Hormoonikierukan poisto ja raskaaksi tulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs vain

Vieras
Kyselisin teiltä, joilta poistettu hormoonikierukka (Mirena) ja tarkoituksena tulla raskaaksi. Kestikö kauan tulla raskaaksi ja tuliko "ongelmia" ? Pitääkö kierukan poiston jälkeen odottaa, että ensin palautuu kuukautiset, ennen kuin jättää ehkäisyt kokonaan pois? Itellä kuukautiset jäi pois kierukan ansiosta. Nyt haaveissa on toinen lapsi...

Kiitos jo etukäteen!

Mulla kesti raskautua 5kk kierukan poiston jälkeen. En tiedä kierukan merkkiä, kun olin tutkimuksessa mukana. Ekan kierron aikana tuli kahdet menkat, mutta sitten oli kierto ihanan säännöllinen (pillereiden jälkeen kierto oli 33-86). Me jätettiin kaikki ehkäisy saman tien pois.

"Herkin" keino raskautua on että kierukka poistetaan oviksen tietämillä ja ennen poistoa on harrastettu seksiä. Koska me oltiin tutkimuksessa mukana, niin meiltä oli kielletty seksi parin viikon ajan ennen kierukan poistoa. Ystävä tuli raskaaksi kierukan poiston seurauksena (ei ollut tarkoitus) kun oli ollut seksiä muutama päivä ennen poistoa.

Multa poistettiin kesäkuussa -05 ja ehkäistiin elokuulle asti kumilla,etelänmatkan vuoksi...
Lokakuussa olin sitten jo onnellisesti raskaana eli uskoisin kyllä sinun raskautuvan ihan nopsaan.
Ainoa asia tuossa on että oma hormonitoiminta starttaa ja kierto palaa kohilleen.VOithan ostaa ovistikkuja ja näin näet onko ovulaatio kohillaan.

Onnea raskautumiseen!!

Mulla oli Levonova -merkkinen hormonikierukka. Kaksi päivää kierukan poiston jälkeen alkoi vuoto (mulla ei kierukan aikana ollut minkäänlaisia vuotoja) ja sen jälkeen kierto oli 23 -27 vuorokautta. Ekassa kierrossa en tikuttanut ovista, mutta sen jälkeen ovis löytyi ja neljännessä kierrossa tärppäsi. Pari kiertoa välissä oli vielä vähän hiljaisempaa aikaa Tehyn työtaistelu-uhan vuoksi (halusin varmistaa, että pääsen istukkabiopsiaan, mikä ei ehkä olisi ollut mahdollista työtaistelun aikana). Helposti siis raskauduin, kuten aikaisempienkin lasten kohdalla.

Yhteistyössä