Hormonilääkkeet ja ovulaatio?

Kun aletaan käyttää hormonihoitoja kuten Clomifen ja Menopur, niin onko ovulaatio aina käynnistettävä irroituspiikillä? Ja miksi ovulaation ajankohtaa siirretään?
Tällä nyt ajan takaa seuraavaa:
Minulla on ennen hedelmöityshoitoja ovulaatio tapahtunut kp 10 tai 11, olen testannut. Nyt hedelmöityshoitojen aikana, irroituspiikki on pitänyt pistää aina niin, että inssipäivä on ollut kp 14 ja siis myös ovulaatiopäivä.

Miksihän tuota ovulaatiopäivää on siirretty myöhemmäksi ja eikö ovulaatiota todellakaan tapahdu ilman irroituspiikkiä hedelmöityshoitojen aikana?
Kuulostan nyt varmaankin typerältä, mutta tämä asia minulta on jäänyt pimentoon vaikka 2 inssiä jo onkin takana... :/
 
syön clomifeneja ja en pistä mitään eli ovis tapahtuu itsestään. Tai siis ainakin ovistestiin tuli plussaa kp 16. Inssiin on tarkoitus mennä, tällä erää se jäi väliin töiden takia.

En ovuloi ilman lääkkeitä, joten itsekin mietin tuossa, että irtookohan munis sitten varmasti pelkillä clomeilla. Mutta niin luulisi, koska mitään irrotuspiikkiä ei määrätty.

Ovistestihän ilmoittaa vain, että hormonia erittyy. Aivot sitten antaa sen käskyn irrota, jos antaa. En vain tajunnut asiaa varmistaa lääkärissä, kun seurantaultrassa kävin. Eikä loppukierron verikoetta nyt määrätty, kun clomeja syön.

Tuosta siirtämisestä en tiedä mitään, mutta ainakin ilman piikkiä pitäisi kaiken jären mukaan myös ovuloida clomien kanssa. Jossain lukikin kyllä, että clomit auttaa irtoamisessa jotenkin eli muutakin kuin kasvattaa munarakkuloita.
 
Mulla ei tapahdu spontaanisti ovulaatiota vaan syön clomeja joilla ovis tapahtuu. Todisteena tästä 11 kk tytteli. Eli mulla munasolu irtosipelkillä clomeilla.

Tohon sun kysymykseen ovulaation siirrosta. Tuttavalla oli kierto n 22 päivää eli ovulaatio tapahtui kp 10-11. Gyne sanoi ettei näin lyhyessä kierrossa ehdi kehittyä tarpeeksi isoja munarakkuloita ja näin ollen hyviä elämän alkuja. Ideaali kiertohan naisella on 28 päivää ja ovis kp 14-15. Mut suosittelisin rohkeasti kysymään omalta gyneltä tästä sillä olemmehan kaikki yksilöitä ja vain hän tietää kuinka sua hoidetaan ja miksi näin.
 

Yhteistyössä