HTS-istuin ilman muovista ala-osaa?

onko kellään ollu sellainen HTS-turvaistuin, joka on kokonaan ilman koroketta (siis sitä muovista kelkkaa)?

Tutun tuttu tarjoaa meille liki ilmaiseksi HTS:n Basic istuinta tukirautoineen. Istuinta ei ainakaan lastentarvikkeelta enää löydy.

Istuin on valmistettu 1/99 (HTS:ssä on se kiekko joka kertoo istuimen iän). Hyväksytty selkä menosuuntaan 0-18 kg.

Onko jollain tai onko ollut tuollainen istuin? Vai onko tuo kuitenkin istuin johon kuuluisi se kelkka alle?
 
Asia on selvitetty. Istuin on todella olemassa eikä mikään tee-se-itse -viritys.

Ja ihan ohi alkuperäisen, kun siihen tuossa edellä osoitettiin. Eikö se kelkka lisää vain istuimen käyttömukavuutta, kun siinä on etäisyyden ja kallistuksen säätö? Kallistuksen säätö taas käytännössä taitaa olla hankalaa, kun se tukirautakin on pakko säätää.

Ja eikös Hts-istuin tule aina kiinnittää itse istuimessa olevalla turvavyölenkillä, ei vetämällä auton turvavyötä kelkan läpi?
 
En ostaisi lapselle istuinta, jos en ole sata-varma siitä, miten istuin tulee kiinnittää autoon!
Tai jos en ole 100-varma että kaikki osat turvallisuutta ajatellen ovat tallessa, ehjiä ja käytettävissä!

Toisaalta, en myöskään itse möisi tai edes lahjoittaisi istuinta, jonka turvallisuudesta en voisi mennä takuuseen!


Istuimen max käyttöikä on 10 v. Sen puoleen tämä HTS istuin on vielä käyttökelpoinen, jos sen runko muuten on kunnossa ja ehjä ja osat tallessa ja sen voi kiinnittää autoon kuten se ohjeiden mukaan kuuluu kiinnittää.

Kyse on kuitenkin oman lapsen turvallisuudesta. Onnettomuudessa voi käydä tosi huonosti vaikka istuin olisi miten hyvä, mutta ainakaan ei tarvitse sitten itseä sitä, että kävi huonosti juuri sen huonon tai väärin asennetun istuimen takia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 21:11 minä vaan kirjoitti:
En ostaisi lapselle istuinta, jos en ole sata-varma siitä, miten istuin tulee kiinnittää autoon!
Tai jos en ole 100-varma että kaikki osat turvallisuutta ajatellen ovat tallessa, ehjiä ja käytettävissä!
Löytyi istuimen käyttöohje, se mikä on istuimen mukana ostettaessa tullut. Eli itse olen satavarma siitä kuinka istuin kiinnitetään.

Ja aika satavarma olen siitäkin, että noita kelkallisia istuimia kiinnitetään väärin!!! Näin tänään yhden käytöstä poistetun kelkallisen istuimen, jossa kiinnitysremmi oli täysin käyttämätön. :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 22:30 Hamsteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 21:11 minä vaan kirjoitti:
En ostaisi lapselle istuinta, jos en ole sata-varma siitä, miten istuin tulee kiinnittää autoon!
Tai jos en ole 100-varma että kaikki osat turvallisuutta ajatellen ovat tallessa, ehjiä ja käytettävissä!
Löytyi istuimen käyttöohje, se mikä on istuimen mukana ostettaessa tullut. Eli itse olen satavarma siitä kuinka istuin kiinnitetään.

Ja aika satavarma olen siitäkin, että noita kelkallisia istuimia kiinnitetään väärin!!! Näin tänään yhden käytöstä poistetun kelkallisen istuimen, jossa kiinnitysremmi oli täysin käyttämätön. :eek:
No mutta sitten vaan istuinta hankkimaan ja autoon asentamaan. En osaa sanoa ko. istuimesta mitään. Kun itse etsiimme istuinta vuosi tai kaksi sitten, oli HTS:n istuimia myynnissä lastentarvikeliikkeessä. Se vaikutti kuitenkin niin isolta ja kömpelöltä ja meillä oli tuollon pakettiauto, jossa kojelauta on siis eri tavalla kuin henkilöautossa - HTS:n olisi voinut asentaa tukijalan kanssa eikä kojelautaan nojaten, mutta silti päädyimme toiseen istuimeen.

Se oli vain selkä menosuuntaan, ja kun auto taas vaihtui henkilöautoon, ei isokokoisen kaverin jalat mahtuneet selkä menosuunnassa selkänojan eteen, myytiin istuin tuttaville ja ostettiin tilalle selkänojallinen turvavyöistuin, siihen saa cd-soittimen ja päätuissa on kai'uttimet eli pitkillä matkoilla voi kunnella omaa musaansa . =)

Käytettynä olemme ostaneet sen vauvojen turvakaukalon aikoinaan ja sekin on nyt myyty eteenpäin, sekä korokeistuimen ilman selkänojaa II-autoon kun ei viitsi tuota isoa ja painavaa selkänojallista aina siirrellä.

Miksikö näin. siksi että mies on niin himputin tarkka näistä, auto voi olla mitä vaan mutta istuin on viimeisintä huippua :whistle:
 

Yhteistyössä