Hovioikeus:Lääkäri saa imeä potilaan nänniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Hovioikeus: Lääkäri sai imeä potilaan nänniä
Perjantai 9.10.2009 klo 12.17

Hovioikeuden mukaan nänniä imenyt lääkäri ei syyllistynyt nuoren naispotilaan seksuaaliseen hyväksikäyttöön, kunnianloukkaukseen tai virkavelvollisuuden rikkomiseen.

Potilas valitti Raahen käräjäoikeuden päätöksestä Rovaniemen hovioikeuteen, joka ei muuttanut tuomiota.

Tuomioon ei vaikuttanut uuden todistajan lausunto. Keski-ikäisestä mieslääkäristä on valitettu potilasasiamiehelle kaikkiaan viisi kertaa: kahdesti ennen ja jälkeen imemistapauksen. Todistaja työskenteli tapahtuma-aikana kyseisessä sairaalassa potilasasiamiehenä.

Tapahtumat saivat alkunsa lääkärintarkastuksessa nuoren naisen rintakipuun liittyvän ultraäänitutkimuksen jälkeen. Lääkäri puristeli potilaan rintoja edestä ja takaapäin, kehui hänen rintojensa muotoa ja lopulta imi toista nänniä.

Lääkärin mukaan kyseessä oli tavanomainen tutkimus.

Käräjäoikeus hylkäsi reilu vuosi sitten lääkäriä vastaan nostetut syytteet, koska sen mielestä tapauksessa ei ollut riittävää näyttöä siitä, että lääkärillä olisi ollut tutkimuksessaan seksuaalista tarkoitusta.

STT

Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mun tissejähän ei lääkärit(kään) puristele, saatika imeskele. Naisista ei näköjään ole kuin menemään viranomaisten puheille!

joo omituinen lääkäri, mut eikö joillakin siinä vaiheessa jo raksuta että ei lääkärinkään tarvitse antaa mitä tahansa tehdä?!?

Alkuperäinen kirjoittaja try:
Mun tissejähän ei lääkärit(kään) puristele, saatika imeskele. Naisista ei näköjään ole kuin menemään viranomaisten puheille!

joo omituinen lääkäri, mut eikö joillakin siinä vaiheessa jo raksuta että ei lääkärinkään tarvitse antaa mitä tahansa tehdä?!?

En tiedä, mutta ei olis kyllä ihan varmasti päässyt mun tissejä lussuttamaan!

Näinkö Suomi näyttää olevansa sivistysvaltio? Meininki on kuin jostain, missä naisia ei arvosteta yhtään!!

Järkyttävää! Lääkärinoikeudet pois tuollaisilta pervoilta!

Alkuperäinen kirjoittaja try:

Mutta eikö sitten lääkäriä voi tuomita, jos tekee mitä tahansa potilaalle? Kaikki ei tajua toimia tilanteessa, valitettavasti. Ällöttävää, että miten ei saanut rangaistusta!!!?!?!? EN käsitä ollenkaan. Vähintään jokin huomautus nyt ois pitänyt saada. Miten ihmeessä perusteli toimenpiteen?

Yhteistyössä