Hotellihuone 2:n lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1 vai 2 huonetta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1 vai 2 huonetta?

Vieras
Yritän netistä varata tallinkin kautta hotellireissua viroon. Lähtijöinä kaksi aikuista, reilu vuosikas ja leikki-ikäinen. Netin kautta en saa varattua tavallista huonetta meidän perheelle (herjaa jotain ja menee jumiin). Pitääkö meidän varata joku superkallis perhehuone tai kaksi huonetta? Kaikissa hotelleissa ei edes ole kuin tavallisia huoneita. Ihan hyvin mahduttaisiin yhteenkin, pienempi välissä ja isommalla junnupatja tms. Argh, miten te olette onnistuneet varauksenne tekemään ja minkälaiset huoneet otatte neljälle hengelle yleensä reisuun jos lapset vielä alle kouluikäisiä?

Rasittavia noi nettivaraukset... pitääköhän varata soittamalla?

tarviiko niistä lapsista erikseen mainita? otatte tavis huoneen ja menette sinne koko perhe, eihän lapsista muutenkaan tarvii maksaa tai pidetä kirjaa. pyydätte respasta patjan tai nukutatte leikki-ikäisenkin viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;27592936:
tarviiko niistä lapsista erikseen mainita? otatte tavis huoneen ja menette sinne koko perhe, eihän lapsista muutenkaan tarvii maksaa tai pidetä kirjaa. pyydätte respasta patjan tai nukutatte leikki-ikäisenkin viereen.

Mutkun siinä varataan samalla laivamatka, jonne kyllä varmaan tarvii ilmottaa lapsetkin. Ainakin siinä kysytään lasten määrä ja iät. Ja se sama henkilömäärä jatkaa sitten hotellivarauksen yhteydessä.

Eli tallinkilta laiva-hotellipaketti.

Pitänee varmaan sitten soittaa tai keksiä muu tapa varata...

[QUOTE="vieras";27592952]Eikö niissä ole mitään mainintaa lisävuoteista? Joihinkin huoneisiin on saanut yhden ja joihinkin kaksi, eli ollaan siis oltu aina koko perhe samassa.[/QUOTE]

Ei mun mielestä pysty valitsemaan netin kautta. Kun valitsen esim. yhden standard -huoneen, herjaa että kaikille matkustajille ei ole huonetta ja menee jumiin, höh...

No ehkä yritän vielä ja täytynee tutkia tarkemmin varausohjeita

Mutkun siinä varataan samalla laivamatka, jonne kyllä varmaan tarvii ilmottaa lapsetkin. Ainakin siinä kysytään lasten määrä ja iät. Ja se sama henkilömäärä jatkaa sitten hotellivarauksen yhteydessä.

Eli tallinkilta laiva-hotellipaketti.

Pitänee varmaan sitten soittaa tai keksiä muu tapa varata...

no jos varaat tallinkilta vain laivamatkan ja hotellin otat suoraan. niin mä olen useasti tehnyt, kun en ole tallinkin kautta löytänyt mielestä hotellia tai olen toista reittiä saanut halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ääh;27592992:
no jos varaat tallinkilta vain laivamatkan ja hotellin otat suoraan. niin mä olen useasti tehnyt, kun en ole tallinkin kautta löytänyt mielestä hotellia tai olen toista reittiä saanut halvemmalla.

Joo täytynee harkita sitä, ois vaan helppo kaikki samalla varauksella...

Kiitos vastauksista

[QUOTE="Mona";27593036]Aina on yövytty samassa huoneessa, tietty. Pienempi matkasängyssä ja isompi lisävuoteella tai meidän välissä. Outoa jos ei pystyis varata..[/QUOTE]

En jostain syystä pääse varauksen läpi vaan yhdellä huonella...

Netin kautta ei välttämättä onnistu varaaminen, kun mukana on lapsia. Lisävuoteen on saanut joihinkin hotelleihin maksutta, joissain se on maksanut, mutta aikuisten kanssa samassa sängyssä lapsi on ollut ilmainen. Mun mielestä johtuu siitä, että hotelleissa on rajattu määrä lastensänkyjä, niin tarvii erikseen varmistaa, onko niitä vapaana. Eikä se ylimääräinen patja välttämättä mahdu kaikkiin huoneisiin.

Useimmissa hotelleissa saa vaan yhden lisävuoteen huoneeseen, mutta kyllä niihin yleensä menee vielä matkasänky samaan (=hotellin pinnasänky). Virossa ei ole koskaan oltu, mutta kotimaan hotellivarauksen kahden lapsen kanssa on mennyt aina ongelmitta ja yhteen huoneeseen on mahduttu kahden kanssa, kolmannen ollessa vauva oltiin kerran jopa kaikki samassa, isoin nukkui lisävuoteessa, kakkonen pinnasängyssä ja kolmonen vieressä. Kolmannen syntymän jälkeen sitten on turha ollut yrittää netin kautta mitään varailla, vaikka olisi kahta huonetta yrittänyt ottaa. Nykyään meidän esikoinen lasketaan jo aikuiseksi (yli 13v) hotellissa. Toisen huoneen saa yleensä sitten juniorihintaan eli on normaalia halvempi huone. Netin kautta ei vaan onnistu.

Just varasín Tallinnan reissun meidän perheelle jossa 1, 4 ja 6 vuotiaat. Varasin hotellin erikseen ja ilmoitin sinne 2 lasta, 3 kun ilmoitti, huonetta ei löytynyt.
Eli pienin nukkuu välissä jollei pinna/matkasänkyä vapaana hotellilla.
Ja matkoista Viikkarilla ei näköjään maksa 6-vuotiaskaan.

Hotellipaketin varaaminen on tosiaan vaikeaa, herjaa just tuota huone / hlö.
Pistin Viikkarille mailia ja kyselin hintaa paketille tälle poppoolle ja valkkaan edullisemman vaihtoehdon. ;)

Yhteistyössä