Hu-Huu kotiäidit, mitä teet puoleenpäivään mennessä??

  • Viestiketjun aloittaja kotimami
  • Ensimmäinen viesti
Hanna
Viime aikoina ollaan nukuttu tosi pitkään... mä nukun kunnes esikoinen herää seitsemän ja puoli yhdeksän välillä. Ensi töikseni siirrän pikkuvauvan omaan sänkyynsä, petaan sängyt, vien esikoisen vaipanvaihtoon, pisulle ja pesulle, ja syöttötuoliin istumaan. Sitten laitan puurolautasen mikroon ja juoksen pikasuihkuun sillä aikaa. Vaatteetpäälle ja esikoisen syöttö, sitten pikkuvauvan aamupesut vuorossa.

Sitten leikkiä esikoisen kanssa ja samalla netissä surffailua, vauvan imetystä ja kotitöitä kaikkia vähän samaan aikaan:) Esikoinen pottailee sopivissa väleissä. Pyykkien laittoa, siivousta, tiskejä. Pihalle ei yleensä aamupäivällä keritä.

Yhdentoista aikoihin esikoinen saa ruokaa, sitten mennäänkin jo päikkäreille, eli nukahtaa joskus puolenpäivän aikoihin.
 
Herätään 7-8 ja katsotaan muumeja tai muuta lastenohjelmaa hetki ja sitten syödään aamupala. Vaihdetaan päivävaatteet ja siivoilen pikaisesti sekä valmistelen muksun ruokaa. 9 mennään ulos ja ulkoillaan 10.30 saakka. Sitten tullaan sisälle ja mä teen pikaisesti ruoan lapselle loppuun ja sitten syödään. 11.30 päikkäreille ja mulla alkoi oma aika eli kahvia, koneelle, pyykkiä, siivoilua...
 
Tähän mennessä tänään:
7.00 esikoinen heräsi > hänen kanssa aamutoimet
8.00 kuopus heräsi ja lastenhoitaja tuli > aamutoimet kuopuksen kanssa, pottaharjoittelua
8.30 minä lenkille > lastenhoitaja lasten kanssa puistoon
10.30 takaisin lenkiltä > suihku, pieni aamiainen, kotitöitä ym. puuhastelua
12.00 lapset ja hoitaja kotiin > laitetaan hänen kanssa tässä yhdessä lounasta ja kohta syödään koko porukka, minä + lapset + hoitaja

Tässä meidän aamupäivä tänään. :)
 
-Heräillään 7-8 maissa
-neiti pois sängystä ja mä meen käymään vessassa (samalla pesukone/kuivuri päälle) ja koiran kans pihalla
-Neitille aamupesut ja kuiva vaippa
-syyän jotain (tässä vaiheessa esikoinen on jo kouluun lähdössä, on omatoiminen)
-käydään pihalla/leikitään
-tullaan sisälle ja leikitään tai yleensä neiti haluaa leikkiä itekseen joten mä voin laittaa pyykkiä, siivota yms.
-Siit taas vähän syyään ja vaihdetaan vaippa.
-Neitille tutti ja pullo sänkyyn ja neiti perässä ja pian se jo nukkuukin :)

Tarkkoja aikatauluja ei ole ollenkaan tuo kaikki vaan tehdään 7/8-12
 
bad mommy
Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
Alkuperäinen kirjoittaja bad mommy:
Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
Alkuperäinen kirjoittaja bad mommy:
Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
Alkuperäinen kirjoittaja bad mommy:
Herätys 6.30, esikolle kouluvaatteet ja herätys. Lapsille aamupala valmiiksi pöytään. Itselle kahvia. Sitten jäänkin koneelle asumaan. Välissä ärähtelen esikolle että tee sitä, tee tätä että ehit ajoissa kouluun. Välissä komennan pienempiä lapsia, käyn pelastamassa ne vartin välein jostain pulasta, lohduttelen, komentelen, vaihtelen vaippoja, kaivelen helpoja välipaloja lapsille... Aina palaan koneelle. Kai se tekee minusta paskan äidin. Minä vaan olen aamupäivisin ihan raato. Pienemmät sotkee joka paikan. Iltapäivä meneekin sitten siivotessa... :whistle:


Kyllä mullakin välillä päiviä, että istun tietsikalla aamupäivällä, ja sivusta seurailen kun lapsukainen leikkii.Usein ei tosin onnistu, kun poika ottaa koko ajan kädestä kiinni, ja vie kanssaan leikkimään.


Tää kotiäitys on tosi tärkeää "työtä", mutta tuleeko muille koskaan aaumuisin herätessä sellaisia ajatuksia että taas yksi samanlainen päivä edessä, ei kiinnostais eikä jaksaisi herätä? vai onkohan mulla nyt jotain alkavaa masista..Kun usein tuntuu aamuisin jotenkin tyhjältä ja siltä kuin elämä olis jotenkin "rankaa"...Äh, vaikea selittää...
Mulla on ihan samoja ajatuksia joskus ja enemmänkin. Vähän aika sitten tajusin olevani pahasti masentunut... :ashamed:

Haluaisitko vaihtaa ajatuksia sähköpostilla tai yv:llä?
Siitä on niin kauan kun olen jaksanut kirjautua tänne, etten enää muista tunnuksia. En viitsi sähköpostiani täällä levitellä.. Sori..


Okei! voimia sulle!
:D Kiitti, samoin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
Millainen muilla kotiäideillä on aamun ohjelma..Kun tuntuu että itsellä samaa päivästä toiseen!

Meillä herätään n. 07. 2 -vuotiaalle ekana velli, juo onneksi pillistä jo. Sitten laitan kahvin tippumaaan, ja vaihdan 2 vuotiaalle kuivan vaipan/pottailut. Isommat lapset lähtee kouluun, ja itse syön aamupalan ja YRITÄN silmäillä päivän lehteä. Naperolle siinä samalla aamupalaa.
Sit keittiön siistiminen(tiskit koneeseen ym), sänkyjen petausta, pyykit koneeseen, puhtaiden viikkaamista +kaapitusta.Yleistä puuhastelua/leikkiä. Mahdollisesti lähdetään ulos, jos keli hyvä..Ja sisääntulon jälkeen välittömästi ruuan valmistus 2 vuotiaalle(.Ei suostu syömään mitään purkkiruokia enää)
Ja vihdoin päikkärit!!=Äiti voi hetken huilia
Kerta viikkoon käydään aamupäivällä perhekerhossa, joskus kaupassa.
Velliä? Pillistä? En tajunnut. eikö se saa puuroa? Jos saa, miksi velliä?
 
Herätys 6:30-7

Nousen laittamaan tiskit ja kahvin tippumaan ja vedenkeitin porisemaan.

Aamupalojen teot lapsille,kaikille 7:lle.

Sit syön itse ja luen lehdet.

Laitan lapset matkaan koulutielle.

Pyykkikone päälle.

Yleistä lattioiden raivailuja ja odottelua,että saa eskarilaisen matkaan hiukan ennen 10.

Sit laitan ruoan.

Tyhjään tiskikoneen ja laitan uudet koneeseen.

Kolmen muksun kanssa syödään klo 11,jonka jälkeen kaksoset päiväunille.

Keitän kahvin ja sillä aikaa pyykit kuivumaan ja toinen koneellinen pyörimään.

Kohta 4-vuotiaalle laitan dvd:n pyörimään,hörppään kahvit.

Ja tässä touhutessa koko aamun, ohimennen istuskelen koneella ja samalla juoksen kurkkimassa muksujen perässä,mitä touhuavat kun leikkivät keskenään.

Siinä on mun aamu puoleenpäivään saakka valmis..
:D
 
Noustaan ylös 9 pintaan. Nostan pienemmän sitteriin katselemaan ja käyn isomman kanssa pyllynpesulla ja vaihdan kuivan vaipan ja annan aamumaidon.

Sit pienemmälle maitoa ja röyhtäytys (isompi touhuaa omiaan sen aikaa) ja taas takas sitteriin/lattialle köllimään ja isommalle aamupuuro tai muuta aamupalaa. Samalla kahvit tippumaan ja kun on syönyt, rupee omiin leikkeihinsä.

Siinä välissä laittelen tiskit koneeseen ja siistin keittiötä ja sit onki jo aika laittaa pienempi unille.

Isompi leikkii niin kauan kun jaksaa (yleensä reilun pari tuntia) ja mä leikin sen kanssa, luen lehteä ja kattelen telkkaria, oon koneella, mitä millonkin kerkee. Riippuu vähän niistä leikeistäkin. Sit isompi käy unille 11-12 aikaan ja mä saan joko olla hetken rauhassa tai tehdä esim. ruokaa ja pestä pyykkiä :)

Näin meillä menee aamupäivä. Muksut on 1v2kk ja 3kk :heart:
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja 123545548946:
klo 6.30-7 herätään ja mennään aamupesulle ja aamupuurolle
klo 8-9 kotitouhuja; pyykkejä, pöytien pyyhkimisiä, oma aamupala
klo 9-10 lähdetään ulkoilemaan
klo 10.30-11 sisälle lounaalle
klo 11-12 sisällä leikitään (lue; pidän touhujen voimalla lapsen hereillä klo 12 asti kun juuri siirrytty yksiin päiväuniin)
klo 12 päikkäreille, itse teen päivälliselle ruuan valmiiksi sitten joko touhuilen jotain hiljaisia kotihommia, surffailen netissä tai nukun itsekin
klo 14.30-15 poika herää
klo 15 syödään ja touhutaan
klo 16-17 ulkoillaan
klo 19 iltapuuro, pesut
klo 19.30 napero yöunille

meillä juuri näin kanssa :D
 
kotimami
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
Millainen muilla kotiäideillä on aamun ohjelma..Kun tuntuu että itsellä samaa päivästä toiseen!

Meillä herätään n. 07. 2 -vuotiaalle ekana velli, juo onneksi pillistä jo. Sitten laitan kahvin tippumaaan, ja vaihdan 2 vuotiaalle kuivan vaipan/pottailut. Isommat lapset lähtee kouluun, ja itse syön aamupalan ja YRITÄN silmäillä päivän lehteä. Naperolle siinä samalla aamupalaa.
Sit keittiön siistiminen(tiskit koneeseen ym), sänkyjen petausta, pyykit koneeseen, puhtaiden viikkaamista +kaapitusta.Yleistä puuhastelua/leikkiä. Mahdollisesti lähdetään ulos, jos keli hyvä..Ja sisääntulon jälkeen välittömästi ruuan valmistus 2 vuotiaalle(.Ei suostu syömään mitään purkkiruokia enää)
Ja vihdoin päikkärit!!=Äiti voi hetken huilia
Kerta viikkoon käydään aamupäivällä perhekerhossa, joskus kaupassa.
Velliä? Pillistä? En tajunnut. eikö se saa puuroa? Jos saa, miksi velliä?
Siis poika saa niitä muksu valmis vellejä juotavakseen.Juo sen siitä pillistä, mikä tulee paketin mukana.ei siis enää tuttipulloa.Puuroa ei ole suostunut suuhunsa laittamaan puoleen vuoteen ja maitoa ei ole koskaan halunut juoda.ei tykkää siitä ollenkaan. Piimää joskus ja jogurttia päivittäin..mutta siltikään ei saa tarpeeksi näistä kalsiumia. Ttykkää velleistä tosi paljon, ja siksi saa juoda velliä vielä. Neuvolassa puhuttiin juuri asiasta, ja sanoo että senkus juo niitä vellejä, että saa jostakin päivän kalsium tarpeen.Tietty ruuasta saa jonkin verran.

 
Herätys 6.30.

-kahvi tippumaan.
-Pyykkikone päälle.
-apk. tyhjennys
-kahvi+lehti pikaseen
-lapsille aamupalaa
-lapsille vaatteet
-koululaiset kouluun
-kerholaisen kerhoon vienti

-kuopus unille
-päivä ruuan teko
-pyykit kuivumaan
-laiskottelua
-kuopuksen herätys+syöttö

-neito kerhosta

ulkoilua->
 

Yhteistyössä