***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

onnea aamukastetta :flower:

mulla ois huomenna kierukantarkastusultra ja jostain syystä jännittää että sieltä paljastuukin raskaus, vaikka se ei todellakaan ole kauhean mahdollinen. ei enää vauvoja meille, kiitos. pitäkää nyt sitten peukkuja että sieltä EI löydy mitään ylimääräistä.
 
Anu-78
aamukastetta, onnea paljon plussasta :flower:

Äääh, eihän siitä talon kattomisesta mitään tullut :( ku sillä myyjällä oli jotain juttuja..soittelee sit millon sille käy...mut pankkiin joka tapuksessa huomenna mennään, katotaan mitä sanovat :xmas:
 
Onnea aamukasteelle!

Vuotaraaputin: Minulla on kierukkakontrolli kanssa tässä kuussa. Kerrohan mitä siellä tehdään. Ihmeen vähän on vuodellut ja enää ei hulahtele menkat. Tosi iso helpotus runsaisiin vuotoihin.
 
Huomenta täältäkin jälleen,

ja onnea aamukasteelle plussasta :hug: :flower:

Meille ei ihmeitä kuulu. Flunssa alkaa olemaan voitettuna, vihdoin ja viimein. Väinö oli siskollani yökylässä ti-ke, hain herran eilen illalla kotiin. Hyvin oli taas viihtynyt, serkkutytöt olivat pitäneet kovasti seuraa, kiva, että on väliin vähän muutakin kuin aina vain minun seuraani :LOL: Sain sitten itse lökötellä pitkästä aikaa, sain jopa ommeltuakin vähän pitkästä aikaa =)

Mutta nyt aamukaffeen keittoon, tänään onkin taas muskari, jotain ohjelmaa tiedossa:)

Dooris ja Väinö
 
Onnea aamukasteelle :flower:

Tänne ei mitään uutta. Topi nousee joka paikkaan seisomaan,mut ei vielä ota ite askeleita.
Mut nyt on mentävä herra huutaa naama punasena tossa vieressä.

baby dream ja kitisevä Topi 10kk ja risat
 
Huomenta!

tulin vaan pikaisesti kirjottamaan, kun unohtui onnentoivotukset edellisestä viestistä... eli siis:
PALJON ONNEA AAMUKASTEELLE, ja tietenkin myös muille plussanneille!! Onnea myös viljaliina naimisiinmenon johdosta!! :flower:

Niin, ja :hug: vuotis ja muut sitä tarvitsevat!!!

Me lähetään nyt itiksen uuden prisman avajaisiin. =)

elzibelzi ja Nooa
 
Sanmar terkkari vaan katsoi sisätutkimuksen ja ultrasi (sisäkautta) että kierukka on kohdillaan ja oikein. verenpaineen multa mittasi mutta sitä ei kuulemma yleensä mitata. muuten juteltiin että miten on kierukka sopinut jne. meni 10 minuuttia vastaanotolla.
kovasti onnitteli painonpudotuksesta ja sovittiin että papa otetaan syksyllä, ensi keväänä taas kierukkakontrolli.
mulla on nyt alkanut tulla tiputteluvuotoa enemmän, mutta se kuulemma johtuu tuosta painontippumisesta. pitäisi rauhottua sittenkin kun lopettaa imetyksen.
 
Vuotaraaputin: Meillä täällä ei ole neuvolassa ultraa. Saa nähdä kuinka hoitaa sen puolen.

Me oltiin tänään avoimessa ja saatiin valokuvat. Hyviä oli ja olin jopa tyytyväinen perhekuvaan. Nyt vain pähkäilemään jakaako mitenkä niitä. Olisi perhekuvia, sisaruskuvia ja vielä yksittäin kummastakin pojasta. Itselle kyllä pitää pitää ainakin yksi joka lajia :heart:
 
aamukastetta onnea kovasti minultakin! :hug: :flower:
ja v.raaputtimelle pitelen peukkuja ettei ole mitää ylimääräistä matkassa! ;)

meille ei kummempia.. en keksi mitää kirjoitettavaa edes.

muoks - olikin näköjään täs paris tunnissa tullut lisää tekstiä....
 
SANMAR ne varmaan sitten kattoo sisätutkimuksella. mulle ainakin sanoi siinä tutkiessaan että hyvin näyttäisi olevan paikallaan ja langat näkyy hyvin. ultrasi varmuuden vuoksi vielä ja paineli munasarjat ja kohdun.
eikä ollut ylimääräistä mukana, luojan kiitos. tällä hetkellä ei tosiaankaan olisi voimia kolmanteen lapseen. nauroinkin varmaan ekan kerran moneen viikkoon kun jalat levälläni siinä pöydällä hihittelin että luojan kiitos en ole raskaana :LOL:
 
Anu-78
Tervehdys täältäkin :wave:

Ei se pankki meitä nyt ulos nauranut :D vaikka niin luulin :D
Jonkinlaisen talon sitä sais ostettua :) mutta mietitään nyt oikein kovasti ja hartaasti...
 
Kiireisesti yksi kysymys: miten annatte maidon tällä hetkellä naperoillenne, siis jos ette imetä enää? Meillä vielä tuttipullo käytössä, mutta mietin, että josko olisi aika luopua siitä. Piimää menee lasista ja vettä nokkiksesta, mutta esim. antamalla vettä lasista, on suurin osa nesteestä rinnuksilla.

Mavi ja poika likellä vuotta!
 
meillä Miska juo nokkamukista vettä ja piimää. maidosta saa mahanväänteitä mutta nyt vähitellen totutellaan, tänään loppui imetys. en yksinkertaisesti enää jaksa tuota tissitakiaista.
mä karkaankin tästä esikoisen kanssa siskolle yöksi, mies saa hoitaa Miskan.
 
Miska muuten alkoi tapailla sanoja. "Äiti" ja "isi" tulee vähän houkuttelemalla :D


omat tissit ihan tulessa mutta pojat oli pärjänneet hyvin keskenään kotona. minä nukuin kylässä huonommin. toivottavasti ensi yö menee hyvin niin saataisiin kaikki nukkua.
 
vuotaraaputin mäkin lopetin imetyksen viimeviikonloppuna kokonaan (perjantaina annoin viimeksi), toki oli jo pitkään mennyt vain iltatissi ja joskus harvoin aamulla. eilen saunassa tuntui tissit vieläkin pinkeeltä ja lypsin vähän niin vieläkin tuli maitoa :eek: koskakohan tää maidon tulo loppuu, saisi jo tissit asettua aloilleen. vähän ne on kuumottaneet ja tuntuneet.
 
Hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:

Me ollaan oltu lomailemassa. Rinteessäkin kävin parin vuoden tauon jälkeen. Ja eilen käytiin isompien lasten kanssa luistelemassa semmoinen 6km retkiluistelureitti tuossa Oulun edustalla meren jäällä. Oli tosi kivaa, mahtava auringonpaiste. Ihan tuntui jo keväältä.

Päätin sitten lopettaa yösyötöt tässä loman aikana. Yllättävän helposti meni. Päätin, että jos itkee niin annan tissiä muuten en. No eka yönä täytyi antaa kerran ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. :eek: Kovin levottomasti silti nukkuu vieläkin eikä millään suostu omaan sänkyyn, mutta jospa tässä vähitellen edistyttäisi. Tympii vaan kun ennen nukuttiin tissin voimalla tuonne jopa ysiin asti, niin nyt sitten herätään 6-7. Ja vaikka silloin syöttäiskin, niin enää ei nukuta.

Ja siitä tapaamisesta vielä. Mulle Tampere on ihan outo. Te jotka paikkaa tunnette, mikä voisi olla kiva tapaamis-/majoituspaikka? Miten hysteerinen, milloin sun käsi olis siinä kunnossa että voisit kans tulla? Ja muutkin ajankohtaa ehdolle?

Puella ja Otso 10kk, 3pvä
 
moikka!
v.raaputin miten on edennyt tissitakiaisen vieroitus? mä oon joka toinen minuutti sitä mieltä et lopetan ja sit iskee suru että enpäs lopetakaan koskaan. järki kuitenkin sanoo että lopetan sillä en itseäni ole koskaan nähnyt taaperon imettäjänä.. esikoinen söi 8kk rintaa ja nyt outo tilanne kun meidän kävelevä muutaman päivän päästä 11kuinen syö rintaa jatkuvasti. välillä oltiin jo kolmessa imetyksessä päivä mut nyt se teki hampaan ja imi jopa 6kertaa päivässä. yöt meillä ei ole ongelma, ne yösyötöt jäi jo sillon puoli vuotiaana..
kai se on vaan omaa saamattomuuttaan ku ei saa lopetettua. arttu kun jois jo maitoa lasista/nokkiksesta tarpeeks et ei olis mitää ongelmaa maidonsaannin kanssakaan..

Anu ja Arttu pian 11kk
 
aamukastetta Paljon onnea plussasta :hug:

Mä en varmaankaan pääse osallistumaan tapaamiseen.

Meillä on "unikoulu" menossa. Eilen päätin, et nyt nuo yösyötöt saa loppua. Poika heräilee parin tunnin välein eikä meinaa ilman tissiä rauhoittua. On nukkunut meidän sängyssä, mut yöt on alkaneet olla niin levottomia ja pelkään pojan putoavan sängystä, joten nyt opetetaan omassa sängyssään nukkumista.
Imetystä aion jatkaa muuten, ei ole mikään kiirus lopettaa. En koe imetystä hankalana vaan mukavana asiana. Poika ei oo koskaan pulloa taikka mukia huolinu. Pieniä hörppyjä vettä on ruoan yhteydessä ottanu.


Hurjaa, että kuukauden päästä vietetään jo 1v synttäreitä :eek:



Faerie ja Veeti 11kk 3pvä


p.s. Poju on noin viikon ajan seissyt ilman tukea :heart:
 
anuuu hyvin on mennyt. ainoastaan nukkuminen on hankalahkoa koska jätkä oli tottunut syömään rintaa öisinkin. viime yönä herättiin neljästi, kerran poika huusi puoli tuntia ja muina kertoina 2-5min. joi vettä ja rauhoittui. päivisin ei rintaa kitise kuin väsyneenä. tosin äsken näki mut liivisilläni ja ilme oli kuin jouluaattona. pumpattua maitoa ja piimää on juonut + vettä.

meillä ois perjantaina ne Minean kummitädin hautajaiset :/ :'( mä tässä mietin että laitan esikoiselle mustan hameen ja jonkun nätin paidan, en vielä tiedä laitanko mustan Hello Kittyn, pelkän mustan vai jonkun muun. hameessa on mustaa ja valkoista pitsiä vähän + punainen koristenauha.
Miskalle ei ole mitään mustaa ilman rokkikuviota joten laitan varmaan ihan vaan yksivärisen body, slipoverin ja siistit housut. kuulostaako ihan tyhmälle?

millonkas te tuota tapaamista mietitte? onko kaikki tervetulleita?
 
niin ja mä olisin ollut valmis tässäkin tapauksessa taaperoimettäjäksi JOS Miska ei olisi niin tajuton takiainen. nyt oli pärjännyt ihan hyvin isänsä kanssa, mulle on kiukutellut tissitömyyttä. Mineaa imetin melkein puoli vuotta kauemmin mutta sillon pystyin helposti jättämään tytön hoitoon, Miskan kanssa se ei onnistunut.

ja täytyy sanoa että vaikka olo onkin haikea, on se myös helpottunut. kuitenkin melkein 4v tässä oltu joko raskaana tai imettämässä niin on kiva saada "oma keho takaisin".
 
v.raaputin kiva kuulla että imetyksen lopetus on mennyt noinkin hyvin!
ja jaksamisia hautajaisiin! :hug: lapsille ei ole missään nimessä pakko pistää hautajaisiin mustaa, joten fiksut vaatteet oot keksinyt. Minealle voisit laittaa jopa valkoista, se kun on kuulemma lapsille sallittu väri hautajaisiin. ja eiks lila ole hautajaisväri? siis alttarilla? se vois olla kans yksi vaihtoehto jos sen värisiä löytyy, vai onko jollakulla tietoa miten on?
 
Anu-78
Huomenta!

Ja myöhästyneet naistenpäivät!

Meillä maito menee pullosta, vesi menee nokkamukista ja piimää saa ihan lasista. Tota maitoa en vielä hirveesti oo antanut nokkamukista kun nykyään tahtoo jätkä sillä mukillaan leikkiä niin sit ois joka paikka aivan maidossa, parempi se vesi joka paikassa kuin maito...

Täällä on nyt lomat vietetty eli mies palas töihin ja isommat koulun penkille tänä aamuna, ihana rauha talossa :p

Pitkään tolla Sakulla noi kaks hammasta tekee tuloaan tonne ylös, ollut kyl nyt pari päivää aika kiukkunen :/ ja johtuneen ihan niistä hampaista kun ikenetkin niin hirveen kovat ja kaikki mikä käsissä on niin ne menee suuhun ja kuola määrä valtava :eek: kylmä helpottaa hetkeks mut ei pitkäks aikaa...

Mut nyt ei muuta tällä kertaa...Pitänee ruveta oottelemaan sähköpostia kiinteistönvälittäjältä...

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Anu ja Saku
 

Yhteistyössä