Huh, velkaa vaikka tulot 1914€/kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30590777]Tarkotin että nuo on hyvät tulot ja kun katsoi sitä laskelmaa niin jos mulla olisi tuollaiset tulot saisin varmasti hurjasti säästöön.[/QUOTE]

Nuo on varmaan hyvät tulot yhdelle ihmiselle. Jos on 10 elätettävänä, niin ei noilla paljoa juhlita. Kaikki on suhteellista.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30590790]On tullut joskus 3 ihmistä noilla toimeen ja säästöönkin on jäänyt.[/QUOTE]

No hyvä. Siihen vaikutta myös se, missä asuu.

heko heko :)
asun yksin ja pelkästään asumiseen menee 1000e ja 200e elatukseen.
2400e jää käteen palkasta joka kk mutta ei tuosta silti juuri mitään säästöön jää.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30590795]Tottakai vaikuttaa. 800/kk on ollut siihen aikaan asumisen kulut toki ruoka yms halvempaa kuin jossain uudellamaalla.[/QUOTE]

kyllä ruoka on saman hintaista koko suomessa :)

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30590792]Saa ottaa lainaa. Tuossa ohjelmassa vaan tuolla henkilöllä oli kulutusluottoja yms ja sitä en ymmärrä, toki jonkun asuntolainan ymmärtäisin.[/QUOTE]

No, entäs vaikka autolaina? Kulutusluotto sekin on.

Yleensä kai tuppaa juuri olemaan isommat velat kun on isommat tulot. Mitä paremmat tulot niin sitä isompia velkojahan sitä pystyy hoitamaan. Ja velkaahan otetaan siksi, että halutaan hankkia tai tehdä jotain, mihin ei ole sillä hetkellä varaa.

Oleellista on pitää tulot, menot ja velat tasapainossa.

itse asiassa ruoka on syrjäseuduilla kalliimpaa kuin kaupungeissa

Näin. Itse asun pienellä paikkakunnalla ja kyllä täällä on ruokakaupoissa kalliimpaa kuin isoimmilla paikkakunnilla. Eikä ole mitään Lidliä mistä hakea edullista ruokaa.

Ap:n mainitsema palkka ei ole hyvä edes jos tuon saisi nettona käteen. Ihan ok palkka ja sillä tulee toimeen, mutta kyllä hyvä palkka on huomattavasti enemmän.

Yhteistyössä