Huh, mikä lasti ruokaa vauvalle mukaan reissuun...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runttipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

runttipulla

Aktiivinen jäsen
20.05.2008
2 034
0
36
Meniköhän vähän liiallisuuksiin.. näyttää niin kauhean isolle määrälle tuo ruokamäärä mikä pitäis kiikuttaa mukana matkalle..siis meidän 8.5kk tyttö syö lounaalla semmosen hippo-purkin kokonaan plus hedelmäsosetta päälle (tai vastava määrä omatekosta mössöä), sit välipalaksi menee jugurttipurkki tai hedelmäsosepurkki ja päivällisellä normisti pienempi määrä jotain liha tms ruokaa, arvioisin noin pikkupilttipurkillisen verran tällöin. Lisäks tetrallinen muksu-puuroa menee sit päivässä (puolet aamulla ja illalla).

Eli hippoja tarvitaan 7 (plus lennoille omat purkit ja maito) ja pienempiä purnukoita 7 jugurttia 7 prk, puuroa 8 prk, maitojauhetta kolme pss ja muutama pikkutetramukaan. Hedelmäsoseet saa paikan päältä ja saahan sitä bansua yms raaputeltua sit tuoreeltaankin.

Aikamoinen lasti tulee kun kattelin sitä, mutta kai ne on vaan otettava mukaan.. puurot on ainakin ihan ehdottomat kun mikään muu tuolle sihtikurkulle ei kelpaa. Olen kuullut, että etelässä on ruokapurnukkavalikoima varsin pieni niin kai se on vaan roudattava noi mukana.. ja luomupurnukoita tuskin Mallorcalta saa :whistle:

Ihan uteliaisuuttani, onko kukaan tehnyt etelässä soseita (liha yms) huoneistohotellissa itse vauvalle?

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Meniköhän vähän liiallisuuksiin.. näyttää niin kauhean isolle määrälle tuo ruokamäärä mikä pitäis kiikuttaa mukana matkalle..siis meidän 8.5kk tyttö syö lounaalla semmosen hippo-purkin kokonaan plus hedelmäsosetta päälle (tai vastava määrä omatekosta mössöä), sit välipalaksi menee jugurttipurkki tai hedelmäsosepurkki ja päivällisellä normisti pienempi määrä jotain liha tms ruokaa, arvioisin noin pikkupilttipurkillisen verran tällöin. Lisäks tetrallinen muksu-puuroa menee sit päivässä (puolet aamulla ja illalla).

Eli hippoja tarvitaan 7 (plus lennoille omat purkit ja maito) ja pienempiä purnukoita 7 jugurttia 7 prk, puuroa 8 prk, maitojauhetta kolme pss ja muutama pikkutetramukaan. Hedelmäsoseet saa paikan päältä ja saahan sitä bansua yms raaputeltua sit tuoreeltaankin.

Aikamoinen lasti tulee kun kattelin sitä, mutta kai ne on vaan otettava mukaan.. puurot on ainakin ihan ehdottomat kun mikään muu tuolle sihtikurkulle ei kelpaa. Olen kuullut, että etelässä on ruokapurnukkavalikoima varsin pieni niin kai se on vaan roudattava noi mukana.. ja luomupurnukoita tuskin Mallorcalta saa :whistle:

Ihan uteliaisuuttani, onko kukaan tehnyt etelässä soseita (liha yms) huoneistohotellissa itse vauvalle?

me raahattiin ihan suosiolla mukana, ja ihan hyvä koska niit ruokapurkkeja oli kaupassa kahta erilasita ja niissäkin teksti arabiaks... huoneistohotellissa ei ainakaan emillä ollut kovin kummoisia tarvikkeita, mutat kyllä niillä toki soeita vois tehä jos ottais vaik sauvasekoittimen tai vastaavan mukaan..

Helpompaa olisi ehkä ottaa sauvasekoitin mukaan, ostaa hieman porkkanaa, perunaa yms, ja soseuttaa itse.

Valmisruokapurkkejakin toki, mutta tuo määrä kuulostaa valtavalta. Lisäksi se painaa. Lisäksi taisi olla joku sääntö siitä, ettei ruokapurkkeja saisi kuljettaa koneen ruumassa rikkoutumisriskin takia, sitä en enää tarkalleen muista kun matkailualan opinnoistani ja matkatoimisto/hotellityöstäni on vuosikausia aikaa.

Meilläkin oli ruokapurkit (2/päivä ) ja puurotetrat mukana. Söi onneksi tuoreita hedelmiä ym. ettei tarvinut hedelmäsoseita viedä.
Painaahan ne ja vievät tilaa, mutta toisaalta sittenpä on takaisintulomatkalla tilaa laukussa.

ja ihan ruumaan ne pakattiin tosiaan mukaan.

Kyllä me ollaan kuljetettu mukana paljon, itse ei kyllä vauva-aikana matkoilla ruvettu tekemään mitään. Ensimmäisen kerran vietiin mukana paljon vähemmän kuin seuraavilla kerroilla, koska ei tiedetty etukäteen ettei meidän tenava sitten suostuisikaan syömään ulkomaisia purkki(liha)ruokia (esikoisen ensimmäinen reissu oli muuten juuri Mallorcalla). Suosiolla sitten jatkossa vietiin mukana. Puuron vieminen on ihan ehdotonta, hedelmiä löytyy etelässä, liharuokiakin on, mutta maku tosiaan voi olla erilainen. Näin siis turistikohteissa, kyllähän paikallisväestön isoista ruokakaupoista löytyy paljonkin purkkiruokia.

Miksei muuten ruokapurkkeja saisi viedä mukana, kun viinaakin saa kuljettaa? Kyllähän nekin pullot voi mennä rikki.

meillä oli kanssa iso satsi ruokaa ekan kerran mukana kun matkattiin pienen lapsen kanssa.
Mun mielestä ehdottomasti kätevimmät oli valmis puurojauheet ja niitä mun mielstä kannattaa satsata.ja tosiaan sauvasekoitin on must.otin myös maitoallergiselle esikoisella mukaan korvike jauhetta.
meidän muksulle ei maistunut etelässä niin usein lämmin sapuska kun ilma oli kovin kuuma.lähinnä puuroillla mentiin ja niitä maustettiin hedelmillä.
paikallinen pottu maistui tosi hyvin.oli oikein kunnon uuniperunaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei muuten ruokapurkkeja saisi viedä mukana, kun viinaakin saa kuljettaa? Kyllähän nekin pullot voi mennä rikki.

Mitään sellaista, joka voi rikkoontua ja valua ruuman pohjalle, ei saisi ruumassa kuljettaa. Joku tuollainen juttu se oli. Eri asia, valvooko sitä kukaan, ja kiinnostaako ketään...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitään sellaista, joka voi rikkoontua ja valua ruuman pohjalle, ei saisi ruumassa kuljettaa. Joku tuollainen juttu se oli. Eri asia, valvooko sitä kukaan, ja kiinnostaako ketään...

Missäs viinapullot sitten pitäisi kuljettaa, kun ei niitä käsimatkatavaroissakaan saa viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Missäs viinapullot sitten pitäisi kuljettaa, kun ei niitä käsimatkatavaroissakaan saa viedä?
Kun mä opiskelin, niin viinapullot sai vielä ottaa käsimatkatavaroihin :D. Eli en tiiä.

Kerran olen nähnyt lentokentällä, kun matkalaukkuun pakatut juustot yms käskettiin ottaa pois laukusta. Mutta tuskin turistilennoilla tuollaisia valvotaan, ja eri yhtiöillä on varmaan eri menettelytapojakin.

Joo, koneeseen otan tetrat maitoa mukaan mutta sit muuten jauheena. Sauvasekotin vois olla ihan ok, mutta mites lihat, uskaltaakohan niitä ostaa ja keitellä soseisiin? Vai meniskö vko niin, että olis vaan toinen purnukka liharuokaa (sitä kotoa tuotua hippoa esim)...?
Mutta tosiaan määrä ON aika valtava. Tuolla meidän lennolla vauvalla saa olla 10kg plus rattaat matkatavaraa, joten kyllähän siihen tietty ruokaakin jo saa aikalailla, mutta tuntuu hurjalle vaan noin paljon raahata..

Meillä oli thaimaan matkalla vielä enemmän purkkuruokia, kun oltiin 2 vk. Ja onneksi oli, koska likka ei suostunut sikäläisä ruokia syömään, kun kokeiltiin. Keittomahdollisuutta ei ollut. Mä kans ehdottaiisn jotain jauheesta tehtyä puuroa, niist osa on lähes samanmakuisia kuin nuo tetrat. Se keventäisi vähän. Mut muita ruokia ne todellakaan viittis alkaa reissussa väsäämään.

Ei vauvanruokien ruumassa kuljetusta ole todellakaan missään kielletty. :D Tossa linkissä lukee ne mitkä on kielletty. Käsimatkatavarassa saa viedä tax free-alueelta ostetut viinat (tietenkin, eihän niitä enää ruumaankaan saa). Ruumassa saa kuskata viinaakin, vain yli 70 % alkoholia sisältävät on kielletty).

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKL9473DAHJgFguPvqRqCLOnqgiLvHO3nCRoLTMeDdPfW99X4_83FT9AP2C3NDQiHJHRQBKPsYQ/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X0tfM1Yx#

noh, mun mielestä lapset pärjää ilman lihaa muutaman vkon.myös sellaset spgettiblognese lasten purkit on aika kätsyjä kun sekoittaa niitä perunan kanssa saa useemman aterian, sen verran lötköä tuo kastike:)

Mä olen koittanu jauhepuuroja ja jauhannu hiutaleita ja tehny vaikka mitä mutta eeeeei, oksentaa ulos kaikki semmoset. No, kunhan pakkailen torstaina niin pitää sit kattoa et miten noita purnnukoita sit otan mukaan. Sitä hellettä mäkin mietin, et jugurtti voi olla mikä menee kans aikalailla, eli sitäkään en uskalla kyllä jättää pois...

Me oltiin esikon vauva-aikana juuri Mallorcalla ja eipä maistunut sikäläiset purkkiruuat. Hedelmillä mentii loppuloma ,kun kotoa tuodut purkit loppui. Sen jälkeen ollaan otettu kaikki kotoa mukaan. Viimeksi oli oma laukku ruuille ja vaipolle:)

Mä ottasin vaan 7 ruokapurkkia mukaan, lisäksi puurojauhetta. Hedelmiä saa paikan päältä aivan ihania ja tarvittaessa sit keittää itse jotain kasvista paikanpäällä. Tekevät kyllä ravintoloissa pienillekin annoksen, jos vaan kielitaitoa riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Helpompaa olisi ehkä ottaa sauvasekoitin mukaan, ostaa hieman porkkanaa, perunaa yms, ja soseuttaa itse.

Valmisruokapurkkejakin toki, mutta tuo määrä kuulostaa valtavalta. Lisäksi se painaa. Lisäksi taisi olla joku sääntö siitä, ettei ruokapurkkeja saisi kuljettaa koneen ruumassa rikkoutumisriskin takia, sitä en enää tarkalleen muista kun matkailualan opinnoistani ja matkatoimisto/hotellityöstäni on vuosikausia aikaa.

Mä en lomallani ruokaa tee, se on mulle lomaa kun saa istua valmiiseen pöytään. Matkalaukussa saa kuljetta noi ruokapurkit, toki kannattaa pakata hyvin kun niitä laukkuja ei hellävaroen käsitellä, jotta sulla olisi sitä syötettävää ruokaa mukanakin.
Me ollaan pienimmille kuljetettu mukana, jo siitäkin syystä, että kaikkia ruoka-aineita ei ole vielä kokeiltu. Hedelmäsoseet on suhtkoht samanlaisia mutta noi lihasoseet voi olla hyvinkin eri makuisia.

Ja matkalaukussa on sitten hyvin tilaa tuliaisille ;)

Meillä kannettiin ruokapurkit käsimatkatavaroissa, sillä ajateltiin että mitäs sittne jos laukku katoaa. Ennen oli käteviä sellaisia hedelmäsosetetroja, onkohan niitä vielä? Sekä jotain puuroja oli tetroissa. Lapselle pyydettiin ravintolassa esim. banaani, haarukka ja lautanen ja mössättiin banaania. Hyvin kelpasi. Myös leivät yms. meni hyvin. Myös muutamaa ranskalaista taisi imeskellä matkan aikana. Hyvää matkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Ei vauvanruokien ruumassa kuljetusta ole todellakaan missään kielletty. :D Tossa linkissä lukee ne mitkä on kielletty.
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKL9473DAHJgFguPvqRqCLOnqgiLvHO3nCRoLTMeDdPfW99X4_83FT9AP2C3NDQiHJHRQBKPsYQ/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X0tfM1Yx#

Tuo on Finnairin sivu, toisilla yhtiöillä voi olla omia sääntöjään. Kannattaa selvittää asia ennen matkaa, ettei tule ikäviä ylläreitä.

Mä tein päättötyöni aikoinaan aiheesta "Lapsiperhe valmismatkalla" joten en mä tuota ihan omasta päästä oo keksinyt :D

Oltiin aikanaan Egyptissä huoneistohotellissa kaksi viikkoa.
Mukana oli sauvasekoitin ja jonkin verran lihasosepurkkeja. Ostin paikan päältä perunaa, porkkanaa, bataattia ja kesäkurpitsaa, jota sitten keittelin ja soseutin ja jatkoin tuolla lihasoseella. Helppoa kuin heinänteko. Ei olisi tullut mieleenkään raahata vauvalle mukaan kahden viikon purkkiruokia.

Maidot oli jauheena, samoin puurot. Aika paljon säästää painossa.

Jep, kasasin tossa ruuat ja aika paljon ne kyllä painaa ja noi on nyt mitotettu sitten 1 tetra puuroa, 1 iso prk lounas, välipala prk (jugurttia, joista osa vaihtuu reissussa hedelmäsoseiksi..) ja 1 pieni prk päivällinen ja pari extrapurkkia maissia, jota aina välillä pitää laittaa että ruoka maistuu. Hedelmäsoseet ja hedelmät sitten periltä. Puurojauhetta otan pienen pussukan jos noi loppuu, vaikkei se kyllä kelpaa tuolle ipanalle. Ja maito on jauheena lukuunottamatta muutamaa tetraa, jotka anna sitten lentojen aikana.

Painakoot, onpahan ainakin ruokaa ja jos paniikki iskee niin sit keittelen juureksia ja soseutan vaikka haarukalla. Mukavampi lähteäkin kun ei tarvii stressata "mistä löydän sopivaa ruokaa lapselle", kun on kuitenkin ensimmäinen reissu meillä. Tuntu vaan aluks aika hurjalle määrälle, mutta kuten sanottu, onpahan paluumatkalle tyhjää tilaa =)

Yhteistyössä