Hormoonihoidolla eroon kuukautisista?

• Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti
Susanna
Olen syönyt reilun vuoden Cerazetteja ehkäisyyn mutta olen ajatellut lopettavani, koska ehkäisyä en enää tarvitse ja lääkkeen syönti on sinällään turhaa. Ongelma on lähinnä että en haluaisi suin surminkaan palata siihen kärsimykseen mitä vielä reilu vuosi sitten elämä oli. Cerazette vei kuukautiset, josta olen ikuisesti kiitollinen, ja ennen kaikkea ne veivät sen sietämättömän kivun. Suurin pelkoni on tietysti että jos en pilleriä ota tilanne palaa ennalleen, ja miksei se palaisi. Ennen Cerazetteja söin yhden laatallisen 400:sta Buranaa per kuukautiset, mutta nyt en ole vuoteen edes ostanut särkylääkkeitä.

Olen ymmärtänyt että juuri keltarauhashormoonin vaikutuksesta vuodot usein niukkenevat tai voivat jäädä poiskin ja sitä syötetään esim. vammaisille naisille jos halutaan kuukautiset kokonaan pois. Saiskohan sitä lääkäriltä myös ihan muuten terve nainen jos se vaan muuten helpottaisi elämää ja oloa? Onko kellään kokemusta? Mietin joskus silloin muinoin onkohan tuo ylenmääräinen särkylääkkeitten syöminenkään kovin terveellistä?

Yhteistyössä