Hormoonikierukka vai E-pillerit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Niin taas tää ikuisuus kysymys|O miten se voikin olla niin vaikeaa päättää.. Pillereistä vain on kokemusta, ja muuten olin kyllä ihan tyytyväinen, mut käytön lopettamisen jälkeen tuli akne. Ihotautilääkäri meinas et koska olin aloittanut pillerit jo 14v kivuliaisiin kuukautisiin, niin siksi "murrosiän" akne oli siirtynyt myöhemmäksi.. Onneksi kuiten sain roacutanilla ihon kuntoon ja ei jäänyt arpia:) Silloin päätin et en ota enää ikinä hormonaalista ehkäisyä, ja mitenhän sitä taas miettiin sitä vaihtoehtoa kun on kyllästynyt noihin kumeihin:xmas: Juu mut muut vaihtoehot ei oikein tunnu sopivilta, ja kuparikierukkaakaan eivät suosittele, kun on niin kivuliaat ja runsaat menkat...

Mites tän nyt osais päättää, hitto kun se mirenakin maksaa niin paljon....

menossa poistattamaan Mirenan hormoni kierukkaa ja sitä en voi suositella kenellekkään!! Ikinä ennen ei ole ollut finnejä tai ihon kanssa mitään ongelmia ja nyt on naama kuin teinillä.. Kierto on 14 pv ja vuoto jotain aivan kamalaa.. Alkuun oli tiputtelua 5kk, sitten heitti kierto ympäri, kuukauden oli ok ja nyt sama ralli uudestaan.. Monet ovat kyllä kehuneet, mutta itse en voi hyvää sanaa sanoa.. Ja hinta oli 160€!

Mirenaa en tod.suosittele kelleen..mä jäin raskaaksi sen aikana. Tosin se on pieni mahdollisuus että näin käy. Ja muutenkin mun vuodot oli ihan järkyt ja tuli miten sattuu.

Eli pillerit

Mua on jotenkin alkanut pelottaan se hormoonikierukka, ja sit just pelkään niitä tiputteluvuotoja.. Ja sitä asennusta, ja sit sitä et mulla tulee näppyjä ja et lihon:headwall: argggg

Mulla on Mirena, eikä ole valittamista. Kuvauksesi perusteella saattaisit saada sen jopa kelakorvauksella. Kierukasta tulee elimistöön vähemmän hormoneja kuin tableteista. Mulle tuli e-pillereistä päänsärkyä, mutta h-kierukasta ei tule.

Vastasin jo edellä, mutta lisättäköön, että minulla on pco, ja pelkäsin kovasti että oireet puhkeavat kukkaan, kun vaihdan e-pilleistä kierukkaan. Mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Pco-oireet ovat pysyneet kurissa.

[QUOTE="Minä";21941713]menossa poistattamaan Mirenan hormoni kierukkaa ja sitä en voi suositella kenellekkään!! Ikinä ennen ei ole ollut finnejä tai ihon kanssa mitään ongelmia ja nyt on naama kuin teinillä.. Kierto on 14 pv ja vuoto jotain aivan kamalaa.. Alkuun oli tiputtelua 5kk, sitten heitti kierto ympäri, kuukauden oli ok ja nyt sama ralli uudestaan.. Monet ovat kyllä kehuneet, mutta itse en voi hyvää sanaa sanoa.. Ja hinta oli 160€![/QUOTE]

Että saat rahasi takaisin jos kierukka joudutaan poistamaan lääketieteellisestä syystä olikohan se puolenvuoden (jotain sinnepäin..) sisään. Kuitti pitää tietenkin olla tallella. Kaverileni kävi juuri näin ja sai rahansa pois. Itse ole olen ollut vastaavaan tuotteeseen niin tyytyväinen ettei mitään määrää!

Yhteistyössä