Huhhuh....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh....

Vieras
Mun kaveri kärsi miehensä kanssa vuosia lapsettomuudesta... Joten kun vihdoin tärppäsi, niin lapsihan olikin sitten aivan koko elämä! :) Enkä siitä moiti ketään, mutta...

Tämä lapsi on nyt 5-vuotias.
Ei osaa laittaa esim.sormikkaita käteen tai sukkia kunnolla jalkaan, ei kunnolla mitään vaatetta päälle (paidat menee väärinpäin ja jalat välillä samaan punttiin jne) ei saa puntteja saappaan päälle tai lenksuja kengän alle, ei saa pyöräilykypärää päähän, ei osaa mennä oma-aloitteisesti vessaan vaan pitää käskeä ja hokea et muistapas käydä, ei mitään hajua esim.pukemisjärjestyksestä jne.
Näitä esimerkkejä olis miljoona. Ja syy tähän avuttomuuteen on se, että äiti pukee alusvaatteista päällivaatteisiin lapsen, äiti käyttää vessassa, hyvä ettei pureskele ruokaakin valmiiksi....
Asiahan ei mulle kuulu, mutta hoidin tätä lasta viikonloppuna ja kyllä meinas käämit kärähtää... Mun mielestä (ja ei, en ole lääkäri!) lapsessa ei ole mitään muuta "vikaa" kun se, että sen ei ole koskaan tarvinnut itse tehdä mitään!
Ei viitsi edes yrittää kun äiti tekee kaiken puolesta.

Sanoin tälle äidille, et mitäs sit kun lapsi menee eskariin/kouluun?! Menetkö sinnekin pukemaan? Johon äiti vaan nauroi, että voi vaikka mennäkin...

Joo ei ole mun asia, mutta älkää nyt hyvät ihmiset tehkö tuollasia karhunpalveluksia itsellenne/lapsillenne!!!??

Aivan eri asioita kehitysvammat, diagnoosit, sairaudet, mutta muuten vaan! Lellimisen ilosta...

Kiitos ja anteeksi... *poistuu takavasuriin odottelemaan kivitystä*

Alkuperäinen kirjoittaja åpololol;24941503:
JA millä tavalla tuo lapsettomuus tähän liittyyi?!

siten, että kun sitä lasta vuosikausia yritetään ja sitten vihdoin se saadaan, niin siitä menee niin "sekaisin", että lellii lapsen piloille?
en yleistä, mutta tässä tapauksessa näin.

ne jotka tulee tuosta vaan raskaaksi, ei ehkä ole niin.. miten mä sen selittäisin... ääh. kai te tajuutte.

enkä väitä et lapsettomuudesta kärsineet rakastais enemmän, mutta ovat ehkä "sokeampia" kun se rakkauden ja huolehtimisen määrä on niin valtava..

siten, että kun sitä lasta vuosikausia yritetään ja sitten vihdoin se saadaan, niin siitä menee niin "sekaisin", että lellii lapsen piloille?
en yleistä, mutta tässä tapauksessa näin.

ne jotka tulee tuosta vaan raskaaksi, ei ehkä ole niin.. miten mä sen selittäisin... ääh. kai te tajuutte.

enkä väitä et lapsettomuudesta kärsineet rakastais enemmän, mutta ovat ehkä "sokeampia" kun se rakkauden ja huolehtimisen määrä on niin valtava..

Just just!!
Sulle ei tullu mieleenkään, että lapsella olisi joku sairaus, josta ei vaan sulle kerrota?
Meidän lapsella on sairaus, josta ei muut tiiä kuin minä ja lapsen isä!

Mitä välii?

Mun 5 v sai alkunsa ihan niin helposti kuin olla saattaa, ja silti mä tykkään aika ajoin paapoa häntä kuin pikkuvauvaa :D. Siinä on toki se pieni ero, että hän osaa pukea yms itse ja on tosi omatoiminen lapsi kaikin puolin. Pyöräilykypärää ei kyllä saa päähänsä laitettua niin hyvin kuin haluan sen olevan.

Hän on mun vauvani vielä toistaiseksi, ja koska hän antaa mun paapoa niin välillä todellakin pallutan kuin pikkuvauvaa. Esikoinen ei koskaan antanut palluttaa vaan oli jo 2-vuotiaana niin hiton iso ja itsenäinen että.

lapsen äidin kanssa olen jutellut ja kuulema kaikki ok.
tiedän, että olisi mulle kertonut jos olisi jotain "häikkää".
olen vain vilpittömän huolissani tästä lapsesta, eskari kun kolkuttelee ovella..
haluan herättää keskustelua aiheesta, en mässätä kenenkään paapomisilla tai paapomatta jättämisillä.

kyllä mäkin välillä jeesaan 6vuotiastani auttamisen ilosta, mutta tiedän, että se myös osaa itse ne asiat tehdä..

Mun kaveri kärsi miehensä kanssa vuosia lapsettomuudesta... Joten kun vihdoin tärppäsi, niin lapsihan olikin sitten aivan koko elämä! :) Enkä siitä moiti ketään, mutta...

Tämä lapsi on nyt 5-vuotias.
Ei osaa laittaa esim.sormikkaita käteen tai sukkia kunnolla jalkaan, ei kunnolla mitään vaatetta päälle (paidat menee väärinpäin ja jalat välillä samaan punttiin jne) ei saa puntteja saappaan päälle tai lenksuja kengän alle, ei saa pyöräilykypärää päähän, ei osaa mennä oma-aloitteisesti vessaan vaan pitää käskeä ja hokea et muistapas käydä, ei mitään hajua esim.pukemisjärjestyksestä jne.

Mun nuorin poika oli yllärivauva ja siltikään hän ei hallinnut 5 vuotiaina noista kuin vessassakäynnit ja taisi vielä öisinkin kastella... Mun on vaikea uskoa, että noi kaikki selittyisi lellimisellä. Mun käsityksen mukaan lapsi yleensä tekee noi asiat kun alkaa niitä hallita ihan itsekseen, vaikka vanhemmat olisivatkin valmiit tekemään hänen puolestaan. Eriasia toki, jos vanhemmat eivät lapsen anna pukea itse, anna syödä itse yms.

Mun nuorin poika oli yllärivauva ja siltikään hän ei hallinnut 5 vuotiaina noista kuin vessassakäynnit ja taisi vielä öisinkin kastella... Mun on vaikea uskoa, että noi kaikki selittyisi lellimisellä. Mun käsityksen mukaan lapsi yleensä tekee noi asiat kun alkaa niitä hallita ihan itsekseen, vaikka vanhemmat olisivatkin valmiit tekemään hänen puolestaan. Eriasia toki, jos vanhemmat eivät lapsen anna pukea itse, anna syödä itse yms.

niin.. ainakaan toistaiseksi ei neuvolasta ole puututtu asiaan? viivalla kävelyt ja pallonheitot yms on sujuneet, mutta pukemistahan siellä ei näe..

aina kun mä olen ollut näkemässä, tämä äiti tekee kaiken lapsen puolesta...

Yhteistyössä