HPV- rokote tulee rokotusohjelmasn sittenkin!

  • Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja ällösplöö;27029619:
ja luultavasti ei yhtään niin hyvä kuin sinulla?
Minulla on parantava hpv rokote joka paranta olemassa oleva hpv sekä suojaa loppuelämään asti koko Hpv:sta, tää rokote mitä myyntiin tulee on ennalte ehkäisevä:) se ei paranna hpv, vaan antaa suojaan 2-4 virus tyyppien vastaan
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";27029983]niinhän sinä luulet.[/QUOTE]

ei mun tarvi luulla:) aika suurella osalla Usa:ssa ja latino Ameerikassa hyviä kokemuksia vaan. Itselläkin, ennen Mexico oli Cin2 a hpv, heti sen jälkeen, täys puhdas ja ei hpv ja otettiin jo kerta kerta koet ja 1,5vkoa sitten oli ne viimeiset, mitä Mexico lääkäri pyysi ja Suomi lääkäri kans siitä mieltä tai ne kaikki, koska sain terapeutista rokoteetta nyt en ole missään riskiryhmässä enää ja papassa joka 5v pitää käydä, myös siks kun se estää että saan uudeen tartunnan, oli se mitä tahansa?:) Vai luuletko että valehdelen? Onneks ulkomaailla aina voi löydä itsele erikoisempaa hoitoa moniin vaivaan. Monet hakevatkin apua.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hhh";27030441]liian vanha siis[/QUOTE]

no mä en hae sen rokotteen edes mun tytöille:). Siks kun kukaan ei voi sanoa että se estää kohdunkaulan syöpä yhtäkkiä, kun se oli tutkittu vain muutama vuotta ja pakko tutkia edes 30-40v. Ja sitten en usko kun se ei estää kun vain 2 virustyyppiä, äsken muuten kirjoitin pitkän tekstin, mutta poistin, kun halusin sanoa oman näkökylmän:D mutta parempi olen hiljaa, koska ei mulla kuitenkaan tarpeeks tietoa ko rokotteesta, mutta jonkin verran
 
"noh"
[QUOTE="hmmm";27030799]mut jos sulla olisi ollut toi ennaltaehkäisevä rokote niin et olisi edes saanut hpv:tä.[/QUOTE]

turha jossitella sellaista.. ei se milanna olis sitä voinut ottaa se pitää ottaa ennen seksielämän aloitusta...
 
"hmmm"
[QUOTE="noh";27030811]turha jossitella sellaista.. ei se milanna olis sitä voinut ottaa se pitää ottaa ennen seksielämän aloitusta...[/QUOTE]

niin niin, mutta siis kun hehkuttaa tota omaa rokotustaan niin eikö niille nuorille tytöille ole parempi ottaa ennaltaehkäisevä rokote kuin sairastua hpv:n jasit matkustaa meksikoon ottamaan parantava rokote.

mun gyne on muuten sanonut että sen rokotteen voi ottaa minkäikäisenä vaan jos ei ole hpv:tä. suositteli mullekin (31v), mut en koe tarpeelliseksi kun on kallis ja aion saman kumppanin kanssa kuitenkin pysyä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hmmm";27030799]mut jos sulla olisi ollut toi ennaltaehkäisevä rokote niin et olisi edes saanut hpv:tä.[/QUOTE]

ensiks 12v tai yli siitä ei olisi ollut ja toiseks se rokote ei estää Hpv:) se vaan estää 16 ja 18 virustyyppi ja mulla ei oo siitäkään, mulla joku oli 32... Mutta silti mulla parempi olo kun sain parempaa rokoteetta, siks kun se estää mua saamaan koko elämään ajan kyseistä virusta, vaikka vaihdan kumpaania. Myös valitettavasti vaikka oot sanonut niin, silti meistä jokainen kantaa joku virustyyppi, ei siitä kukaan meijän ikäinen olisi voinnut vältä tai ei voinut ainakin ne 2
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hmmm";27030829]niin niin, mutta siis kun hehkuttaa tota omaa rokotustaan niin eikö niille nuorille tytöille ole parempi ottaa ennaltaehkäisevä rokote kuin sairastua hpv:n jasit matkustaa meksikoon ottamaan parantava rokote.

mun gyne on muuten sanonut että sen rokotteen voi ottaa minkäikäisenä vaan jos ei ole hpv:tä. suositteli mullekin (31v), mut en koe tarpeelliseksi kun on kallis ja aion saman kumppanin kanssa kuitenkin pysyä.[/QUOTE]

Sun lääkäri sua kusetta sitten:D. Ei apua, vaihda lääkärä. Hpv ei tutkitaan, jos sulla ei ole mitään oireita ei se tarkoita ettei se sulla ole. Meistä jokainen on saanut 1-.... virustyyppiä. Ja rokote ei suojaa Hpv:sta, se suojaa vain 2sta alatyypistä ja näitä on olemassa 100ja. Tällä miks ei tutkitaan Hpv, niin siks kun se on yleinen ja kun siihen ei ole hoitoa. Meksikossa on kehitys eteenpäin ja sielä tutkitaan 5 eri kokeetta otetaan. Ja mulle ei haitanut olenkaan sinne matkusta, päinvastoin oli kiva ja sain hyvään rokotteen:)
 
"noh"
[QUOTE="hmmm";27030829]niin niin, mutta siis kun hehkuttaa tota omaa rokotustaan niin eikö niille nuorille tytöille ole parempi ottaa ennaltaehkäisevä rokote kuin sairastua hpv:n jasit matkustaa meksikoon ottamaan parantava rokote.

mun gyne on muuten sanonut että sen rokotteen voi ottaa minkäikäisenä vaan jos ei ole hpv:tä. suositteli mullekin (31v), mut en koe tarpeelliseksi kun on kallis ja aion saman kumppanin kanssa kuitenkin pysyä.[/QUOTE]

Mistä tiedät ettei sulla ole hpv:tä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen tytön äiti;27028388:
milloin tää mahtaa tulla sitten rokotusohjelmaan?? Mulla tyttö 6v. ja haluisin sille sen.
Muistaakseni se tullaan antamaan 12 vuotiaille tytöille jotka eivät ole vielä aloittaneet sukupuolielämää (harvinaisen typerä sana...)
 
"hmmm"
Sun lääkäri sua kusetta sitten:D. Ei apua, vaihda lääkärä. Hpv ei tutkitaan, jos sulla ei ole mitään oireita ei se tarkoita ettei se sulla ole. Meistä jokainen on saanut 1-.... virustyyppiä. Ja rokote ei suojaa Hpv:sta, se suojaa vain 2sta alatyypistä ja näitä on olemassa 100ja. Tällä miks ei tutkitaan Hpv, niin siks kun se on yleinen ja kun siihen ei ole hoitoa. Meksikossa on kehitys eteenpäin ja sielä tutkitaan 5 eri kokeetta otetaan. Ja mulle ei haitanut olenkaan sinne matkusta, päinvastoin oli kiva ja sain hyvään rokotteen:)
joopa joo, mun lääkäri kusettaa..

mulla ihan varmasti onkin joku hpv, kun on ollut syylä jalassa, mutta mulla ei ole kumpaakaan noista virustyypeistä joita se rokote ehkäisee eikä siis genitaalialueen hpv:tä, joten voisin ottaa rokotteen.. Tajuatko, ettei sillä ole mitään väliä vaikka mulla olisi hpv-tyypit 1, 10, 25, 48, 88, 99, 53 ja 101, jos se rokote kohdistuu vaan tyyppeihin 16 ja 18 ja NIITÄ MULLA EI OLE?
 

Yhteistyössä