En ole noin isoa enää huggiksessa kantanut. Olen epäillyt, ettei saisi tarpeeksi tukevasti sidottua, kun se trikoo antaa kuitenkin jonkun verran periksi. Ihan perus kangassa olen kyllä vuosikasta ja vanhempaakin kantanut ja hyvin on toiminut.
Musta huggis on liian ohutta trikoota isomman lapsen kantamiseen. Itse olen tykännyt huggiksesta alle puolivuotiaan kantamisessa mutta isompia olen kantanut esim. pikku-ruussa, joka on paksumpaa trikoota. Vuosikkaasta ylöspäin olen kantanut Ergossa.
Mielestäni huggiksen sidonta löystyy, kun kantaa painavampaa lasta. Liinaa joutuu koko ajan korjaamaan ja ohut liina alkaa rullaantua ikävästä mytyille esim. hartioiden kohdalle. Paksumpi trikoo pysyy paremmin napakasti paikoillaan isoa kantaessa.
sitä minäkin mietin et mitenkähän se alkaa löystymään sitten. mulla olis huggis tuolla jossain kaapissa, se oli viime kesänä ahkerassa käytössä ja nyt mietin et vieläköhän sitä vois käyttää. en millään raaskis luopuakaan siitä,niin loistava oli mut todennäkösesti lapset on kuitenkin tässä nyt.
Huggis on tosiaan ihana. Mun suosikkiliina mutta tosiaan vain pikkuvauvan kanssa. Menee vielä niin pieneen tilaankin, että oli tosi näppärä kuskata mukana. Itse sidoin liinan usein jo valmiiksi kotona ja nostin vauvaa siihen, kun mentiin kauppaan. Paksumpaa liinaa ei viitsi pitää ainakaan kesällä turhan vuoksi, siinähän tulee hirveä hiki
Mulla oli huggis aikanaan vaan lainassa, mutta Kanga ja Vitmi löytyy edelleen kaapista enkä malta niistä luopua, vaikka lapset ovat jo 10v, 8v ja 3v. No, tota nuorinta välillä vielä kannan esim. pk-päivän jälkeen, kun haluaa olla sylissä ja ruoka pitäisi laittaa. Mutta hirveän hyvin huggista varmaan saisi eteenpäin myytyä ja hyvällä hinnallakin.
Joo, huggiksen jälleenmyyntiarvo on hyvä. Jos olet uutena ostanut eikä ole pahasti kauhtunut/nyppyyntynyt niin helposti saat 50-60% vielä ostohinnasta takaisin.
minkälaisia nuo kanga yms on? onko ne yhtä tukevia ja turvallisia vaihtoehtoja kun huggis? olisko ihan kuolleena syntynyt idea ostaa semmonen jostain huutiksesta vielä?
meillä ei nimittäin viihdytä rattaissa ollenkaan,eikä vielä jaksa kävellä pitkää matkaa. kesällä olis kiva joku kantojuttu niin pääsis asvaltilta pois kävelemään...
huggigsen ostin uutena, enkä nyt enää ihan yli 80e viitsisi maksaa mistään tuommosesta.
Knaga ja Vitmi ovat rengasliinoja ja ovat helppoja siinä, etteivät tarvitse sen kummenpia sidontoja. Itse käytän isomalla pelkästään lonkkalla kantamiseen ja toimii tosi hyvin. Helppo pitää mukana ja nostaa lapsi kyytiin vaikka keskellä kauppakeskusta. Googlettamalla varmasti löytyy kuvia.