Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Nyt vain omia juttuja. Tänään oli ultra. Löytyi peräti 9 follia, jotka kaikki melkolailla samaa koko luokkaa. Kuulemma ihan hyvä asia. Minulle tuo määrä on hyvä saalis, kun on tuota endoa. Puregonin annosta nostettiin 225:een. Eli tänään taas matkataan apteekkiin. Perjantain ultrassa sitten selviää onko punktio ma vai ti ensi viikolla.

Oletteko te pysyneet näissä hoidoissa täyspäisinä? (hyvä kysymyksen asettelu :LOL: ) Siis tarkoitan sitä, kun minä kävin tosi kierroksilla, kun sumutukset oli ainoastaan päällä, mutta kun sumutus puolittui ja alkoi piikitys, niin olen palautunut normaaliksi. Vaikea selittää mitä tarkoitan normaaliudella, mutta olen ainakin tasaisempi nyt kuin viikko sitten.

Minska, tosi hyvä follimäärä sulla! Meillä onkin sitten samanlainen aikataulu. Mua vain mietittyttää kauheesti, että onko tässä mun touhussa mitään järkeä, kun folleja on vain yksi ja silti olemme menossa punktioon. Mutta kun mitään muuta vaihtoehtoa vain ei tunnu olevan. Jos tässä ei onnistuta, on varmaan pakko ryhtyä miettimään luovutettuja munasoluja. Onko muille tehty punktiota yhdellä follilla?

Täysipäiväisenä... et varmaan tarkoita tätä kauheaa ahdistusta. Mutta lääkkeet aiheuttaa sen, että on aika energinen, vaikka nukkuukin tosi huonosti. Eli tavallaan käy ylikierroksilla koko ajan. Huurre mainitsi unettomuuden. Johtuisko se sullakin sumuttelusta? Mulla ainakin clomit ja menopur aiheuttaa unettomuutta.

Miten Pirpalla meni punktio? Toivottavasti hyvin! Milliäiselle onnea punktioon!

Zin
Kenzo hyvä että lääkäri suostui tekemään punktion yhden follin takia! Teit oikein että puhuit hänet ympäri - onhan siinä _kuitenkin_ mahdollisuus! Tehdäänkö teille saman tien ICSI?

Minska, mua Puregonit väsyttivät vähän mutta muuten niistä ei tullut oireita. Tai epäilen että ihottuman paheneminen johtui ehkä siitä. Henkisesti olin mielestäni yllättävänkin tasainen piikkien aikaan.

Kenzo Aina kannattaa yrittää! Olen samaa mieltä kuin Zin - varmaan ICSI suoraan?

Niin muuten väsyttääkin tuo puregon. Ilmankos |O Eilenkin painelin pehkuihin 22 aikaan ja nukuin 8 tuntia tosi sikeästi. Aamulla tuntui, ettei ole nukkunut yhtään.

Sumut sai minun pään sumuiseksi. Ja voi niitä mielialan vaihteluita! Ihan pienestä sain hepulin, välillä ryvin itsesäälissä. Mies onnistui lukemaan minua tosi hyvin, kun aina rauhoitteli. Eikä kertaakaan alkanut riitelemään kanssani! Kun aloitin piikityksen, niin se varovasti kysyi, että mitä sivuvaikutuksia tuossa mahdollisesti on :D

Mutta niin kuin aiemmin laitoin, niin nyt on pää selvennyt sumusta. Ainut tosiaan on tämä väsymys.

jerpuskalle mielettömästi onnea!!! :heart: :heart: :heart:

Jerpuskalle ihan mielettömästi onnea :flower: Huisia!!

Zin ja Minska, meillä ei lääkärin kanssa ollut puhetta ICSI:stä, enkä itse sitä edes osannut ajatella. Kiitos vinkistä! Täytyykin kysyä lääkäriltä perjantaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 20.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp12

jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS 9.4 AVA pp11

viiva:1.IVF, punktio 7.4, siirto 9.4, pitkä kaava pp11

nuuskis80: 2.IVF, punktio 7.4, siirto 9.4, pitkä kaava, Oulu vl pp11

Zin: 1.IVF, punktio 10.4, siirto 15.4, pitkä kaava pp5

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp4

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp3

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp-

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto pp-

Miimi78: 3.ICSI punktio/siirto vko 17-18, AVA pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio vko 18 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, lyhyt kaava pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

shenda81: 1.IVF, lyhyt kaava pp-

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS huhtikuussa pp-

Maima: 1.IVF, TAYS pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
[/quote]

Heippa taas piinissiskoni! :)

Miskalle onnittelut saaliista! Minusta tuo 9 kuulostaa todella hyvältä. Ja tuosta täyspäisyydestä ei ole näiden hoitojen aikana mun kohdalla ainakaan voinut puhuakaan ;)

Jerpuskalle :flower: ONNEA!!!

Mites Nuuskis? Vieläkö on testailtu? Entä zin ja jenni-juulia? Joko olette sortuneet?

ON: Tein tänään testin, joka oli myös +. Nyt on vaan kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että kaikki menisi/olisi hyvin.
Joku kyseli noista oireista, niin mulla oli ainakin turvotusta ja menkkakipuja (joita on vieläkin, joten pelkään niiden todellakin tulevan sieltä) . Tisseissä ei mitään, ainoastaan tuossa piikittelyvaiheessa ne olivat kipeenä, mutta sekin oire hävisi n.viikko siirron jälkeen kokonaan. Nyt aika normaali turvonnut "menkkaolo", joten varpaisillaan tässä ollaan.

Ihmetellään!

:wave:

Ihania uutisia täällä! :flower: :flower: :flower: ONNEA SUUNNATTOMAN PALJON KAIKILLE PLUSSANNEILLE!!! Annatte todellakin toivoa meille muillekkin.

ON; meillä oli siis tänää punktio, aika simppeli homma oli. Tokikaan ei ihan kivuton, mutta lääkkeet vei kivulta pahimman terän.
Nyt alkaa juilimaan aikas tavalla kun häviää loputkin lääke vaikutukset. auts!
Onko muilla tullut pientä vuotoa punktion jälkeen? Just meinaa itse huomasin että meinaa hiukan vuotaa tuo värkki. :whistle:
Saalis oli kolme kypsää solua ja ainakin lääkäri vaikutti kovin tyytyväiseltä, sanoi että monesti vähempi lukumäärä onkin parempi. En tiedä sanoiko sen tsempiksi, mutta tuli hyvä ja luottavainen mieli. Perjantaina sitten siirtoon.
Nyt takaisin sohvalle, istuminen ei ole ollenkaan kivaa tällä hetkellä! :snotty:

Tsemppiä kaikille ja haleja myös.

Joko sä Zin sorruit testailemaan? Mä taidan yrittää kokeilla kärsivällisyyttäni oikein urakalla ja odottaa kiltisti ensi tiistaille. Tai no, ei nyt mennä lupaamaan mitään :whistle:

Minska: hieno follisato sulla :flower: . Ja kysymykseesi vastaus: ihan yhtä täyspäisiä sitä ollaan oltu hoitojen aikana :) kuin yleensäkin. Mulla ei sumut tai pistelyt juuri vaikuttaneet mielialaan tai olotilaan muutenkaan. Ja yleensä oon melkoinen senorita, eli latinotempperamenttia riittää :LOL: . Mieskin ihmetteli tossa, että onpas vähällä päästy =)

Pirppa: hienoa, nyt on "pahin" sitten takana, nyt keskity ottamaan iisisti ja lepäämään! Ja nauti paljon nesteitä, 3-4 litraa ainakin päivässä. Tsemppiä, toivottavasti et ole ihan kauheen kipee? Nyt vaan luottavaisin mielin siirtoon.

Milliäinen: paljon tsemppiä ja voimahaleja huomiselle!!!

[/url][color=Green3]

Mukana menossa Tiistaina 21.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp13

viiva:1.IVF, punktio 7.4, siirto 9.4, pitkä kaava pp12

nuuskis80: 2.IVF, punktio 7.4, siirto 9.4, pitkä kaava, Oulu vl pp12

Zin: 1.IVF, punktio 10.4, siirto 15.4, pitkä kaava pp6

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp5

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp4

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp-

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto pp-

Miimi78: 3.ICSI punktio/siirto vko 17-18, AVA pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio vko 18 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, lyhyt kaava pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

shenda81: 1.IVF, lyhyt kaava pp-

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS huhtikuussa pp-

Maima: 1.IVF, TAYS pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

jerpuska 2.IVF:n 2. PAS

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI

viiva: Kyllä täälä on "tuhlattu" testejä ihan kunnolla :ashamed: su, ma ja nyt ti :ashamed: Tänään tuli eilistä tummempi viiva! Jotneki vieläki on ihan epätodellinen olo, eikä millään taho uskoa asiaa. Apteekista kävin ostaan clearbluen digitaalisen testin vielä, sen teen to aamuna. Jos se näyttää plussaa (tai täsä tappauksessa sanoo "raskaana"), niin pitää soitella VL:ään.
Mulla on välillä ollu menkkajuilintoja, joten senkään takia ei oikeen uskalla iloita asiasta vielä... Mutta on myös, väsymystä, metallinmakua suussa, ihan vähä huonoa oloa tai niinku kurkussa ois koko ajan palanen, mahassa nipistyksiä/pistelyjä/vihlontaa...

nuuskis, pp12

Pääsenhän vielä mukaan pinoon??

Olen ollut tammikuun pas-ketjussa. Ei plussia. Nyt toinen ivf. Neljä päivää olen pistellyt puregonia. Ylihuomenna ultra. Pari kysymystä ois, jos joku ehtisi vastaamaan kun edellisestä hoidosta on jo aikaa: kuinka monta päivää lyhyellä kaavalla teillä on mennyt pistosten aloittamisesta punktiopäivään? Hirmusti himoittais tietää milloin punktio vois olla. No, eihän sitä tiiä tietenkään ennenku ultrassa käy. Toinen kysymys: onko tipasta (kanyylista) jäänyt jälkeä? (en oo nääs kertonu hoidosta pomolleni).

Onnittelut plussanneille!!!! Tää onkin hyvä ketju, täältä satelee vielä muillekin hyviä uutisia
=)

Hurjasti onnea plussanneille! Tää vaikuttaakin lupaavalta ketjulta :)
Nea-Milla: ei ainakaan mulla ole kanyylistä jäänyt juurikaan jälkeä, toki siitä voi jollekin tulla pieni mustelma? mutta varmaan saa meikillä piiloon.
Mulla on punktiot ollut aina päivänä 16 tai 17 (pistokset aloitettu yl. päivänä 5, eli n. 11 päivää pistosten aloittamisesta). Tämä on varmaan aika yksilöllistä, kuinka elimistö reagoi, mutta mulla aina tähän mennessä ollut näin..
Omaa napaa: piikittely alkaa lauantaina.. punktio ajoittuu äitienpäivänedusviikolle, joten henkisesti varmaan tulee olemaan melko rankkaa äitienpäivän vietto tänä vuonna..

Hienoa Pirppa, että selvisit punktiosta hengissä! Lepoa nyt vaan, ja toivottavasti saat oikein hyvän kyytiläisen mukaasi =)

Peukkuja piinailijoille! Millähän taialla me pidettäisiin täti kaukana pinossa mukana olijoista?

Tervetuloa mukaan Nea-Milla ja vilhelmiina!

Hyvä Nuuskis, että viivat vahvistuu. Mulla ei nimittäin ole vieläkään kovin vahva. Tuolla mammaksin testillä haamu tuli vain tänään. :/ Ainoastaan nuo ClearBluet antavat kunnon plussan. Ihan nolottaa jo tämä testi/pvä kulutus. :ashamed: On tämä tuskallista. Ensin nega, sitten positiivinen, positiivinen ja tänään haamu. Näköjään testistä riippuu, kuinka vahva + tulee. Huomenna myös viimeinen liuskatesti ja sitten soittoa klinikalle. Pelko menkoista yhä vahvasti läsnä. :(

heippa kaikille tasapuolisesti

Tänään oli tuo sunnittelukäynti.Eli kun menkat alkaa niin rupeen syömään femaria kp 1-5 ja sitten pistelen tuota menopuria ja itse toimenpide luultavasti viikolla 21.
Kaikki nyt riippuu siitä milloin menkat alkaa..tänään kp 14 ja yksi hyvä munis oli toisella puolen,nyt siis 16mm eli ovis luultavasti kp 17..silloin kierto myös pitenisi.

Zin
Moi!

Joo Rockafella ja Viiva, olihan mun pakko testata eilen. :ashamed: Siitä testistä tuli lopulta kauhea pakkomielle joka ei luovuttanut ennen kun kävin apteekissa. Vaikka odotin että se näyttäis negaa. Vaikka tiesin että jos se näyttäisi plussaa niin johtuisi vain Pregnylistä. Teinpä silti ja negahan se oli. Tänä aamuna sitten päätin käyttää paketista sen toisenkin liuskan pois mutta kun olin varma ettei siinä mitään näy niin vilkaisin sitä heti aluksi ja unohdin (!) sen sitten. Joskus varmaan tuntia myöhemmin muistin mennä katsomaan mitä se näytti. Se oli haamu, mutta kai se siinä vaiheessa olisi näyttänyt haamua vaikka mun mies ois pissannut siihen mun puolesta... :)

Enemmän ilahduttaa että surffasin eilen netistä raskausoireita ja siellä sanottiin että: "Vatsan alaosassa tuntuvat ilkeät vihlaisut äkillisten liikkeiden (kuten aivastuksen tai ylösnousun) yhteydessä ovat tavallisia alkuraskaudessa. Vihlaisut johtuvat kohdunkannattimien löystymisestä. Nämä ohimenevät kivut ovat täysin vaarattomia." Nuo ovat juuri sellaisia kipuja joita mulla on koko ajan! =) Ehkä tässä on toivoa sittenkin!

Tervetuloa uusille, toipumisia Pirpalle ja jatkuvaa plussaonnea Nuuskikselle ja Viivalle! Ja vilkutuksia kaikille muillekin. :wave:

Nea-Milla ja vilhelmiina tervetuloa :wave:

viiva: Voi, toivottavasti plussa siitä vahvistuu!!! Onko sulla oireita mihin suuntaan? siis menkka tai jotain :)
Niihän nuita testejä menee yks päivässä :ashamed: Tän päiväsessä on taas tummepi viiva, melkein jo kontrolliviivan tummunen... huomenna aamulla vielä clearblue ja sitte soitto vl:ään. Miten sulla veritesti? Käytkö? Mulla on tonne vl:ään 70 kilsan matka, en ihan sen takia viitti sinne asti mennä... ja kyllä kait sitä pitää uskoa ihan nuihin testeihin, mitä nyt huomenna on tullu tehtyä VAIN 5 :ashamed: :whistle:
Pelko menkoista on täälläki, vaikka mitään menkkaoireita ei oo.
Koitetaan pitää lippu korkeella kaikesta huolimatta :)

nuuskis, pp13

Nuuskis upeeta tuo viivan vahvistuminen! :) No pitäähän sitä nyt testailla, kun ollaan alkuun päästy. Tuo digitaalinen ClearBlue on sitten hieno, kun siinä oikein lukee se tulos :D Ainut vaan, että katoaa siitä seuraavaan päivään mennessä.
En mä jaksa olla kovin huolissani tuosta haaleasta viivasta. Lohduttelin itseäni, että positiivinen mikä positiivinen. Hulluksihan tässä pian tulee noiden tikkujen kanssa muutenkin. :LOL: Mä en mene myöskään veritestiin. On alettava kai luottamaan johonkin "mittariin" tässä sitten EHKÄ ensi viikolla. :whistle: siis tietty siinä tapauksessa, jos ei ne menkat sieltä tule negojen kera. Menkkajuilinnat on kyllä hieman hellittäneet, turvottaa kyllä vielä. Ajoittain koviakin vihlasuja havaittavissa.

zin toivotaan, että roskishaamu muuttuu haamuksi ja haamu täydelliseksi plussaksi. Suosittelen, että pyydät ostoskärryjä seuraavalle apteekkireissulle..
:D :D jos sattuu testauttamaan yhtä taajaan, kuin täällä jollakin. :whistle:

Jaksamista kaikille muillekin näiden asioiden kanssa kamppaileville! Olette ihania!
:)

Yhteistyössä