Hormonikierukka VS kuparikierukka?!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkäisy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sadie";29200215]Mulla ollu kuparinen nyt pari kuukautta ja valitsin siksi, että halusin hormoonittoman vaihtoehdon[/QUOTE]

Tuntuuko se jotenkin siellä? Entä ne narut? Tuntuuko ne?

ei kumpikaan. Kuparikierukasta tuli jatkuvia tulehduksia kerran jopa nousi kohtuun asti ja crp 200. Hormonikierukka aiheutti lähes vuoden kestävän vuodon eikä ollut mitään niukkaa tiputtelua, lisänä sain siitä kystia.

Kuparinen ollut nyt kuukauden ajan, ja vuodot on aika massiiviset. Ei tunnu, narut tuntuu kokeilemalla mutta menevät piiloon. Laittaminenkaan ei sattunut yhtään, luulin että sattuisi. Laitettiin jälkitarkastuksen jälkeen.

Mulla oli kuparinen reilu kaks vuotta. Muuten hemmetin hyvä kapistus, mutta mulla oli jatkuvasti pistävää kipua lonkissa. Kivut alkoi hetikohta asennuksen jälkeen ja loppui ku seinään kun poistatin kierukan. Asentaminen sattui PALJON enemmän ku synnytys (luomu) ja kivut jatkui jonku 5 päivää. Poistokin sattui. Eikä ihan vähän.
Että ei minkäänlaista kierukkaa mulle enää...

Kuparisen kanssa meni hyvin neljä vuotta, mutta sitten alkoivat vuotohäiriöt. Tiputtelua ja pitkittynyttä vuotoa. Lopulta vuotamattomia päiviä oli vain muutama kuukaudessa. Esivaihdevuodet varmaan alkamassa, joten vaihdoin hormonikierukkaan, joka auttaa siinä. Hormonikierukka ollut vasta vajaa kaksi kuukautta, mutta ainakin alku on sujunut hyvin. Toiset menkat menossa. Ensimmäiset olivat normaalia pidemmät, mutta niukemmat kuin kuparisen kanssa. Odotan menkkojen loppuvan kokonaan puolen vuoden jälkeen, kuten siskollakin kävi.

Yhteistyössä