Hormonit sekaisin?

Moikka!
Kolme kuukautta synnytyksestä eikä kuukautisia vielä tullut. Melkein päivittäin hikoilupuuskia joihin liittyy punoitusta ja sydämen tykytystä. Välillä hiukka huonoa oloa ja huippaustakin. Eli vaikuttaa hormonitoimintaan liittyvältä, mutta tosi ärsyttävää :kieh: ! Onko kellään samanmoisia oireita ollut? Ja jos on, niin ovatko loppuneet kun kuukautiset alkaneet?

ade
Mulla oli just tollasta noin 5-6 kk synnytyksestä. Kuukautiset alkoi, kun olin imettänyt 5 kk. Oireet hävisivät vähitellen, mutta välillä loppuimetyksenkin aikaan oli sydämentykytystä, ei muuta. Imetin noin vuoden, ja nyt ei enää tuollaista ole ollut.

Kiva kuulla, että jollain muullakin samaa...Tiedän,että kilpirauhasesta ei johdu,koska ne arvot tarkastettu synnytyksen jälkeen. Tiedän myös, että hormoonit saa aikaan ties vaikka mitä. Kait estrogeenien vähyys synnytyksen jälkeen on yhdistettävissä vaihdevuosiin. Eli oireet samanmoisia. On se hienoa =) Oliko sulla Ade vielä jotain muitakin oireita? Tutkittiinko tai sanoitko niistä kenellekään?

ade
Noista ekoista oireista en sanonut kellekään eikä niitä myöskään tutkittu mitenkään. Ajattelin, että kuuluu imetyksen aikaan..Muitakin oireita oli, eli mulla tuli koko imetyksen ajan kellertävää valkovuotoa ja tulee vieläkin. Imetyksen loppuvaiheessa mulla alkoi yhtäkkiä tulla välillä tosi kova virtsaamistarve, vaikkei virtsankarkaamista ole ollutkaan. Ja muutenkin, välillä saa koko ajan juosta vessassa. Imetyksen loputtua alamahassa on ollut sellasta viiltelyä. Olen nyt menossa siitä lääkäriin tai kun nyt muutenkin olen menossa gynelle, niin tuleepa sitten tuokin tutkittua.

Juu,tänään sain estradioli-verikokeen tuloksen ja se oli 0.11. Nyt odotellaan pari viikkoa,kunnes oma lääkäri palaa lomalta ja sitten katsotaan jatkoa.Ilmeisesti tuo arvo on melko matala. Samaa mieltä oli lääkäri joka tuloksen minulle soittikin. Hän ei vaan puutu nyt asiaan, koska on kesäloma-tuuraaja... :) Oliko Niisku78:lla kuinka pahoja oireita ja mitattiinko sulta noita estro-tasoja?

Yhteistyössä