»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Huomenta!

Kotona taas! Oli tosi kiva nähdä! Ja lapset oli kiltisti. Janna ihastuo Väinöön, puhui siitä isälleen vielä kotonakin. :) Yö hotellissa oli tosi levoton. Otso nukkui tosi huonosti ja itkeskeli vähän väliä. Sorruin antamaan välillä jopa tissiäkin :ashamed: , mitä en muuten ole öisin enää antanut moneen kuukauteen. Mutta ajattelin, että parempi niin kuin että valvottaa koko hotellia. Mutta kotimatka meni sitten taas mainiosti. Otso nukkui melkein puolet matkasta ja Jannallekin löytyi kavereita. Ja viime yö menikin sitten taas jo ihan hyvin. Mutta kaikkinensa oiken mukava reissu. Kiitos teille kaikille!

Dooris sitä tilinumeroa sitten tännepäin niin saan maksettua velat pois! B)

Puella ja Otso huomenna 1v.
 
Voi kun teillä on ollu kiva tapaaminen =)
Ja harmittaa kun en päässyt mukaan. meillä siis tautikierre senkun vaan paheni, tulin vappupäivän iltana töistä ja ihmettelin kun lapset on kuumia....Molemmilla taas järkyttävä kuume ja yöllä alkoi vatsatauti :eek:
Esikoisella on nyt siis korvatulehdus ja vatsatauti yhtäaikaa. Kiva yhdistelmä toi antibioottikuuri ja oksentelu |O
Ja A on kans oksentanu. Sillä onneks se kuuri loppu jo.

Mutta meillä siis menee varmaan koko elämä näihin sairasteluihin, ei nää lapset näytä pysyvän kuukauttakaan terveenä...Tosi masentavaa :/
 
Anu-78
:wave:

Kiva että teillä on tapaaminen onnistunut hyvin! :) Ois ollut niin mukava olla itekkin Sakun kanssa siellä, mutta minkäs teet kun matka niin pitkä...ehkä sit joskus jos se tapaaminen ois jossain täällä itä-suomessa :)

Täällä vappu meni hyvin, ilmapalloja puhallettiin jonkun verran kunnes koirat sitten poksautteli ne rikki..

Ja ihanat ilmat on olleet :)

Sairastelijoille paranemisia! :hug:

Mut poitsu tuol huutelee joten pitänee mennä :wave:

Anu ja Saku
 
Heippa täältäkin;-)

Eka virallinen päivä työttömänä, saa onnitella, just kävin ilmoittautumassa työkkärissä. Onneksi oli pitkä irtisanomisaika =)

Puella;
Teidän Janna oli ihana, kun jaksoi temuta tenavien kanssa, viihdyttää ja vahtia heitä, eli välitä kiitokset myös täältä :flower:

Ihanaa, että vähän satoi, kaikki oli niin kuivaa, mutta saisi jo loppuakin, että pääsisi lapioimaan :LOL: Hain aamulla taas kahdeksan säkkiä multaa, ja sormet syyhyävät :whistle: Väinöllekin ajattelin tehdä pienen mansikkamaan ja hernepellon :p

Mutta ei muuta tällä erin kuin ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, joka sammui jo päikkäreille ;)
 
Tervehdys!

Kiitokset kaikille hyvin onnistuneesta tapaamisesta! Erityiskiitos Doorikselle ja tilinumeroa tänne yv:llä niin ollaan sujut! ;) Puellalle myös kiitos kun saatiin tulla kuokkimaan teidän hotellihuoneeseen! :D

Meidän paluumatka meni super-hyvin, poika nukahti Parkanossa ja heräsi vähän ennen Vaasaa. Vähän itkeskeli ennen ku oltiin perillä, siinä sit joku täti-ihminen haukkana kyttäs et mitäs se nyt noin huutaa... Heti kun poika vähän inahti niin tätsy käänty heti katsomaan. Meinasin jo hikeentyä, onneksi oltiin melkein jo asemalla. Kotona poika oli tosi hyvällä tuulella, kävi kylvyssä ja meni iloisena nukkumaan ja nukkui inahtamatta aamuun. :) Oli ilmeisen kiva reissu hänelläkin!

Nyt vaan poika järjesti yllärin aamulla ku nostin hänet meidän sänkyyn. Olin hetki aikasemmin imettäny niin eiköhän poika oksentanu kaaressa kaikki maidot mun päälle, hiuksiin ja sänkyyn. :x Nostin äkkiä lattialle ja oksensi sinnekkin. Ei ku kaikki pesuun ja ite suihkuun. Aamupalalla söi leipää ja maitoa, tokan puurolusikan kohdalla lensi taas kaaressa! Nyt oon pessy koko kämpän ja poika nukkuu sisällä ku pelkään et tukehtuu vaunuissa jos oksentaa. Onko muilla Tampereen kävijöillä ollu samaa? :wave: Katotaan vaan niin kohta meillä yrjöö kaikki...

Nyt ruokaa isommille!

RouvaP ja Laatta-Leevi 1v :x
 
tietääkö kukaan noista Kelan jutuista? mun pitäisi ilmoittaa sinne vuosilomapalkka ja se tehdään sillä samalla lomakkeella jolla haetaan hoitotukea. mutta pitääkö siihen täyttää kaikki (eli hoitovapaalla 2009-2011 ja isä hoiti isäkuukauden lapsia kun olin "lomalla") vai riittääkö kun ilmoitan vaan että olin huhtikuun lomalla ja sain tämän ja tämän verran palkkaa? että mua ärsyttää koko lappunen :headwall:

mulla on huomenna hammaslääkäri. pelottaa ihan sairaasti, en ole moneen, moneen vuoteen käyny hammaslääkärissä kammoni takia |O tyhmä minä. nyt ei hampaisiin satu mutta menen viimein tarkistukseen ainakin. ja yksityiselle, jos se helpottaisi kammoa niin että sitten voisin käydä huoletta kunnallisellakin. enkä tartuttaisi hammaslääkärikammoa lapsiini, omat vanhemmat sen palveluksen mulle teki.
 
Kiva kuulla että tapaaminen meni hyvin.

Meillä kiivetään joka paikkaan mihin vain pääsee. Tänään kiipesi mm. keittiönjakkaralle ja veljensä sänkyyn.

Kelasta: Minä laittaisin hyvin tarkkaan tiedot tai soittaisin ja kysyisin, silti saattaisi antaa väärät ohjeet... Luulisi että riittää loma-ajan palkka.
 
mä nyt naputtelin siihen kaikki tiedot varmuuden vuoksi. eiköhän ne siltikin sen pistä takaisin että jotakin tietoja puuttuu :whistle:

tuo jätkä on kauhea koheltaja, tänään justiinsa puistossa kaatui naamalleen ja nyt on leuka asfalttiruvella ja huuli auki. kyllä on hienoa viedä jätkä keskiviikkona korvakontrolliin Tammelakeskukseen, viimeksi oli silmä mustana kun oli päänsä taas telonut johonkin.
 
RouvaP ei meillä ainakaan oksenneta (kop kop), toivottavasti teillä ei nyt sit koko perhe pian sairasta... Puella minultakin vielä eritysikiitos Jannalle Artun leikittämisestä!
Hysteerinen mulla kans alkuun Tampereella ajaessa oli aina suunnat hukassa ja pahin oli kun oltiin just muutettu tänne ja menin ekaa kertaa yksin autolla keskustaan niin en meinannut löytää takas kotiin! :D Muutettiin nimittäin tänne yhtään kaupunkia tuntematta, ei meillä ollut ainutta tuttua ihmistä edes... Mut niin vaan sitä oppii. Mut pointtini siis että tää on vähä sekava kaupunki, jotenki musta oli esim Helsingissä on helpompi suunnistaa.
V.raaputin soita kelaan ennen ku pistät papereita eteenpäin!

Ja loppuun sairastaville paranemisia! Tulis kesä jo niin sais olla hetken terveempänä. Meillä ainakaa ei olla koskaan kesällä kipeänä! Ihanaa aikaa! :D

Anu ja Arttu (jonka tissivieroitus aloitettiin tänään ku herra on alkanut ite pyytään "tissi" niin päätin että tässä menee meillä imetyksen raja.. ja täyttäähän tuo jo pian 1v1kk)
 
Hohoijaa, olipahan päivä! Onneksi laitoin sänkyyn nukkumaan, oli unissaan oksentanu sänkyyn ja nukkui raasu kolme tuntia omassa oksennuksessaan. :x Viideltä oksensi viimeksi mut illalla alkoi vielä ripuli. :/ Halusi kuitenkin aika hyvin syödä ja Osmosalia juo hyvin, ja vielä maidot päälle. Aloin vaan miettimään ettei vaan olis rotaa, se ripuli haisee aivan järkyttävälle. Melkein tuli itelläkin ylös ku mies vaihtoi vaipan ja olin vieressä. Mites Essi teillä se rota eteni? Kauanko oli ripulia, oksensiko? Innolla odotan yötä, oon jo valmiiksi pedannu varapeittoja jne. :D Toivotaan ettei teille kenellekkään tuu samaa.

RouvaP ja Ripska-Poika 1v
 
anuuulta piti vielä kysymän et kuinka meinasit vierotuksen toteuttaa? Mä en oo vielä oikein päättäny miten toimisin, sit elokuussa tuon pitäis kuitenki pärjätä ilman tissiä kun ollaan miehen kanssa reissussa. Varmaan rupeen vähenteleen kertoja kunhan tuosta paranee. Montako kertaa Arttu käy rinnalla päivässä? Meillä 4x on aika normi, joskus enemmän, joskus vähemmän. :)
 
RouvaP, mä vähensin noin kk:si sitten niin että imetin enää aamuin illoin, nopeeta se tajus ettei enää saa ku sillon. Nyt sit maanantaiaamusta en enää antanut mutta illalla annoin. Tänään aamulla ei edes pyytänyt ja nukkuikin ennätyksellisesti puoli kasiin (meni nukkumaan tasan kasilta!!). Nyt sit ajattelin että annan tänään illalla vain jos mun rinnat täyttyy, jos ei niin se oli tää imetys sit siinä! Helppo tää kuitenki on tästä kahdesta imetyksestä lopettaa. Se oli haastavampaa jättää kolme imetystä viidestä ja siirtyä aamu-ilta-imetykseen. Suurin apu on varmaan ollut se että harso jonka liittää tissittelyyn pysyy päivät piilossa.
Mites teidän potilas nyt voi? Mietin vaan et jos on sitä Rotaa niin varmaan kannattaa hätäseen lääkäriin jos on kovin kipeän oloinen.
 
nukkuuko kenenkään muksu vielä jatkettavassa niin ettei se ole esim vanhempien sängyssä kiinni? kun mietin että mitenkähän tuo väkkärä pysyisi pedissä jos sen jatkettavan siirtäisi tänne siskon kanssa samaan huoneeseen... Miskahan vasta opettelee nukkumaan jatkettavassa kun Minea siirtyi omaan huoneeseen.

hammaslääkäri meni hyvin, jospa se kammo olisi nyt voitettu :ashamed:
 
anuuu, soittelin aamusta omaan terveyskeskukseen tosta rota-jutusta ja siellä sanottiin et ei tarvi mennä lekuriin jos on virkeä, tietty tarkkaan seurata kun on niin pieni ettei kuivu. Yön nukkui hyvin mut aamun on taas oksentanu ja ripuloinu. :( On kyllä selvästi uupuneempi ku eilen, yritän vähän kerrallaan juottaa Osmosalia ja imettää tiheesti. Pojalla on vissiin kuudes setti vaatteita päällä ku aina menee vaatteet vaihtoon ku turahtaa. :/ Saa nähdä pitääkö jossain välis lähtee näytille, nyt jaksaa vielä touhuta ja juo itse.

Vielä vuotikselle/, meillä tuo keskimmäinen vasta siirtyi jatkettavaan ja 3v tulee elokuussa. Esikoinen oli vähän päälle vuoden ku siirtyi ja sänky oli aluksi meidän sängyssä kiinni. Tosin hän on nukkujana rauhallinen.

Potilas kaipaa syliä, täytyy mennä! :wave:

RouvaP ja Poika 1v

 
Meillähän oli A:lla aiemmin talvella rota. tauti kesti varmaan 5-6päivää ja välillä näytti, että on jo ok, mutta sitten alkoikin taas oksentelu/ripulointi. Kuuluu siis rotan luonteeseen, että on aaltomainen.
Ja näytile ei tarvi tosiaan mennä jos ei lapsi kuivu. Meillähän A oli todella väsynyt, olo hereillä ehkä 10 min ja nukkui taas. Tauti väsytti kovasti, ei ollut kuivunut vaikka nukkuikin niin paljon. Eikä todellakaan touhunnut yhtään mitään. herättelin sitten vaan juomaan, vaikka tekikin mieli antaa nukkua. Eli vartin välein herätin ja annoin vähän osmosalia, sitten poika nukkui taas. Ahkerasti kun juottaa niin ei pääse kuivumaan vaikka oksentaisikin/ripuloi, aina sen verran imeytyy....
 
Meillä varmaan oli myös tuo rota, Annilla se kesti sunnuntaista- sunnuntaihin. Mutta oli suht virkeä koko ajan, joten ei tarvinu terkkariin viedä.
Meille vielä suositeltiin antamaan huoneen lämpöistä mehua lapsille, koska kylmä laukasee lapsilla monesti oksennus refleksin.

Meillä siirrytään jatkettavaan sänkyyn 2 vuotiaana.

Mulla oli toissapäivänä vihdoin hammaslääkäri. Oon jo pari vuotta ollu menossa ja aina kun oon saanu ajan, ollaan muutettu tai olen ollu kipeä. Nyt kävin vihdoin. Mulla lievä hammaslääkäripelko, mutta oli tosi mukava mies ja mielellään menen sinne muutaman hampaan vedättämään ja 1 tai 2 paikkaamaan. Viisurit tosiaan pitäis poistaa ylhäältä ja sitten taaimmainen poskihammas myös, pyysin että vedettäis kun siinä niin iso reikä jo on, että hammas oikein murenee. Sano että juurihoito tai mielellään sen voi vetääkin, jos haluan. :)
Oli siis tajuttoman mukava. Nyt odotellaan kuukauden päästä olis seuraava aika.

Nyt täytyy mennä aamupalalle ja alkaa siivoamaan (lauantaina ne 1v synttärit).
Mukavaa päivää, hieman kurjasta säästä huolimatta.

Hippoliina ja tytöt perjantaina 1v ja 2v4kk
 
huomenia!
neuvolassa käyty maanantaina
paino 10,8 kg
pituus 79,5 cm
ei itkeny rokotusta saadessa

meillä toi rota meni niin et ekana päivänä oksensi kaiken ja sithän me mentiinkin takas sinne sairaalaan kun en saanu juomaan mitään ja kun oli heikko jo valmiiksi sen keuhkokuumeen jäljiltä. siellä oksensi muutaman kerran, enemmänkin ripuloi kun oksensi. nenä-mahaletkulla sai sit ruokia niin muut tuli vaan ripulina mut maitopohjasen vellin oksensi. joten sit ei enää annettu maitoo ja oksentaminen loppu siihen. kokonaiskestona oli 6 päivää.

nyt tarviikiin lähtee viemään koiraa ulos, ollaan mun isällä tää viikko koiravahteina :)
 
Huomenta!

Synttärit vietetty eilen. Meni oikein mukavasti, Otso oli innoissaan kun oli hyörinää ympärillä. Tuntia myöhempään meni illalla nukkumaan, mutta tosi hyvin jaksoi kiukuttelematta. Kakkua(kaan) ei suostunut edes maistamaan. Oli vain semmoinen ilme, että jotain pahaa taas yritätte mun suuhun työntää. :LOL:

Janna alkoi aamulla oksentaa, oisko sitten sama tauti kuin teillä Pannunen. Tai voihan se olla jotain ihan muutakin. Harmi vaan kun niillä ois ollut tänään uintipäivä koulussa. Toivottavasti menee pian ohi, eikä tarttuis Otsoon.

Pilvistä päivää!

Puella ja Otso 1v ja 1pvä
 
Heip!
Kiva kuulla, että teidän tapaaminen sujui hyvin. Joskus vois miettiä samanlaista tänne pääkaupunkiseudulle...

Mitä eroa on muuten rotalla ja norolla? Rota on kai ikävämpi, mutta eikös molemmat kuitenkin aiheuta samat oireet? Onko kellekään tullu rotaa, vaikka olis rokotettu?

Me muutettiin vappuna ja nyt on takki aika tyhjä. Ei millään jaksais hommata kaikkee mitä pitäis. Verhojakin tartteis vaikka kuinka monet kun täällä on yllättäen korkeammat huoneet ku vanhassa kämpässä. Itse kun en ole sisustusihminen, joten kaupassa ravaaminen on aika tuskaa..

 
Heippa!
Meillä esikoinen siirtyi jatkettavaan 2v 3,5kk iässä ja olisin antanut pitempäänkin pinnasängyssä nukkua mut ku vaavisänky kävi siinä vaiheessa Artulle pieneksi niin oli sit pakko siirtää. Arttukin saa nukkua pinnasängyssä niin kauan ku vaan pysyy siellä (esikoinen ei koskaan kiipeillyt pois), vaikka 3-vuotiaaksi.

MB muutitteko kauaskin? Mites teillä menee nyt sit hoitopaikkakuviot, ku muistelen et saitte jo paikan lähipäikystä.. Onnea uuteen kotiin!

Ja paljon jaksamisia sairastaville!
 
Anu-78
Heippa!

Ja ekaks onnea synttärisankareille! :heart: :)

Mulla on kans jonkun verran tota hammaslääkäri kammoa :( en tiedä et johtuneeko siitä kun sillon kauan sitten kun olin ala-asteella niin yks hammaslääkäri mies sanoi että aukase enempi sitä suutas ja kun se ei auennut enempää niin sit se sormillaan sitä levitti niin että huulista tuli verta mielettömästi :eek: :( kyllä siitä mainitsin että ei sitä nyt tolleen tartte repiä jos suu ei kerta enempää aukee, siitä sit jäi se kammo...

Meillä noi isommat pojat ovat siirtyneet isompaan sänkyyn joskus 2-3 vuotiaina. Ja nyt meillä Sakulla on semmonen sänky joka siis toimii pinnasänkynä sekä juniori sänkynä. Siitä saa päädyt ja pinnat pois sit kun sen aika tulee. Ei ole ainkaan vielä se aika.

MB , meillä ois se muutto vasta edessä, eli muutetaan viimestään 1.6 siihen ostamaamme taloon :) . Nyt ollaan täällä urakalla pakattu, ja on kyllä paljon tavaraa :eek: huh huh, sitä on saatu kantaa roskiin mielettömiä määriä sekä annettu pois mitä ei itse tarvita, näin pääsee ylimääräisestä tavaroista eroon kun muuttaa :D

Jaahas, poika kutsuu mamiaan...

Sateista päivää kaikille..

Anu&Saku
 
Moi!!!
Kaikille pitkästä aikaa :wave:

Olen tässä vaan lueskellut, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoitella, työ verottaa ja nyt meillä noro ilmeisesti kun sitä täällä liikkeellä päiväkodeissa. Kasandra oksentanut ja ripuloinut lauantaista asti, lisäksi on kaamee räkätauti ja korvatulehdus, todella kivaa saada pysymään lääke sisällä kun oksentelee. Osmosalia juotan, mut väkisin joudun antamaan kun ei tykkää ja sylkee aina osan pois, tänään ollut paljon väsyneempi ja nukkunut lähes koko päivän.

Oli kiva lukea teidän tapaamisesta, olisi niin kiva ollut tulla sinne myös. Alkuun suunnittelinkin tulemista mutta se nyt jäi :x harmi vaan.
Kasandra on oppinut kävelemään ja tepastelee onnellisena ympäriinsä koko ajan, nyt tosin tää sairaus väsyttää :(
1-vuotis neuvolassa käytiin ja olihan neiti kasvanut. Pituutta oli jo 75cm ja 8700kg painaa, pipo tais olla 46. :D

täytyy varmaan taas juottaa potilasta :ashamed: toivottavasti kohta helpottais

vilijonka ja kasandra
 
käytiin tänään korvakontrollissa eikä pojan korva ole vieläkään terve :headwall: ei kuitenkaan tarvetta uudelle ab-kuurille mutta kontrolloidaan kuukauden päästä. ja kuulemma lääkäri mielellään laittaa meidän putkitusjonoon JOS tulehdus uusiutuu vuoden sisällä vielä. ihan mieluusti menisin :whistle:

me siis viskattiin koko pinnasänky menemään että Miskan on sitten nukuttava joko jatkettavassa tai kainalossa, kuten on pari yötä nukkunutkin kun esikoinen hipsii kesken yön jatkettavaan. tyttö on vähän räkäinen mutta aattelin silti viedä huomenna palkinnoksi uimaan :D
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Meillä pidetään Väinö pinnasängyssä varmaan kouluikään asti, täällä meidän talossa on sellaisia paikkoja, että "nukkuisin" silmät auki, jos tietäisin hänen pääsevän tallustelemaan ilman minkään sortin vahtimista omia aikojaan huushollissa :LOL:

Meilläkin Väinö on räkätaudissa, kuumetta ei ole yhtään, mutta nenä vuotaa ihan solkenaan, viime yönäkin herätti miut sitten 11x... Nyt simahti päikkäreille rattaisiin, käytiin aamulla Hämeenlinnassa shoppailemassa ja eläinkaupassakin ihmettelemässä, ekaa kertaa elämässään näki livenä marsun ja pupun, joka pesi etukäpälillään naamaansa.. Automatkan kotiin sitten hinkkari kädellä naamaansa ja väliin kuului aina lups ja naurua :LOL:

Koittakaahan potilaat parantua, meillä ei oksennella, vielä ainakaan (koputtaa päätä eli puuta... )

Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 

Yhteistyössä