HS: Haagan seurakunta kehotti hallitusta häpeämään - Syttyi some-sota

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"HELSINGIN Haagan seurakunta on pienoisen somekohun keskellä.

Seurakunta otti torstaina 28. syyskuuta kantaa viestipalvelu X:n tilillään Petteri Orpon (kok) hallituksen politiikkaan.

Seurakunta siteerasi Raamattua kirjoittamalla, että "Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on". Perään se merkitsi lähteen: Mt. 25:29.

Seurakunta lisäsi tämän perään: "Tämä sana näyttää käyvän synkällä tavalla toteen hallituspolitiikassa. On jumalatonta leikata jo valmiiksi pienituloisilta ja heikossa asemassa olevilta."


Viimeinkin asiaa seurakunnalta, tätä on odotettu. On siis vielä olemassa seurakuntia, jotka ymmärtävät Jeesuksen opin. Fariseus Teemu Laajasalo oli toki heti kieltämässä hallituksen arvostelun, mutta kaikki tietää mikä tyyppi se on. Myös Tere Sammallahti oli kilahtanut täysin ja alkanut ivaamaan seurakuntaa.

Haagan seurakunta: jatkakaa samaan malliin. Tuotte kirkolle enemmän uskottavuutta kuin Laajasalo koskaan. Älkää luovuttako, sillä olette vastuussa Herralle ettekä hallitukselle ja olette oikeassa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Matt. 25:31-46

Viimeinen tuomio

»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»
 
vierailija
Mielenkiintoinen ulostulo ja olenkin odottanut tätä. Merkillistä on, että kirkko laitoksena ei ota mitään kantaa, mutta yksittäinen seurakunta ottaa. Ymmärrän kirkon roolin valtion kanssa, mutta eihän kirkko voi kuitenkaan palvella valtiota, vaan se on vastuullinen Herralle. Ja jos valtio lähtee ajamaan kristinopin vastaista politiikkaa, on siitä uskallettava sanoa.

Joku koulukiusaaja-trolli Sammallahti ivaamassa on sitä itseään, ei siitä kannata välittää.

Laajasalo on pettymys, toki ei mikään yllätys varsinaisesti.

Nyt minä pelkään että Haagan seurakunnan suu tukitaan väkisin ja ihmiset ajetaan sieltä pois. Jos näin uhkaa käydä, asiasta on nostettava metakka.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Samaan aikaan kristillisdemokraatit on mukana kurittamassa köyhiä ja kipeitä, juuri niitä joita Jesse käski auttamaan ja suojelemaan.
Ehkä lehdet voisi tarkastella tätä asiaa vähän kriittisemmin ja kysyä vaikka suoraan KD:ltä että miten tämä sopii Jeesuksen oppiin?
Mutta kukaan ei kysy.
Tämä Haaga on kuitenkin hyvä alku. Toivotaan, että ottaa tuulta alleen.
 
vierailija
Aina voidaan nostaa veroja niiden laskemisen sijaan. Yritysveroja yms. Yhden prosentin tuloveron nosto tekisi jo paljon. Suomalaisten verotus ei ole edes maailman huippuluokkaa ja jos esim Sipilän hallituksen verohelpotuksia ei olisi tehty, meillä olisi nyt 8 miljardia enemmän rahaa.
 
  • Haha
Reactions: m1es
Jos kirkko ottaa Haagan seurakunnan kurssin laajemminkin, liityn takaisin. Näiden nykyisten aikana en ole liittymässä.
Mielenkiintoinen ulostulo ja olenkin odottanut tätä. Merkillistä on, että kirkko laitoksena ei ota mitään kantaa, mutta yksittäinen seurakunta ottaa. Ymmärrän kirkon roolin valtion kanssa, mutta eihän kirkko voi kuitenkaan palvella valtiota, vaan se on vastuullinen Herralle. Ja jos valtio lähtee ajamaan kristinopin vastaista politiikkaa, on siitä uskallettava sanoa.

Joku koulukiusaaja-trolli Sammallahti ivaamassa on sitä itseään, ei siitä kannata välittää.

Laajasalo on pettymys, toki ei mikään yllätys varsinaisesti.

Nyt minä pelkään että Haagan seurakunnan suu tukitaan väkisin ja ihmiset ajetaan sieltä pois. Jos näin uhkaa käydä, asiasta on nostettava metakka.
Aamen!❤
 
vierailija
Itse käsitin että hallitus voisi muuttaa ohjelmaansa kristillisemmäksi, eli ottamaan huomioon köyhät ja vähäosaiset. Tämä nyt on sivistysvaltion määritelmä ilman kristillisyyttäkin, mutta koska Suomi on valumassa ulos sivistysvaltioista, seurakunta sentään yritti vielä muistuttaa asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kirkko on perinteisesti oikeistolaisten linnake, koska konservatiiviset ihmiset hellivät ajatusta 1800-lukulaisesta sivistyneestä kartanonherrasta, joka armosta antaa leipäpalan palvelijalleen. Kommunismi ja ateismi ovat kauhistuttaneet herätysliikkeissäkin, jotka ovat maalanneet piruja seinille. Tällaiset Haagan seurakunnan kaltaiset ulostulot tulevat siis säilymään hyvin harvinaisina. Muuten kirkko haluaa kunnioittaa aivan erityisesti kokoomuslaista esivaltaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vierailija
Hesarin kommenteissa Haagan seurakuntaa puolustavat kommentit ovat keränneet satoja tykkäyksiä, kun taas kritisoivat muutamia kymmeniä. Tämä saattaa hieman korreloida sen kanssa mitä kaduilla asiasta ajatellaan ja kirkkokin voisi vähitellen miettiä, olisiko jonkinlainen paikallinen uskonpuhdistus paikallaan.
Kannattaa muistaa myös puoluekannatusgallupit, hallituspolitiikan hyvin matala suosio sekä yhteiskunnan luottamusgallup, jossa luottamus hallitukseen ja yhteiskunnan oikeudenmukaisuuteen on hyvin alhaalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Monet seurakunnat ja seurakuntalaiset auttavat jo todella paljon lähimmäisiään. Mutta tämä vauhti, jolla hallitus romuttaa hyvinvointivaltiota ja tekee lisää köyhiä, niin siinä ei meinaa kukaan pysyä enää mukana. Eli ongelman korjaus pitää aloittaa hallituksen vaihdosta.
 
vierailija
Mihin ihmeeseen sinä tarvitset aina vain enemmän elämässä? Kuinka voit ylipäätään iloita omaisuudesta, jos tiedät muiden kärsivän ja näkevän nälkää? Mietitkö sitä koskaan?
Me olemme kaikki yhdessä Kristuksen ruumis. Kun yksi kärsii, kärsivät kaikki.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Luuk. 3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".

Nyt meillä on hallitus, joka rohmuaa sen kolmannen ihokkaan itselleen eikä anna mitään alastomalle.
 
vierailija
Itse käsitin että hallitus voisi muuttaa ohjelmaansa kristillisemmäksi, eli ottamaan huomioon köyhät ja vähäosaiset. Tämä nyt on sivistysvaltion määritelmä ilman kristillisyyttäkin, mutta koska Suomi on valumassa ulos sivistysvaltioista, seurakunta sentään yritti vielä muistuttaa asiasta.
Katsoin MTV:n Uutisekstran, jossa kunta- ja alueministeri Hanna-Kaisa Ikonen selkeästi kertoi nykyisen sotetilanteen. Hänellä on vahva tausta nykyiseen asemaansa.
Ylen uutisissa kerrottiin hurjia lukemia tulevista sairaanhoitaja-, lähihoitaja- ja lääkäritarpeista lähitulevaisuudessa pk-seudulla.
Kävin kuuntelemassa luennon, jossa oli puhetta 100-vuotisesta sodasta.
Some kiehuu ja kihisee. En altista itseäni kuohuksiin hallituksen suunnitelmista.
Ihmiset ovat heränneet ja osaavat pitää puolensa.
Olen vähävaraisten ihmisten puolella.
Tein pitkän kävelylenkin luennon jälkeen hiostavassa säässä sadevarusteissa.
Olo on ihahan raukea. Kyllä kirkko on aina ottanut kantaa yhteiskunnallisiin asioihin.
Sunnuntaina klo 10 lähetetään jumalanpalvelus, jonka saarna aina kösittelee ajankohtaisia aiheita. Koronan jölkeen onneksi ei ole usein uusintalähetyksiä menneiltä vuosilta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Katsoin MTV:n Uutisekstran, jossa kunta- ja alueministeri Hanna-Kaisa Ikonen selkeästi kertoi nykyisen sotetilanteen. Hänellä on vahva tausta nykyiseen asemaansa.
Ylen uutisissa kerrottiin hurjia lukemia tulevista sairaanhoitaja-, lähihoitaja- ja lääkäritarpeista lähitulevaisuudessa pk-seudulla.
Kävin kuuntelemassa luennon, jossa oli puhetta 100-vuotisesta sodasta.
Some kiehuu ja kihisee. En altista itseäni kuohuksiin hallituksen suunnitelmista.
Ihmiset ovat heränneet ja osaavat pitää puolensa.
Olen vähävaraisten ihmisten puolella.
Tein pitkän kävelylenkin luennon jälkeen hiostavassa säässä sadevarusteissa.
Olo on ihahan raukea. Kyllä kirkko on aina ottanut kantaa yhteiskunnallisiin asioihin.
Sunnuntaina klo 10 lähetetään jumalanpalvelus, jonka saarna aina kösittelee ajankohtaisia aiheita. Koronan jölkeen onneksi ei ole usein uusintalähetyksiä menneiltä vuosilta.
kunta- ja alueministeri Hanna-Kaisa Ikonen naama hymyssä kertoi miten ennaltaehkäisyyn, ennaltaehkäisyyn..en ne jotka tarvitsevat hoitoa? Puhuu kuin Sanni Grahn-Laasonen, Arto Satonen ym. kokkareet työ..työ..ennaltaehkäisy..ennaltaehkäisy, yksinkertaisia sanoja ja heittoja joilla ei terveydenhuollon resurssien leikkauksia, perusturvan ja työn puutetta korjata. Häpeäisivät! Mm. Suomen terveydenhuollon resurssit paljon muita pohjoismaita alemmat, samoin työttömien palvelut.
 

Yhteistyössä