Hox patonkimahaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Himoliikkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Himoliikkuja

Vieras
Sain toisen lapseni n. vuosi sitten ja molemmissa raskauksissa oli iiiiiiiso masu. Ensimmäisestä sain reenattua kovalla työllä vatsastani litteän ja lihaksiakin alkoi erottua. Nahkaa ei jäänyt roikkumaan yhtään ja raskausarpia ei juuri tullut. No tämä toinen raskaus sitten *syvä huokaus* jättikin sitten jälkeensä pingottuneen mahan, joka näyttää kuin olisin edelleen raskaana :( Patonki tulee kun nojaa taaksepäin ja välikin löytyy.

En ole uskaltanut vieläkään kunnolla aloittaa vatsalihastreeniä,syviä oon yrittäny harjottaa. Vasta aikoihin ohjaajan hienoisen painostuksen alla alotin saliohjelmassani vinoja vatsalihaksia tekeen, koska hän vannotti ettei siitä enää voi olla haittaa. Reenaan 4-5 krt/vko (kuntosalilla, hölkkään, rullaluistelen, ryhmäliikuntatunnit) ja ruokavalio on normi kotiruoka, mutta paljon vihanneksia, hedelmiä ja pienet annoskoot.

Tiedän, tämä on pinnallista ja joku ajattelee, että olisit kiitollinen lapsista, olenhan minä!Kuitenkin olen nuori vielä ja ajatus siitä, että näytän loppuelämän raskaana olevalta, saa minut itkemään.PLIIS rakkaat mammat jakaisitteko kokemuksianne?! Kaikki googlamani keskustelut ko. aiheesta on kirjoitettu vuosia sitten, joten niihin on kaiketi enää turha kommentoida.

Onko joku saanut liikunnalla patonki pömppiksen pienentymään harmittomaksi?Miten?Missä ajassa?
Koska ootta alottanu suorien vattalihasten teon, jonku tietyn ajan kuluttua vai sen välin pienentyessä? (mulla ei muutoksia, molempien käsien sormet menee edelleen)
Onko jollain kertoa kokemuksia abdominoplastiasta?

Esikoinenkin oli kyllä jo 2v. ennen kuin olin ihannepainossani viimeksi, mutta silloin tämä vatsan alue ei ollut näin ongelmallinen vaan olin lihonut kaikkialta tasaisesti. Nyt jos vatsani litistyisi muun hoikistumisen ohella, olisin varmasti jo kivassa kondiksessa. On toki pienentynyt siitä kun aloitin tiheämmän reenailun (n.9kk sitten), mutta on rv 18 näköinen edelleen.

Olisi niin kiva taas pukeutua normaalisti ja olla mieluummin huomaamaton kuin kerätä niitä oiii miten soma vauvamasu hymyjä.....

Jos vatsalihakset ovat vahingoittuneet, niin treenaaminen ei auta, vaan vaatii leikkauksen. Seuravaksi edessä hyvän plastiikkakirurgin etsiminen, jos haluat asiassa eteenpäin. Julkisellakin puolella toimenpide todennäköisesti on mahdollinen.

[QUOTE="vieras";28580152]Jos vatsalihakset ovat vahingoittuneet, niin treenaaminen ei auta, vaan vaatii leikkauksen. Seuravaksi edessä hyvän plastiikkakirurgin etsiminen, jos haluat asiassa eteenpäin. Julkisellakin puolella toimenpide todennäköisesti on mahdollinen.[/QUOTE]
Tai siis suorien vatsalihasten erkaantumaan, joka ei palaudu noin vuodessa.

[QUOTE="vieras";28580152]Jos vatsalihakset ovat vahingoittuneet, niin treenaaminen ei auta, vaan vaatii leikkauksen. Seuravaksi edessä hyvän plastiikkakirurgin etsiminen, jos haluat asiassa eteenpäin. Julkisellakin puolella toimenpide todennäköisesti on mahdollinen.[/QUOTE]
Googleta diastaasi.

hei! mun äitini kävi vatsaleikkauksessa plastiikkakirurgilla. hänelle oli tehty nuoruudessa kaksi suunniteltua sectiota pystysuuntaan (pikku tuppukylän lääkäri...) ja vatsalihakset eivät olleet palautuneet vaan jäi pömppövatsa. Treenannut koko elämänsä joten hyvässä kunnossa kyllä vatsalihakset. Leikkaava lääkäri sanoi että vatsalihakset oli niin hyvässä kunnossa ettei ole törmännyt naisella yhtä vahvoihin, mutta vatsalihaksen väliin oli kasvanut 1kg arpikudosta!!! joten välttämättä se ei tosiaan palaudu vaikka mitä tekisi. Muistaakseni sai leikkauksesta sitten kelakorvauksia, vaikka kävi yksityisellä plastiikkakirurgilla.

Suosittelen odottelemaan nyt vielä vaikka puoli vuotta ja jos mitään ei tapahdu, käy ihmeessä konsultaatiossa. Kyllä äidilläkin on oikeus olla tyytyväinen itseensä! Oma äitini kärsi asiasta 25v...

Kiitos kovasti vastanneille, etenkin kukkaselle. En alkanut määrittelemään patonkimahaa ja vattalihaksien väliä sen kummemmin kun ajattelin, että kaikki sen vaivan omaavat kyllä tietävät mistä on kyse. On varmaan sellaisiakin, joilla se on tietämättä. Itselle se on niin suuri ongelma, että otin heti selvää. Googletin diastaasin kyllä jo kuukausia sitten ja olen katsellut plastiikkakirurgienkin sivuja. Epätoivoisesti vielä silti toivon löytäväni jonkun mamman, joka olisi saanut massunsa kuntoon ilman kirurgin veistä. On yksityisellä puolella aika hiivatin kallista meinaan.

Olen kukkasen kanssa samaa mieltä, että äideilläkin on oikeus olla tyytyväisiä itseensä. Se pömppis on kova pala ihmiselle, joka on aina ollut hoikka ja joka treenaa tavoitteellisesti, mutta näyttää silti ylipainoiselta vatsansa takia :(

Minulla myös roikkuu vatsanahkaa sektiohaavan päällä tosi ikävän näköisesti ja haaveilen leikkauksesta. Olisi mukava kuulla kokemuksia jos joku on operaatiossa käynyt? Paljonko tuli kaikkineen maksamaan? Suosituksia Oulun seudun kirurgeista otetaan myös vastaan :)

Yhteistyössä