HORMONIKIERUKKA??!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan..

Vieras
Hei! kertokaa te joilla on poistettu hormonikierukka että minkälainen olo oli sen jälkeen tai ensimmäisten kuukautisten aikana? minulla poistettiin hormonikierukka juuri.. Sitten alkoi eilen vuoto,runsas sellainen..ja olo on tänään jotenkin niin heikko ja epätodellinen..ihan niinkuin jossain sumussa elisi.

Ton vuodon voisi selittää se, ettei ole kohdusta poistunut mitään aikoihin (siis sitä menkkojen mukana tulevaa limakalvoa..) ja kai tuo huuru-olokin sitä, että elimistös etsii normaalitoimintaansa?

minulta poistettiin nyt perjantaina ja oli ollut 3 vuotta, kuukautisia ei juurikaan tuona 3v. aikana ollut, lukuun ottamatta pientä tiputtelua. Poistaminen ei juuri tuntunut miltään eikä sen jälkeen tullut kuin pieni pisara verta housuun. Nyt olo aivan kuin ei mitään kierukkaa koskaan olisi ollutkaan. kysyin etukäteen vuodosta jotkut puhuvat ns. tyhjennysvuodosta että voiko sellaista tulla, niin hän sanoi jotkut saattavat hieman vuotaa ja se johtuu siitä mekaanisesta toimenpiteestä kun pihdit viedään kohtuun ja kierukka irrotetaan ja poistetaan. elimistö itsessään palautuu lähes samantien, hormonia kohdussa säilyy max. 2vrk poiston jälkeen ja sitten ollaan taas normitilassa.

ap vuotosi saattaa olla ihan normaalia kuukautisvuotoa, kierukan poisto sattui vaan ajoittumaan näin kohdallesi. ainakin lääkäri sanoi minulle kun kerroin kuulleen monen päivän runsaista vuodoista että joskus saattaa kuukautiset olla tähän luonnollinen syy...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo siis tiedän että nämä ovat normaalit kuukutiset mutta ihmettelen kun olo niin outo..mutta kaippa se johtuu siitä että vuodan tosi paljon pitkästä aikaa..

Mie veikkaisin outoon oloon hormoonien tasottumista ja muuttumista, siis sen lisäksi, että veri lorisee. Jos vuoto kestää runsaana useita päiviä, käy terveysasemalla mittauttamassa hemppari ja muutenkin tsekkaamassa tilanne. Ettei vaan ole mikään tulehdus tms. joka vuodattaa noin kovin.

Moi,

Minultakin poistettiin viime viikolla hormonikierukka ja olo on ollut sen jälkeen väsynyt ja vähän heikko ja aavistuksen pahoinvoiva. Kuukautiset alkoi 2 päivää poistamisen jälkeen. Olen itsekin ihmetellyt tätä oloa. Ehkä elimistö tosiaan etsii taas itseään....

Yhteistyössä