Huh, taas yksi syy olla helpottunut siitä että vauva tulee syntymään sektiolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
Tänään oli viimeinen äitiysneuvola ja nyt rv 37+3 oli vauvan painoarvio vähän reilu 4kg. Ja vielähän tässä on vajaa kaksi viikkoa aikaa kasvaa.

Ei sinänsä ihme sekään että alkaa jo olla välistä aika tukala olo.

noh, ei se nyt niin hirveetä oikeasti ole yli 4 kiloista synnyttää. mulla tuo kuopus painoi 4225 syntyessään ja koska sain ponnistaa puudutuksen kanssa niin oli kun oisi isoa kakkaa vääntänyt :)

Mulla esikoinen 4,6 kg kun syntyi ja kieltämättä viimiset viikot tuntui, että meinaa tulla molemmista päistä ulos :D Loppujen lopuksi tuli laskettuna-aikana ihan luonnolista reittiä.

Juu. Kuopus syntyi rv 39+3 ja oli silloin 4430g ja 54cm. Kieltämättä viimepäivinä on ollut vähän sama fiilis kun tämä kaveri liikkusessaan venyttää kyllä vatsaa äärimmilleen about joka suuntaan. :D

[QUOTE="vieras";22481398]noh, ei se nyt niin hirveetä oikeasti ole yli 4 kiloista synnyttää. mulla tuo kuopus painoi 4225 syntyessään ja koska sain ponnistaa puudutuksen kanssa niin oli kun oisi isoa kakkaa vääntänyt :)[/QUOTE]

No varmaan riippuu ihmisestäkin, minä väänsin melkein 2h vain reilu 3-kiloista lasta, eikä ilman imukuppia tullut siltikään.
Olipa minun viimeinen yritykseni, muut lapseni ovatkin syntyneet sektiolla, kiireellisellä ja suunnitellulla ja oikein hyvä niin :)

[QUOTE="vieras";22481415]että pillu ei räjähdä?[/QUOTE]

Kuullu et jollain olisi pillu räjähtänyt synnytyksessä ku tuollaista kysyt :) Outoja pilluja sun kavereilla tai sulla :)

[QUOTE="vieras";22481398]noh, ei se nyt niin hirveetä oikeasti ole yli 4 kiloista synnyttää. mulla tuo kuopus painoi 4225 syntyessään ja koska sain ponnistaa puudutuksen kanssa niin oli kun oisi isoa kakkaa vääntänyt :)[/QUOTE]

Juu, ei se kaikille varmaan olekkaan, mut esimerkiksi minä en pysty alakautta synnyttämään 3600g enempää. kaksi kertaa tosiaan kokeiltu ja sektioon on aina menny. Joten aika turha oli sinun lausahduksesi.

Onnea aloittajalle viimeisille odotusviikoille. Sektio on hyvä synnytystapa. Itse olen menossa viimeistään 6 vkon päästä sektioon myös.

Tänään oli viimeinen äitiysneuvola ja nyt rv 37+3 oli vauvan painoarvio vähän reilu 4kg. Ja vielähän tässä on vajaa kaksi viikkoa aikaa kasvaa.

Ei sinänsä ihme sekään että alkaa jo olla välistä aika tukala olo.

Melkosen potra tulokas sieltä saapuu ;)
Onnea vain synnytykseen. Itselläni synnytys edessä vasta kevättalvella, mutta nyt jo jännittää, sillä molempien suvussa on tavannut tulla yli nelikiloisia vauvoja, joten tuskin tämäkään on poikkeus.

Kaksi alle 3500g synnyttänyt ja sitten viimonen yli 4500g ja alakautta tuli. Mutta loppuraskaus oli kyllä tuskaa... 40+4 syntyi. Toivoisin että jos lapsia meille viel tulee ni synnytys käynistettäisiin aikaisemmin.