sitten jää makaamaan. Mut tuskaa tää on ja meinaa hermot mennä.
Nyt kun lapsi nukkuis jo paremmin, mun yöt on mennyt valvomiseksi. Toivotaan et se on vaan valon vaikutusta. Paino laskee koko ajan :)) enää 2 kiloon lähtöön, mutta jatkan pudotusta niin kauan kuin menee alaspäin.
Lähdetään kokeilemaan bussilla liikkumista; menen käymään töissä ja vaunuillaan takaisin. Kun vaan tietäis mitä pukis päälle.... eilen oltiin reissussa ja hiki oli, vaikka laitoin pelkässä bodyssa+toppis nukkumaan (-1) Taidan laittaa keväthaalarin ja otan peiton mukaan. Mummi teki meille haalarin. On tosi kiva saada nämä ""kalliit"" ostokset ja vielä omannäköisinä (ja hyvistä kankaista).

Viikonloppuja ja aurinko paistakoon :))))))))))))

meillä on tullu muutama vahinkosana. Äiti, isi ja anna on kuultu, mutta ei montaa toistoa vielä. joten lasken vahingoiksi vielä. mutta eiköhän ne tarkoituksellakin opita jonkun ajan päästä kun hoksataan.. isin s-kirjain on muuten hassu ;)

me ollaan lähdössä itä-suomeen viikonlopuksi. aamusta lähtö ja su illaksi takaisin. kiva, kiva!

mä oon käyny koululaisten vaatekaappeja läpi ja ottanu pois sieltä älyttömät kasat pieniä vaatteita! osan laitan kiertoon ja osan säästän vaaville tai seuraavalle koululaiselle. karmea rumba noiden vaatteiden kans kyllä pari kertaa vuodessa ainakin..

paino on nyt pikkasen alle lähtöpainon (siis kun tuli raskaaksi). mut vielä olis n. 5-6 kg tiputettavaa. lihoin nimittäin ennen vaavia tuon määrän puolessa vuodessa ja siitä tahdon nyt eroon. ruokavaliota on muutettu ja vaunulenkkejä lisätty nyt parin viikon ajan. kyllä tästä vielä hyvä tulee ;)

ulkona täälläkin ihana ilma!!

Meillä ei vielä sanota edes äitiä :( tai vahingossa on sattunut sanoon jotain siihen suuntaan.
Eilen,kun mies lähti töihin illalla niin tyttö konttas eteiseen istumaan ja heilutti isille ja sano hei! Siis ihan selvästi :)
Sitten,kun kiellän tyttöä niin hän pudistaa mulle päätään,hassun näköistä.
Joskus,kun menee sellaiseen paikkaan mistä ollaan kielletty pudistaa jo mennessään päätä,katsoo meitä saako siihen nyt koskea,aika hyvin jo jättää rauhaan jos kieltää,mutta ei läheskään aina.

Ja potta harjoittelu on lähtenyt nyt tiukemmin käyntiin.
Potalla istuttiin eilen 3krt,mutta millään kerralla ei tullut pissaa,mutta sitten kun otin pois istumasta niin meni minuutti ja pissa tuli :/
Miten ihmeessä saan sen pissaan sinne?
Me kuitenkin siinä istuskellaan 3-5:kin minuuttia ja luetaan kirjaa jne.
No kai se sinne joskus pissaa...toivottavasti.

Ruoka maistuu meilläkin tosi hyvin.
Nykyään syö melkein mitä vaan antaa.
Mutta edelleen spagetti-jauheliha mössö on ykkönen,eilen annoin jauhelihakeittoa jonka ite tein -ja oli mausteita- ja kyllä tykkäsi.

Oon tässä yrittäny jättää korviketta pois,viimeset NAN:it on nyt kaapissa,enempää en osta.
Mua vaan vähän ketuttaa,kun on tota soijamaitoakin tuola kaapissa,että miten saan sen kadotettua,pihi minä!!!
En tiedä ketään tutun tuttuakaan kenen vauva joisi tuota.

Tytön iho on nyt TOSI hyvänä,viime kertanen lääkärikin sanoi,että kyllä tytöllä on atooppinen iho (vihjasi mielestäni siihen,että nuo testit on ollut turhia) ja meillä olisi vielä 3vkon päästä se vehnäaltistus ja tekis mieli perua se.
Ens viikolla on ihotauti lääkäri aika,että kysyn siltä mitä tehdään.

Hauskat v-loput!

Meillä esikoinen tänään 2-v. ja ei käy vielä potalla...Siis joskus harvoin tekee siihen kakat ja aika usein pissan, mut ei oo innostunu touhusta yhtään omatoimisesti. Oon aatellu, että kesällä yritän saada kuivaks, pois vaipoista.Ettei ois kolmea vaippaikästä samaan aikaan.
Danielia en oo vielä potalle opettanu, ku ei osaa ite kävellä. Ja en osaa ennakoida millon sille ois kakka tulossa.
Jospa ensin tuo vanhempi oppis pottailun...Eli älä Jenni huolestu jos sun tyttö ei oo innostunu vielä pottailusta.:)

Vauva liikuskelee aika voimakkaasti mahassa.Tällä viikolla on alkanu liikkeet tuntumaan kunnolla.Eli nyt 24.s viikko menossa.Aattelin jo välillä,että liikkuukohan se ollenkaan,ja onko vauvassa jotain vikaa, ku en oikeen niitä tuntenu.Nyt
kyllä tuntuu.Ne vain tuntuu näin myöhään tosiaan kunnolla...
Muuten seuraava vauva tuntuu vielä epätodelliselta asialta,en oo sitä ehtiny kauheesti miettimään...

Aloin lukee pitkästä aikaa yhtä romaania.Ois vaan ihana ku sais siihen rauhassa keskittyä,no ehkä yöllä sit ku pojat nukkuu.:)

moi,

Juu, älä Jenni suotta murehdi tuota potta-asiaa, teillä sentää istutaan potalla. meillä jos tytön laittaa potalle, niin hän lähtee heti pylly paljaana viilettämään pitkin asuntoa ;-) Siinä ei mitkään kirjat tai viihdykkeet auta mitään. Olenkin nyt laittanut harjoittelut jäihin ja katsotaan uudestaan tuota potta-asiaa sitten joskus. Monet lapset oppii kuivaksi päiväkodissa (olen laittanut kaikki toivoni siihen... :-)))

Me käytiinkin katsomassa jo kahta päiväkotia, kolmas on vielä katsastamatta. Meillä on tässä kolme päiväkotia kävelyetäisyydellä ja laitoin hakemukseen, että johonkin niistä kiitos. Ihan hyviltä nämä kaksi näytti ja vaikutti. Johtaja vain sanoi, että vajaamiehitys ei ole mitenkään harvinaista, ihan siitä syystä että päteviä sijaisia ei ole tarjolla!!!!!!!! Kyllähän se vähän hirvittää.. Ja aatelkaa: Yhdellä hoitajalla saa olla vastuullaan 4 alle 3-vuotiasta ja sitten kun joku siinä ryhmässä täyttää 3 sen vuoden aikana, niin ryhmään saadaan ottaa lisälapsi, koska yli 3 vuotiaita voi yhdellä hoitajalla ollakin 7 kpl!!!!!!!!! Siis yhdessä päivässä tuosta 3 vuotiaasta tuleekin iso, joka tarvitsee vähemmän hoitoa ja huomiota. Sitten vasta syksyllä tämä yli 3 siirtyy isojen ryhmään. Huh huh, kyllähän vähän kylmää jättää lapsi tuollaiseen hoitoon, mutta eipä kai tässä vaihtoehtoja oikee ole. Tai no, perhepäivähoito kai, mutta sattuneesta syystä en sitä vaihtoehtoa edes harkitse.

Jenni, vielä sellainen juttu, että laita ne soijamaidot myyntiin esim. vauvalehden osta-myy palstalle. Varsinkin jos niitä on vielä paljon jäljellä, niin joku on varmasti halukas ostamaan ne sopivalla hinnalla.

Eilen ja tänä aamuna saatiin pissat pottaan eikä menny kuin puoli minuuttia,kun pissa sinne tuli :)
Taitaa olla vielä vahinkoja,että tuskimpa ymmärsi mitä tapahtui,kun niin kehuttiin,mutta hiljaa hyvä tulee...

Hyvä idea tuo soijamaidon myyminen,mutta sitä on jäljellä tosta purkista (400g) noin puolet,en usko,että kukaan ostaa avattua purkkia?!Että onneksi ei ole tuon enempää jäljellä...mutta aika monta maito annosta tuosta määrästä saa,on siis jauhetta.

Viime yö meni hyvin,21.30 nukahti, 02.00 ähisi,silittelin ja tutti suuhun. 05.30 joi maidon ja nukkui klo08:n, vau :)

Meille on tullut talvi takaisin,lunta sataa ja maa on taas ihan lumen peitossa,kun kerkes tossa viikolla jo vähän sulaankin ja asfalttia tuli näkyviin.
Tuli niin keväinen olo...mutta ei kauaa kestänyt.

Mutta nyt perheen pariin...

Hola!!! terveisiä Maspalomaksen lämmöstä =)
aivan ihana reissu oli...ilmat oli mahtavat, 26astetta joka päivä paitsi vimppana päivänä vähän sateli...oli tylsä tulla tänne lumisateeseen!! Nennan kanssa meni reissu loistavasti..oli kuin unelma tyttö =)

olittepas te ahkerasti kirjotellut =)

kävin vaan nopsasti kirjottelemas...nyt saunaan ja ripustamaan pyykkejä...paluu arkeen taas!

Heippa!

Fanny: Ihanaa, että teil oli onnistunu reissu. :) Koitahan taas sopeutua arkeen...
Mun tekis taas mieli päästä lämpimään. Yhen tuttavaperheen vanhemmat palas just Meksikosta ja kyllä ois tehny mieli lähteä niitten mukaan sinne.
Itseasias voisin asua talvet pois Suomesta jossain auringossa.
Matkustelin yksineläessäni paljon ja nyt miehen kans ollaan käyty 4 reissua. Esikoinen oli 9 kk:n iäs mukana Arabiemiraateissa.Se oli helppo reissu lapsen kans, ku se ei vielä kävelly tai noussu seisomaan. Ei tarvinu paljo vahtia.

Daniel syö isonveljensä kans keittiös muroja ja suurin osa näkyy päätyvän lattialle..
Aattelin antaa puuron tilalta muroja ja leipää, ku se puuro ei Danielille kovin hyvin nykyään maistu. On kai kyllästyny. Riisipuuro kyl menee, mut en jaksa keittää sitä nyt. Eilen just söi.

Täällä taas 12 astetta pakkasta.Lunta ei tullu paljoo viikonlopun aikana,vaik oli luvattu.Sais jo lumet sulaa ja kevät tulla.

Ihana ilma! Vaikka on pakkasta eikä kevättä kuulu niin kyllä tosta auringonpaisteesta jaksaa nauttia=)

Meillä meni vkloppu kyläillessä. Käytiin miehen isän luona ja nähtiin pitkästä aikaa miehen pikkusisko (8kk), ihana tyttö=) On se jännä että vaikka meijän pojilla ja tällä heidän tädillään ei oo ikäeroa kun 2,5kk ni kyllä kehityksessä on eroa aika paljon. Kauhean nopeasti lapset kehittyy parissa kuukaudessa.

Huomenna on miehen synttärit ja mun äiti tulee vahtimaan lapsia. Mennään miehen kanssa kahestaan viettämään iltaa. Aattelin että jos kävis syömässä mutta ennen sitä ois kiva tehdä jotain..mietin jotain keilaamista tms. Onko kenelläkään hyviä ideoita?? On kyllä kiva päästä kahdestaan ulos tuulettumaan, vaikka vaan pariksi tunniksi.
Lauantaina pidetään synttäreitä kavereille, tai mies ei niistä tiedä eli ylläribileet=) Lapset menee mun vanhemmille yöksi ja me mennään juhlimaan. En kyllä mitään lahjaa oo keksinyt mutta ehkä toi huominen illanvietto on ihan riittävä. Ei viittis aina raahata niitä sukkia ja boksereita joka juhlapäivänä=)

Meillä on päivät sellasta menoa että alta pois. Veljekset mennä viipeltään ympäriinsä ja jättää jälkeensä aikamoisen kaaoksen, kaikki paikat pitää tutkia ja tavarat vetää lattialle. Ollaan teippailtu sellaset laatikot joissa on kameroita yms. mutta muuten yritetään kieltää ja hakea pois. Se on kyllä aika hankalaa kun on yksin, koska toinen menee heti sinne mistä toisen on saanut juuri haettua pois jne...Eli juosta saa perässä melkein koko päivän. Onneksi päikkäreitä nukutaan muutama tunti joten saa rauhassa hetken istua.

Kävin aamulla lueskelemassa meidän ihan ensimmäistä ketjua täällä vauvanhoito puolella ja kyllä vähän nauratti ne omat kirjotukset. Muistu mieleen kaikki ne ensi päivien ja viikkojen ongelmat ja se kuinka pihalla sitä oli koko touhusta. Oon mä kyllä varmaan vieläkin.

Tervetuloa fanny takaisin tänne pakkaseen ja kiva että oli onnistunut reissu=)!

Mutta nyt tekemään jotain tän kämpän hyväksi!

Hyvää viikonalkua!

meillä ei oo tapahtunu mitään ihmeellistä. viikonloppuna oltiin itä-suomessa kyläilemässä ja kaikki meni kivasti.

en ehdi nyt kirjotella enempää, mut eipä tipahdettu ihan toka sivulle ;)

Moi kaikille!

Oon niin virkkuna Täydelliseten naisten ja csi:n jäljiltä, etten vielä jaksa mennä maate vaikka pitäis. Yöt on olleet tosi rauhattomia, nuha on jatkunu jo pari viikkoa, ja tekee kai öisin sitten olon niin tukalaksi. Mä inhoan niiden keittosuolatippojen laittamista kun kersa huutaa kun syötävä. Ostinkin apteekista Otrivinia, joka on tarkotettu 1 v lähtien, mutta antoivat luvan antaa näin pienellekin, ihan kuuriluonteisesti max 5 päivää. Sitä on paljon helpompi suihkauttaa nenään, ja nokka pysyy aukikin kauemmin.

Meillä kans on alkanut tökkiä noi puurot. Leivällä sitten oon korvannut niitä. Joskus voidellu voilla ja joskus taas hedelmäsosoeella. Tänään sitten pojukin söi omalla lusikalla puuroa illalla, niin hauskaahan se oli niin kauan kuin ruokaa riitti, ja oli jotain sotkemista, lopuksi pääsi tietysti aivan hirveä parku kun vein tyhjän lautasen pois.

No, taidampa kumminkin mennä sängynpohjalle, siellä odottaa pino uusia kirjoja kirjastoreissun jäljiltä.

Aurinkoisi päiviä kaikille!!!!

Tällästä mietin,että osaako teidän vesselit juoda itse tuttipullosta/nokkamukista?
Meillä kyllä pidetään kumpaakin,mutta heitellään ympäri ämpäri mielummin,eli ei juo itse.
Pitäiskö jo osata?Oon yrittänyt näyttää ja opettaa,mutta ei...

Ei meilläkään osata, mukista juodaan jos kallistan sitä ja pidän mukista kiinni. Nokkamukista ei edes juoda, sitä vaan viskotaan lattialle tai hakataan pöytään.

Mites teillä muilla, syökö lapsi jo ite sormin. Siis jotain palasia mitä on pöydällä tms.?? Meillä palaset vaan joko sutataan pöytään kiinni tai vipataan lattialle. Sitten ne syödään jos ite laitan ne lapsen suuhun. Paitsi että kurkku ei ole ollenkaan in =) Yritin piilottaa sitä ruokaan mutta ei, ruoka kyllä syödään mutta kurkku tuupataan kielellä suusta ulos.

Mitään ihmeellistä ei meillekään kuulu, pitäisi alkaa suunnitella 1v synttäreitä. Mitä te muut ajattelitte tarjota vieraille? Ja montako vierasta teille tulee? Ja vielä yksi kyssäri =) Mitä vastaatte lahjatoiveisiin, siis jos kysytään että mitä lapselle voisi ostaa lahjaksi? Mä olen jo jotakin keksinyt mutta ideat loppuu kesken kun kyselijöitä riittää. Nyt meille on siis ""tulossa"" 1v valokuva, vaatteita, hiekkaleluja kesäksi, puisia palikoita mistä voi rakennella kaikkee kivaa ja taaperokärry tulikin jo....

Jaaha, työt kutsuvat. Mä olen to-pe kotona, IHANAA!! Koti näyttääkin siltä että siellä on vaan käännytty =(

Meillä osataan kyllä nokkamukista juoda itse, mutta tuttipullolla käydään heti leikkimään. Sormineen syödään leipää ja kurkkua. Pitäisi varmaan kohta antaa syödä itse myös lautaselta, mutten jaksaisi sitä sotkua...
Meidän 1-vuotis synttäreille tulee kummit ja isovanhemmat. Lahjaideoita on kyllä vaikea keksiä, kun ei tiedä mitä tuon ikäinen haluaisi. Legoja ollaan kyllä pyydetty. Katsotaan mitä keksivät kunhan eivät tuo mitään täysin turhaa. Järki käteen!

Tänään on ollut kotipäivä, kun mies oli autolla töissä. Hulluksi meinaa tulla kun ei pääse muualle kuin vaunujen kanssa ulos! Toivotaan että minulla on huomenna auto.
Lähdenpä laittamaan perunat kiehumaan.

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA!

Unohdin vielä kirjoittaa niistä tarjottavista. Meinasin leipoa vain täytekakun, suolasen piirakan ja pullaa. Eiköhän siinä ole tarpeeksi. No nyt jatkamaan muita hommia!

Daniel osaa kyl juua maitoa ite pullosta, mut ei mukista. Nokkamukia en oo paljo tarjonnukaan, pitäs alkaa opettaa...

Daniel syö sormin mitä vaan, ku oon niin kauan aikaa antanu sille kaikenlaista naposteltavaa. Kyllä niistä palasista aina osa putoilee lattiallekki. Ja lautasessa mikään ei pysy eli pakko laittaa suoraan pöydälle, lautanen lentää ylösalasin sisältöineen.

En oo yhtään miettiny 1-v.synttäreitä. Kai niitä jotenki juhlitaan, ku esikoisellaki oli pippalot viime vuonna. Sillon oli mun sisko perheineen ja miehen sisko perheíneen kylässä.
Kummit ja isovanhemmat asuu niin kaukana, ettei päässy. Ei varmaan Danielinkaan synttäreille.
Mun mielestä on kiva,ettei ole kauheesti porukkaa.Jos on paljo lapsia,ne vaan riehaantuu ja se on vähän ressaavaa.Mut kukin tyylillään.

Tarjottavaksi teen luultavasti täytekakun lisäks toskakakun tai porkkanakakun ja kinkku-paprika-suolasen piirakan.Tietysti vois miettiä jotain lapsille sopivia juttuja,vaik päällystäis voileipäkeksejä...

Legot on hyviä lahjoja.Ne on kestäviä ja niistä on iloa pitkäksi aikaa.Ihan peruslegot...Tietysti jotkut ääntä päästävät tai musiikkia soittavat lelutki on ihan kivoja 1-vuotiaan lapsen mielestä.Meiän Daniel ainaki hakkaa innoissaan leikkipianoa siskon luona.Äitin korvat ei sitä ääntä kyl kauaa kestä,mut lapselle se on mieluisaa.

Daniel on alkanu kai sanomaan äiti. Ainaki tuntus, että se oikeesti tarkottaa mitä sanoo,eikä se tuu ihan vahingos.
Ja se osaa osottaa missä on iskä, äiti ja isoveli. Kyllä silläki alkaa olla jonkin verran ymmärrystä,vaik monesti vauvana pitää...:)

Tänään olin siskon ja lasten kans kaupassa ja sen luona kyläilemäs.Äkkiä päivä hurahti...

Huomenta!

Eilen illalla oltiin miehen kanssa syömässä ja mummi ja pappa oli kattomassa poikia. Oli kyllä kiva jutella kaikkea mahdollista miehen kanssa pitkästä aikaa. Ruoka oli hyvää ja ilta muutenkin onnistunut. =)

Niistä synttäreistä. Meille tulee kummit ja mummot ja papat kylään, ehkä jotain meijän kavereitakin.. Ajattelin leipoa pullaa ja tehdä täytekakun, vois kyllä miettiä jotain suolastakin. Poikien synttärit sattuu just pääsiäiselle eli varmaan laitan tipuja ja raeruohoa ym. pääsiäiseen liittyvää koristeeksi. Ja tietysti otetaan videolle veljesten 1 veet, niitä on kiva katella sitte jälkeenpäin.

Meiltä onnistuu toi tuttipullosta itse juominen mutta nokkamukista ei osata juoda. Samoin sormin syöminen luonnistuu oikein hyvin. Sanojakin tulee jo jonkunverran ei kovin selvästi mutta kuitenkin. Isi, äiti(äittä), hau(hauva) ym...

Mietittiin eilen miehen kanssa että josko tehtäisiin nyt heti perään lisää lapsia mutta tultiin siihen lopputulokseen että poikien pitää olla paljon isompia koska meidän tapauksessa ei voi tietää tulisiko sieltä taas tuplat. Mä en jaksais tätä uudelleen heti perään. Harmittaa toisaalta koska nyt ois niin hyvä tilaisuus tehdä lisää ja vauvakuumettakin on mutta pakko ottaa nyt varman päälle. Kateellisena lueskelen teidän juttuja st ja minä83, masuista ja liikkeistä ym...No aikansa kutakin.

Nyt täytyy ruveta aamutoimiin...Lähetään poikien kanssa kohta ulos tutkimaan ihmeellistä luontoa. Ja syömään lunta=)

Hauskaa päivää!

Huomenta!

Meille tulee taas (siis sinne 1v. synttäreille) hirmusesti porukkaa. Mulla kun on kolme veljeä ja heillä kaikilla on perhettä joten heistä tulee jo aikamoinen sakki. Siihen kun lisää kummit (perheineen), isovanhemmat ja isoisovanhemmat ja miehen sisko perheineen jnejne. niin johan on taas porukkaa! Pitää varmaan ihan laskee montako taas on tulossa. Kivaahan se on järjestää ja kun on porukkaa mutta tuohon sakkiin mahtuu lapsia iältään 2kk-20v niin monta että hulina on hirvee.

Ajattelin hankkia leipomosta auto-kakun, sellasen jonkun valtavan niin se on sitten se makea tarjottava. Eipähän jää kakku syömättä kun ei ole muuta makeaa =) Ja sitten siihen suolaisia juttuja lisäksi. Ja ajattelin lapsille tehdä nami-vartaita ja sitten suklaalla kuorrutettuja mansikoita. Ja kutsut pitäisi vielä tehdä ja lähettää... puuuuh... kai mä saan tästä vielä ressin =) Ja 1v. valokuva pitäisi tilata ja miettiä siihen vaatteet... mutta on tää kivaakin!

Meillä ei eilen nukuttu toisia päikkäreitä (ei ollut vaunut kotona joten ei nukahtanut sänkyyn) ja voi tuska sitä kitinää ja huutoa illalla! Mä lähdin uimaan kun en jaksanut enää kuunnella, mies lähti sitten pojan kanssa ulos pulkkaileen niin sai kulutettua vähän aikaa ettei nyt ihan kuudelta mennyt yöunille. Onneks tämän päivän jälkeen tuun tänne töihin vasta maanantaina, saa poikakin olla mun kanssa vähän enemmän nyt. Ei tää aina niin helppoo ja ihanaa tää töissä juokseminen ole... mutta kyllä se tilipussi lämmittää... ja on pakko.

Mutta nyt taas sorvin ääreen, kivaa pikkulauantaita kaikille!