hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja mso
  • Ensimmäinen viesti
mso
Kaikilla tuntuu olevan vaan huonoja kokemuksia hormonikierukasta...onko kellään siitä mitään hyvää sanottavaa? Itellä se olis ajankohtainen, kun muut eivät auta uusivaan endoon.

kata0405
No täältä tulee kehuja hormoonikierukasta. Otin maaliskuussa kierukan ja ihan hyvin on mennyt. Jonkinlainen alkuhan siinä tietysti oli, vuodot tuli tiheämpään kuin aikaisemmin ja kestivät hiukan pidempään, mutta erityisen runsaita ne ei olleet ja kivut oli pois.

Nyt heinäkuussa ei menkkoja sitten enää tullutkaan. Olin kuukautisten aikaan ainoastaan hieman kiukkusempi ja masu oli hellempi. Iho-oireita ei ole tullut sen enempää kuin ennenkään. Suurena plussana pidän sitä että ei enää satu ja jomota vaikka vähän vuotaisikin! =) =) =)

Suosittelen. :wave:

ite just vaihdatin kuparikierukan pois ja tilalle laitatin hormonikierukan. Toivottavasti sopii, oli sen verran kallis...kuullut kyllä että pienten alkuvaikeuksien jälkeen olleet tyytyväisiä immeiset.
Kuparikierukka oli meikäläisellä ihan kamala kokemus. Kuukautisvuoto oli aivan mielettömän runsasta ja kivut ihan älyttömät. Tyytyväinen kun sain sen pois.

Tyytyväinen
Minulla on jo viides vuosi hormonikierukan kanssa menossa, kohtapuoliin pitäisi siis vaihtaa uuteen. Olen ollut tähän erittäin tyytyväinen. Aluksi oli kuukauden tai kahden ajan tiputteluvuotoa, nyt kuukautiset ovat olleet poissa jo pitkän aikaa. Huoleton ja hyvä ratkaisu.

tosi tyytyväinen
Kärsin todella runsaista kuukautisista,mikään suoja ei tuntunut pitävän. Sain/laitatin hoidoksi hormonikierukan 1,5v sitten. Eipä elämä ihanempaa voisi olla,vuotoa ei ole ensimmäisen puolen vuoden jälkeen ollut ollenkaan!.
Se ensimmäinen puolivuotta tiputteli miten sattuu,mutta tiputteli vain ei lopissut kuin saavista.
Aivan ihana juttu,uusin varmasti kun tulee ajankohtaiseksi. :wave:

Nyt ollu pari vuotta. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen, kivut hävis ja runsaat vuodot on vaihtunut tosi niukkaan tiputteluun. Finnejä tosin tulee leukapieliin sillontällön. En kuitenkaan vaihtais pois!

Mä laitoin hormoonikierukan reilu vuosi sitten synnytyksen jälkeen ja erittäin tyytyväinen olen ollut.Aikaisemmin ollut todella runsaat kuukautiset, mutt nyt ei oikeastaan yhtään. Kipuja ei ole ollut missää vaiheessa. Mielestäni tosi helppo, ei tarvii muistella, eikä sitä edes huomaa. ja voi pitää vaaleita housuja taas kuukautistenkin aikaan kun vuoto on niin pientä että pelkkä pikkuside riittää =)

Mulla kanssa postiivinen juttu. Aluksi vaaditaan kärsivällisyyttä. Tiputtelua oli noin 8 kk ajan. Sitten loppui. Kohta ollut vuoden. En vaihtaisi. Auttoi hyvin runsaisiin ja kivuliaisiin vuotoihin. Mulle kanssa laitettiin endometrioonsin leikkauksen ja raskauden jälkeen. En ainakaan vielä ole huomannut, että endo olisi uusiutunut. Suosittelen kokeilemaan!! Sähän saat puoleen hintaan tuon endon vuoksi. Laskin itse, että samalla rahalla saa noin vuoden pillerit.

Mulla myös ollu reilun vuoden. Ennen oli siis kauheen runsaat menkat, ja hormonikierukan laiton jälkeen vuosin n. 4kk enemmän tai vähemmän. Sen jälkeen menkat oli säänölliset mutta ei niin runsaat kun ennen. Nykyään menkat ovat lähes muisto vain. Välillä tulee muutaman pyyhkäisyn verran vuotoa, ja välillä ei ollenkaan. Miinusta on ihon näppyjen tuleminen kasvoihin. Mutta kokonaisuudessa oon tykänny kyllä.

-Tallaaja-
Täälläkin pelkkää hyvää sanottavaa. Toinen jo "menossa". Ensimmäisestä tiputtelua n. kuukauden verran, sitten ei mitään. Toinen laitettiinkin sitten jälkitarkastuksessa, eli siinä välissä ja sen jälkeen ei mitään vuotoja ole ollut. Olen siis ollut n. 10 vuotta ilman kuukautisia! (välissä tuli muutamat, kun raskautta yritettiin).

Yhteistyössä