Hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Onerva76
  • Ensimmäinen viesti
Onerva76
Haluaisin laitattaa hormonikierukan. Miten pitää valmistautua kyseiseen operaatioon? Laitetaan vissiin kuukautisten aikana eikös vaan? Pitääkö kíerukka ostaa etukäteen apteekista? Paljonko maksaa? Tekeekö laittaminen kipeää? Kertokaa kaikki mitä tiedätte ko. jutusta! Kiitos!

susa
Jos ei menkkojen aikana, niin ainakin lähettyvillä, koska ilmeisesti silloin paikat vähän "auki" ja laitto helpompaa. Noissa ostamisissa jne taitaa vaihdella aika paljon paikkakunnittain käytäntö. Kun varaat aikaa, se kyllä kerrotaan.
Itse kävin Nurmijärvellä, ja kierukka piti maksaa alunperin käynnin yhteydessä, mutta kunnalla synnytyksen jälkeen 1. kierukka olikin ilmainen (vaikka mulla lapsi oli jo 4v.). Muuten olisi maksanut jotain 120 e luokkaa. Itse en kokenut kipua, pikkuisen vihloi vain. Kai sekin riippuu hlöstä ja lääkäristä. Varaudu siteillä ja särkylääkkeillä, koska alavatsa ainakin minulla oli hieman arka sen jälkeen.

Sazza
Alkuperäinen kirjoittaja Onerva76:
Miten pitää valmistautua kyseiseen operaatioon? Laitetaan vissiin kuukautisten aikana eikös vaan? Pitääkö kíerukka ostaa etukäteen apteekista? Paljonko maksaa? Tekeekö laittaminen kipeää?
- Ota etukäteen särkylääkettä.Jos mahdollista niin ota saattaja mukaan.
- Mieluiten kyllä.
- Riippuu paikasta.
- Kela korvauksen kanssa n. 95e, ilman sitä n. 160e.
- Ainakin minulle synnyttämättömänä se sattui aivan sairaasti, vaikka otin etukäteen 800mg ibuprofeenia. Laittopäivänä kipu oli lähes sietämätöntä eikä särkylääkkeillä ollut juuri vaikutusta. Pari päivää vielä jomotti aika inhasti, sen jälkeen lähinnä kuukautiskivun kaltaista vihlontaa aina välillä. Kipu riippuu paljon omasta fysiikasta, minulla operaatio oli lääkärin mukaan synnyttämättömäksikin aika hankala (ahdas kohdunkaula).

Onerva76
Alkuperäinen kirjoittaja susa:
oletko ap. synnyttänyt? Yleensähän h.kierukkaa ei laiteta synnyttämättömille....
Olen toki synnyttänyt. Esikoinen 3v., toinen 10kk. Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen päällä, joten seuraavien menkkojen aikaan ajattelin iskeä..:D

Yhteistyössä