HPV-infektio ja toive raskaudesta

SL
Heipähei!

Minulla todettiin 10/10 korkean riskin HPV ja kondylooma. Kävin uudelleen 3/11 papassa ja edelleen tuloksena sama kuin 10/10.

Gynegologit ovat minulle sanoneet, ettei tämä vaikuta raskaaksi tulemiseen eikä raskauteen. Myöskin synnyttäminen on kuulema turvallista.

Ikää alkaa olemaan 30v piakkoin ja toive raskaudesta on ollut jo pitkään. Mieheni kanssa olisimme halukkaita perustamaan perhettä, mutta...

Mietin vain tässä, että kuinka hyvin raskaaksi minun tilassani voi tulla??? Kuitenkin tuo HPV-infektio minulla päällä. Mitään näkyviä kondylooman aiheuttamia "kukkakaali" tms. visvasyyliä minulla ei ole eikä ole todettu olevan. Ainoastaan tuolla kohdunkaulalla nuo muutokset sekä ilmeisesti kondyloomasta johtuva ulkosynnyttimen haavauma, johon sain estrogeenipitoista rasvaa, jotta limakalvo vahvistuisi.

Onko kellään kokemusta tällaisesta? Olisi huojentavaa kuulla kuinka muilla on mennyt tällaisessa tilanteessa. Vai olenko asian kanssa aivan yksin?
 
Mä vastailen kun nyt vasta kysymyksen huomasi. Eli mulla todettiin kans tuo aikanaan ja koepalojakin otettiin solumuutosten vuoksi ja kondylooma oli oireeton koko ajan. Oli päällä se edelleen kun aloin esikoista odottaa ja ei mitään ongelmaa. Esikoisen syntymän jälkeen papa oli ihan puhdas ja mulle sanottiin et raskaudet monesti korjaa noita juttuja pois joten ei muuta kun yritys päälle ja mitä raskautumiseen tulee niin esikko sai heti ekalla yrityksellä alkunsa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja SL

Yhteistyössä