***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

en minäkään ole mihinkään lähtenyt.... viimenen olen ihan takuulla! mutta otan nyt sen asenteen,et yli menee ja viimestään 15.5 on nyytti sylissä.

suunnittelen kaikkea tekemistä ja menoja..kyllä se tästä.... sen tietää et viimestään tämän kuukauden aikana on vauva ulkona. jippii

t. 40+1
 
Neuvolassa kävin taas kerran. Maanantaille aika yliaikaseurantaan äippäpolille. Pitää kuulemma valmistautua jäämään samalla sisään, mutta varmaahan se ei ole. Toivottavasti nämä säät jatkuu viikonlopun yli, niin saa ajan jotenkin kulumaan. Vieläkö täällä on muita?

Ulos! B)

Puella ja Kompiainen 41+3
 
Minä täällä edelleen kärvistelen. Oli keskiviikkona neuvola, mitään muutosta ei mihinkään ollu. Antibiootit purru hyvin, joten pissa oli puhdas. Vauvan pää ei ole vielä edes kiinnittynyt. Kaikki vaan kyselee että joko vauva ilmoittaa tulostaa, NO EI TOSIAAN, turhauttavaa..
Neuvolantätikin vitsaili et päästä toinen jo ulos, helvata..kyllä mä päästän, mutta kun ei halua tulla. Ei kauheasti riitä tuo huumori enää.. :attn:
Edellisellä neuvola käynnillä sanoi et kerran vielä sinne ja sit äitipolille, mut nyt kun kävin niin maanantaina vielä pitäis mennä neuvolaan ja sit ti, ke tai to äitipolille... Maanantain neuvola on siis ihan turha. Meillä onkin täällä niin kauhea tuo neuvolatäti, että sen kanssa ei kukaan tule juttuun.
Kiva tietää että mä en oo kuitenkaan ainut joka täällä vielä odottaa.
Hippo + kiusankappale 40+6
 
Jep, täälä sitä vielä ollaan!!!! :wave: :headwall: :headwall: :wave:

Pitkästä aikaa eilen illalla ja viime yönä oli sellaista kuumottavaa kipua alaselässä, mutta supistusten määrä edelleen pyöreä nolla.

Hippoliina :hug: , eipä mullakaan enään tunnu tuo huumori riittävän toisten "hauskoihin" sutkautuksiin...

elzibelzi & Nöttönen 41+3
 
Minä myös vielä täällä! :wave:

Neuvolassa oltu, kaikki niin ku ennenki. Maanantaille klo: 9 äitipolille aika yliaikaskontrolliin. Osastollle pitää varautua jäämään, mut voi olla et pariks yöks joutuu vielä käynnin jälkeen kotiin. Mut nyt tietää et ens viikolla alkaa tapahtua. Neuvolassaki sanottiin et seuraavan kerran nähdään sitten meillä. Kysyttiin et saako opiskelija tulla, mä kielsin koska tää opiskelija on alottanu mun kans aikanaan opiskelut yhtä aikaa. En vaan halua et tulee meidän kotiin, kun on sellanen puolituttu..

Mäki oon niin kyllästyny toisten ihmisten uteluihin. Kyllä mäki tän jo syliin haluaisin.. Nyt viikonloppuna otan rennosti ja odotan maanantaita et saa taas lisätietoa..

sh07 rv 41+1
 
Ja täällä edelleen myös! Tänään käyty pitkähköllä kävelyllä kuten eilenkin, ja illalla jopa vähän "häädettiin vauvaa" peiton alla, mutta ei tulosta. Sellaisia menkkatyylisiä kramppeja on edelleen, mutta niitä on ollut jo monta viikkoa. Onneksi aika harva sukulainen/ystävä on uskaltanut soitella ja kysellä tilanteesta ;)

Viljaliina 41+1
 
Kotona taas!
Meille syntyi POIKA keskviikkona 30.4 klo 11.12 rv 41+2
Potralla pojalla oli painoa 4310g ja pituutta 55cm.
Tänään päästiin kotiin ja olo on kyllä mitä mainioin!!

Kertoilen synnytykstä sitten lisää myöhemmin
Halit kaikille joilla vauva viel masussa!! :hug:
-Taika ja poika 2 päivää-
 
Onnea Taika :flower:

Lyhyt synnytyssaaga

Synnytys käyynnistettiin siis viimeisin uä:n perusteella, kun vauvan painoarvio oli 4400g (h 38+1), Sain kahtena päivänä Cytyotec tabletit emättimeen ja kolmantena päivänä yritettiin tipalla. Millään ei juuri supistellut. Kohdunsuu oli auki 4cm ja kanavaa 2cm.
Kolmen yrityksen jälkeen laitettiin välipäiväksi kotiin ja ti 15.4. piti mennä uuteen Cytotec käynnistykseen. KS edelleen ennallaan ja sain tupla-annokset tabletteja. Koko päivänä ei yhtään kipeää supistusta, kunnes klo 19.30 supisti kerran kunnolla ja lapsivesi meni.
Siirryttiin osastolta synnytyssaliin koska kipeydyin heti. Alkuun sain ilokaasua ja kävin suihkussa. Kipu tuntui lähinnä mahan puolella, ilokaasu ja terapiapallo auttoivat alkuun hyvin. Klo 22 kipu alkoi olla sietämätön ja ilokaasu lähinnä oksetti. Epiduraali laitettiin klo 22.18 ja tasan kaksi tuntia myöhemmin ks oli täysin auki. Epiduraali auttoi tunnin kohtalaisesti, mutta toinen tunti oli tosi kipeä. Kipein vaihe oli kuitenkin se, kun ks oli täysin auki, mutta ei vielä ponnistuttanut. Onni pysytteli korkealla ja tuntui että maha repeää, enkä voi olla missään asennossa. Tuntui, että paniikki hiipii ja haluan perua tämän käynnistyksen. Tuo vaihe kesti onneksi vain hetken ja helpotti, kun pääsi ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 17min ja Onni syntyi 16.4 klo 00.57 reilun viiden tunnin pakerruksen jälkeen. Painoa oli 3980g ja pituutta 52cm, päänymp 37cm. Lopussa sydänääänet laskivat tavallista reilummin, mutta onneksi poju oli hyvässä kunnossa. Epparin toki joutuivat sydänäänien takia tekemään, mutta se ei kyllä tuntunut missään.
Sairaalassa jouduttiin olemaan 5 päivää, kun Onni oli sinivalossa kahteen kertaan. Nyt on oltu kohta 2 vkoa kotona tutustelemassa. Perustyytyväinen tapaus tuntuisi olevan. Nukkuu yöllä jopa kuuden tunnin pätkiä. Imetys on takunnut. Alkuun jouduin antamaan kovasti lisäruokaa tuon keltaisuuden takia ja myöhemminkin sen takia, kun paino ei lähtenyt nousemaan. Hiljalleen määriä on kuitenkin vähennetty, Nan on osoittautunut paremmaksi, tuttelista tuli maha kipeäksi. Lisäksi olen koittanut lypsää omaa maitoa. Pumpulla en saa tulemaan minäkään juuri mitään, mutta käsin olen lypsänyt sellaista 30ml pari kertaa päivässä. Tuo Aventin pumppu tuntuu olevan kovasti kehuttu, mutta täällä ei niitä myydä. Uskaltaisiko sellaisen tilata, saanko silläkään tulemaan mitään? En tiiä mikä näitä tissejä vaivaa :LOL:
Oma vointi on ollut vaihteleva. Episiotomia aukesi pinnasta koko matkalta jo sairaalassa ja olin istumakiellossa, nyt kärsii jo pehmeellä istua. Paranee kuulemma itsekseen, mutta on tietysti tylsää. Lisäksi kilpirauhasarvot heittivät liikatoiminnalle ja lääkitystä säädettiin taas.
Kummallista kuitenkin tämä äitiys. Kun tuota lasta katsoo, niin kyllä ne murheet heti unohtuu, on se vaan niin ihmepakkaus :heart:

Jaksuja kaikille loppuraskauden kanssa kärvisteleville ja terveiset teille muille vauvojaan ihasteleville:hug:


terveisin Laylah ja :heart: Onni
 
Onnittelut Taika :flower: :flower:
Mä ajattelin tähdätä niin että äitienpäivänä sais olla nyytin kans kotona. Toivottavasti käynnistää vaan sit pian, muuten ei ehdi. Mä oon menettäny jo toivoni sen suhteen et itsestään tulis ulos.
Onko teillä jo nimet valmiina, mites kummit?
 
Meillä on pojalle ollut nimi valmiina jo jonkin aikaa, ja tytöllekin ollaan EHKÄ päätetty nimi, mutta se ei ole vielä ihan varmaa. Pitää vielä kuulostella ja pyöritellä nimeä mielessä... :)

Minä en kuulu kirkkoon, mutta otetaan silti "epäviralliset" kummit sillä mielestäni kaikenkaikkiaan kummien tehtävä ja rooli on tärkeä lapsen elämässä.
 
Onnea Taika-79 :flower:
Ja kiitos Laylahille synnytyskertomuksesta.

Meillä on molemmille nimet valmiina ollut jo alusta asti, tulokkaasta ei tiedetä kumpi on.. Kummit on valittuina mut ei olla vielä pyydetty ketään.

Nyt on lupaavasti supistellu illasta asti, mut kivut ei oo sietämättömiä eikä tuu säännöllisesti. Mut toivoa olis saada lottopotkari, jos supistukset vaikka tän päivän mittaan yltyy.. Silti tuntuu et maanantaina mennään ainaki kontrolliin ja salaa toivon että käynnistävät jo silloin..

sh07 rv 41+2 ( kieltämättä jo jännittää )

 
Huomenta! Tulin taas antamaan :hug: kaikille ketkä edelleen odottelee nyyttiä. Enää ei voi mennä kovin kauan (varmaan turhauttavaa lukea tälläistä...). Teillä on viikkoja jo niin paljon, että muutama päivä vielä niin varmasti vauvat tulevat maailmaan :heart:

Toivottavasti sh07 sun supistukset jatkui ja pääsit jo matkaan.

Meillä on ristiäiset 10.5 Nimi saatiin vihdoin päätettyä, mutta se ei tosiaankaan ollut valmiina kun poika syntyi, itseasiassa päätetty nimi ei edes ole mikään niistä vaihtoehdoista joita aiemmin pyöriteltiin :) Kummit on kysytty..niistäkin oli hiukan vääntöä, mutta ei loppupelissä paljon, mies olisi viel halunnut yhden ystävänsä, mutta sitten minäkin olisin halunnut yhden ystävän ja homma olisi karannut käsistä...

Jos joku ei vielä tiedä, niin tuolta alla olevan linkin kautta löytyy "meidän" huhtikuisten vauvapino, tervetuloa mukaan kaikki ja saa sinne tulla juttelemaan jo vaikka vauvaa ei vielä olisikaan, ettei tunnu siltä että olisimme "hyljänneet" loput tänne. Ei missään nimessä, toivottavasti kenestäkään ei tunnut siltä :hug:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035935#m10778320

Iloista viikonloppua kaikille :wave:
 
Onnittelut, Taika-79! :flower:
Laylah, kiitokset kertomuksesta. Käynnistyshän tässä saattaa olla kohta edessä, eli hyvä tietää vähän millaista se on.

Meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle, toivottavasti vauva näyttää sitten siltä että nimet sopivat =) "Kummit" on valittu ja pyydetty, kirkkoon emme kuulu eli epävirallisista kummeista on kyse.

Hysteerinen, kiitos kannustuksesta, perässä tullaan ennemmin tai myöhemmin ;)

Viljaliina 41+2
 
Meillä on pieni ongelma kummien kanssa, kun ei meinaa oikein kavereita olla. Just ehkä kaks tai kolme keksitään...tosin nekin kaikki mun kavereita, yhtä näen harvoin, toinen on naapuri parin talon päässä, mutta häntä en oo tuntenu ku kuukauden verran.
Mulla on nyt ihan suht hyvä olo, supistelee vähän, vaikkakaan ei tarpeeks.
Hippo 41
 
Kiitos kaikille onnitteluista

Synnytyksestä.
Yöllä heräsin 1 aikoihin kun alkoi tuntumaan taas supistuksia. Ilalliset supistukset olivat laantuneet kymmenen aikaan ja olin taas nukahtanut. Päätin nousta ylös seuraamaan tilannetta, mieskin nousi ylös. kahden aikaan alkoi supituksia tulemaan 5-7 minuutin välein ja tuntuivat napakimmilta kuin illalla. Rupesin katselemaan kaikessa rauhassa loppuja kamoja kassiin, mies teki syötävää ja söin yhden leivän. Mitenkään kipeä olo ei ollut kuitenkaan vielä. Puoli neljän aikaan ajattelimme lähetä käymään äippäpolilla. Menimme kuitenkin vähän ajalellu että supistukset ei vaan loppuisi taas kesken kaiken. Autokin jätetiin vähän kauemmaksi ja käveltiin pikku hiljaa synnyksenvastaanottoa päin. Sisällä vastaanotossa olimme puoli viiden aikaan. Hoitaja laitto käyrälle ja meni hoitamaan muita asioita samalla. Supistuksia tuli edeleen mutta ne ei piirtynyt paperille oleenkaan. Koitimme vähän antureita siirää toiseen asentoon josko sitten oisi tuottanut tulosta. Kerroin kuitenkin mihin tahtiin supistukis tuli ja hoitaja teki sisätutkimuksen. Edelleen sama oli tilanne mikä edellisenä päivänä äippäpolilla. 2 cm auki. Pääsin kuitenkin osastolle noin 6 aikaan oltiin vaihdettu vaatteet alettiin odottamaan aamun hoitajia. 7 aikaan tuli kätilöt paikalle tekemään tutkimuksen. Kysyi saisiko kunnolla pyöritellä jos vaikka supistukset siitä napakoituisivat. Ja sehän auttoi heti. Kovemmat supistukset alkoi tuntumaan välittömästi. Vailla 8 tuli lääkäri puhkaisemaan kalvot, ja minut laitettiin taas käyrille. Välittömästi kun kaikki hoitajat oli lähteneet pois huoneesta alkoi todella kovat suoistukset. Oloni alkoi olla jo tosi kamala ja sanoin miehelle etten voi olla enää tässä asennossa kun teki niin pahaa. Mies oli menossa hakemaan hoitajaa mutta onneksi se tulikin paikalle. Oli nähnyt monitorista että nyt taitaa olla aika kovat supistukset päällä. Tehtiin taas sisätutkimus olin jo 5 cm auki. Pyysin jotain kivun lievitystä. Onneksi anestesia lääkäri oli paikalla ja tuli laittamaan spinaali puudutteen. Se auttoi heti. Laitettiin kuitenkin tipaan mukaan ainetta pitämään yllä omat supistukset ettei ne kesken kaiken laannut. Aika pian tulikin jo ponnituksen tunne ja olin täysin auki. Ponnitaminen oli vaikeaa ja teki kyllä kipeeä. Tuntui ettei se vauva tule ikinä sieltä pihalle. Viimein kun tunsin vauvan pulahtavan pihalle en voinut muuta kuin itkeä. Mieskin taisi vähän itkeä. Vauvalla oli napanuoa löysästi kaulan ympärillä mutta se löysättiin ja pian poika alkoikin kovasti parkumaan. Sain pojan rinnalle vähäksi aikaa, ja oli se niin isovelljensä näköinen että ihan itketti.
Kun vauva oli kapaloitu sain vauva rinalle ja se ruupesi heti imemään. Muutama tikki ommeltiin, muttei pahempia repeymiä tullut. Osastollekin pystyin omin jaloin kävelemään. Synnytykselle tuli kestoa 2h15min ja ponnitus 12 min.
Koko sairaalassa olon ajan oma oloni oli maino ja vauva koko ajan vierelläni.
Ja kotonakin on mennyt toistaseksi tosi hyvin. isosisko ja isoveli ovat innoissaan uudesta tulokkaasta =)

-Taika ja pikku mies 3 päivää-
 
Taika onnittelut!

sh taisi päästä matkaan. Taitaa olla vauva jo sylissä.

Eilinen meni päivää paistatellessa, en edes koneelle ehtinyt. Mutta siis kotona olen edelleen. Huomenna klo 10 äippäpolille, toivottavasti saan jäädä samalla jo sisälle. Voi olla etten enää tänään koneelle ehdi, niin että jos ei minusta pariin päivään kuulu, niin reissulle jäin.

Aurinkoista päivää kaikille!

Puella ja Kompiainen 41+5
 
:wave:

no, eipä me ainakaan potkareita sitten saatu... ei supistuksen supistusta.

Huomenna sitten meikäki suuntaa sinne äippäpolille katsastamaan tilanteen.

Mulla on koko viikonlopun särkenyt päätä vähäsen. Soitin eilen naistenklinikalle, niin ne epäili vaan huonoa nukkumisasentoa ja käski ottaa panadolia... No, eipä se panadol ole mitään auttanut, mutta en jaksa sinne enään soitella vaan odottelen kiltisti huomista.

elzibelzi ja nöttönen 41+5
 
Heijaa, ja sori pitkä vaikeneminen. Arvannette syyn! ;) Ajattelin, ettei täällä ole enää ketään, mutta onhan tänne muutama viesti tullut, ja yksi vauvauutinenkin poissaoloni aikana. Ja tässä toinen:

eli meille syntyi suloinen tyttövauva 30.4. klo 18.33 rv 40+2. Painoa 3465 g ja pituus 52 cm :heart: :heart: :heart: Ollaan isukin kanssa ihan :heart: Tänään kotiuduttiin ja on vähän :'( herkässä. Laitan synnytyskertomusta vaikka tuonne uudelle palstalle hieman myöhemmin.
 

Yhteistyössä