Hormooni-migreeni riesana raskaudessa?

Halusin kysellä löytyykö kohtalotovereita asialle. Minulla itsellä siis on hormooni painoitteinen migreeni ja nyt raskauden aikana kun hormoonit hyrräävät ovat kierteet voimakkaita. Juuri eilen tuli käväistyä synnärillä, ihan vaan siksi, että oksennus lensi kolmesti, mikään ei pysynyt sisällä ja lääkkeet eivät purreet migreeniin. Raskausmyrkytyksestäkään ei ole kyse ja viikkoja on jo 38+4. Odotan innolla saavani posauttaa tuon pihalle, jotta saisin migreenin kuriin..

Itselläni ei ollut varsinaista migreeniä mut sellanen pääsärky alkuraskauden aikana johon ei särkylääkkeet auttanu. Pelkäsin jo että kestää loppuun asti ku kolmas viikko alko mut kiitän onneani että se meni ohi ennen rv 12. Mut ei kyllä ollut kivaa....

Oletpa onnekas :).. mulla auttaa alkusärkyyn burana/ketorin aika hyvin, jos otan ajoissa, kohtaukseen yleensä auttaa imigran, mut nyt loppuraskaudessa se ei vaikuta :(.. odotan niin innolla, että saan lapsen ulos jotta saan normaalit särkylääkkeet käyttöön :)

Siis tä?!?!? Just eilen olin tipassa migreenin vuoksi ja suoraan suoneen meni 100mg ketorinia ja kotiinkin sain vielä pari tablettia jos yöllä alkaa särkemään päätä. Panacodia määräsivät myös ja sitä tänään ottanut. (Kävi itselläni mielessä, että pää poikki tai keskeytetään raskaus.) Viikkoja siis 18+3 ketoriinia ei suositella vaan hätävarana jos meinaa mennä yhtäpahaksi kuin eilen. Panacodi ensisijaiseksi lääkkeeksi mutta lääkärineuvolaa ootellessa, että mitä syödään/käytetään loppuraskaudessa kun omia lääkkeitä ei saa käyttää ollenkaan. ://

Multa kiellettiin ketoriini, buranaa sai vetään viimiseen raskauden kolmannekseen saakka, sen jälkeen ollu "omillani".. ainoastaan panadolia (ja panacodia) ja kohtauslääkkeitä saan käyttää.. näin viime perjantaina, kuumat päivät aiheutti nestehukan ja migreenihän siitä tuli, jouduin päivystykseen, kun panacodi ja migreenilääkekkään ei enää auttanu :(.. sain nesteytystä ja panadolia suoraan suoneen, saattoi yhteisvaikutuksena helpottaa.. odotan h-hetkeä edelleen, että voin vetää taas semmoset mömmöt päälle, kun migreeni iskee :/

Yhteistyössä