Huah! eläinsuojelu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme touhua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme touhua!

Vieras
Ei ottanu ilmoitusta tosissaan.
Tuttavani pennuttanu koiransa 4kertaa peräkkäin. Vai oisko jopa viisikertaa. Ei yhtään juoksua välissä.
Eli on siis ok, pennuttaa koiraa jatkuvasti ja myydä koiria sen takia, että saa rahaa.
"kasvattaja" ei kuitenkaan hoida koiran madotuksia ennen luovutusta, sirutusta, eikä pentuja myöskään eläinlääkäri tarkasta.
Koirilla ei papareita yms..

Miten tuohon sitten voitaisiin sun mielestäsi puuttua?

Ei ole laitonta pennuttaa koiraa 4 perättäisestä juoksusta, vaikka toivottavaahan tuo nyt ei misään nimessä ole. Eettisesti totaali väärin, mutta ei se laitonta ole.

Myös madotus, sirutus ja ell-tarkistus, sekä pentujen rekkaaminen on täysin vapaaehtoista. Ei pakollista.

Ei ole ok, mutta milläs asiaan puutut, kun se lain mukaan on sallittua?

No jos pennut myydään terveinä, niin se on minusta väärin, ellei lääkäri ole niitä tutkinut.
JA kyllä jokainen täysjärkinen madottaa emän raskausaikana, sekä imetysaikana.. eikö niin?
JA näitä pentuja tehdään siksi, että saadaan rahaa.
Viimeisen ilmoituksen mukaan koirat olivat chihuja, vaikka niissä on ainoastaan murto-osa kyseistä koirarotua.
Erikoisinta on se, että heiltä on jo aiemmin viety kissat ja koirat pois (eläinsuojelu)
Ja nyt ei kukaan puutu.
Heillä ei ole kuulemma varaa leikata tätä tyttö koiraa, siksi pentuja tulee.
Mun mielestä tollasten ihmisten ei pitäisi lemmikkejä ottaa.
JA tosiaan koirien myynti hinta on ollut sellaset 700-800 euroa. SEKAROTUISIA, joita ei ole edes tarkastettu.
Mun mielestä tuo menee tehtailuksi!

Mua vaan ihemtyttää kun jokapaikassa toitotetaan, että pitää ilmoittaa jos tollaista tehtailua tapahtuu.
Kuitenkaan kukaan ei siihen puutu.
Sääliksi käy se tyttökoira, koska se ei selkeästikkään voi hyvin.

Pistä vinkkiä johonkin Iltalehdelle yms. Jos tekevät aiheesta jutun, vaikkei olisikaan heidän oikeilla nimillä -> ihmiset suuttuu, asia saa julkisuutta ja paineistaa eläinsuojelua toimimaan. Nyt on ollut paljon puhetta pentutehtailusta ja koirien oloista muutenkin, voisi toimia.

[QUOTE="Vieras";28419176]Pistä vinkkiä johonkin Iltalehdelle yms. Jos tekevät aiheesta jutun, vaikkei olisikaan heidän oikeilla nimillä -> ihmiset suuttuu, asia saa julkisuutta ja paineistaa eläinsuojelua toimimaan. Nyt on ollut paljon puhetta pentutehtailusta ja koirien oloista muutenkin, voisi toimia.[/QUOTE]

Hyvä idea!
Tosiaan ihmetyttää, ettei kukaan puutu vaikka jokapaikassa asiasta toitotetaan.
Ja kyllä mun mielestä "kasvattajan" kuuluu edes madottaa pennut.
JA mihin ihmeeseen tuo 800 euron hinta perustuu, jos koiria ei ole tarkastettu.
Ei heillä ole edes varaa antaa niitä rahoja takaisin jos pennussa jotain ilmenee.
Kuvottavinta on se, että asunto oikeasti todella kaameassa kunnossa.
Niin sottaista, että nuo ihmiset lemuaa roskikselle kauas asti.
Sisällä poltetaan ketjussa, sekin on ilmeisesti eläinsuojelun mielestä ok. Eikai eläimenkään tarvii kärsii tollasesta röökin savusta?

Yhteistyössä