»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Anuuu;
Ai niin olikin. Vuotaraaputin, kävisikö siulle varamiehen paikka? Huomenna tiedän jo enempi Väinön tilasta, saattaahan olla, että nenä vuotaa ihan muutoinkin vain, tai sitten tosiaan saa flunssan just sopivasti... Ikävä tosiaan, jos ei ole ketään varalla, mekään kun ei asuta Tampereella, tuo pelkkä ovien avaamaan tulo ei oikein ole mahdollista, jos ukko on kipeänä ;)

Mutta nyt herralle iltapalaa laittamaan, tosin hetki sitten grillailtiin pihalla, eli ei varmaan iso annos puuroa enää uppoa :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Tapaaminen vähän supistuu, voi voi, toivottavasti joku kuitenkin tulee paikalle kun mekin aiomme saapua ihan Helsingistä asti sinne. No, samalla tulee vierailtua tosiaan sukulaisten luona, että ihan hyvä käydä taas Tampereella joka tapauksessa.

Meilläkin saattaa päiväunien takia venähtää vähän yli kahteen, mutta tulossa siis ollaan!

Eipä muuta kuin paranemista sairastaville ja hyvää vappua kaikille =)

Viljaliina ja poju
 
Heippa täältäkin;-)

Kyllä tuo Väinön nenän vuotaminen oli ihan jotain muuta kuin flunssaa, kuumetta eikä muutakaan ole yhtään eli me päästään kyllä tulemaan;-) Meilläkin tuo avaimen haku on vähän hankalaa, kun asutaan niin kaukana, mutta koitan hakea sen lauantai-aamuna ennen vauvauintia. Mennään sitten varmaan mun vanhemmilleni uinnista päikkärit nukkumaan, siitä on sitten lyhyt matka tapaamiseen, tänne meille kotiin kun on matkaa sen verran, ettei välissä kannata ajella edes takaisin;-)

Eli huomenna nähdään, yritetään ehtiä ajoissa ovet avaamaan =) Tuon tosiaan jotain pullaa tullessani, kahvia ja purkin maitoa;-) Eli näkemisiin ketkä kaikki paikalle pääsevät, nyt puutarhahommiin, Väinö just simahti, ehtii hetken lapioimaan ja kukkapenkkejä tekemään =)

Dooris ja Väinö
 
hyvä että Väinö on terveenä :)
eikös kaikki ota omat eväät mukaan ja se tilanvuokra maksetaan kimpassa? yritän kaivella tästä vielä infoa pinkasta kunhan kerkiän. meillä käytiin jo vapputorilla ja Minea lähti sitten isovanhemmille yökylään. Miskalla on taas vaihteeksi sylikissa-vaihde päällä eikä mikään muu kelpaa kuin äitin syli :snotty: tosi antoisaa yrittää surffailla tällainen vauhtipetteri sylissä joka räplää kaikkia näppäimiä sen minkä kerkiää :headwall:
 
Nyt on kyllä tilanne se, että pojalle puski yhtäkkiä tänään ihan kunnon flunssa päälle :/ Olen tosi pahoillani, mutta emme pääse tulemaan. Sukulaisetkin jo odottelivat, eli tuplasti harmin paikka :( Jos niitä kuluja tuntuu jäävän kovin paljon paikalle saapuvien harteille niin voin kyllä mielelläni maksaa oman osuuteni. kun näin viime tipassa joudumme perumaan! Nyt potilasta hoitelemaan...
 
Vielä;
Ikävän vähän porukkaa saadaan kasaan, harmi homma. Tietty tuollaiset kelitkin vähän vähentävät tulijoiden määrää, kaikki ovat mielummin pihalla kuin sisällä? Onkohan tuollla napariipin lähellä mitään puistoa tms. missä voisi poiketa, jos alkaa sisäilma ahdistamaan?
 
on siinä lähellä kirkon puisto ainakin. siellä on keinuja ja liukumäki, jos oikein muistan. justiinsa siitä Miskan kanssa tallusteltiin ohitse. se puisto on kirkon takana ja kirkko on toisella puolen tietä Napapiiristä.

ja laitoin taas Doorikselle tarkennusviestin + mun puhelinnumeron jos tarvii.

meiltä tullaan ainakin minä ja Miska, Mineasta en tiedä että koska kotiutuu porukoilta. tarvittaessa porukat tuo neidin sitten sinne Napikselle suoraan kun mies kuitenkin lähtee töihin iltapäivällä.
 
mä vaan tämmöstä kyselisin tapaamiseen tulijoilta (jos nyt viel käytte koneella) et meil tol pojalta lähti ääni tänään (tai siis aamulla oli jo pois) et onkos teil tietoo kun koitin tos tutkia tota kurkunpääntulehdusta joka siis on yleisin syy siihen et ääni menee.. no meillä ei siis ole kuumetta, eikä yskää.. toi äänen puuttuminen on ainoo vika :) niin uskallankohan mä tulla sinne.. sehän on virustauti ..
 
Essi mun puolesta tule vaan! Ei me ainakaan tavata vältellä ketään ellei ihan kuumeessa ole. Kerhoissa ja jopa vauvauinnissa kun tapaa viikottain jopa vihreää räkää valuvia muksuja niin oon todennut että ei ne taudit ihan heti tartu..
Mut tietty muut voi olla eri mieltä??

Mut joo, huomenna nähdään. Mietin jo et jos koittaisin laittaa Arttua normia aikaisemmin päiväunille niin päästäis heti kahdelta sinne. Sit tosin on kyllä se riski että pitää lähtee ennemmin kotiin... no, mut pääasia et TULOSSA OLLAAN! :D
 
Kauhean kiireinen viikko ollut, ilmoitan vaan että tulossa ollaan! :wave: Puellalle vielä jos oot linjalla ennen huomista et voitais vaikka yhdessä suunnistaa sinne. Te menitte vissiin hotellille eka, mä meinasin käydä syömässä siinä välissä. Laita yv:tä jos tarvit jotain tietoja, jos et nää tätä niin yritän bongata teidät asemalta. :D Minä oon se jonka lapsi huutaa koviten! B) Saa nähdä kuinka selvitään matkasta... Tai lähinnä kuinka kanssamatkustajat selviää! :saint: Huomiseen!

RouvaP ja Poika 1vee
 
Laitetaan vielä selostus pojan 1vee synttäreistä jotka juhlittiin sunnuntaina. Poika luuli raukka saavansa koko kakun itselleen, oli ihan haltioissaan kun sai sen eteensä ja voi sitä kiukkua kun kakku hävisikin kynttilän puhalluksen jälkeen... Lahjoista ei paljon piitannut, leikki serkkujensa kanssa innokkaasti. Maanantaina käytiin valokuvassa ja taas poika yllätti poseeraamalla kuin Kim Herold konsanaan... :LOL: Kuvat onnistui tosi hyvin, nyt on vaan valinnan vaikeus ku kaikki oli niin kivoja.

Tänään käytiin ekan kerran pyöräilemässä ja kivaa tuntui takana olevan. Tehtiin naapurin kanssa vaihtari ja poika sai kävelykärryn uloskin, nyt meni aivan onnessaan ympäri pihaa. Naapurikin kyseli et minne se pieni poika on oikein mennyt kun isompien kanssa touhusi mukana. :)

Nyt lätkän pariin!

RouvaP ja IsoPoika 1v
 
Huomenta täältäkin;-)

Meidänkin puolesta Essi on äärimmäisen tervetullut, me ei pienistä säikytä, ellei nyt vallan kuumeiseksi heittäydy.

RouvaPannunen;
hekottelin juuri tuota teidän kakkuepisodia :LOL: Ikäviä ihmisiä olette, ensin annatte toiselle kakun ja sitten otatte pois :LOL: :LOL:

Anuuu;
Meillä samat suunnitelmat, koitan saada herran päikkäreille jo ennen yhtätoista, yleensä kun lossottelee tuossa 12-14.30... Eli koitetaan ehtiä kanssa ajoissa paikalle, mikäli minun suunnistustaidollani löydetään koko paikkaakaan :whistle:

Jätetään tänään kanssa vauvauinti väliin, tuossa kahteltiin, että muuten menee vähän turhan ohjelmalliseksi tämä päivä, nyt kun ei tuon avaimen haun vuoksikaan tarvitse Tampereelle aamusta tulla, kiitos Vuotaraaputtimen. Käyn sitten ensi viikolla joku päivä uimahallissa muutoin vain Väinön kanssa.

Kiva, että tuonkin verran kuitenkin porukkaa paikalle ilmaantuu, ja tenavilla varmaan on hauskaa ainakin, kun on hälinää ympärillä =)

Dooris ja Väinö
 
Essi tulkaa mun puolesta vaan.

äh, Miska itkeskeli koko yön ja nyt on ihan tukossa ja räkäinen :headwall: en sitten tiiä että johtuisko hampaista (yleensä sillon tulee nuha kun hampaita puhkoo meidän lapset) vai onko muuten vaan kipeänä.

onko teidän muksut kovia kiipeämään? Miska on ihan älytön apina, onneksi osaa kyllä hienosti tulla jalat edellä alas esim sängystä. sohvalle kun ei tappi yletä kiipeämään niin kippaa lelulaatikon ja vie sen sohvan viereen ja siitä kiipeää :LOL:
kaikkiin ihmepaikkoihin pitää myös tunkea, Minean sängyn alle mistä ei osaa tulla pois ja yksi päivä herra löytyi vaunujen tavarakorin alta kontiltaan. mä en tajua miten se on mahtunut :LOL: :heart:

niin ja. mitkä kengät teidän lapsilla pysyy jalassa? Miskalla on Eccot joista tykkään kovasti mutta ne ei pysy jalassa ellei ole housuissa/haalarissa nilkkalenkkejä pitämässä paikallaan. Cirafin kengät taasen on sen malliset että pysyvät hyvin. kumpparit ei pysy ollenkaan. harmittaa kun ois kiva käyttää noita laadukkaita Eccoja mutta niitä saa olla aina metsästämässä että mihin tippuivat :headwall:
 
kiitokset kaikille tapaamisessa olleille, oli mukava nähä!
kotimatka meni mukavasti Eero nukku 17.30-18.30.. heräs mut ei hermostunu vaan istu nätisti kotiin asti :)
nyt tosin ei vieläkään nuku, kieppuu vaan tuolla sängyssään, kovasti juttelee unikavereilleen ;) kertoo kai päivän tapahtumia. No toivottavasti uni maittas sit aamusta hieman sitä kuutta pidempään.

 
Minä täällä olen edelleen harmissani, että tapaaminen jäi väliin. Hyvä kuitenkin, että jäätiin suosiolla kotiin - poika on ihan tukossa ja minullakin on kurkku ja korvat kipeänä. Kuumeessa emme onneksi ole kumpikaan.

Kertokaahan tapaamisen kohokohtia, mitä teitte ja miten lapset tulivat juttuun keskenään?

Kiipeämisestä: poika on juuri oppinut kiipeämään sohvalle ja harjoittelee uutta taitoaan ahkerasti. Alas tuleminen ei valitettavasti ole vielä ihan hallussa! Toivottavasti sekin kohta sujuu vähän varmemmin, ettei tarvitse ihan joka sekunti vahtia toista.

Kenkiä ei ole tullut pidettyä vielä ollenkaan, alkaisi varmaan olla aika :whistle:
 
oli mukava kyllä nähdä kaikki :hug: ja saada nimimerkeille kasvot :)

meillä Minea käveli koko kotimatkan :eek: käveli myös sinne Napapiirille, tosi reipas tyttö :heart: Miska nukahti vasta kotipihassa.

tyttö ei viime yönäkään suostunut omaan huoneeseen nukkumaan joten mä piirsin tollaisen palkintotaulukon, johon saa liimata aina tarran kun on yön nukkunut omassa huoneessa. nyt alkuun saa sitten viiden tarran jälkeen valita että mitä tehdään, kovasti kuulemma haluaa uimaan (ei ole koskaan tainnut ollakaan uimahallissa) :D
 
Huomenet kaikille!!

Kiitos eilisestä tapaamisesta, meillä oli mukavaa ja oli hauska nähdä kasvotusten ihmiset!!
Kotona olimme 21.00 aikaan, muksut nukkui autossa, mut silti menivät heti iltapalan syötyään nukkumaan mukisematta. Vilmakin jopa nukkui tänään sit 8 asti, mutta Tuukka tietty heräs 6.25 :kieh: .



Viljaliina: tapaamisessa me jutusteltiin niitä näitä, kahviteltiin, lapset leikkivät sopuisassa sovussa keskenään. Mukavaa oli.

Jahas tyttö haisee...eli pesulle :wave:
 
Huomenta täältäkin,

ja kiitos muöskin omasta puolestani eilisestä kaikille mukana olleille; mukavaa oli ja lapset tuntuivat viihtyvä keskenään loistavasti =) Meillä herra ei meinannut mennä nukkumaan millään, vaikka päikkäritkin jäivät väliin.. sinnitteli pirulainen sylissä pari tuntia illalla ja selitti vain ilmeisti päivän tapahtumia :LOL: Yölläkin heräsin sitten vajaan tunnin välein, kun tuntui jääneen iso vaihde päälle, ja aamulla noustiin sängystä silti jo puoli kuudelta; toisaalta nyt meni sitten jo päikkäreille, toivottavasti nukkuisi tänään poikkeuksellisesti parit unet ;)

Ja kiitos erikseen vielä ihanasta kukkakimpusta :hug:

Mutta nyt pihalle, josko vaikka virkistyisi tuolla lapioidessa kukkapenkkejä :LOL:

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Heippa!
Oli kiva saada nimimerkeille kasvot! Tapaaminen meni mun mielestä paremmin kuin hyvin sillä kenenkään muksut ei saanu mitää älyttömiä raivareita ja leikkivät ihan innoissaan keskenään... Meidän Arttu rakastui niin siihen trampoliiniin mikä siellä oli! Oli kyllä loistava tila tollaseen tarkoitukseen. Ei tarvinnu olla kieltämässä lapsia ja sai antaa niiden rauhassa kiertää ympärinsä.
Meillä muutes ei kans tullu Artun unista enää sen jälkeen mitään, mutta yöunille kävikin sit helposti ja nukkui yönsä hyvin. Erityiskiitos vielä Doorikselle kun jaksoi järjestää ja V.raaputtimelle kun jaksoi hoitaa avaimen haun! :hug: Niin ja piti vielä mainita että hatunnosto pitkänmatkalaisille, hienoa että jaksoitte lähteä... :D

Anu ja Arttu
 
Moikka! Olipa kiva nähdä pientäkin osaa palstalaisista ja saada tosiaankin nimimerkeille kasvot. Lapset oli tosiaankin ihmeen kiltisti :eek: ei läpsineet tai repineet tukasta toisiaan, mikä oli yllättävää. Ja tila oli oikein mahtava tuohon tarkoitukseen, tosi nappi valinta!!! Ei tarvinnut kokoajan perässä juosta ja hokea "eieieieiei"

Mä harhailin tuttuun tapaan Tampereen keskustassa, ennen kuin löysin sieltä ulos, oon niin onneton suunnistaja :LOL: :LOL: ja sit tietty poika nukkui autossa liian kauan ja anoppilaan mennessä ei sitten yöunille menosta meinannut tulla mitään :kieh: :kieh: No loppujen lopuksi sain jäpikän nukkumaan ja nukkui sitten ennätyksellisesti 6.45 asti. Tää oli meillä varmaan enkat, jos ei lasketa niitä ihan ekoja viikkoja kun nuo nukkuivat kokoajan :D

Mut nyt lähden ahtamaan itseni täyteen ranskalaisia ja nakkeja....aivan järkyttävä roskaruuan himo kokoajan :ashamed:

Hysteerinen ja poitsu :wave:
 
Meille tuli torstaina se pyörä sieltä Hobby Hallista, sisällä on Nella sillä ajellu ja kerran on käyty ulkona. Anni ei kauheasti oo siihen vielä päässy, kun Nella sen kimpussa on. Sitä oli tosi helppo ohjata ja aika kevyt työntää. Pyörät siinä pyörii työntö vauhdin mukaan, joten se on ainut miinus.

Meillä vappu meni kotosalla ja mummolassa käytiin grillaamaassa. Ilmapalloista ja serpenttiinistä tykkäsivät molemmat tytöt.

Meillä juhlitaan synttäreitä lauantaina, pitäis tehdä koe kakkupohja, kun en oo täällä asuessa vielä kertaakaan tehny pellille pohjaa, ja muutenkin mä meinaan kaikki saada palamaan tuolla uunilla.

Annista vappukuvaa vielä.

Hippoliina, Nella 2v4kk ja Anni 4pv vajaa 1v
 

Yhteistyössä