Hormonitoiminta ja seksi keskenmenon jälkeen?

Hei!

Millaisia kokemuksia muilla on hormonitoiminnasta alkuraskauden keskenmenon jälkeen, miten kuukautiskierto jatkui ja vaikuttiko keskenmeno myös fyysisesti seksielämään? Psyykkinen toipuminen on tietenkin jokaisella yksilöllistä. Minulla lääkkeellinen tyhjennys rv10+4, jälkivuotoa 2 viikkoa, hyvin niukkana onneksi. Nyt ei yhtään tiedä miten kierto käynnistyy, koska ovuloi tai tulee seuraavat kuukautiset. Lääkärin mukaan seuraavaa raskautta voi yrittää heti, ajoitus vaan tuntuu olevan vaikeaa kun ovulaatiotesteihinkään ei voi luottaa keskenmenon jälkeen. Meillä myös sellaista ongelmaa että mun limakalvot on tosi kuivat, tuottaa haasteita yhdynnässä, tällaista vaivaa ei aiemmin ole ollut. Henkisesti koen olevani jo valmis yrittämään uutta raskautta. Liittyisikö myös hormonitoimintaan, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Mulla meni kesken tossa n. 4-5 viikoilla. Eli ihan alussa. Tapahtui nyt siis pääsiäisenä, tuli itsestään ulos kaikki ja vuotoa kesti aika niukkana sen viikon verran yhteensä. Meillä seksiä alettiin harrastamaan heti vuotojen loputtua, oli vähän epämukavaa alkuun, mutta liukkarin avulla alkoi homma luistamaan.

Pään sisällä toki tuli käytyä pyöritystä tilanteesta ja aika helpolla pääsi ylitse. Kuitenkin vasta alle vuosi yritetty ja tämä oli eka varsinainen KM, eli en vielä ala heittämään toivoa onnistuneesta raskaudesta.

Tässä itsekkin nyt jännäilen, milloin ovulaatio sattuu ja tuleeko ollenkaan. Nyt nimittäin on jo tässä ennen kp 15 ollut fiilis että ovulaatio olisi ollut, joka olisi tosia outoa sillä mulla ovis on normisti aika tarkkaan siinä kp 20-22 tienoilla vasta. Mutta eikai tässä auta muu kun odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää...
 
SL
Moikka!

Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno rv 9+1 tammikuussa ja lääkkeellinen kohduntyhjennys tehtiin rv 11+5. Sanoivat ettei lääkkellinen tyhjennys vaikuta juurikaan kiertoihin, mutta itselläni kyllä on on vaikuttanut. Aiemin oli säännöllinen kierto, mutta nyt on heittoa noin 4-6 päivää, välillä lyhyemmäksikin jäänyt tuo kierto. Ovulaation olen bonagannut testeillä kp18 ja nyt viimekierrossa en löytänyt laisinkaan tai sitten tuli niin myöhään, ettei mitään mahdollisuuksia hedelmöittymiselle olisi ollut. Olemme keskenmenon jälkeen vasta kahdesti taas yrittäneet raskautta.

Limakalvoni ja kosteus on ennallaan, eli vaihtelee, välillä tuntuu olevan kuivempaa, mutta luulen, että tuo hormonitoimintani on hieman sekaisin kuten nuo ovulaatiotkin sen paljastavat.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan, tämä taitaa olla tosi yksilöllistä. Itse sain keskenmenon maaliskuussa ja kaavinta suoritettiin maaliskuun vika päivä. Nyt sitten bongasin ovulaation vappuna eli kp 31 ehkäpä. Ennen keskenmenoa kierto oli kuitenkin melko säännöllinen, ovis yleensä siinä kp 16 paikkeilla. Kroppa tuntuu muuten olevan kunnossa ja menkkoja tässä oon odotellu alkavaksi ennen uuden yrityksen yrittämistä mutta taitaa mennä vielä pari viikkoa ennen kuin vuoto alkaa...
 

Yhteistyössä