Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

jerpuska Juu, olen tampereen avalla. Oma lääkäri on Terhi Vainio, mutta hän ei ole ensi viikolla paikalla joten jos siirtoon päästään niin toimenpiteen tekee Maia Maastik. Kuka sulla on lääkärinä?
 
pirppa75 minulla on 0-ultra ensi viikon keskiviikkona 8.4. Piikityksen aloittamisesta ei hajua milloin alkaa. Minun piti itse varata noi ultra-ajat omaan sairaalaan, saapa sitten nähdä millainen ultraaja siellä sattuu olemaan, että tietääkö yhtään mitään näistä jutuista. Olen kuullut sellaista, että lääkäri ei otakaan sisään ivf-hoitolaista vaan valitsee jonkun muun. Toivoen, että toinen lääkäri ottaisi. Ja jos ei kumpikaan halua ottaa, niin siellä saa sitten istua ja odottaa omaa vuoroaan. No pianpa näen itse mikä tilanne on.
 
jenni-juulia, muakin jännitti punktio hirveästi mutta ei se onneksi sattunut! Ehkä vähän epämiellyttävältä tuntui hetken mutta mä olin ainakin melko lailla taju kankaalla niistä kipulääkkeistä ja rauhoittavista että en paljon ehtinyt tajuamaan kun koko homma olikin jo ohi. Tsemppiä, hyvin se menee =) !
 
peesaan Jennin fiiliksiä ja kysymystä.... aamulla olisi keruu edessä. Toisaalta melkein pelottaa ja toisaalta tietysti on tosi ilonen että nyt ollaan tässä vaiheessa jo.
Lauantainahan sitä sitten kuulee, miten satsille on käynyt. Se on varmaa, että senkin puhelun odottaminen jännittää ihan hirveesti.
Ollaanhan reippaita huomenna Jenni ja siellä oli jokunen muukin jolla huomenna punktio eessä - tsemppiä!
 
Kiitosta Emily ja Möhkö! :flower: :flower:

Jotenkin ei osaa yhtään aatella et jo huomenna.. ja sitten maanantaina ja sit 2 viikon päästä.. liian ressaavaa mulle! :saint:

Ja se pregnylin pistäminen... mulla myöhästy pisto ehkä joku 5min kun kesti niin kauan säheltää niitten piikkien ja puteleiden kanssa.. ei se varmaan haittaa kuitenkaan. Mä oon soittanu klinikalle melkein joka päivä nyt ja en kyllä kehtaa enää soittaa....

Nyt pitäis lähtä töihin.. vika päivä tällä viikolla.. ens viikollaki vaan 3 työpäivää ku mulla on vielä ma saikkua. Vedin äsken yli tunnin päikkärit. Oon ollu ihan sikaväsynyt tän viikon. Eilen ku olin iltakävelyllä niin mietin että tälläseltä tuntuu varmaan olla raskaana, ku masu on ihan turvonu ja sarjoja jomottele, olo on äklö ja väsyttää.. :D


Mukavaa päivää! Ja möhkölle tsemppiä huomiseen ja muillekin kellä sama koitos edessä! Oliko Kaisallakin punktio huomenna? vai muistanko väärin? Tsemppiä!!! :flower:


:wave:
 
mä en oota huomista innolla..mulla se punktio on äärimmäisen kivulias, vaikka saan vielä enenmän ku muut kipulääkettä,ku siis pyydän ja noin 4 h makaan ja oon aivan puolikuollu..

siskolla,jolla siis o endoa endon perään ympäri mahanseutua,ni sattu yhtälailla, ja hän sit ääneen epäili että mahtaisikohan sitä ny sit ns. piilevänä olla, ku ei siis ikinä olla mua mitenkään tutkittu..

Kyllä se ekalla punktio kerralla oli outoa ku ite kärvistelet tuskissa, ja annetaan kipupiikkiä lihakseen ja sitten perään tiputuksella kipulääkettä lisää ja sun jälkeen menneet naiset ne vaan kerää kamppeensa ja lähtevät..nykysin sen tietää että punktio o tuskaa, mutta synnytys tuskin nippasee kauheemmin :)

ultraus nääs vaan jo sattu vasemmalla puolelle tuossa tiistaina,että siitä osasin jo arvata että oikein mukava perjantai on tulossa..

kipukynnys mul o ihan ok, esim. meidän neidin sektion jälkeen kävelin jo oikein onnellisena seuraava päivänä,ja ihmettelin vaan ku päivittelivät kätilöt, että o kumma ku o noin virkee sektio äiti..että kai se normaalisti kuuluis olla se kävely hankalaa muutaman päivän sektiosta..


niin jenni-juulian kyselyyn vastaisin että meille heti selvää että laitetaan kaksi alkiota.yleensä se on ollu se maksimi mitä niitä ees o elossa siirtopäivänä..
 
Zin
Heippa hei!

Kaisa, Möhkö ja Jenni-Juulia, paljon onnea teille huomiseen koitokseen! Toivottavasti neula on pehmeä ja tuskaton ja alkiosato on runsas ja hedelmällinen!

(Itse henk.koht. pelkään sitä aivan kauheasti, koska neula on kaikissa kuvissa niin suuren suuri ja koska aukiolotutkimus sattui mulla kauheasti. Mutta tämä ei siis ole tietoon perustuva pelko vaan uskomuksiin.)

Toivon siis teille kivutonta ja menestyksekästä punktiota ja tarkkasilmäistä lääkäriä joka imee joka tipan jokaisesti follista!

Ja Emilyllekin onnea lääkärikäynnille: toivottavasti pääsette aloittamaan hoidot!

Viiva, meillä tosiaan kuulostaa samalta aikataulut. Tai mulle ei kerrota mitään sen tarkempaa kuin että "yleensä päivinä 10-14" joka siis kattaa kyllä koko ensi viikon... Toivottavasti sulla on paljon munasoluja jemmassa siellä piilopuolella! Tai niinkuin Pirppa sanoo, eihän siihen tarvita kuin yksi - ja neljä on äärettömän paljon parempi kuin nolla! Ei munkaan pitäisi olla nirso.

Ja J-J: trigger-pistos pitää ottaa 36 tuntia ennen punktiota, mutta koska kuitenkaan mikään ei tapahdu millään klinikalla ikinä minuuttiaikataululla niin ei se viiden minuutin myöhästys voi vaikuttaa! Tsemppiä! Ja mun ainakin piti sopia etukäteen lääkärin kanssa montako siirretään ja allekirjoittaa paperi - meillä siis siirretään vain yksi. Samaan diiliin kuuluu että jossei IVF onnistu niin kokeilevat suoraan ICSI:tä.


 
Minska missä olette hoidossa, kun noin itsenäisesti toimit?
Meillä olisi myös omassa kotikaupungissa sairaala, mutta ihan mielellään sitä ajelee Lahteen ultraan ja irrotuspiikille. Kiva, kun on sama lääkäri ollut koko matkan mukanamme, joten tunne on kuin kotiin menisi.
Ja tosiaa meille tulee ne kaksi käyntiä Helsingissä, sitten viikolla 17. Toivottavasti kaikki menisi hyvin sinne asti ja tietty siitä eteenpäinkin.
Toivotaan että sielläkin sujuu joutuisasti.
 
Heippa!
Tsemppiä punktioihin!! :) :) Kyllähän sen kestää, kun tietää mitä on palkintona! :) (en halua nyt laittaa, että toivottavasti...)

(.) Tänään laitoin Procren Depotin, eli tästä se nyt sitten lähtee. Seuraavat 3,5 viikkoa ilmeisesti menee mummoillessa ja vuotaessa??!!!

Onko teillä kokemusta tosta? Että koska voin alkaa sitä vuotoa odottelemaan? Että tietää varustautua räteillä ja lumpuilla.. :kieh: Vai kai sen sitten tuntee samalla tavalla kuin menkkojen alkaessakin?!!

Mites ootte kokenut lääkkeiden pistämisen?? Ootteko pelännyt että jos sittenkin meni suoneen tai jotain?? .... mä oon vähän kauhun sekaisin tuntein...

Oon mä nyt ennenkin pistänytm, mutta noi on niiiin jännittäviä tilanteita, ettei siinä oikein ajattele selvästi.. :p tai mä en ainakaan...

huh huh.

ja sit alkais Gonalin laitto siinä 29.4. :) (jos tilanne hyvä - -- EI mitään josseja... :whistle: )
 
Kaisa, Möhkö ja Jenni-Juulia onnea punktioon. :hug: Tulkaahan sitten (kun jaksatte) kertoilemaan tuntemuksia. Täällä ollaan hengessä mukana! ;) Ja nyt töihin valmistautumaan, tuleekin pitkä päivä kun ilta seitsemältä pääsee vasta kotiin... |O |O |O
 
Onnea kaikille punktioon menijöille!!! Tulkaahan kertomaan kokemuksianne! (kaunistelkaa edes vähän )

Mua jännittää jo tämä vika ultra ihan mielettömästi. Pelkään, että en pääse ollenkaan tuohon punktiorääkkiin. :eek:

Eipä ole lievän turvotuksen ja vihlonnan lisäksi ollut muita oireita (ja noita mulla endo auiheuttaa muutenkin välillä), joten en jaksa uskoa kovin hyvään satoon. :(
 
pirppa75 Me ollaan hoidoissa Kajaanissa ja sitten Oulussa on punktio. Ohjeet saan IVF-hoitajilta Oulusta. Kun kysyin, että osaako ne siellä Kajaanissa asiat, niin tämä hoitaja nauroi, että on ne ainakin tähän asti osannut =) Taidan olla epäilevä Tuomas...
 
Zin
Viiva, onnea ultraan! Mä sain vielä ultra-ajan maanantaiksi, joten mun punktio ei ole ainakaan ennen keskiviikkoa...

Dreamer, mä oon ainakin muutaman kerran osunut piikillä suoneen. Tuli vähän verta mutta ei kai sillä muuta vaikutusta ole?

 
Nonniin. "Munat" on viety :) yhtään ei pääsiäiseksi jätetty ja hyvä niin. Saalis oli kymmenen ja ilman kaunistelua - ihan turhaan jännitin. Eihän se toki mukavaa ollut, mutta ei voi sanoa että sattuikaan. Siinä maatessa ei oikein muuta voi asian hyväksi tehdä, kun yrittää olla mahdollisimman rauhassa.
Nyt kun operaatiosta on pari tuntia, niin tuntuu istuessa vähän hankalalta. Otin jo varuiksi Panadolin. Saapas näkee kuinka toipuminen etenee. Rauhassa pitää olla ja ukkokulta on luvannut passata. Ihanaa... Kyllä siellä semmoisen kipulääkityksen sai, että ihan hetkessä tuli sellanen hassuhko olo :) Eihän tuo toimenpide itessään kestäny kovinkaan kauaa ja sitten sai siirtyä lepäilemään toiseen huoneeseen ja sinne tuotiin kahvia ja keksiä. Pois sai lähteä heti kun vaan tuntui siltä.
Huomenna on taas jänskä päivä, soittoa ootellaan kuinka on solut ja simpat pärjänneet keskenään. Olisi todella todella mukavaa, että saatais pakkaseenkin jokunen, ettei tarvitsisi sitten ihan alusta alottaa jos ei tästä hoidosta tärppää... Noh, huomenna yks etappi ja toivottavasti maanantaina toinen ja sitten se piina vasta alkaakin. Huh huh...
Sunnuntaina alotan luget.

Kaikille siis kaikkiin vaiheisiin tsemppiä kovasti!
Kuinkas siellä muilla perjantain punktio meni?

Nyt ukko komensi lepäämään. Pakko totella tai se lopettaa passaamisen justiinsa ;)
Mukavaa viikonloppua!

väsynyt mutta huojentunut Möhkis

 
Huh.punktio takanapäin.

Siis niin iloinen olen, ku punktio ja sen jälkeinen aika on mennyt hyvin, ja oikein vähillä kivuilla. Muniksia tuli oikein hyvin eli 16 kpl mutta mies joutui antamaan kaksi näytettä ja hieman pelottaa että miten käy kun huomenna soittavat labrasta.. :/

toivotaan että kaikilla muillakin on punktio sujunut oikein oikein kivuttomasti.Ollaan se tän rääkin jälkeen ansaittu. :D
 
moikka pitkästä aikaa :)

Täällähän on tosi moni ollut punktiossa, jännää! Tai siis kohtahan ne jännimmät ajat sit teillä alkaa :D Lykkyä!!!

Kaisa81 mulla oli Avan ivf-hoidoissa tuo Lugeannos 400mg (=2 kpl 200mg kerralla siis :) ) aamuin illoin ja Taysista viimeks 200mg kolmesti päivässä.

Mulla vielä jotain 3,5 viikkoa seuraaviin menkkoihin ja sit pääsen piikittään Puregonia... seurailen täällä taustalla teitä nopeempia :D

Ai niin jerpuska ja miimi78 mulla oli kans Terhi "omana lääkärinä" Avalla alkuun, ihana lääkäri mun mielestä. Toisen ivf:n Avalla teki Candido ja voi siinä kyllä toinen aivan mahtava tyyppi!! Ja hän meille tän pojan "teki" :D
 
Kaisa ja Möhkö, onnea onnistuneista punktioista!

Mä sain ne verikoetulokset tänään. Tumavasta-aineet oli hiukan koholla, muut arvot oli ok. Nyt sitten sain kortisonireseptin ja syön sitä tuossa samalla kun aloitan piikitykset kp3 kunhan menkat alkaa. Voi kun olis noin pienestä kiinni meidän onnistuminen että noiden pillereiden avulla alkio tarrais kiinni! Tietty ensin sen pitää selvitä sulatuksestakin...

Oli kyllä kerrankin kivaa asioida apteekissa kun lääkekatto on täynnä, pari settiä Gonal-F:ää, kortisonit ja Pregnylit yhteensä 4,50e kaikki! :LOL: Lääkäri oli mukava ja antoi useamman reseptin Pregnyliin kun sanoin että pelkään sählääväni ne ampullit jonnekin lattialle, viimeksikin jännitti niin paljon että miehen oli pakko sekoittaa pistos.
 
Täällä ollaan aika maassa :'( Mulla vain oikeassa 5 follia näkyvissä ja vasen on tyhjä. Molempia munasarjoja on jouduttu leikkelemään, joten ei kai ihme. Vielä pistän pari satsia ja sitten su Pregnyl ja tiistaina punktio. Olen todella pessimistinen tällä hetkellä. Pelkäänpä pahoin, että mitään siirtoa ei edes tule.
Ainoa hyvä uutinen oli ihanteellinen limis ja mitäs sillä sitten yksistään tekee :p

Parempaa onnea muille!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 3.4.2009:

kaisa81: 4.ICSI, punktio 3.4, siirto 6.4, pitkä kaava pp-

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 6.4, lyhyt kaava pp-

Möhkö-72: 1.ICSI punktio 3.4, siirto 6.4 pp-

Miimi78: 2.ICSI:n 1.PAS 8.4, AVA pp-

jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS 9.4 AVA pp-

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp-

viiva: IVF punktio 7.4, siirto, pitkä kaava pp-

Zin: 1.IVF, punktio/siirto vko 15, pitkä kaava pp-

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, vko 16? pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio vko 17 pp-

Milliäinen: 2.IVF, punktio vko 17, Tre Väestöliitto pp-

pirppa75: 1.IVF punktio/siirto vko 17 pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

Electra: 3.ICSI vko 21 pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22 pp-

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuulla? pp-

Kenzo: 1.IVF, huhtikuussa, lyhyt kaava pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-


[color=Green3]Plussanneet:[/color]
 

Yhteistyössä