***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Dooriksen Väinölle pikaista paranemista!
Meillä poika on ollu flunssassa.

Meillä ei narskuteta hampaita, ainakaan niin että olisin pistäny merkille. Silloin kun ekat hampaat tuli ylös sekä alas, niin narskutti. Mä itse narskuttelen unissani ja tytötkin joskus..

MB meillä mennään kans tuollaisella tyylillä eteenpäin, pikku gorilla :LOL:

Veeti oppi tässä viikko-pari sitten taputtamaan ja muutaman askeleen on ottanut ilman tukea. Vielä ei oo rohkeus riittäny pidemmälle ja ihan hyvä niin.

Meillä isäntä on sairaslomalla ainakin pari viikkoa. Sormi murtui töissä :/
Ei olis taas voinu huonompaan saumaan sattua, heillä kun on lomautusuhka koko ajan päällä.. Ei tää sairasloma ainakaan "pisteitä nosta"...


Nyt täytyy kai painua pehkuihin.



-Faerie-
 
meillä kahvitellaan tänään vähän etukäteen Miskaa, kun on pari kaveria muksuineen tulossa käymään. Minea halusi kattaa pöytään omilta synttäreiltään ylijääneet prinsessa-lautaset :LOL: :D
ja sankari itse otti 6 tuetonta askelta. illalla mies laittoi ekaa kertaa molemmat ipanat yksin nukkumaan ja hyvin meni. eli mä voin lähteä rimpsalle sitten joskus kunhan saan seuraa B) paras kaveri, Minean kummisetä, lupasi jo viedä mut synttäreiden kunniaksi leffaan, syömään ja juomaan :D sitä odotellessa...

kipeille parantumisia!
 
tässä meidän sankari eilen

tosin jätkä alkoi sitten oksentaa yöllä, jes.

ja tässä näkyy miten mukavaa oli junassa reissaaminen matkaajan mielestä :heart:




niin, mun piti sellaista kysyä että paljonko nää noin vuoden ikäiset tarvii maitoa/piimää/juustoa ja muuta nestettä päivässä?
 
5-6 dl on suositus noissa maitotuotteissa.

Meille ei mitään ihmeellistä. Lähdetään huomenna käymään mummoloissa ja kahvitellaan sitten samalla reissua synttäreitä etukäteen.

Ihania kuvia vuotaraaputin laittanut.

Meillä poika on kova syömään ja itse on alkanut yrittämään lusikallakin syöntiä. Ja jos joku syö niin osingoille pitää päästä.
 
Ihan vaan kyselisin, Kuka mennyt lähiaikoina naimisiin, mitä olette saaneet häälahjaksi, ja miksei muutkin, kertokaa niitä kivoja lahjoja.
Mulla kaveri menee naimisiin kesällä ja mä oon nyt jo vähän yrittäny miettiä lahja ideoita, mutta en tiedä.. Siitä on ikuisuus kun mä olen kenenkään häissä ollu, joten mulla itellä pää ihan tyhjä.
 
Sanmar onko se sitten niin että se 6dl nestettä piisaa vai onko se 6dl maitotuotteita + vettä? Miska kun juo vettä kanssa paljon ja piimää tai maitoa menee päivässä 4-5dl ja juustoa (raejuustoa ja tavallista) menee kyllä kanssa.

me mentiin viime kesänä naimisiin ja saatiin lahjaksi lahjakortteja. ruokakauppaan :D , kylpylään sekä Näsinneulaan. Näsinneulaan oiskin tarkoitus varata pöytä huhtikuun aluksi kun porukat lupasi vahtia muksuja ja miehellä on isäkuukausi.
 
Hyvää viikonalkua kaikille!

Meille ei mitään erityistä. Hammashoitolassa käytiin perjantaina. Suuhun ei Otso antanut juurikaan katsoa, mutta kielijänteestä sen verran keskusteltiin, että vuoden päästä kontrolli ja katsotaan sitten miten alkaa puhetta tulla. Jos näyttää siltä, että vaikuttaa äänteiden oppimiseen niin sitten jatkotoimia.

Syöminen on vihdoinkin alkanut sujua! Jätkä päättikin aivan yhtäkkiä alkaakin syömään. Ei näitä pieniä sitten kyllä ymmärrä, mikä siinä välillä olikin muka niin hankalaa. Nyt välillä menee jo jopa iso purkillinen lähes kokonaan ja jälkkäriä päälle. Ja kokkareetkin ihan tuosta noin vaan. Ihmeellistä! Nytpä sitten kysymys teille jotka olette joutuneet rasvalisää antamaan. Jatkanko rasvalisän antamista nyt kun tuo kuitenkin syö noin hyvin, vai kantsisko jättää pois? Muiden lasten kanssa en ole tämmöisiä joutunut pohtimaan, kun ovat aina syöneet niin hyvin.

Tapaamisesta: voisko kukaan Tampereen seudulla asuva ottaa huolehtiakseen paikan varaamisen? Muutenhan jokainen huolehtii varmaan majoituksensa itse jne. Olisko esim. seurakunnilla jotain kerhotiloja, jonka vois vuokrata? Niissä ei liene päätähuimaavat vuokrat. Olis vaan ihan kiva saada homma päätettyä, niin voisi alkaa hotellia varailemaan.

Kivoja kuvia Vuotiksella!

Mutta nyt täytyy mennä, laitoin pannarin uuniin. Kaikki isommat tulee tänään jo kahdelta koulusta. On mukava yllättää ne aina välillä jollain hyvällä välipalalla. Ja samalla saa vähän itsekin. :p

Puella ja Otso n.10,5kk
 
Iltaa :wave:

Joo jos joku siellä tampereella asuva kehtais ottaa hoitaakseen sen tapaamis paikan järkkäämisen,niinku Puellakin tossa mainitsi. Ni tietäs ite kans ruveta sit varailemaan hotellihuonetta.

Meille ei ihmeitä kuulu. Meillä Topi narskuttaa hampaita. Tullu äitiinsä mä ite narskutan kuulemma unissa :whistle:
Syöttötuolista ei ole vielä noussu seisomaan ja toivottavasti ei nousekkaan.

Me oltiin lauantaina jyväskylässä shoppailemassa :D Ostettiin jo Topille synttäri lahja. Sit ostin kaverin tytölle kans synttärilahjan,täyttää 15.4 vuoden.
Plus kaikkee muuta kivaa ja rahaa palo :whistle:

Mukavaa viikkoa kaikille

baby dream ja Topi 11kk :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa! Mun täytyy kyllä passata juhlapaikkajuttu jollekin muulle täälläpäin asuvalle, en oo täältä kotoisin joten en tiedä sen paremmin ku te muutkaan mitää paikkaa ja toiseksi ei asuta keskustassa tai ees sen liepeillä joten ehkä en ole oikea ihminen varaamaan paikkaa....

Meillä oli viikonloppuna eka yö pois kotoa miehen kans ja voi elämä ku oli kiva olla kaksin kaupungilla shoppailemassa, syömässä ja illalla kaverin 30-v juhlissa. Sit hotellille nukkumaan ku mun vanhemmat oli meillä lapsia kattomassa. Pojat oli molemmat menny nukkumaan mukisematta, mut yöllä Arttu oli itkenyt tunnin mitä se ei ikinä tee mun ollessa kotona. Mut noin muuten meni kaikki hyvin ja ei se kuulemma niin pahasti ollu itkenyt ku äitini oli silitellyt sängyn laidalla, mut heti ku oli mumma koittanut lähtee pois niin taas itku oli alkanut.
Enkä muuten sit raaskinut lopettaa imetystä vaikka ajattelin että ku ollaan 24h kotoa pois niin olis hyvä paikka.. Mut joo en sit hennonnu olla antamatta rintaa ku iltapäivällä sunnuntaina tultiin kotiin. Ajattelin että ehkä me sittenki lopetetaan hiljakseen eikä kerralla poikki.. Jos se menis helpommin niin.

Voi muuten synttäreistä tuli mieleen että mä en meinaa tälle kuopukselle keksiä lahjaa ku on kaikkee leluu jo 2-vuotta vanhemmalta esikoiselta niin ei oikeesti tarvi mitää. Mummalta ja paapalta pyydettiin pyörän istuin kypärän kera ja kummit ostaa brion junaratajuttuja, niitä tuli jo jouluksi.. Mutta mitä sitä ite ostais ja kaikki muut? Ku kaikki kyselee enkä mä keksi mitää..... Ehkä mä pyydän vaan hiekkaleluja, ne ku aina tuppaa katoamaan kesän aikana.

Anu ja Arttu jo parin viikon päästä jo 1v.
 
dodi, nyt mulla on oksennustauti :headwall:

mä en kanssa oikein pysty mitään juhlapaikkoja tvs varailemaan kun en täältä päin ole ja nuo kaupunginosatkin on ihan hakusessa vielä.

mä ostin Miskalle lahjaksi sen lelun mistä nappia painamalla tulee joku eläin esiin. tai ponnahtaa. en tiiä mikä sen oikea nimi on. mun porukat ostaa jätkälle kengät kesällä ja mummi kai ostaa sitten ison rekan mitä työnnellä tuossa hiekkiksellä. oon kyllä yrittänyt tolkuttaa mummille ettei ostaisi vielä, me ei saada junassa kuljetettua sellaista mitenkään.
ollaan siis ensi kuussa pari viikkoa reissussa, ensin Suonenjoella ja sitten mummilassa Lappeenrannassa.

öh, pakko mennä pitkälleen.
 
Anu-78
:wave:

Vuotaraaputin kivoja kuvia olet laittanut :) ja pikaista paranemista sinne :hug:

Täällä kans on mietinnässä että mitä sitä ostais 1v lahjaks tolle poitsulle, varmaan tulee kyl jokin lelu ostettua kun tota vaatetta on jo aikas paljon, vaikka toki kasvaahan se toi poika että sit pieneks menee...

Ja sit tosta naimisiin menosta niin me mentiin yli kymmenen vuotta sit naimisiin ja en edes kaikkea muista mitä saatiin lahjaks :p enimmätteeks tais olla rahaa ja shekkejä sekä lahjakortteja :)

Niin ja toi tapaamis homma, meiltä se sitten jää kokonaan, ei päästä kyllä noin pitkälle lähtemään...

Jaahas, Saku vielä nukkuu ekoja päikkäreitään :) on jo nukkunut kohta 2½ tuntia :) kuhan herää ja syödään niin mennään ulos kun on taas niin kiva auringon paiste siellä :)

Mutta mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille! :)

Anu ja Saku
 
Heippa!

Jahas, mähän olen Tampereelta päin, naapurikunnasta oikeestaan. Että jäikö tää järkkääminen nyt mulle....Maailman huonoimmalle organisoijalle :$ :whistle:
Dooris, sähän oot kans läheltä, pystytkö jeesaan?
Täytyy laittaa asia mietintämyssyyn....Jos mä keksin jotain. Mut mä oon OIKEESTI niin huono järjestämään yhtään mitään.

Meillä on kans sairasteltu oikein urakalla. Jälleen. A on oikeestaan viidettä viikkoo kamalassa räkätaudissa, välissä oli aina päivä tai pari että uka parantui ja sit tauti alko taas. Nyt saatiin kuuri ja heti poika parantui. No, esikko on vielä tosi kipeänä ja aivan äärettömän limanen.

Kannattaa Dooris muistaa tästä lähtien mainita että väinö sai allergisen reaktion. Penisilliiniä teillä varmaan oli? Meillä on esikoinen kans sille allerginen, eli penisilliini ei sovi, kuten ei mikään amoksisilliini tms. kun ne on sen johdannaisia.

Meillä A etenee pyllykiitoa. Laittaa jalkapohjat yhteen istuessaan ja taivuttaa jalat niin, että polvetkin osuu maahan ja sitten sitä mennään :LOL:
Kontatakin osaa kun oikein opetettiin mutta pääsee viissiin pyllyllä nopeemmin kun muutaman konttauksen jälkeen vaihtaa tyyliä.
ylöspäin yritetään kovasti, tukea vasten nousee ajottain seisomaan.

Meillä mennään kai edelleen kaksilla unilla, yritin vaihtaa yksiin mutta aika huonoin tuloksin, joten palataan takaisin entiseen.
 
Jospa ehtisi pari sanaa naputella ennenku taas pitää mennä!
Poika on päikyillä, kahdet unet on pääsääntöisesti päivässä mut jos ekat menee lähemmäs neljää niin sit ei nuku toisia. Yöt on kyllä rauhallisempia kun nukkuu kahdet.
Meillä on poika alkanut sanomaan sanoja ihan urakalla! Nyt sanoo pallo, pappa, kakku (äitinsä lapsi... :whistle: ) ja tietysti kakka! Muutenkin on kovin verbaalinen kaveri, puhuu myös yöllä unissaan!
Liikkuminen paranee koko ajan, varsinkin kun sai mallia saman ikäiseltä tytöltä niin johan löytyi oikea vaihde konttaamisessa! :LOL: Vielä kun oppisi tulemaan seisomasta alas niin hyvä. Nyt karjuu naama punaisena et jonkun pitää tulla auttamaan... :headwall:
Meillä sattui kylpyhaaveri viime viikolla. Oli siinä aikansa roikkunu punkan reunan yli niin päälleenhän se sieltä muksahti klinkkerille. On meillä tytötkin tullu samalla lailla laidan yli mut silloin oli muovimatto lattialla. Tuli kyllä niin komea kuhmu ja melkein meni iho rikki.
Kohta saa siirtää meidän vauvat tuonne taapero-sektorille!! Kyllä se aika rientää... Kyllä mä vielä yhden vauvan voisin haluta mutmut... Olen onnellinen näistä kolmesta pikku lisäkkäästä! Tuo esikoinen ilmoitti yks päivä et äiti, ihminen on lisäkäs. :LOL:
Jaajaa, pyykkikone on valmis, hommiin siis! :wave:

RouvaP ja Poika kohta 11kk
 
Aurinkoista huomenta täältäkin jälleen;-)

Zeena:
Laitoin tuon pakkauksen päädyn neuvolakortin väliin, unohdan kuitenkin merkin, täytyy tosiaan mainita, ettei enää moista meille! Nyt pylly alkaa paranemaan, mutta oli tosiaan yläselkään asti kun nokkosella hakattu, raasu :ashamed:

Tuosta paikan varaamisesta;
Voin toki vähän kuulostella tutuilta, mikä olisi hyvä paikka. Itsellänikään ei isommin tietoa moisista ole, eli en lupaa mitään, mutta koitan urkkia;-) Mikä olisi tilaisuuden henki? Ruokailu, kahvilla käynti vai muuten vain treffaaminen, että tiedän vähän siltä pohjalta kuulostella? Mikään järjestelijä en tosiaan ole itsekään.

Olen kanssa koittanut lahjaa miettiä. Toisaalta nappaisi se sellainen piirustusjuttu, josta saa tuherrukset pyyhkiä pois, kynällä ollaan pariin kertaan sutattu, tosin siten, että kynä ollut molempien meidän kädessä :LOL: Ja äsken katselin Hobby Hallin kuvastoa, siellä oli tuon ikäisillekin soveltuva polkupyörä.. Nyt olen kahden vaiheilla, kumman..

Ostin sitten taas uudet rattaat, nyt lupasin tosin, että nämä saavat olla viimeiset, olen vaihtanut jo 4x.. Nyt ostin nuo Panther Junior Comfort plussat, niissä on kaikki, mitä olen halunnutkin; älyttömän hyvä kuomu, jonka saa alas asti, ketterät, jousitetut, käännettävä istuin, joka menee oikeasti makuuasentoonkin, sekä menevät älyttömän pieneet tilaan kasattuna! Meilläkin kun ne pitää saada veneeseen mukaan kesällä, mitään kovin isoja rohjoja ei viitsi raahata mukanaan.. Ukko soittaa miulle kohta jo pitkästä niemestä ajan, mutta itsehän minä niiden kanssa kuljen monta kertaa päivässä, herra on käynyt Väinön kanssa ilman minua kävelyllä 2x... Ja kun lupasin itselleni, että kun lumet sulaa, alan käydä vähän lenkilläkin, nuo sopivat siihenkin.. Saas nähdä nyt alanko sitten kuitenkaan... ;-))

Mutta josko menisi viihdyttämään tuota pikkuapinaa väliin, ettei revi henkseleitään;-))

Dooris ja Väinö
 
Dooris Br leluista saa semmosen piirustusmaton, johon piireään kynällä, jossa sisällä vettä. Piirustukset kuivuu siitä matosta pois. Meillä on Nellalla sellanen, sai sen 1 vuotiaana. Tykkää siitä tosi paljon, sitä mä suosittelen. Siihen saa ostettua sit leimasimia ja kyniä lisää.

Toinen lelu, mikä meillä on kova juttu, Anni siis tykkää tosi paljon. On tuo opettavainen tuoli.
 
Meillä Anni konttaa kovaa vauhtia ja seisomaan nousee ilman tukea. Kävelee työntämällä kävelutuolia, kun kärryissä on huonot renkaat, niin ei kulje niin hyvin.

Yöt meillä menee vaihtelevasti, riippuen kuinka hyvin on syöny edellisenä päivänä, että tarviiko maitoa vai ei.

Kai sitä tarvii alkaa siivoamaan. Meillä on tosi isot ikkunat olkkarista ja ihanasti paistaa aurinko sisään..
 
Dooris ja Zeena sehän on mahtavaa, jos järjestätte tapaamispaikkaa! Varmaan voi olla vähän vaikeaa mennä syömään ainakaan ravintolaan, tarvittaisiin melko monta syöttötuolia :D Joku taisi ehdotella jotain kerhotilatyylistä, olisikohan sellainen helpoin? Ja minä tosiaan lähden todennäköisesti mielelläni myös illalla vähän humputtamaan jos joku muu pääsee - vuotaraaputin taisi ainakin mainostaa, että isä saa nykyään lapset nukkumaan ;) Nyt viihdytyshommiin...
 
Huomenta |O

Vuotis Pikaista paranemista pienelle potilaalle :hug:

Meille ei uutta. Tänään ajateltiin olla ihan kotosalla mitä nyt käydään vähän ulkoilee. Koko alku viikko on ollu yhtä lentämistä :p

VILJALIINA tämä mamma kyl vois lähtee sit tapaamis illan jälkeen jatkoille,jos mies nyt lähtee mukaan ni on sit lapsen vahtikin ;)

Mut eipä sit muutaku aurinkoista päivää kaikille

baby dream ja Topi
 
Jos sais jonkun tilan ni sithän vois ottaa ruokaa jostain, tyyliin jotain kiusausta+salaattia+patonkia tms. ja syötäis sit siellä missä ollaan.

Pitäiskö vielä laittaa listaa kuka olis tulossa, eli ainakin:
Viljaliina
baby dream
Dooris
Puella
vuotaraaputin (ehkä )
Anuuu
Huvikummun vääpeli
 
Heippa jälleen;-)

Kyselin vähän tiloista tapaamista varten, ja tällaisen vinkin sain:
http://www.tampereennapapiiri.fi/tilat.htm
Hinnoista ei ole tietoa, laitoin kyllä sähköpostia. Toisaalta olisi ennen tarkempia tiedusteluita hyvä tietää, kumpi tila olisi parempi ja onko tämä yleensäkin mielestänne liian kaukana keskustasta (n. 2km, te jotka Tamperetta tunnette, ilmeisesti jossain Sampolan yläasteen kulmilla?).

Lisäksi tuttuni on treffannut äitejä esim. Koskikeskuksen elokuvateatterin aulassa, jossa on kuulemma tarpeeksi tilaa, tiedä sitten, miten moinen palvelee tätä tarkoitusta, kun muutakin väkeä on varmaan riittämiin, eli häiriintyvätkö muut, jos koolla on 15x 1-vuotias... ;)

Ja vielä; mikä olisi about tapaamisajankohta? Toukokuun alku, puoliväli? Päivämääräehdotuksia?

Minä ja Väinökin varmaan tulemme, jatkoille lähdöstä en vielä uskalla luvata mitään. Minkäs ikäisiä te muut olittekaan, eli olenko 10v vanhempi kuin te muut.. :) Itse olen 37v.



Dooris ja Väinö
 
Niin, tuota koskaria mäkin väläytin jossain kohtaa. Se on ihan yleinen tapaamispaikka, mutta tosiaan "kahvila"-tyyppinen, missä ei sitten lasten voi antaa mennä ihan miten sattuu.

Mä oon 31-v, että ihan melkein yhtä vanha kun sää Dooris :D
 
Ja ei tonne napapiirille pitkä matka oo. Sen kävelee rautatieasemaltakin ihan hyvin.

Ja sinne vois tosiaan sitten järkätä sitä syötävääkin koko porukalle, niin ei tarttis miettiä missä kukakin syö?
 

Yhteistyössä